Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Is het verdorie gewoon -0,6 graden hier nu! En mag ik zo 'lekker' naar buiten om te werken (ik werk buiten)... ik denk dat ik vandaag maar eens wat verder weg ga, dan kan ik wat langer in de wagen blijven zitten :P -0,6 hoor! De koudste temperatuur hier sinds een tijd...

Ik hoop wel op sneeuw over een tijdje en dat je kunt schaatsen ;) weet niet, maar het heeft gewoon iets :D

... -0,6 ... nou ben ik geen koukleum maar ik had wèl koude voeten gister en toen was het +2,4 graden ... ;)

naja het is nog vroeg, vandaar dat ik zo loop te zeuren.

Beste users: de winter is begonnen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Hier ook dichte mist *O* En vorst *O* En vannacht was het even -4.0°C volgens de thermometer *O*

Helaas wordt het de komende dagen weer zachter *(*

Ik hoop dat het deze winter echt eens flink koud wordt, eerst n pak sneeuw en dan de vorst erover, hoppa, en dan lekker een aantal weken niet meer boven nul. In Scandinavië is de laatste tijd heel veel sneeuw gevallen, dat gebeurde ook in 1985 en 1995, beide keren gevolgd door een strenge winter voor de lage landen. Ik suggereer echter nog niks 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hier ook dichte mist *O* En vorst *O* En vannacht was het even -4.0°C volgens de thermometer *O*

Helaas wordt het de komende dagen weer zachter *(*

Ik hoop dat het deze winter echt eens flink koud wordt, eerst n pak sneeuw en dan de vorst erover, hoppa, en dan lekker een aantal weken niet meer boven nul. In Scandinavië is de laatste tijd heel veel sneeuw gevallen, dat gebeurde ook in 1985 en 1995, beide keren gevolgd door een strenge winter voor de lage landen. Ik suggereer echter nog niks 8-)

Brrrrrrr, dat wordt met 3 paar handschoenen en 2 sjaals naar de les fietsen *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
In Scandinavië is de laatste tijd heel veel sneeuw gevallen, dat gebeurde ook in 1985 en 1995, beide keren gevolgd door een strenge winter voor de lage landen. Ik suggereer echter nog niks 8-)

Tja, men zegt dat er elk jaar een strenge winter komt, maar wie weet :)

Hier staat nu het kwik op precies 0 graden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, men zegt dat er elk jaar een strenge winter komt, maar wie weet :)

Hier staat nu het kwik op precies 0 graden.

Hier ook, en ik hoop op een strenge winter, want dan sterven heel veel insectenlarven, en dan hebben we weer geen wespenplagen, een overdreven muggen-en vliegenpopulatie en ook niet te veel bijen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hier ook, en ik hoop op een strenge winter, want dan sterven heel veel insectenlarven, en dan hebben we weer geen wespenplagen, een overdreven muggen-en vliegenpopulatie en ook niet te veel bijen.

Haha zo kan je het natuurlijk ook bekijken

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag was ook de eerste ijsdag van dit seizoen.Want de temperatuur is

de hele dag in De Bilt niet boven het vriespunt uitgekomen.Ik zelf vind

dit prachtig weer,beter dan al die regen en hagelbuien van de afgelopen

weken.Jammer dat morgen al weer regen verwacht wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja, tis hier ook al weken koud. Volgens mij was het vorige week wel kouder. Sneeuw is wel eens leuk voor in de winter, zeg voor 1 of 2 weken, maar ik prefereer echt de zomer. Veel relaxeder. ^O^

Voorlopig ligt het novembermaandgemiddelde netjes rond de normaal (gemiddelde temperatuur van alle novembers tussen 1971 en 2000). Vandaag naar alle waarschijnlijkheid inderdaad de eerste ijsdag (dat weten we pas om 00u00 zeker, als het etmaal voorbij is). Toch erg netjes, de afgelopen eeuw zijn er namelijk 5 winters geweest waarin geen enkele ijsdag is voorgekomen! Vreselijk...

