Ga naar inhoud

Prins Bernard overleden


Aanbevolen berichten

Prins Bernard is zojuist overleden, het was te verwachten maar toch blijft het raar.

Ik had wel gedacht dat hij het einde van het jaar niet zou halen maar dit is wel heel vroeg, verklaart wel waarom er vandaag zoveel bezoek was bij paleis Soestdijk, waarschijnlijk wisten ze toen al meer

Link naar bericht
Delen op andere sites

het was toch al bekend dat hij vandaag of morgen zou komen te overlijden?

Ik word echt gek van de vele aandacht die de media hieraan besteed. Ik hoorde van iemand op MSN dat Ned 1 EN Ned 2 EN Ned 3 EN RTL 4 EN RTL 5 EN Yorin hiervoor een extra nieuwsbulletin hebben ingelasd. Dat is toch van de zotten?! Er gaat een man van ouderdom dood. Dat is dan wat minder prettig voor zijn familie en zijn vrienden. Maar wat hebben wij daarmee te maken?

OK, hij is lid van het koningshuis, man van een used to be koningin. Nou ok, dan kan ik me een extra nieuwsuitzending op Nederland 2 best voorstellen... Maar dit....

Ik ben zowieso al voor de afschaffing van het koningshuis. Al vond ik Bernhard wel de gaafste persoon van het koningshuis, juist omdat hij heeft laten zien dat het koningshuis niet deugd en dat je kan doen wat je wilt als je er lid van bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites
het was toch al bekend dat hij vandaag of morgen zou komen te overlijden?

Ik word echt gek van de vele aandacht die de media hieraan besteed. Ik hoorde van iemand op MSN dat Ned 1 EN Ned 2 EN Ned 3 EN RTL 4 EN RTL 5 EN Yorin hiervoor een extra nieuwsbulletin hebben ingelasd. Dat is toch van de zotten?! Er gaat een man van ouderdom dood. Dat is dan wat minder prettig voor zijn familie en zijn vrienden. Maar wat hebben wij daarmee te maken?

OK, hij is lid van het koningshuis, man van een used to be koningin. Nou ok, dan kan ik me een extra nieuwsuitzending op Nederland 2 best voorstellen... Maar dit....

Ik ben zowieso al voor de afschaffing van het koningshuis. Al vond ik Bernhard wel de gaafste persoon van het koningshuis, juist omdat hij heeft laten zien dat het koningshuis niet deugd en dat je kan doen wat je wilt als je er lid van bent.

Helemaal mee eens, ze zouden daar gewoon 1 zender voor moeten hebben, nederland 1 bijvoorbeeld. Veel te veel het zelfde want op nederland 1,2,3 zie je zowiezo 1,5 uur precies het zelfde

Link naar bericht
Delen op andere sites
het was toch al bekend dat hij vandaag of morgen zou komen te overlijden?

Ik word echt gek van de vele aandacht die de media hieraan besteed. Ik hoorde van iemand op MSN dat Ned 1 EN Ned 2 EN Ned 3 EN RTL 4 EN RTL 5 EN Yorin hiervoor een extra nieuwsbulletin hebben ingelasd. Dat is toch van de zotten?! Er gaat een man van ouderdom dood. Dat is dan wat minder prettig voor zijn familie en zijn vrienden. Maar wat hebben wij daarmee te maken?

OK, hij is lid van het koningshuis, man van een used to be koningin. Nou ok, dan kan ik me een extra nieuwsuitzending op Nederland 2 best voorstellen... Maar dit....

Ik ben zowieso al voor de afschaffing van het koningshuis. Al vond ik Bernhard wel de gaafste persoon van het koningshuis, juist omdat hij heeft laten zien dat het koningshuis niet deugd en dat je kan doen wat je wilt als je er lid van bent.

Toch, zelfs de Feyenoord-supporters cq voetballiefhebbers onder ons moesten naar de ARD wijken :?

