Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Tien minuten gedaan over een stukkie wat me normaal 4 kost ;)

De wegen in het dorp zijn nog stééds heel moeilijk begaanbaar, zeker nu alles gaat opvriezen. Twee graden onder nul, als straks die laatste wolken verdwijnen en de wind valt weg, dan gaat het echt hard. In Nieuw-Beerta vroor het om 18u00 al 6.5 graden, zal nu wel -7 of -8 zijn.

Nog wat heerlijke feitjes:

-Mogelijk gaat vannacht het kouderecord voor maart eraan. Dat staat nu op -18.7°C (gehaald in Wageningen) in 1971. Er zijn berekeningen dat het in het noordoosten lokaal 20 graden kan gaan vriezen!

-Morgen gaat het vanuit het westen opnieuw sneeuwen. Er wordt nu uitgegaan van een paar centimeter (meest 2 tot 4), maar sneeuw voorspellen blijft lastig, laat staan de hoeveelheden. Mogelijk dat in het zuidwesten de neerslag later echter in regen overgaat.

-In het weekend blijft het aanhoudend koud. Overdag maar net boven nul, 's nachts vriest het, maar lang niet zo hard als komende nacht.

Al met al roert maart dit jaar wel heel erg flink met zn staart.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 200
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Piet, die het altijd goed heeft zegt -8 vannacht

_O-:W

Nieuw-Beerta zit inmiddels al op -9°C, Lelystad -7°C. In de rest van het land (midden, zuiden) schiet het nog niet op, teveel wolken en wind, komt in de loop van de nacht wel in orde, zeker in het midden. Zuidoosten zal niet zo koud worden (geen sneeuwdek, meer bewolking).

Hier nu -2.2°C.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tien minuten gedaan over een stukkie wat me normaal 4 kost ;)

De wegen in het dorp zijn nog stééds heel moeilijk begaanbaar, zeker nu alles gaat opvriezen. Twee graden onder nul, als straks die laatste wolken verdwijnen en de wind valt weg, dan gaat het echt hard. In Nieuw-Beerta vroor het om 18u00 al 6.5 graden, zal nu wel -7 of -8 zijn.

Nog wat heerlijke feitjes:

-Mogelijk gaat vannacht het kouderecord voor maart eraan. Dat staat nu op -18.7°C (gehaald in Wageningen) in 1971. Er zijn berekeningen dat het in het noordoosten lokaal 20 graden kan gaan vriezen!

-Morgen gaat het vanuit het westen opnieuw sneeuwen. Er wordt nu uitgegaan van een paar centimeter (meest 2 tot 4), maar sneeuw voorspellen blijft lastig, laat staan de hoeveelheden. Mogelijk dat in het zuidwesten de neerslag later echter in regen overgaat.

-In het weekend blijft het aanhoudend koud. Overdag maar net boven nul, 's nachts vriest het, maar lang niet zo hard als komende nacht.

Al met al roert maart dit jaar wel heel erg flink met zn staart.

zo lang jij maar niet met de weersverwachting gaat sjoemelen :P Dan gaat zelfs Piet rare dingen zeggen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat zijn eigenlijk de verwachtingen voor zaterdag? Zou het weer dan nog goed genoeg zijn om alle treinen te laten rijden?

Die dag zelf blijft het grotendeels droog, geen grote sneeuwpraktijken. We moeten maar afwachten hoe het verloopt, als ik er niet kom, sja jammer dan...dan gaat het gewoon niet.

-3.7°C trouwens, begint nu pas echt te dalen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, bij mij daalt de buitentemperatuur nu ook rap, ookal tegen de -4 aan. Koude nacht! *zit te denken om de auto van de buurman met sneeuw in te pakken nu die klootzak weer eens een vriend van me heeft lopen slaan >:) *

Link naar bericht
Delen op andere sites

Moet je er emmertjes water overheen mikken als t straks nog wat harder vriest :) Of zn banden idd ff helemaal inpakken..

Overigens is het nu nog steeds behoorlijk bewolkt, toch zakt de temperatuur verder, -4.2°C nu.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat zijn eigenlijk de verwachtingen voor zaterdag? Zou het weer dan nog goed genoeg zijn om alle treinen te laten rijden?

Sneeuw op de rails maakt weinig uit, maar ijzel op de bovenleiding :X ..

