Ga naar inhoud

Dvd's per Aflevering


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje:

Zijn er ook dvd's waar de afleveringen opstaan hoe ze op tv worden uitgezonden?

Ik hoop dat het anders op dvd komt..

Ik hoopde al bij de Super de Boer actie dat het de Tv versie is maar het is gewoon uit de dvd geknipt..

Jammer..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou dat niet zou logisch vinden, waarom het dubbel uitgeven?

Trouwens, zo'n commercieel succes zou het niet zijn

Nee, hij bedoelt denk ik dat er een paar afleveringen van één serie achter elkaar staan op één dvd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het persoonlijk niet praktisch vinden, aangezien het veel handiger is om gewoon in 1 stuk door te kijken.

Trouwens, dat zou wel veel meer plaats innemen dan hoe het nu op de dvds staat.

Ik denk ook niet dat dit zal worden gedaan : massa's werk om eigenlijk niet veel meer aan te bieden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmmz nu wordt het opeens onnozel enzo genoemd, maar in een ander topic waren er mensen die dit ook wel zouden willen, omdat er nu stukjes zijn weggeknipt (op de dvd) om het verhaal weer kloppend te maken...

Link naar bericht
Delen op andere sites

dat zou echt een domme beslissing zijn denk ik. Ten eerste is het helemaal niet handig als je de film in 1 keer wilt zien, omdat je steeds ''de vorige keer'' enzo ziet. Daarnaast zou de lengte van de dvd's weer ontzettend toenemen en heb je weer de kans dat sommige series weer over meerdere dvd's moeten worden verspreid. En persoonlijk vind ik het nu net zo fijn dat ik op 1 schijfje 1 hele serie heb staan ;)

Daar komt nog bij dat het bij sommige series extra vervelend wordt, want als je bijvoorbeeld bij de diamant kijkt wordt bij elke aflevering de eerste 2 minuten een stuk van de vorige aflevering herhaald. Dan zie je alles zelfs 3 keer!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmmz nu wordt het opeens onnozel enzo genoemd, maar in een ander topic waren er mensen die dit ook wel zouden willen, omdat er nu stukjes zijn weggeknipt (op de dvd) om het verhaal weer kloppend te maken...

Ja, ok, voor alles volledig op dvd te hebben zou het misschien handig zijn.

Maar als je alles gewoon compleet wilt, kan je gewoon doen zoals Twice zegt : opnemen van tv.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik wil het eigenlijk wel(niet altijd want soms kijk ik lekker gespannen en dan is het natuurlijk niet leuk om 1 min de spanning eruit te houden)

Ik deed altijd de tijdpunten opzoeken en dan altijd na een hoofdstuk de leaders instarten op de dvd _O- beetje dom maarja... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je ziet ook wel eens dat er bij sommige films een normale en extra lange versie op één schijf staan. Dan zijn de stukjes die je in beide versie ziet maar één keer opgeslagen en wordt gewoon zo'n beetje geprogrammeerd welke stukjes opgepakt moeten worden om die versie te bekijken. Als ze het op die manier op dvd zetten, lijkt me dat iedereen tevreden is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmmz nu wordt het opeens onnozel enzo genoemd, maar in een ander topic waren er mensen die dit ook wel zouden willen, omdat er nu stukjes zijn weggeknipt (op de dvd) om het verhaal weer kloppend te maken...

Dat geldt bij mij zeker, maar alleen voor de shorties. Voor de series vind ik dit handiger.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmmz nu wordt het opeens onnozel enzo genoemd, maar in een ander topic waren er mensen die dit ook wel zouden willen, omdat er nu stukjes zijn weggeknipt (op de dvd) om het verhaal weer kloppend te maken...

ja maar hij praat over elke aflevering 'hallo en dag vriendjes' en 'de volgende keer bij...'

dát vind ik onnozel

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar dan hoor je ook elke aflevering: 'Jullie weten wat er gebeurd is...' terwijl je die aflevering daarvoor net had gezien.

Ook zou ik het behoorlijk storend vinden om elke 25 minuten weer hallo vriendjes en dag vriendjes te moeten horen en te moeten wachten op het verdere avontuur.

Dan vind ik de opmerking van Wer-Al_Zwowe een interessant idee.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Volgens mij zijn we gewoon enorm verwend. Van alle kinderseries die op dvd zijn verschenen is B&A een prachtige uitgave, met soms zelfs wat extra's. Het beeld is scherper dan de originele bron, het geluid is redelijk tot goed geremasterd....de meeste series krijgen niet zo'n mooie release (vaak is het een rechtstreekse VHS2DVD copy). Ik denk daarom dat we vooral blij moet zijn wat er nu al is uitgegeven en op korte termijn hoeven we denk ik geen nieuwe release te verwachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Volgens mij zijn we gewoon enorm verwend. Van alle kinderseries die op dvd zijn verschenen is B&A een prachtige uitgave, met soms zelfs wat extra's. Het beeld is scherper dan de originele bron, het geluid is redelijk tot goed geremasterd....de meeste series krijgen niet zo'n mooie release (vaak is het een rechtstreekse VHS2DVD copy). Ik denk daarom dat we vooral blij moet zijn wat er nu al is uitgegeven en op korte termijn hoeven we denk ik geen nieuwe release te verwachten.