Interessant is ook het Hellmanngetal. Alle etmaalgemiddelden onder nul (bijvoorbeeld die van vandaag) worden dan per winter (let wel, in dit geval gaat het om de periode 1 november-31 maart) opgeteld (minnetjes worden erafgehaald) en dan krijg je één getal per winter. Heel makkelijk te zien of een winter bagger of koud was.

Halen we vandaag bijvoorbeeld een etmaalgemiddelde van -1.4°C, dan hebben we vandaag 1.4 punt gescoord. En dat is al bijna evenveel als in de HELE ´winter´van 1989. Vorig jaar hadden we 16.3 dacht ik, ook weinig soeps. Die van 2003 scoorde er 80.1, en is daarmee sinds 1900 nummer 37 op de lijst.

De allerkoudste was 1963 met een fenomenale score van 345.9!

En dan nog de koude winters die de meesten hier nog wel bewust hebben meegemaakt: 1997 had een Hellmannscore van 131.6 (nummer 16 op de lijst van koude winters) en 1996 had een score van 150.5 (nummer 12 op de lijst).

En enkelen zullen zich wellicht ook nog de koude tachtigers herinneren, achtereenvolgens de winter van 1985 (H:193.6, nummer 8 op de lijst), 1986 (H:149.3, nummer 13 op de lijst) en 1987 (H:151.5, nummer 11 op de lijst).

De getallen gelden overigens voor de Bilt, ons hoofdstation.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik hou niet van de winter,

want die maakt me zo triest

Ik zit steeds maar binnen

omdat het buiten vriest

'k Zit bij de warme kachel

en speel ganzenbord

net zolang totdat 't

buiten warmer wordt

Want kou is iets waar ik nooit aan wen.

Omdat ik een verschrikkelijke koukleum ben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik hou niet van de winter,

want die maakt me zo triest

Ik zit steeds maar binnen

omdat het buiten vriest

'k Zit bij de warme kachel

en speel ganzenbord

net zolang totdat 't

buiten warmer wordt

Want kou is iets waar ik nooit aan wen.

Omdat ik een verschrikkelijke koukleum ben.

Zo zou ik het niet zeggen, maar de conclusie erachteraan is duidelijk: De lente is MIJN seizoen! :Y

Winter is TE koud, zomer TE warm en de herfst.......mja, gewoon niet fijn. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voorlopig ligt het novembermaandgemiddelde netjes rond de normaal (gemiddelde temperatuur van alle novembers tussen 1971 en 2000). Vandaag naar alle waarschijnlijkheid inderdaad de eerste ijsdag (dat weten we pas om 00u00 zeker, als het etmaal voorbij is). Toch erg netjes, de afgelopen eeuw zijn er namelijk 5 winters geweest waarin geen enkele ijsdag is voorgekomen! Vreselijk...

Interessant is ook het Hellmanngetal. Alle etmaalgemiddelden onder nul (bijvoorbeeld die van vandaag) worden dan per winter (let wel, in dit geval gaat het om de periode 1 november-31 maart) opgeteld (minnetjes worden erafgehaald) en dan krijg je één getal per winter. Heel makkelijk te zien of een winter bagger of koud was.

Halen we vandaag bijvoorbeeld een etmaalgemiddelde van -1.4°C, dan hebben we vandaag 1.4 punt gescoord. En dat is al bijna evenveel als in de HELE ´winter´van 1989. Vorig jaar hadden we 16.3 dacht ik, ook weinig soeps. Die van 2003 scoorde er 80.1, en is daarmee sinds 1900 nummer 37 op de lijst.

De allerkoudste was 1963 met een fenomenale score van 345.9!

En dan nog de koude winters die de meesten hier nog wel bewust hebben meegemaakt: 1997 had een Hellmannscore van 131.6 (nummer 16 op de lijst van koude winters) en 1996 had een score van 150.5 (nummer 12 op de lijst).

