Ga naar inhoud

Serie met de leukste muziek?


Welke serie heeft de leukste muziek?  

46 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke serie heeft de leukste muziek?

    • Plaaggeest
      2
    • Sleutel
      5
    • Diamant
      3
    • Professor
      9
    • Schatkaart
      4
    • Kroon
      7
    • Verzonken Stad
      13
    • Europa
      1
    • Amerika
      2


Aanbevolen berichten

Als muzikant luister ik extra naar de muziek in de series. De oudere series vind ik de beste muziek hebben:

- de eerdere series hebben de meeste liedjes, het aantal per serie neemt steeds verder af.

- de liedjes uit de oudere series vind ik leuker/origineler

- de oudere series zijn allemaal ingespeeld door "echte" muzikanten ipv de computer

Ik stem dus op De Plaaggeest.

Maarrr... jullie denken daar vast anders over en dat maakt een poll zo leuk. Wel je stem natuurlijk even toelichten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als muzikant luister ik extra naar de muziek in de series. De oudere series vind ik de beste muziek hebben:

- de eerdere series hebben de meeste liedjes, het aantal per serie neemt steeds verder af.

- de liedjes uit de oudere series vind ik leuker/origineler

- de oudere series zijn allemaal ingespeeld door "echte" muzikanten ipv de computer

Ik stem dus op De Plaaggeest.

Maarrr... jullie denken daar vast anders over en dat maakt een poll zo leuk. Wel je stem natuurlijk even toelichten.

ik kies voor de verzonken stad

want dat sfeertje is zo gezellie ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gestemd op De Kroon, omdat die serie wel de spannendste muziek heeft, maar de andere series vind ik eigenlijk ook wel mooi. Behalve dan de Europa en Amerika series.

ik heb gestemd op de stad.

ik vind de muziekjes wel passen bij de serie en lokatie. en tevens is griekenland het land waar k ooit wel een maand wil blijve om alles te zien

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stemde voor het Geheim van de Sleutel. Het allerbeste avontuur van Bassie & Adriaan heeft ook de allerbeste achtergrondmuziek, niet alleen omdat mijn voorkeur gaat naar de combinatie Rinus van Galen / Bert Smorenburg muziek. Er zitten echte spannende en mooie nummers tussen waarvan het schitterende nummer waarin Adriaan op dat reuzenrat klimt op zoek naar de boeven, verstopt bij de 'Groene draak'. Ook als hij het spookhuis binnengaat, is er een soort pauken-muziek. Geniaal _O_ En dan nog de basis dreigingmuziek van de Bassie en Adriaan series: Tuberal Bells van Mike Oldfield. En dan heb ik nog niet gesproken van die achtervolgingsmuziekjes van de boeven (denk o.a. aan Kruising Grote Kerkstraat ;) ). Dus daarom heb ik de muziek van het Geheim van de Sleutel gekozen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

De muziek uit de Diamant vind ik het best. Het nummer dat je hoort als de diamant gepikt is, de muziek die je in de boevenscenes hoort, alles vindt ik heel goed. En in deze serie hoor je ook nog de originele muziek, dat is dus extra leuk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik ben voor de Huilende Professor gegaan. Alleen dan wel voor de slagersbanden versie. :Y

Dat blijft een heerlijke serie om bij weg te zakken! :7 Al is het alleen maar voor de introductie

van Magnetic Fields :9~ Maar ook dat spannende Theme From Halloween met die zware bas,

het wederom onmisbare Tubular Bells, alle Aad Klaris muziekjes, Spiral en de fantasie die er

werkelijk vanaf druipt.

Ik kreeg er vroeger gewoon kippenvel/rillingen van als ik ernaar zat te kijken. ZO spannend vind ik hem gewoon.

Tevens blijf ik het het meest fantasierijke avontuur van *bas* & *adriaan* vinden. En dàt is iets waar ik erg van houd. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
- de oudere series zijn allemaal ingespeeld door "echte" muzikanten ipv de computer

Een synth is geen computer ;). Maar ik snap wat je bedoelt. Smorenburg gebruikte minder 'echte' instrumenten, maar niet helemaal geen hoor!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook ik ben voor de Huilende Professor gegaan. Alleen dan wel voor de slagersbanden versie. :Y

Dat blijft een heerlijke serie om bij weg te zakken! :7 Al is het alleen maar voor de introductie

van Magnetic Fields :9~ Maar ook dat spannende Theme From Halloween met die zware bas,

het wederom onmisbare Tubular Bells, alle Aad Klaris muziekjes, Spiral en de fantasie die er

werkelijk vanaf druipt.