Ook de Feyenoord-spelers speelden met rouwband.

Duitse TV (ARD): "Der Tot von Bernhard is sehr träurich für ganz Niederlande. Er was sehr geliebt da!" {op spelfouten etc voorbehouden}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij koos er zelf voor, dus. Hij wilde niet langer behandeld worden, het zij zo. R.I.P.

Ik hoorde het net om 22:00 uur tijdens de ''Jubileumshow'' van André van Duin (onwijs gaaf trouwens! _O_ )

Het nieuws kwam Ron Brandsteder op het eind nog even melden. En wij eerst maar denken dat het een grap was. :P:@

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het doet me niets en kan me niets schelen. Ik hecht sowieso weinig waarde aan de monarchie (weg ermee zou ik zeggen, ga maar een echte baan zoeken stelletje onnozele profiteurs), en gezien het -vermoedelijke-oorlogsverleden van de man raakt mijn dood me niet in het minst.

Maar dat was sowieso niet gebeurt want ik beschouw ook koningen en prinsen als mijn gelijken, of eigenlijk als inferieur omdat ze menen superieur te zijn vanwege hun geboorte.

Hoe dan ook, dat ze voor dit soort casualiteiten extra nieuwsuitzendingen ingelasten is natuurlijk helemaal belachelijk, wat mij betreft verdient de dood van Bernhard nog net een plaatsje bij 'kort nieuws'.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het doet me niets en kan me niets schelen. Ik hecht sowieso weinig waarde aan de monarchie (weg ermee zou ik zeggen, ga maar een echte baan zoeken stelletje onnozele profiteurs), en gezien het -vermoedelijke-oorlogsverleden van de man raakt mijn dood me niet in het minst.

Maar dat was sowieso niet gebeurt want ik beschouw ook koningen en prinsen als mijn gelijken, of eigenlijk als inferieur omdat ze menen superieur te zijn vanwege hun geboorte.

Hoe dan ook, dat ze voor dit soort casualiteiten extra nieuwsuitzendingen inlassen is natuurlijk helemaal belachelijk, wat mij betreft verdient de dood van Bernhard nog net een plaatsje bij 'kort nieuws'.

Ik wil je absoluut niet afkraken hoor, maar het is "ingelasten", gewoon op de oude manier dus.

Wat mij betreft doet het me eigenlijk niet zo heel veel dat prins Bernhard 'er niet meer is'. Ik bedoel: Iedereen gaat wel eens dood.

De media-aandacht hoeft voor mij ook niet zo. De hele programmering voor vanavond is weer veranderd. De hele avond vanaf 20:20 uur een thema-avond over prins Bernhard, natuurlijk met Maartje van Weegen. :O

Het voetbal is ook gewijzigd. De live-wedstrijd van AZ is niet op Nederland 2, maar op Nederland 3, zoals bij de tweede helft van Feyenoord gisteren. En daar is er weer Studio Sport met een samenvatting van SC Heerenveen op Nederland 1. Snappen jullie het nog? :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De dood van Prins Bernard doet mij eigelijk ook niet zo veel.Het is natuurlijk altijd erg als iemand komt te overlijden,maar deze man is wel 93 jaar geworden.Wat ik best een prestatie vind,want lang niet iedereen wordt zo oud.Verder sluit ik mij bij bovenstaande meningen aan over de aandacht die de media hieraan geeft.Gewoon 1 zender die extra journaals

brengt,en niet zeven zenders die hetzelfde laten zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De dood van Prins Bernard doet mij eigelijk ook niet zo veel.Het is natuurlijk altijd erg als iemand komt te overlijden,maar deze man is wel 93 jaar geworden.Wat ik best een prestatie vind,want lang niet iedereen wordt zo oud.Verder sluit ik mij bij bovenstaande meningen aan over de aandacht die de media hieraan geeft.Gewoon 1 zender die extra journaals

brengt,en niet zeven zenders die hetzelfde laten zien.