En enkelen zullen zich wellicht ook nog de koude tachtigers herinneren, achtereenvolgens de winter van 1985 (H:193.6, nummer 8 op de lijst), 1986 (H:149.3, nummer 13 op de lijst) en 1987 (H:151.5, nummer 11 op de lijst).

De getallen gelden overigens voor de Bilt, ons hoofdstation.

En dan maar klagen over het opwarmen van de aarde...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En dan maar klagen over het opwarmen van de aarde...

Moet je maar eens kijken hoeveel recente winters er in de top-10 van zachtste winters aller tijden staan, buiten 1989 om staan daar ook 1988,1990,2000,2004 op zeker in, en ook 1992,1993,1995,1998,1999,2001 en 2002 waren te zacht. Van de laatste 17 winters waren alleen 1996 en 1997 ruimschoots te koud, 2003 en 1991 ietsje te koud en 1994 normaal. Tamelijk trieste balans voor winterliefhebbers..

Link naar bericht
Delen op andere sites

En dan nog de koude winters die de meesten hier nog wel bewust hebben meegemaakt: 1997 had een Hellmannscore van 131.6 (nummer 16 op de lijst van koude winters) en 1996 had een score van 150.5 (nummer 12 op de lijst).

En enkelen zullen zich wellicht ook nog de koude tachtigers herinneren, achtereenvolgens de winter van 1985 (H:193.6, nummer 8 op de lijst), 1986 (H:149.3, nummer 13 op de lijst) en 1987 (H:151.5, nummer 11 op de lijst).

De getallen gelden overigens voor de Bilt, ons hoofdstation.

Ook wel opvallend dat koude winters in de afgelopen 20 jaar,allemaal vlak

achter elkaar kwamen.Zoals midden jaren tachtig 3 strenge winters achter

elkaar,en midden jaren negentig 2.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En dan maar klagen over het opwarmen van de aarde...

Per 100 jaar maar enkele graden, daar merk je dus bijna niets van. Het is echter wel gevaarlijk voor de polen, en Nederland kan overstromen als we zo doorgaan. Tis maar dat je het ff weet }:|

Als ik hier door de stad fiets krijg ik vaak gewoon hoofdpijn en word ik duizelig van die vieze auto's. Ik koop dus gewoon een OV-jaarkaartje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voorlopig ligt het novembermaandgemiddelde netjes rond de normaal (gemiddelde temperatuur van alle novembers tussen 1971 en 2000). Vandaag naar alle waarschijnlijkheid inderdaad de eerste ijsdag (dat weten we pas om 00u00 zeker, als het etmaal voorbij is). Toch erg netjes, de afgelopen eeuw zijn er namelijk 5 winters geweest waarin geen enkele ijsdag is voorgekomen! Vreselijk...

Interessant is ook het Hellmanngetal. Alle etmaalgemiddelden onder nul (bijvoorbeeld die van vandaag) worden dan per winter (let wel, in dit geval gaat het om de periode 1 november-31 maart) opgeteld (minnetjes worden erafgehaald) en dan krijg je één getal per winter. Heel makkelijk te zien of een winter bagger of koud was.

Halen we vandaag bijvoorbeeld een etmaalgemiddelde van -1.4°C, dan hebben we vandaag 1.4 punt gescoord. En dat is al bijna evenveel als in de HELE ´winter´van 1989. Vorig jaar hadden we 16.3 dacht ik, ook weinig soeps. Die van 2003 scoorde er 80.1, en is daarmee sinds 1900 nummer 37 op de lijst.

De allerkoudste was 1963 met een fenomenale score van 345.9!

En dan nog de koude winters die de meesten hier nog wel bewust hebben meegemaakt: 1997 had een Hellmannscore van 131.6 (nummer 16 op de lijst van koude winters) en 1996 had een score van 150.5 (nummer 12 op de lijst).

