Ga naar inhoud

Theo van Gogh vermoord


Aanbevolen berichten

Daarbij is het zo dat als er iemand wordt neergeschoten zegt men op het journaal ("de dader is gepakt" of zo...)

Is het een buitenlander zeggen ze: "De dader, van Somalische afkomst, is gepakt" (IK NOEM MAAR EEN VOORBEELD)

Omdat de Nederlander in nederland de norm is, dat wordt verwacht. Niemand vertelt aan zijn ouders "Pap, mam, ik ben hetero". Daar gaat iedereen al vanuit. Snap je?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook Nederland heeft weer gefaald, ze wisten dat er iets ging gebeuren tegenover iemand met kritiek op de islam. 1+1=2

waarom dat VVD lid wel bescherming? omdat Theo niet wilde?

hmm..

Nederland heeft gefaald en ik zou zeggen; ALLE extremen eruit, ook extreem rechtse Nederlanders wat mij betreft.

1 oplossing zou zijn: al het geloof in de hele wereld in 1x 'uitzetten', geen god, boehdda of allah meer, geen geloof meer, geen oorlog meer. Dat is mijn idee erover.

Helaas is dit niet haalbaar. We moeten er met z'n allen het beste van maken, Nederlander of niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook Nederland heeft weer gefaald, ze wisten dat er iets ging gebeuren tegenover iemand met kritiek op de islam. 1+1=2

waarom dat VVD lid wel bescherming? omdat Theo niet wilde?

hmm..

Nederland heeft gefaald en ik zou zeggen; ALLE extremen eruit, ook extreem rechtse Nederlanders wat mij betreft.

1 oplossing zou zijn: al het geloof in de hele wereld in 1x 'uitzetten', geen god, boehdda of allah meer, geen geloof meer, geen oorlog meer. Dat is mijn idee erover.

Helaas is dit niet haalbaar. We moeten er met z'n allen het beste van maken, Nederlander of niet.

Als je het geloof af zou schaffen, zou je heel wat meer geweld en andere afgrijselijke uitspattingen krijgen. Het klinkt misschien raar, maar heel veel mensen vinden vrede in het geloof, het is voor hun een manier om met problemen en het leven op zich om te gaan. Wie weet wat ze zouden doen als ze wisten/moesten denken dat er geen god of iets wat waar je verantwoording aan moest afleggen.

Mensen hebben een kader, een leidraad nodig. En voor velen is dat het geloof. Haal dat weg en ze veranderen in beesten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mensen hebben een kader, een leidraad nodig. En voor velen is dat het geloof. Haal dat weg en ze veranderen in beesten.

Nou, het Nederlandse geloof neemt echt enorm af de laatste tijd. Kerken gaan wanhopig actie ondernemen.

De Nederlander is volgens mij zelfstandig aan het worden.

Dan praat ik natuurlijk over afstand nemen van God en niet

van Allah, want die krijgt elk jaar meer aanhang hier. :(:X}:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, het Nederlandse geloof neemt echt enorm af de laatste tijd. Kerken gaan wanhopig actie ondernemen.

De Nederlander is volgens mij zelfstandig aan het worden.

Dan praat ik natuurlijk over afstand nemen van God en niet

van Allah, want die krijgt elk jaar meer aanhang hier. :(:X}:|

Geloof zit in meer dan alleen in naar de kerk gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag is gebleken wat de tekst was op de brief die Mohammed B. achterliet op het lichaam van Van Gogh... Ik publiceer hier maar de hele tekst, anders laat ik misschien belangrijke stukken weg...

De brief van Mohammed B.

Edit: De hele tekst nam wel erg veel plaats in beslag, vandaar dit ik het zo heb gedaan :Y

Edit 2: Link werkend gemaakt

Edit 3: Zin verwijderd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook Nederland heeft weer gefaald, ze wisten dat er iets ging gebeuren tegenover iemand met kritiek op de islam. 1+1=2

waarom dat VVD lid wel bescherming? omdat Theo niet wilde?

hmm..

Nederland heeft gefaald en ik zou zeggen; ALLE extremen eruit, ook extreem rechtse Nederlanders wat mij betreft.