Ik kreeg er vroeger gewoon kippenvel/rillingen van als ik ernaar zat te kijken. ZO spannend vind ik hem gewoon.

Tevens blijf ik het het meest fantasierijke avontuur van *bas* & *adriaan* vinden. En dàt is iets waar ik erg van houd. 8-)

Haha, hoe je dat beschrijft... alsof ik mezelf hoor praten ;)

Ben ik het helemaal mee eens! En dat nummer wat je hoort als Adriaan op zoek gaat in de schuilplaats van de Professor, ik weet niet hoe het heet, maar dat geeft echt een bepaalde sfeer... geweldig! Eigenlijk doet de serie mij denken aan één grote droom ofzo.

Ik heb dus ook op De huilende Professor gestemd! Toen ik de serie een paar maanden geleden voor het eerst op tv zag, vond ik het veruit de minste serie. Maar sinds ik 'm toch maar op DVD heb gekocht, behoort-ie juist tot één van m'n favorieten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
De muziek uit de Diamant vind ik het best. Het nummer dat je hoort als de diamant gepikt is, de muziek die je in de boevenscenes hoort, alles vindt ik heel goed. En in deze serie hoor je ook nog de originele muziek, dat is dus extra leuk!

/me eens is ;)

Diamant heeft spannende muziek, vooral tijdens de vlucht in Valkenburg (L). Verder vind ik het meestal goed passen... ja, sorry, meer kan ik er niet van maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kan erg moeilijk kiezen, elke serie heeft zo zijn goede en slechte kanten. Daarom van mij nog geen stem.

De Plaaggeest: Is wat mij betreft iets te hoepapa-achtig, en klink als een dwijlorkest in een vol Thialf.

Sleutel: Erg gave muziek, en het spaanse deuntje mag er zeker wezen, de liedjes vind ik behoren tot de betere in het B&A genre.

Diamant: Erg gave sfeervolle muziek en dan met name de laaste 2 afleveringen, en dan doel ik niet alleen op het 'zandvoort nummer' maar ook op tubular bells en een aantal onbekende nummers, (bijvoorbeeld bij het afschieten van het kanon. De muziek van Focus, toch 1 van de beste band van Nederland, komt goed tot zijn recht en de rest past gewoon erg goed. liedjes in de Diamant zijn ook leuk maar toch minder dan de sleutel.

Professor:

Natuurlijk opnieuw Tubular bells, maar ook Spiral vind ik niet heel lekker klinken maar toch ok wel(beetje dubbel gevoel), past wel heel goed, geeft de sfeer goed weer. De liedjes, Geheime Agenten, daar droomde je vroeger van en het liedje spreek ook tot de verbeelding, ook zeg stel je nou voor en dierentaal springen er wat mij betreft uit.

Schatkaart:

Geweldige muziek van Peru, vooral als ik savanna hoor in combinatie met de beelden van een brandend club huis en het gejammer van bassie, geeft mij kippenvel, en daar gaat het toch wel om.

Ok magnetic field is geweldig, en ook de andere achtervolgingstune is helemaal top. De boeventunes spreken tot de verbeelding. Liedjes erg leuk.

Kroon:

Magnetic Fields!! kippenvel werk. Ook de klaris achtervolgings tune is helemaal geweldig, ook de andere muziek van Jean michel Jarre is erg mooi, bij de scenes op het binnevaartschip past de muziek gewoon erg goed.

Stad:

Geweldige muziek, ik heb ooit beweerd dat deze serie de beste achtergrond muziek heeft, de griekse muziekjes zijn een genot om naar te luisteren. En ook hierweer Jean Michel Jarre, argrepadior(ik weet het niet meer precies) daarna de stilte en dan Magnetic Fields, KIPPENVEL.

Clannad, child of the sea, heel sfeervol en mooi in de scenes.

Liedjes en begintune helemaal geweldig, ook muziek uit de begintune bij het verbranden van de steen is helemaal top.

