Ga naar inhoud

Welke krant lees jij (het meest) ?  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke krant lees jij (het meest) ?

    • Telegraaf
      5
    • Algemeen Dagblad
      5
    • de Volkskrant
      5
    • Trouw
      0
    • NRC Handelsblad
      1
    • Regionale krant
      9
    • Het Parool
      0
    • Metro/Spits
      3
    • Overige krant
      3
    • Ik lees geen krant
      5


Aanbevolen berichten

We krijgen thuis de Gelderlander en de Volkskrant, alleen vandaag was de VK er niet en toen kregen we het Utrechts nieuwsblad. Ik was helemaal van slag :?

Ik vind de Volkskrant een fijne krant, mooie opmaak en de verdeling van het nieuws is ook prettig... kweenie. Gewoon lekker.

Metro en Spits neemt mijn vader mee van het station, maar ik lees alleen de Metro. Lager "Telegraaf" gehalte ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Algemeen Dagblad _O_

Daar waren mijn ouders al op geabonneerd toen ik geboren werd

en het is altijd boven elke andere krant mijn favoriet gebleven.

Sp!ts komt absoluut op de tweede plaats. Een heerlijk melig krantje voor onderweg. :D

Overigens Maike, heb je in de Gelderlander van 6 november de

recensie uit CUIJK gelezen over de ''Kameleon Ontvoerd''? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wij hebben thuis een abonnement op de Volkskrant.Maar ik lees zelf

liever Dagblad van het Noorden daar heb ik ook op gestemd.Lekker

veel regionaal nieuws en niet te ingewikkeld geschreven.Verder lees ik

graag kranten kun je ook mooi kiezen wat je interessant vind om te

lezen en wat niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

wij hebben thuis de Stentor... Die is in deze streek (tussen apeldoorn en zwolle) erg populair... Op school en op mn werk ligt ie ook, dus die lees ik vaak. En als ik met de trein ga, lees ik altijd de Metro, geniaal blad is dat _O_ Gratis en goed en nuttig vermaak in de trein :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Algemeen Dagblad _O_

Daar waren mijn ouders al op geabonneerd toen ik geboren werd

en het is altijd boven elke andere krant mijn favoriet gebleven.

Sp!ts komt absoluut op de tweede plaats. Een heerlijk melig krantje voor onderweg. :D

Overigens Maike, heb je in de Gelderlander van 6 november de

recensie uit CUIJK gelezen over de ''Kameleon Ontvoerd''? ;)

Ik lees de Gelderlander nooit, en ik ben bang dat het oud papier van die week al weg is :/

Link naar bericht
Delen op andere sites
wij hebben thuis de Stentor... Die is in deze streek (tussen apeldoorn en zwolle) erg populair... Op school en op mn werk ligt ie ook, dus die lees ik vaak. En als ik met de trein ga, lees ik altijd de Metro, geniaal blad is dat _O_ Gratis en goed en nuttig vermaak in de trein :)

Ik vind die oppervlakkige ingestuurde brieven altijd zo hilarisch :)

Zo'n vent verzocht een keer in een brief alle bejaarden voortaan de taxi te nemen in plaats van de trein, omdat vertragingen volgens hem vooral kwamen omdat bejaarden zo langzaam in- en uitstapten. Dat soort dingen.

Als we ook negatief mogen zijn, zou ik graag mijn haat laten blijken jegens de Telegraaf, het roddelblad onder de kranten. Vreselijk, sensatiegericht oppervlakkig blaadje. Onleesbaar.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik las altijd het Noordhollands Dagblad en de Metro (Sp!ts vind ik maar een baggerkrantje en Scribbly is zoooo goed _O_ daarom Metro :P )

Alleen ik heb er geen tijd meer voor en ik heb geen abo op een krant. Krijg alleen huis aan huis bladen maar die lees ik niet. Ze hebben nog geen sticker uitgevonden:

JA wel reclame

NEE geen huis aan huis bladen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als we ook negatief mogen zijn, zou ik graag mijn haat laten blijken jegens de Telegraaf, het roddelblad onder de kranten. Vreselijk, sensatiegericht oppervlakkig blaadje. Onleesbaar.

Onleesbaar wat jou betreft, natuurlijk; mij lukt het nog best ;)

Het is waarschijnlijk maar net aan welke krant je gewend bent geraakt. Ik zou nu niet anders meer willen, dat hebben mijn uitstapjes naar andere kranten ook wel bewezen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb geen abbonement op een krant.

Over Metro/Spits, in de trein mag je wel je voeten op de bank met een Spits, niet met een Metro :P

Metro lees ik vaak bij de mac donalds, maar dat is alleen leuk voor de verhalen... dat voorpagina nieuws is ook echt niet boeiend, maar wel leuk voor de verhalen... *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Over de krant die wij nu hebben ben ik echt niet meer tevreden (Dagblad de Limburger). Het nieuws wat niet van het ANP of een ander groot persbureau is overgenomen is zelden van redelijk niveau. Colums etc. zorgen ook niet voor leesgenot.

Zelf lees ik best graag het AD. De sportkatern is lekker uitgebreid en ook de rest van de krant spreekt me wel aan. Ik heb ook een paar keer Trouw gelezen, maar dat sprak mij dus totaal niet aan :N. Onder andere reportages over onderwerpen die mij totaal niet kunnen boeien.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees eigenlijk haast geen gewone kranten omdat ik ze zo'n onhandige grootte vind hebben en als ik dat nog buiten beschouwing laat vind ik ook dat er veel dingen in staan die ik toch niet interessant vind.

De Metro en de Spits lees ik echter wel graag als ik in de trein zit omdat die ten eerste kleiner van formaat zijn en ook veel nieuws bevatten wat ik wel interessant vind. Ik zit regelmatig in de trein dus het komt er ook best vaak van dat ik die 2 kranten lees.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...
Ik lees eigenlijk haast geen gewone kranten omdat ik ze zo'n onhandige grootte vind hebben en als ik dat nog buiten beschouwing laat vind ik ook dat er veel dingen in staan die ik toch niet interessant vind.

De Metro en de Spits lees ik echter wel graag als ik in de trein zit omdat die ten eerste kleiner van formaat zijn en ook veel nieuws bevatten wat ik wel interessant vind. Ik zit regelmatig in de trein dus het komt er ook best vaak van dat ik die 2 kranten lees.

Tegenwoordig zijn heel veel kranten in kleiner formaat (bijv. Trouw, AD, NRC Next). Ik lees elke morgen een krant, sowieso uit gewoonte, ik zou niet zonder willen. Ook al lees ik ook best veel nieuws op internet. Wij krijgen binnekort waarschijnlijk het AD thuis. Het proefabonnement is goed bevallen :).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik lees de krant wel, al doe ik dat tegenwoordig een stuk minder dan vroeger. Als ik aan tafel zit te eten en de krant ligt er, lees ik die. Ligt er geen krant, dan zal ik hem ook niet lezen.

Internetkranten vind ik niet prettig om te lezen. Ik vind het veel prettiger om een echte papieren krant te lezen dan om naar zo'n monitor te gaan zitten staren. Ik kan me met een papieren krant beter concentreren op wat er staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...