En enkelen zullen zich wellicht ook nog de koude tachtigers herinneren, achtereenvolgens de winter van 1985 (H:193.6, nummer 8 op de lijst), 1986 (H:149.3, nummer 13 op de lijst) en 1987 (H:151.5, nummer 11 op de lijst).

De getallen gelden overigens voor de Bilt, ons hoofdstation.

En laten we 1979 ook niet vergeten!

Toen zat mijn vader in dienst. :P

Ja, 1963, met die vreselijke 11stedentocht waar men 's nachts op weilanden zat te wachten op hulp.

Ik meen dat er bij een van die schaatsers de teen was bevroren en dat die nu ergens op sterk water staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Per 100 jaar maar enkele graden, daar merk je dus bijna niets van. Het is echter wel gevaarlijk voor de polen, en Nederland kan overstromen als we zo doorgaan. Tis maar dat je het ff weet }:|

Als ik hier door de stad fiets krijg ik vaak gewoon hoofdpijn en word ik duizelig van die vieze auto's. Ik koop dus gewoon een OV-jaarkaartje.

heel goed want bussen rijden allemaal op electriciteit he...NOT en de electriciteit waar treinen op rijden wordt opgewekt via koolverbranding of kernenergie, nee heel goed hoor! Lekker OV-en :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

heel goed want bussen rijden allemaal op electriciteit he...NOT en de electriciteit waar treinen op rijden wordt opgewekt via koolverbranding of kernenergie, nee heel goed hoor! Lekker OV-en :P

Dr gaan alleen iets meer mensen in een trein dan in een auto ;)

Kernenergie is relatief schoon, maar er moet heel voorzichtig mee worden omgesprongen.

Nee, doe maar lekker windenergie of zonne-energie, indien mogelijk. Horizonvervuiling zegt men. Ondertussen worden wel de meest wanstaltige gedrochttorens uit de grond gestampt die je tot 50 km in de omtrek ziet.

Maar er gaat niets boven de fiets :)

En als al die luiwammesachtige mietfiguren die voor afstanden binnen de 15 km de auto pakken, ook als de zon schijnt, ook ns de fiets opgingen, dan kwamen we al n heel eind verder.

Scheelt meteen een hele hoop gewichtsproblemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Binnen de stad (zegmaar tot 5 km) ga ik in principe met de altijd met de fiets. Buiten de stad als het binnen 15 km is ook vaak met de fiets. En ik heb een keer op een neer naar Bergen op Zoom gefiets op 1 dag dus zo lui ben ik echt niet (das 80 km).

Maar inderdaad, het verbuik van brandstof bij een bus is veel hoger dan een auto. Maar als je ziet dat er 50 man in een bus kan en tegenwoordig bijna iedereen alleen naar zijn werk reist is de bus behoorlijk zuinig. Zo werkt dat hetzelfde bij de trein. Bovendien kunnen we de kolencentrales vervangen door windmolens.

En gelukkig is er een Nederland geen kerncentrrale, want als je ziet wat er in Tsjernobil is gebeurd... Ze moeten eens ophouden met die chemische troep en gewoon eens schone opwekking van electro gaan gebruiken zoals wind of zon energie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Binnen de stad (zegmaar tot 5 km) ga ik in principe met de altijd met de fiets. Buiten de stad als het binnen 15 km is ook vaak met de fiets. En ik heb een keer op een neer naar Bergen op Zoom gefiets op 1 dag dus zo lui ben ik echt niet (das 80 km).

Maar inderdaad, het verbuik van brandstof bij een bus is veel hoger dan een auto. Maar als je ziet dat er 50 man in een bus kan en tegenwoordig bijna iedereen alleen naar zijn werk reist is de bus behoorlijk zuinig. Zo werkt dat hetzelfde bij de trein. Bovendien kunnen we de kolencentrales vervangen door windmolens.