1 oplossing zou zijn: al het geloof in de hele wereld in 1x 'uitzetten', geen god, boehdda of allah meer, geen geloof meer, geen oorlog meer. Dat is mijn idee erover.

Helaas is dit niet haalbaar. We moeten er met z'n allen het beste van maken, Nederlander of niet.

Waarom is ''extreem rechts'' toch altijd de boosdoener? Naar mijn mening kan een ''extreem linkse (communist)'' net zo goed gevaarlijk zijn. Daar valt vaak niet mee te overleggen, want ze gaan gelijk staken...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Dan nog vraag ik mijzelf af hoe ons land er aan toe was geweest als de grenzen nu nog steeds dicht zaten.

Vrijwel zeker ANDERS.

Het zou hier ook zeker ANDERS geweest zijn als we allemaal bananen waren.

Maar het gaat niet alleen om Nederland. Misschien was het voor Nederland beter geweest als er geen buitenlanders binnen zouden komen, maar voor hen wel asociaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb niks tegen exteem rechtsen, of extreem linksen. Ik ben het niet met ze eens, maar om nou te zeggen dat het eikels zijn, nee. Ze hebben gewoon een andere mening.

Ze UITEN die mening op een andere manier, da's het hele punt. En extreem is nooit goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan nog vraag ik mijzelf af hoe ons land er aan toe was geweest als de grenzen nu nog steeds dicht zaten.

Vrijwel zeker ANDERS.

Ja, maar anders hoeft niet per se beter te betekenen. Want dan zouden er misschien geen fundamentele moslims zijn, maar waarschijnlijk wel meer fundamentele christenen daarvoor in de plaats. En ook al zouden die er niet of nauwelijks zijn, dan zijn de problemen nog niet opgelost.

Want er hoeft maar één idioot te zijn die moord voor zichzelf kan rechtvaarden om, in zijn ogen, erger te voorkomen en het is weer mis.

Ik denk dat de enige oplossing hier tegen is, dat er meer blauw op straat komt. Maar helaas zul je ook dan, dit soort daden nooit helemaal tegen kunnen gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moet je hier eens naar luisteren: http://www.kicken.com/audio/vangogh.mp3

Het ALLERlaatste interview van Van Gogh. Vlak voordat............................. :{

_O_ En luister hier naar het héél toepasselijke liedje ''Big City'' van Mo Slim.

1 uitzondering, maar voortaan GEEN directe links naar mp3's, alleen naar pagina's waar ze LEGAAL te vinden zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
1 uitzondering, maar voortaan GEEN directe links naar mp3's, alleen naar pagina's waar ze LEGAAL te vinden zijn.

Toch niet. :@

Ik zat die hele FAQ al door te speuren, maar ik dacht dat dat

alleen voor B&A ware gold. Ik zal mijzelf er voortaan aan houden.

Bedankt dat je niet gelijk een waarschuwing gaf, staat zo lelijk, he? Onder je nickname. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

neuh, dan moet je het wel heel bont maken en we houden ook rekening met je achtergrond ;)

iemand als jij die alleen maar serieus post loopt minder snel tegen een waarschuwing aan he ;)

maar om zeker te zijn van legaliteit graag links naar pagina's, dan is er wat ons betreft niets aan de hand. Met rechtstreekse mp3 links is het lastiger te controleren, vandaar ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan nog vraag ik mijzelf af hoe ons land er aan toe was geweest als de grenzen nu nog steeds dicht zaten.

Vrijwel zeker ANDERS.

tuurlijk, maar dat is onmogelijk...

Kan je ook zeggen... Hoe zou de winkel eruit zien als ze geen sinaasappels, mandarijnen, kiwi's, peren, bananen, druiven, aardbeien zouden verkopen?

Dan zou het er ook anders uit zien... dan zouden er nl meer appels verkocht worden

tjah ik vind het een beetje onnozel...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

tuurlijk, maar dat is onmogelijk...

Kan je ook zeggen... Hoe zou de winkel eruit zien als ze geen sinaasappels, mandarijnen, kiwi's, peren, bananen, druiven, aardbeien zouden verkopen?

Dan zou het er ook anders uit zien... dan zouden er nl meer appels verkocht worden

tjah ik vind het een beetje onnozel...