Vergeet daarbij ook niet de prijs te noemen. B&A dvds kosten (bijna) niets. Als je ze allemaal haalt ben je wel weer een smak geld kwijt, maar dan heb je ook 20 dvds. Disney dvds zijn, zoals al vaker gezegd, een stuk duurder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Helemaal mee eens. Het enige dat een verbetering zou zijn aan het plaatsen van de afleveringen op de dvd is dat de titelsong kloppend is. ''wat we allemaal beleven zie je komend half uur'' blijft toch wel jammer op een dvd van 3 uur 8)7:+

Maar dat is juist typisch aan de B&A begintune, ik zou het juist niet leuk vinden als ze dat zouden veranderen.

Dan klopt het maar niet, maar ik vind het beter dan: ''wat we allemaal beleven zie je de komend 3 uur'' ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
Ik heb dvd's van de Vlaamse KetNet reeks "Spring".

En daar staan afleveringen op die je met menu's kunt aanklikken.

En één doorlopende band. Staat allemaal op de zelfde dvd.

dat is het zelfde als de dvds van zoop. ik heb alleen deel 10 gekocht (alleen omdat ik wou weten hoe die serie afliep want na het einde wou ik gaan feesten >:) )en daar kon je ook de afleveringen aanklikken of gewoon in een keer afspelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb de Spring box van seizoen 2002

Ik heb deel 1 van seizoen 2003 en de rest op video opgenomen

En de seizoen 3 ben ik nu aan het opnemen.

Vanavond komt Arne terug. Ik ben benieuwt.

Wist ik niet, ik mis Maggy :(

ik wil ze sowieso allemaal op dvd hebben ;)

en woensdag is de herhaling van ma+di ook stom...

nou ja, we moesten maar weer eens ontopic gaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, hij bedoelt denk ik dat er een paar afleveringen van één serie achter elkaar staan op één dvd.

Uuuuh, dat is toch hetzelfde als iets dubbel uitgeven.

er zit echt niemand te wachten op losse afleveringen met steeds herhaling van de leader...

Trouwens bij 'Hoofdstukken' staat het toch altijd al naar aflevering ingedeeld??

Link naar bericht
Delen op andere sites
:7 Ze kunnen ook doen,dat als je in het menu:Hooftstukken komt en als je op een aflevering klik dat hij begint zoals hij op TV te zien is:voor de aflevering een kleine samevatting van de vorige aflevering geven en daarna de leader!!??
Link naar bericht
Delen op andere sites
:7 Ze kunnen ook doen,dat als je in het menu:Hooftstukken komt en als je op een aflevering klik dat hij begint zoals hij op TV te zien is:voor de aflevering een kleine samevatting van de vorige aflevering geven en daarna de leader!!??

Pfff, daar heb ik nou helemaal geen behoefte aan. Ten eerste omdat je dan teveel herhaling krijgt (waarom weer iets herhalen, wat je waarschijnlijk nog maar net, of misschien kortgeleden al gezien hebt) en ten tweede omdat ik op tv ook altijd niet meer kijk naar die volgende/vorige keer stukjes, omdat ik de avonturen zowat uit mijn hoofd ken.

Sommige mensen zijn ook nooit tevreden

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Pfff, daar heb ik nou helemaal geen behoefte aan. Ten eerste omdat je dan teveel herhaling krijgt (waarom weer iets herhalen, wat je waarschijnlijk nog maar net, of misschien kortgeleden al gezien hebt) en ten tweede omdat ik op tv ook altijd niet meer kijk naar die volgende/vorige keer stukjes, omdat ik de avonturen zowat uit mijn hoofd ken.

Sommige mensen zijn ook nooit tevreden

Ja, inderdaad. Het is nutteloos, haast niemand wil die begin en eind stukjes ervoor en erachter, dat irriteerd en je zit niet meer in het verhaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, inderdaad. Het is nutteloos, haast niemand wil die begin en eind stukjes ervoor en erachter, dat irriteerd en je zit niet meer in het verhaal.

Dat ben ik niet met je eens. Het is leuk om voor de afwisseling ook eens het per aflevering te bekijken. En dan dus compleet met de tune, de vorige en de volgende keer. (En dan is die komend half uur goof ook niet altijd aanwezig ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat ben ik niet met je eens. Het is leuk om voor de afwisseling ook eens het per aflevering te bekijken. En dan dus compleet met de tune, de vorige en de volgende keer. (En dan is die komend half uur goof ook niet altijd aanwezig ;) )

Als ze de DVD's zo hadden uitgebracht, had ik daar geen problemen mee gehad, maar ik vind het nu gewoon lekker samen lopen. Komt omdat ik daar aan gewend ben. Dan was er nu waarschijnlijk een topic voor een samenlopend verhaal geweest ;).Maar eigenlijk is het bij de schatkaart en de shorties wel leuk, omdat je daar wat mist. Dus ik ben het wel een beetje met jou eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger werden de videobanden wel zo uitgegeven, bijv. 2 afleveringen op 1 videoband met begin en aftitelingmuziek. Helaas hebben ze dit alleen gedaan met de oudste videobanden van B&A, de plaaggeest op Video Media

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...