Europa:

Alweer Child of the sea, hier ook erg mooi, klaristunes komen erg goed tot zijn recht,denk maar aan thema vrolijk en het nummer dat je hoort in de veilinghal. Helaas komt Magnetic Fields hier niet echt tot zijn recht.

Boeventunes zijn wel helemaal geweldig, liedjes vallen tegen in vergelijking met de andere series.

Amerika:

Vooral bij de 1e 3 aflveringen is de muziek erg goed, met o.a. Magnetic fields en Theme From Halloween, ook de nummer van Vagelis komen erg goed tot zijn recht bij vooral de Grand Canyon. De klaris tunes zijn formidabel, de boeventune vallen wat tegen. De liedjes zijn erg mooi maar behoren niet tot mijn favorieten, 'Had ik nou maar ja/nee gezegt' springt er wat mij betreft uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was nog een belangrijke reden vergeten waarom ik de oudere series muzikaal sterker vind: eigen muziek of uitvoering. In de plaaggeest hebben ze uit mijn hoofd gezegd alle liedjes zelf gezongen en mss ook wel geschreven. Het laatste weet ik niet zeker.

In latere series zit ook goede muziek maar die komt van een cd of lp. Wel een goede muziekkeuze, alleen niet zelf aan gewerkt.

Ach, tis maar net hoe je er naar kijkt.... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik stem ook op de schatkaart.

Hiermee ga ik uiteraard wel voor de muziek in de originele versie die heel erg afwisselend is zoals de muziek van Jean Michel Jarre en Peru die daarin zitten. Vooral Magnetic Fields en Equinoxe 2 vind ik erg sfeervol en spannend in de scenes waarin die gebruikt worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor de Schatkaart, vind ik gewoon leuke muziek. :) De beste van deze serie vind ik die ene dat B&A met de B&A boys papier aan het verzamelen zijn en even tegenslag hebben gehad, ben ff de naam kwijt. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga voor de Schatkaart, vind ik gewoon leuke muziek. :) De beste van deze serie vind ik die ene dat B&A met de B&A boys papier aan het verzamelen zijn en even tegenslag hebben gehad, ben ff de naam kwijt. O}

Kom, we gaan ertegenaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De serie met de leukste muziek...hebben we het dan over de situatie zoals die nu is of 10 jaar geleden? :P

Als het over nu gaat: de Diamant. Die heeft lang op nummer 3 gestaan, maar door de veranderingen als gevolg van de nabewerkingen komt deze nu met stip op 1. Het Zandvoortnummer, Focus, Tubular Bells, de verschillende andere spanningsmuziekjes en dan ook nog wat van de Van Galen-vrolijkheid zoals in de Plaaggeest en de Sleutel...het klopt allemaal precies. Jammer van het verdwijnen van het kofferbaknummer, maar ja, dat hoorde daar eigenlijk ook helemaal niet ;)

Hebben we het over toen: de Stad. De onbewerkte versie is wat muziek betreft bij mij de nummer 1. Het zit vanaf het begin meteen goed met de instrumentale In Griekenland. De geweldige boevenmuziekjes uit de Schatkaart keren terug, en de Griekse spanningsmuziekjes van Klaris zijn ook top. Maar er is natuurlijk nog meer: Magnetic Fields, Arpegiator, Equinoxe...en dan natuurijk Clannad. Om Child of the Sea kan al niemand heen, maar eigenlijk vind ik de begeleiding van de tocht door de kloof (Predator, Atlantic Realm) het allerbeste. Dan nog wat onvervalste Klaris-gein voor de poppenscene, en het is voor mij wel duidelijk dat de Stad muzikaal gezien niet niet te kloppen i...eh, wás.

Dan geef ik daar ook maar mijn stem aan. Ik heb nu toch wel zin gekregen om nog het een en ander te zeggen over de nabewerking, maar dat doe ik nog wel een keer in het muziekgedeelte ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de muziek van Europa (Bert Smorenburg) ook leuk gedaan. Bijna elk land heeft een andere sfeer. Bij Klaris was het meestal de tekst op het karaoke liedje.

Dus als ik moet kiezen tussen Klaris en Smorenburg van de Europa-serie. Zou ik voor Smorenburg kiezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...