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Moet je er emmertjes water overheen mikken als t straks nog wat harder vriest :) Of zn banden idd ff helemaal inpakken..

Overigens is het nu nog steeds behoorlijk bewolkt, toch zakt de temperatuur verder, -4.2°C nu.

Ja natuurlijk, maar die man heeft al de politie gebeld vanwege vanavond (weer een sneeuwbalregen tegen zn huis) dus we durven het risico niet te nemen, want heb geen zin in politie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja natuurlijk, maar die man heeft al de politie gebeld vanwege vanavond (weer een sneeuwbalregen tegen zn huis) dus we durven het risico niet te nemen, want heb geen zin in politie.

Mn oude buurman was ook zo'n eikel.

Hebben pruimen in zn uitlaat gedaan, en mn neef had klappertjes onder zn banden gedaan, maar ik weet niet wat hij heeft gebruikt, want 2 banden waren daarna lek :)

Gelukkig hebben we nu andere buren, die zijn bezig kindjes te kweken, nummer 2 is pas geleden geboren.

Inmiddels -5.2°C, en eindelijk tiefen die wolken op :)

In Zuidoost-Friesland worden al temperaturen gemeten van -13°C!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De wind is hier nu weggevallen, de laatste wolken zijn opgetieft en hoppa, de temperatur stort in het diepe!

Momenteel een onwaarschijnlijke -12.3°C op de thermometer, en dat in maart bij bijna 20 centimeter sneeuw. Heerlijk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

En nu -14, vannacht was het zelfs -14.8!

En: Marknesse -20.7C! We hebben een nieuw maartrecord! *O**O**O*

Dat wordt straks lekker fietsen...zal lekker snel gaan met die opgevroren wegen :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik moest gister nog bezorgen naar de Jagerstee, een camping buiten Epe... Nou de weg er naartoe was netjes gestrooid... Maar dat terrein was gewoon een ijsbaan :D K was er eergister ook al geweest, maar moest toen aan de andere kant van t park zijn. Hadden ze netjes een paadje gemaakt voor de voetgangers, waar ik dus ook mooi overheen kon met mn brommer... Maar gister was het laatste stuk geen pad.. Dus maar ff extra zachtjes aan gedaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hier is er vanochtend nog wat centimetertjes erbij gevallen.

We hadden overigens woensdag een sneeuwpop gemaakt van een kleine 2 meter.

Die blijft er nog wel even staan voordat hij helemaal gedooid is. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Vorige week zaten we nog in de -15 en zatderdag wordt het opeens 20 graden O}

Is dit een vroege zomer, of zal het weer wederom omslaan en gaat het weer vriezen?

WTF? 20 graden? Dat wordt opschieten dan... wonderer.gif snel armen gaat trainen

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

jij vindt het een nadeel, ik een voordeel ;)

ieder zijn/haar mening toch? :P

Als ze tennis uitzenden (waar ik absoluut niet van hou) heb ik daar absoluut geen prbolemen mee, zolang ze voetbal ook maar blijven uitzenden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

We zouden er ook het algemene weertopic van kunnen maken ;).

Zou je kunnen doen... Je zou ook een nieuw topic kunnen maken en dan geven we deze volgend jaar wel weer een schop...*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Woei! Er lag vanochtend weer sneeuw! Meer dan gister! Is nu alweer beetje weg aan t gaan :( Maar toch! Is het niet fantastisch! :D K heb spontaan mn korte broek aan getrokken en ik heb er zin in vandaag!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Woei! Er lag vanochtend weer sneeuw! Meer dan gister! Is nu alweer beetje weg aan t gaan :( Maar toch! Is het niet fantastisch! :D K heb spontaan mn korte broek aan getrokken en ik heb er zin in vandaag!

Wij hebben nog geen sneeuw, en laat het maar uitblijven tot zaterdag, want ander mag ik vrijdag in skibroek op de fiets dat m'n "deftige" broek niet vies is van sneeuw als ik m'n mondeling examen moet gaan doen

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmmz ben benieuwd tot in hoeverre de sneeuw Nederland nog heeft bedekt dan. Denk dat er in Epe ook nog niets lag ;)

Hier in Zuid-Oost Brabant ligt niets, alleen heeft het wel flink gevroren.

Dus Randy maak je niet druk ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...