Helemaal mee eens, ik heb het sowieso niet zo op het koningshuis (natuurlijk gun je het niemand om te overlijden, maar het doet me eigenlijk niks).

En die "thema-avond" is echt belachelijk :r, gisteren was ook op alle zenders hetzelfde.

Ik ben van ellende naar de Duitser gaan kijken ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja, klote maar het is niet anders. Was gister voetbal kijken en toen er om half 10 stond: "Extra Journaal" wist ik al dat er iets ergs aan de hand moest zijn. Weer een aanslag of een sterfgeval in de koninklijke familie dacht ik en een deel van mijn vermoeden was juist.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tja, klote maar het is niet anders. Was gister voetbal kijken en toen er om half 10 stond: "Extra Journaal" wist ik al dat er iets ergs aan de hand moest zijn. Weer een aanslag of een sterfgeval in de koninklijke familie dacht ik en een deel van mijn vermoeden was juist.

het gehele vermoeden was juist, je vermoedde immers dat een van die twee dingen zou gebeuren. En een van die twee dingen was gebeurd. Dus was je vermoeden juist. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Helemaal mee eens, ik heb het sowieso niet zo op het koningshuis (natuurlijk gun je het niemand om te overlijden, maar het doet me eigenlijk niks).

En die "thema-avond" is echt belachelijk :r, gisteren was ook op alle zenders hetzelfde.

Ik ben van ellende naar de Duitser gaan kijken ;).

Als je niet naar de Duitser was gaan kijken had je ook de hele avond naar een Duitser gekeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zit je zo naar een voetbalwedstrijd te kijken, komt opeens op Nederland 2 een extra journaal. Denk je 'oke dat kan nog', komt het vast op een andere zender. Maar nee hoor, ook op Nederland 1 en 3 datzelfde journaal bezig. Dat is toch zinloos? Zelfde als ze op RTL 5 een film onderbreken, terwijl datzelfde op RTL 4 gebeurd. Ik bedoel, doe dat dan op één van je zenders en niet op allebei.

Maar goed, niks tegen Bernhard overigens. Ik heb ontzettend veel respect voor die man en hoe hij al die operaties heeft overleefd. Op een leeftijd van 93 is het denk ik beter voor hem dat hij vrijwel direct eraan doodgaat dan er nog een paar jaar onder een vreselijke ziekte te leiden. Het was toch wel vrij snel, al had ik inderdaad wel verwacht dat hij dit jaar (2004) nog wel zou overlijden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmmm... Ik heb 't niet bepaald op 't koningshuis, maar Bernhard was toch wel de leukste, de ouwe boef.

Maja voor onze generatie heeft hij ook niet veel betekent,

het ging meer om de oudere generatie, die in het verzet hebben gezeten ect.

daarom zie je sommige mensen ook in tranen uitbarsten, tja ik vind het altijd wel mooi om te zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

het gehele vermoeden was juist, je vermoedde immers dat een van die twee dingen zou gebeuren. En een van die twee dingen was gebeurd. Dus was je vermoeden juist. :P

Ochja natuurlijk. 8)7

Naja, het boeit niet of ik in zijn geheel of deels gelijk had: ik had tenminste gelijk en daar gaat het om. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maja voor onze generatie heeft hij ook niet veel betekent,

het ging meer om de oudere generatie, die in het verzet hebben gezeten ect.

daarom zie je sommige mensen ook in tranen uitbarsten, tja ik vind het altijd wel mooi om te zien.

Voor ons heeft ie vooral betekend dat men belasting moest betalen om ervoor te zorgen dat er 60(!) mensen voor die arrogante lul werkten. Zijn huis werd schoongehouden op de kosten van de burgers.

Vandaar dat ik ook totaal geen behoefte voel een eerbetoon te brengen aan die brabbelende klootzak.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Voor ons heeft ie vooral betekend dat men belasting moest betalen om ervoor te zorgen dat er 60(!) mensen voor die arrogante lul werkten. Zijn huis werd schoongehouden op de kosten van de burgers.

