Ga naar inhoud

Attractieparken


Wat is jouw favoriete attractiepark?  

33 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is jouw favoriete attractiepark?

    • Efteling
      15
    • SixFlags / Walibi World
      16
    • Duinrell
      0
    • Slagharen
      0
    • Hellendoorn
      2
    • Drievliet
      0
    • De Valkenier
      0
    • Drouwenerzand
      0
    • Tivoli
      0
    • Toverland
      0


Aanbevolen berichten

Post hier jouw ervaringen, meningen en verslagen van attractieparken. Je kunt ook stemmen op je favo park (ik heb de grootste parken toegevoegd), en licht je mening toe!

Ikzelf ben een grote fan van de Efteling. Alles is piekfijn verzorgd, medewerkers zijn vriendelijk en het park kent veel attractie's van wereldformaat. Aldus Lukas is de beste attractie de 'Fata Morgana'. Een prachtige 'darkride'!

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Absoluut Six Flags, voor mij is het erg dichtbij, half uurtje tot 3 kwartier rijden en het park heeft de vetste achtbanen en attracties. Was een maandje geleden nog naar de Halloween Horro Fest geweest: Erg vermakelijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Six Flags natuurlijk *O* met daarna de Efteling en Duinrell.

Waarom staat in godsnaam de Valkenier erbij? :? Als je dat al een pretpark noemt... :P

Theoretisch is het een 'attractiepark'. En praktisch :P. Nooit geweest trouwens.

Over SixFlags / Walibi World: de achtbanen zijn misschien wel leuk (ik ben in geen 1 achtbaan geweest, ben namelijk zeer snel misselijk, dus liever niet) maar ik vind het park matig ge-themed (bij de Efteling voel je meteen de sfeer aan, heb je niet bij Sixflags) en er is echt TE weinig te doen voor mensen die liever niet heel de dag over de kop gaan. Ik snap dat de Python niet opkan tegen de Goliath, maar de geweldige aankleding en variateit aan attractie's overtreft dat wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Efteling! Uniek park, schitterende sfeer / attracties en een prachtige geschiedenis. Ik heb me prima vermaakt in Six Flags Holland (volgend jaar Walibi World), maar het mist de unieke sfeer van de Efteling. Daarnaast heeft de Efteling een winteropenstelling die weer heel anders is dan in het zomerseizoen.

Ik sluit me wel aan bij de mening van Malabar, het is maar net wat je zoekt. Voor de achtbanenfreaks is Six Flags / Walibi natuurlijk aantrekkelijker. Liefhebbers van sfeervolle en 'romantische' parken zullen eerder naar Kaatsheuvel afreizen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zonder twijfel de Efteling

Want daar heb je Vogel rok en Villa volta ( TOP-Atraccies!!!)

Villa Volta is mn favo ben ik 5 keer achter mekaar ingeweest

Nou ff voor die wat willen weten wat de Valkenier is want ik woon er kortbij:

Ten eerste is het soms erg moeilijk om je auto kwijt te worden

en Ten tweede is het park opzich te saai om een hele dag te lopen

Van atraccies: Een kleine achtbaan-reuzenrad-spookhuis-zon simulator raket- en nog wat kinderatraccies

(Daarom is het ook het voordeligste pretpark)

K zou je niet aanraden voor er helemaal voor naar Limburg te komen :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Six Flags is mijn favoriet. Maar dat komt misschien ook doordat ik daar het meest ben geweest, van alle atractieparken.

Ik had een paar jaar geleden zelfs een seizoenskaart. Als ik toen vroeg vrij van school was, fietste ik soms samen met een klasgenoot, die ook een seizoenskaart had, daarheen om een paar uur te genieten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

valt me tegen dat er zo weinig mensen op Hellendoorn hebben gestemd, is toch wel HET B&A pretpark (en nu niet met de pretparken in USA aankomen zetten :P)

Ik heb zelf op 6flags gestemd hoor! Rollercoasters vindt ik nou eenmaal geniaal en dat theme gedoe boeit me niet zo (meer). Alleen toen ik in 6flags was, was het mega druk, dat was wel jammer. En toen het s avonds niet meer druk was, en je niet meer 3 uur voor een atractie hoefde te wachten, was mn gezelschap misselijk :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tsja, Hellendoorn... Ben er wel geweest, maar toch, ik vond het niet zo.

Ze hebben in ieder geval wel basisingredienten (kinderachtbaantje en achtbaan met een looping) alleen het is zo jammer om een mini-reuzenradje weg te zetten met gondeltjes in de vorm van blikjes met 'Coca Cola' en 'Sprite' erop. Gewoon zonde. In de Efteling zelf zul je nooit een commerciele uiting zien, en dat is ook wat jammer is aan Six Flags, beetje commercieel. En je mist inderdaad de sfeer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
In de Efteling zelf zul je nooit een commerciele uiting zien, en dat is ook wat jammer is aan Six Flags, beetje commercieel.

In de Efteling is de commercie ook steeds meer aan het oprukken hoor, alleen in de attracties zul je dat inderdaad niet snel zien. Uitzondering is Pandadroom, maar dat is dan ook samen met het WNF ontwikkeld (en mist daarom helaas ook de echte Efteling-sfeer).