Nou ja, zonder groente heb je geen groentewinkel meer, maar zonder verschillende nationaliteiten was Nederland wel Nederland gebleven.

Overigens blijft het gevaar gewoon op de loer liggen, ook als we hier geen verschillende nationaliteiten zouden hebben, het krijgt nu alleen de kans veel sneller dichterbij te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nou ja, zonder groente heb je geen groentewinkel meer, maar zonder verschillende nationaliteiten was Nederland wel Nederland gebleven.

Juist, een normale Nederlander schiet echt niet zijn eigen conrector door zijn harses als hij even de klas uit wordt gestuurd.

(om maar een voorbeeld aan te halen) Zo is onze cultuur niet. Wij denken na. Dat bedoel ik te zeggen. Nederland is Nederland niet meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Verschillende nationaliteiten lijkt mij het probleem niet.

Al zet je hier 1000 belgen, fransen of ieren neer, geen probleem lijkt me.

Het is het grote verschil in geloof. RK en Christendom enzo gaan nog wel samen, maar dat Moslim geloof botst nogal, zo zijn er meer van dat soort grote verschillen, dus tja... daar zal een groot deel mee te maken hebben denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verschillende nationaliteiten lijkt mij het probleem niet.

Al zet je hier 1000 belgen, fransen of ieren neer, geen probleem lijkt me.

Het is het grote verschil in geloof. RK en Christendom enzo gaan nog wel samen, maar dat Moslim geloof botst nogal, zo zijn er meer van dat soort grote verschillen, dus tja... daar zal een groot deel mee te maken hebben denk ik.

Mee eens, maar het zit hem vooral in het uiten van je geloof, het zelfs e.v.t. misbruiken daarvan, de letterlijk interpretatie. Een duizend jaar oude interpretatie tegenover de moderniteit in Nederland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Verschillende nationaliteiten lijkt mij het probleem niet.

Al zet je hier 1000 belgen, fransen of ieren neer, geen probleem lijkt me.

Het is het grote verschil in geloof. RK en Christendom enzo gaan nog wel samen, maar dat Moslim geloof botst nogal, zo zijn er meer van dat soort grote verschillen, dus tja... daar zal een groot deel mee te maken hebben denk ik.

Klopt...

En dan na te gaan dat er 1 miljoen moslims in Nederland zijn...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alle (grote) geloven hebben altijd ellende veroorzaakt in combinatie van typisch menselijke eigenschappen.

Het is wel erg makkelijk om het op een bepaalde bevolkingsgroep af te schuiven. Mensen zijn gewoon beesten, en sommige zaken triggeren dat instinct alleen maar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou ja, zonder groente heb je geen groentewinkel meer, maar zonder verschillende nationaliteiten was Nederland wel Nederland gebleven.

.

Bullshit. Lees de vaderlandse geschiedenis er maar even op na. Zonder de gastarbeiders die we met open armen ontvangen hebben, hadden we het lang niet zo goed gehad.

Gatver, wat een chauvinistische opmerking.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een akelig rouwtoerisme bij die crematie. Iemand gekeken?

Nee, alleen een paar items in verschillende nieuwsprogramma's. Was erg onder de indruk van de speech van zijn ouders, vooral zijn moeder. Je kon merken van wie hij dat ongeremde had.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is jammer dat de islamitische mensen op deze manier door een daad van 1 man in een kwaad daglicht worden gesteld.... Ik heb een lieve islamitische vriendin en ze wordt samen met haar kinderen en kleinkinderen zonder reden uitgescholden.... Het is zo jammer....

Ik kom uit Den Haag en woon in het laakkwartier en heb een hoop meegekregen van de gebeurtenissen van vandaag.... Ik word er vooral erg triest van.... Net zoals die brand in die school in Uden een schande vind ik dat!!

Ik hoop dat Nederland ooit weer het respect voor elkaar weer terug krijgt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat een akelig rouwtoerisme bij die crematie. Iemand gekeken?

Helaas niet... ik was aan het werk...

Overigens ook erg wat er nu weer is gebeurd op die islamitische school... Ik weet niet meer wat ik ervan moet vinden allemaal, maar één ding weet ik zeker: dit kan niet

weer een stille tocht... kom op zeg, waar zijn we mee bezig...?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...