Vandaar dat ik ook totaal geen behoefte voel een eerbetoon te brengen aan die brabbelende klootzak.

Ach, zeik niet zo. Je betaalt wel voor meer belasting waar je zelf nooit iets van terugziet. Mensen die zo zeuren over dat de koninklijke familie wordt onderhouden van ons belastinggeld en in luxe leven zonder er iets voor te doen, zijn gewoon jaloers, of zure lamstralen die niks beters te doen hebben dan klagen.

Ik vind de koninklijke familie wel tof, ze doen in ieder geval hun best om voor het land wat te doen. Ze zijn een symbool voor ons land, vertegenwoordigers van Nederland in andere landen, en ze hebben allemaal een gedegen opleiding achter de rug. Technisch gezien kan elke nitwit president worden, maar de toekomstige koning(in) wordt vanaf de wieg opgeleid voor die taak.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Ach, zeik niet zo. Je betaalt wel voor meer belasting waar je zelf nooit iets van terugziet.

Maar dat gaat ten minste nog naar iets nuttigs of goed. Het feit dat men belasting betaald om het huis van een stel leipe idioten te laten onderhouden, en dan niet alleen maar schoonmaken maar echt exteem spik en span houden, vind ik ronduit belachelijk.

Mensen die zo zeuren over dat de koninklijke familie wordt onderhouden van ons belastinggeld en in luxe leven zonder er iets voor te doen, zijn gewoon jaloers,

Ik ben absoluut niet jaloers op iemand die toestemming van de ouders moet hebben om te trouwen en nooit zomaar op vakantie mag zonder dat Balkendende dat goed vindt, sorry.

of zure lamstralen die niks beters te doen hebben dan klagen.

Ik heb zat beters te doen dan klagen, dus ook dit gaat voor mij niet op.

Ik vind de koninklijke familie wel tof, ze doen in ieder geval hun best om voor het land wat te doen.

Noem eens een paar dingen dan.

Ze zijn een symbool voor ons land, vertegenwoordigers van Nederland in andere landen, en ze hebben allemaal een gedegen opleiding achter de rug. Technisch gezien kan elke nitwit president worden, maar de toekomstige koning(in) wordt vanaf de wieg opgeleid voor die taak.

Taak, taak... linten knippen, formateur kiezen en af en toe een politieke beslissing maken die in de doofpot gaat. (ten minste, daar hebben ze toestemming voor).

Iemand vanwege zijn of haar geboorte een machtspositie toekennen, met enorm salaris en allerlei voorrechten, vind ik in een modern land als Nederland gewoon not done. De monarchie is een primitief overblijfsel uit de middeleeuwen en de bewoners van het koninklijk huis zijn een stel arrogante profiteurs die onmiddelijk op straat gezet moeten worden en een echte baan moeten gaan zoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Taak, taak... linten knippen, formateur kiezen en af en toe een politieke beslissing maken die in de doofpot gaat. (ten minste, daar hebben ze toestemming voor).

Iemand vanwege zijn of haar geboorte een machtspositie toekennen, met enorm salaris en allerlei voorrechten, vind ik in een modern land als Nederland gewoon not done. De monarchie is een primitief overblijfsel uit de middeleeuwen en de bewoners van het koninklijk huis zijn een stel arrogante profiteurs die onmiddelijk op straat gezet moeten worden en een echte baan moeten gaan zoeken.

Ze hebben een baan, betweter. Nog afgezien van de commissies waar de meeste leden lid van zijn, Willem-Alexander doet dat water gedoe, de andere prinsen hebben ook gewoon een baan, er zit niemand op zijn kont geld te innen of zo hoor.

En ik heb sowieso honderd maal liever een monarchie dan een republiek als de VS, waar iedere aap zomaar president kan worden :r Onze regering wordt tenminste nog gecontroleerd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze hebben een baan, betweter.