En gelukkig is er een Nederland geen kerncentrrale, want als je ziet wat er in Tsjernobil is gebeurd... Ze moeten eens ophouden met die chemische troep en gewoon eens schone opwekking van electro gaan gebruiken zoals wind of zon energie.

Hoe kom je daar nou weer bij? In de kop van Noord Holland staat er een en in Dodewaard, en er zullen er nog wel een paar zijn. Ik weet alleen niet 100% zeker of die nog in gebruik zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? In de kop van Noord Holland staat er een en in Dodewaard, en er zullen er nog wel een paar zijn. Ik weet alleen niet 100% zeker of die nog in gebruik zijn.

Borsele in zeeland

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe kom je daar nou weer bij? In de kop van Noord Holland staat er een en in Dodewaard, en er zullen er nog wel een paar zijn. Ik weet alleen niet 100% zeker of die nog in gebruik zijn.

Denk je echt dat die in gebruik zijn? 1 foutje en je weet wat er kan gebeuren. Zelfde met astbest. Vroeger wist men niet dat het zo schadelijk is, toen veel gebruikt, maar nu haalt men het ook massaal weg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk je echt dat die in gebruik zijn? 1 foutje en je weet wat er kan gebeuren. Zelfde met astbest. Vroeger wist men niet dat het zo schadelijk is, toen veel gebruikt, maar nu haalt men het ook massaal weg.

Borsele is nog open, ja... verder is die in Dodewaard gesloten, maar is er o.a. in Delft nog eentje die gebruikt wordt voor onderwijsdoeleinden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Borsele is nog open, ja... verder is die in Dodewaard gesloten, maar is er o.a. in Delft nog eentje die gebruikt wordt voor onderwijsdoeleinden.

Borsele nog open :? Nou ik zal daar in ieder geval niet in de buurt gaan wonen. Gelukkig is het een klein dorpje, maar Delft...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Borsele nog open :? Nou ik zal daar in ieder geval niet in de buurt gaan wonen. Gelukkig is het een klein dorpje, maar Delft...

Kerncentrales zijn hartstikke veilig hoor. Tsjernobyl ligt in het oostblok, nogal logisch dat het daar allemaal wat krakkemikkiger is dan hier.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Volgens het NOS Journaal wordt het in Limburg hier vannacht -10, dan is -0,6 nog nix. ;)

Nee maja tis inderdaad te koud... denk je dat je een niet zo ontzettend strenge hebt gehad, begint het nu pas eind februari te sneeuwen, haha.

Ik hoop dat de winter snel voorbij is, ik prefereer de zomer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allemaal leuk een aardig die vorst, maar bij ons doet vanaf vanmiddag ongeveer 15.00 uur de verwarming het niet... :? Aangezien mijn vader avonddienst heeft kan hij het niet fixen, ik heb er geen verstand van en mijn moeder al helemaal niet! Om over m'n zussen maar te zwijgen! Nou, ik ga maar weer lekker m'n bed in om tv te kijken voordat ik levend bevries... }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanochtend vielen hier n paar heel stevige sneeuwbuien, er ligt nu nog n dik centimetertje sneeuw :) Temperatuur momenteel : -5.6°C Morgenavond opnieuw kans op sneeuw, als we pech hebben gaat alles snel over in regen (t eerst in het noordwesten), als we geluk hebben kan het langdurig gaan sneeuwen en is er kans op n behoorlijk sneeuwdek. Afwachten! :)

Overigens zal het nog lange tijd tamelijk koud blijven, lenteweer is zeker niet in zicht, sterker nog: tot en met de 10e zal het licht winters blijven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja het is wel weer te merken, voral als ik om 8.30 op de fiets, stap om naar het nova college te gaan(daar werk ik bij de catering bedrijf)

ik heb droge handen het is erg raar, maar me knokkels zijn half open, de ene is al met bloed, en zo aleen maar door de kou zelf snap der niks van zelf hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...