Link naar bericht
Delen op andere sites

De efteling, daar gaan we ieder jaar heen :D

Ik houd van die mooie attracties daar: Droomvlucht, Fata Morgana, Carnaval Festival, Spookslot, Pandadroom. Maar mijn grote favoriet is en blijft Villa Volta :P Geweldig gemaakt en die muziek is prachtig. Het is er ook gewoon mooi om doorheen te wandelen, vooral door het Sprookjesbos. En als je een zakje friet koopt, krijg je meteen een hele toeter. Ik kreeg zelfs een gratis zonnebril bij mijn blik Taxi :P

Van achtbanen houd ik totaal niet. Dus de Efteling roeleert *O*

kleine correctie :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

In de Efteling is de commercie ook steeds meer aan het oprukken hoor, alleen in de attracties zul je dat inderdaad niet snel zien. Uitzondering is Pandadroom, maar dat is dan ook samen met het WNF ontwikkeld (en mist daarom helaas ook de echte Efteling-sfeer).

Uiteraard, geen enkel bedrijf kan zonder reclame, advertentie's etc. Maar ik bedoel te zeggen dat je in het park geen groot bord ziet: ''Alle pardoes-popjes voor de halve prijs'', met knipperlampjes :P. Dus in het park moet het authentiek blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De efteling, daar gaan we ieder jaar heen :D

Ik houd van die mooie attracties daar: Droomvlucht, Fata Morgana, Carnaval Festival, Spookslot, Pandadroom. Maar mijn grote favoriet is en blijft Villa Volta :P Geweldig gemaakt en die muziek is prachtig. Het is er ook gewoon mooi om doorheen te wandelen, vooral door het Sprookjesbos. En als je een zakje friet koopt, krijg je meteen een hele toeter. Ik kreeg zelfs een gratis zonnebril bij mijn blik Taxi :P

Van achtbanen houd ik totaal niet. Dus de Eteling roeleert *O*

Met jouw kan ik praten :D

Ben overigens van plan om voor seizoen 2005 een abbonement te kopen. Om de week stukkie met de trein, dan met - jaja - de eftelingbus (:D) en vervolgens heel de dag lekker alle attractie's aflopen, fotograferen en filmen, lekker eten en de unieke sfeer opsneuven :9~. Heerlijk. Gaat een duur jaartje worden :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar mijn grote favoriet is en blijft Villa Volta :P Geweldig gemaakt en die muziek is prachtig. Het is er ook gewoon mooi om doorheen te wandelen, vooral door het Sprookjesbos.

Muziek is inderdaad geweldig. Knap stukje werk van Ruud Bos!

Komende winter overigens een nieuwe uitbreiding: Het Meisje met de Zwavelstokjes, belooft ook erg mooi te worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Theoretisch is het een 'attractiepark'. En praktisch :P. Nooit geweest trouwens.

Als je het zo bekijkt wel ja, maar qua grootte van het park en de leukheid van de attracties valt het niet echt te vergelijken met bijvoorbeeld de Efteling en Duinrell.

Al is Six Flags qua oppervlakte ook niet zo groot, maar daar heb je de meeste spectaculaire attracties. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op Six Flags gestemd omdat ik een enorme rollercoaster fanaat ben. Maar ik ben vaker in de Efteling geweest, en vindt dat ook een zeer leuk park! Inderdaad een geweldige sprookjesachtige sfeer! En zeker attracties als de "Fata Morgana" zijn zeer goed in elkaar gezet! (Staat overigens ook altijd een ENORME rij... |:() Maar ja, als je voor de spanning komt, dan zal je toch in Six Flags moeten wezen! Geweldige Rollercoasters en attracties! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op Six Flags gestemd omdat ik een enorme rollercoaster fanaat ben. Maar ik ben vaker in de Efteling geweest, en vindt dat ook een zeer leuk park! Inderdaad een geweldige sprookjesachtige sfeer! En zeker attracties als de "Fata Morgana" zijn zeer goed in elkaar gezet! (Staat overigens ook altijd een ENORME rij... |:() Maar ja, als je voor de spanning komt, dan zal je toch in Six Flags moeten wezen! Geweldige Rollercoasters en attracties! *)

Ik ben het helemaal met je eens. De efteling heeft meer sfeer maar de betere attracties staan toch in Six Flags. Maar toen ik 3 uur moest wachten voor de Goliath had ik het wel even gehad

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het helemaal met je eens. De efteling heeft meer sfeer maar de betere attracties staan toch in Six Flags. Maar toen ik 3 uur moest wachten voor de Goliath had ik het wel even gehad

Betere attractie in 6flags?

Als je naar de spanningsgraad of G-krachten kijkt misschien wel.

Als je naar de aankleding kijkt totaal niet.

Ik ben er 1 x geweest, maar ik vind het maar een kaal park en veel te Amerikaans en commercieel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 months later...

De Efteling natuurlijk !! Dit jaar weer een abbo opde Efteling !

En inderdaad je moet niet naar de Efteling gaan voor de meeest gigantische grote achtbanen, maar wel voor de nostalgische sfeer die er hangt en voor deprachtig gethemde attracties.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De Efteling natuurlijk !! Dit jaar weer een abbo opde Efteling !

En inderdaad je moet niet naar de Efteling gaan voor de meeest gigantische grote achtbanen, maar wel voor de nostalgische sfeer die er hangt en voor deprachtig gethemde attracties.

Ja, heb je gelijk in! Qua sfeer is het geweldig! Maar als ik naar een pretpark ga binnenkort wil ik toch eerst eens een kijkje nemen in "Walibi-World"... *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...