Ik weet dat ze een baan hebben, ik zei dat ze een echte baan moesten zoeken.

er zit niemand op zijn kont geld te innen of zo hoor.

Vraag ik me toch af wat Beatrix buiten het kiezen van de formateur, het voorlezen van de troonrede en het doorknippen van lintjes allemaal doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vindt het jammer voor de nabestaanden maar mij boeit het echt niets... Dat ze op 5 of 6 zenders tegelijk het nieuws gaan uitzenden over een dode prins vind ik echt niet kunnen. Oké, ik snap dat er aandacht aan besteed moet worden, want het blijft tenslotte het koningshuis. Dat worden dan altijd van die zinloze nieuws-bulletins met dingen als: een terugblik op het leven van de prins, en af en toe zie je 50 fotografen voor het paleis staan en dan vragen ze een "verslaggever ter plaatse" hoe de mensen reageren en of het al erg druk is rond het paleis... 8)7 Kom op, wat maakt iemand het uit dat zojuist prins Willem Allexander en Maxima bij het paleis zijn gearriveerd? Maar ja, dat hij dood is, oké, mag best wat aandahct aan besteed worden, maar maak het niet te overdreven. Vertel er wat over op 1 of 2 zenders en ga dan weer verder met het normale programma. Zo, ik hoop dat niemand zich beledigd of iets dergelijks voelt maar ik wilde het even kwijt...

Mijn medeleven aan de nabestaanden, R.I.P. Bernard...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een terugblik? Ok, maar doe dat dan op 1 zender (eentje van de publieke omroep).

Ga niet onnozel op zowat 6 zenders: ''Weet je al wat?'' En dan die verslaggever: ''Nee, we weten nog niets.'' :?|:(:r

Lomp, lomp, lomp. Hij is gewoon overleden. Klaar. Hij heeft een mooi leven gehad, en nu is daar een einde aan gekomen.

Ik heb overigens niets tegen Bernhard. Fantastisch dat hij het WNF heeft opgericht. Zulke moeten er meer zijn ^O^.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een terugblik? Ok, maar doe dat dan op 1 zender (eentje van de publieke omroep).

Waarom op de publieke omroep? Een commerciele zender lijkt me logischer, want voor een publieke omroep betaal je, en dan krijg je dus opeens iets anders voorgeschoteld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom op de publieke omroep? Een commerciele zender lijkt me logischer, want voor een publieke omroep betaal je, en dan krijg je dus opeens iets anders voorgeschoteld.

Publieke omroep is wat 'netter', en hoort meer bij het koningshuis vind ik. Maar dat is mijn mening.

En natuurlijk geen 18 wnf'en, ik wil alleen zeggen dat dat een heldendaad is, het WNF oprichten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Publieke omroep is wat 'netter', en hoort meer bij het koningshuis vind ik. Maar dat is mijn mening.

En natuurlijk geen 18 wnf'en, ik wil alleen zeggen dat dat een heldendaad is, het WNF oprichten!

Ja, en er zijn ook genoeg mensen die alleen ned 1, 2 en 3 ontvangen... Dus dat is wel fijn als die er ook wat van mee krijgen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maja voor onze generatie heeft hij ook niet veel betekent,

het ging meer om de oudere generatie, die in het verzet hebben gezeten ect.

daarom zie je sommige mensen ook in tranen uitbarsten, tja ik vind het altijd wel mooi om te zien.

Tijdens het belangerijkste gedeelte van de oorlog zat meneer anders mooi zonder vrouw in Engeland. Alle andere monarchen bleven op hun plaats om zich te verzetten tegen Hitler, maar het fijne Hollandse koningshuis nam de benen. Dus dat verzet valt allemaal behoorlijk mee.

Maar ja, ik ben (wat dit soort dingen betreft) een Australiër, dus 't is niet mijn koningshuis.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...