Ga naar inhoud

Baron en Adriaan in 1 shot?


Aanbevolen berichten

Ik bedoel niet dat ene shot in de schatkaart...

Zijn er in welke serie dan ook eigenlijk scenes waarin je Adriaan en de Baron in een shot ziet? Ik kan zo gauw niks bedenken. Screenshotje iemand?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik bedoel niet dat ene shot in de schatkaart...

Zijn er in welke serie dan ook eigenlijk scenes waarin je Adriaan en de Baron in een shot ziet? Ik kan zo gauw niks bedenken. Screenshotje iemand?

volgens mij is dat alleen die ene uit de schatkaart waar je tegen een rug van een vreemdeling aan kijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zal verder ook wel niet vaak voorkomen :+ het zijn nou niet de beste vrienden van elkaar 8)7

niet? 8)7 nee vrienden is ook niet het juiste woord... soul-mates? Anyway elkaars tegenpolen, waardoor ze juist weer elkaar aantrekken. De een kan nooit zonder de ander bestaan... Heb je de verhalen van Wonderer gelezen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan het zijn dat Aad de series zo schreef dat mocht Paul van Gorkum niet kunne dat hij zelf de Baron weer kon spelen?

Dat lijkt mij zeer, zeer, zeer, onwaarschijnlijk. Je schrijft een script maar dan heb je dus al wel de acteurs erbij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan het zijn dat Aad de series zo schreef dat mocht Paul van Gorkum niet kunne dat hij zelf de Baron weer kon spelen?

nah, Paul is gewoon de baron. De band tussen Paul en B&A was en is ook erg goed. Dus die samenwerking zou niet op de een of andere manier beeindigd kunnen worden.

Ook was het niet praktisch dat Adriaan EN regisseur EN Adriaan EN de Baron was... Als Adriaan zich namelijk moest omkleden van Adriaan naar Baron, of andersom, lag de hele set stil, omdat er geen regisseur was.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat kon bij de schatkaart wel, daarbij wordt alles in scene opgenomen en niet in real-time. Dat eerst de acteurs worden gekozen is ook onwaarschijnlijk. Eerst het script en dan type-casting. Mocht Paul v Gorkum een andere rol hebben of te druk... tja dan kon Aad zelf de Baron nog spele???

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat kon bij de schatkaart wel, daarbij wordt alles in scene opgenomen en niet in real-time. Dat eerst de acteurs worden gekozen is ook onwaarschijnlijk. Eerst het script en dan type-casting. Mocht Paul v Gorkum een andere rol hebben of te druk... tja dan kon Aad zelf de Baron nog spele???

Als Paul niet kon, hadden ze een ander acteur genomen, simpel. Zo amateuristisch zijn ze niet ... "Oh, Paul van Gorcum kan niet, dan speel ik zelf de Baron wel." :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was volgens mij al uitgesloten dat Paul niet mee zou werken. Lijkt me indd niet dat hij het weer zelf was gaan spelen. En zeker niet dat ze _daarom_ niet in een shot voorkomen. Mocht het namelijk zo zijn dat hij het toch zelf zou moeten spelen, dan zou hij de scenes dan nog wel kunnen aanpassen. Het is gewoon puur toeval, wat niet bestaat, dat het zo is. De Baron en Adriaan opereren meer naast elkaar ipv met elkaar. En de scenes waarin ze samen voorkomen, staan ze vaak tegenover elkaar, waardoor je ze niet zo snel in een shot ziet. Je ziet toch bijvoorbeeld Bassie en de Baron ook niet zo vaak in een shot?

Daar komt trouwens nog bij, dat Adriaan ook wel door had dat het succes van Bassie & Adriaan ook mede te danken is aan de manier waarop Paul de Baron vertolkt. Weinig tot geen andere acteurs zouden dit kunnen evenaren. Ook heeft Paul aan het type baron in al die series zo veel karakter gegeven, dat Paul en Baron onlosmakend met elkaar zijn verbonden. Het ligt in mijn ogen dus meer voor de hand dat het hele verhaal aangepast zou worden, dus drie andere boeven ofzo. Ookal zou er dan een nieuwe succesformule bedacht moeten worden, maar dat heeft Adriaan ook min of meer gedaan door Japie en B2 te vervangen door B100 en HH. Dit ook omdat, zoals Adriaan zelf aangaf, succesformules niet onuitputtelijk zijn.

Einde van mijn visie, gebaseerd op zowel feiten als meningen van mijzelf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...