Ga naar inhoud

Bassie en Adriaan en het geheim van de schatkaart, deel 4


Aanbevolen berichten

Het vorig topic was vol, dus gaan we hier weer verder.

De laatste post in het vorige topic was

Ik heb de Bridge banden en die duren beide 90 minuten.

Ik heb net gekeken, en je hebt gelijk, ik verwarde met de dvds.

Links naar de vorige delen

Deel 1 : http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=22

Deel 2 : http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=256

Deel 3 : http://forum.bassieenadriaan.nl/viewtopic.php?t=973

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De DVDs zijn bijna identiek aan de reeks die op tv is uitgezonden. Dus zeker de moeite waard :Y

Maar ik vind het wel vreselijk jammer dat de helft van de achtergrondmuziek is vervangen door Smorenburgmuziek op de DVD's. *(*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar ik vind het wel vreselijk jammer dat de helft van de achtergrondmuziek is vervangen door Smorenburgmuziek op de DVD's. *(*

Jaaa... dat is erg... uhm... uhm... vervelend :P

maarja, de video's die je nu in de winkel koopt zijn ook met die muziek...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoe duur kosten de videobanden van het Geheim van de Schatkaart die van 90 minuten bij Bart Smit ?

Alle videobanden van Bassie en Adriaan kosten bij de bart smit 2 euro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Pardon Kas, maar de helft van die banden hebben ze niet eens. Er ligt 2500 keer dezelfde en ze hebben maar 2 soorten, namelijk amerika 5 en 2. Daarnaast liggen er ook nog liedjes uit grootmoeders tijd.

Ik ben in 3 verschillende filialen geweest en overal was het hetzelfde, dus koester geen hoop Goffe de Boer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Pardon Kas, maar de helft van die banden hebben ze niet eens. Er ligt 2500 keer dezelfde en ze hebben maar 2 soorten, namelijk amerika 5 en 2. Daarnaast liggen er ook nog liedjes uit grootmoeders tijd.

Ik ben in 3 verschillende filialen geweest en overal was het hetzelfde, dus koester geen hoop Goffe de Boer.

Dat zeg ik toch ook niet, ik zeg alleen dat de videobanden die ze hebben allemaal €2,00 kosten.

Bij ons in het dorp in de Bart Smit ligt er trouwens wel een Schatkaart uitgave, die van 2004.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij mij in Almere kon ik alle uitgaves van Amerika vinden, de theatershow, liedjes uit grootmoeders tijd, de schatkaart; dus bij de filialen bij jou in de buurt hebben ze gewoon minder. Het kan ook zijn dat ze er al veel verkocht hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij mij in Almere kon ik alle uitgaves van Amerika vinden, de theatershow, liedjes uit grootmoeders tijd, de schatkaart; dus bij de filialen bij jou in de buurt hebben ze gewoon minder. Het kan ook zijn dat ze er al veel verkocht hebben.

Bij mij in de bart smit hadden ze op video voor 2 euro:

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart Bridge 2004

Leren & Lachen met Bassie & Adriaan deel 3 Bridge 2001

Dromen met Bassie & Adriaan DUBBELBOX Bridge 2000

Bassie & Adriaan op reis door Europa deel 2 Bridge 2000

Bassie & Adriaan op zoek in Curaçao Bridge 2003

En ze hebben nog steeds voor 2 euro:

De top 10 van Bassie & Adriaan Arcade 1997

Bassie & Adriaan en de huilende professor deel 1 Bridge 2002

(ik ben vanmiddag wezen kijken)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga volgende weekend naar een paar winkels van Bart Smit bij mij in de buurt (Drachten en Leeuwarden).

Ik was van plan om drie delen van de Huilende Professor te kopen (2002).

En twee delen van de Schatkaart (2002).

Ik zie volgende week wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij mij in de bart smit hadden ze op video voor 2 euro:

Bassie & Adriaan en het geheim van de schatkaart Bridge 2004

Leren & Lachen met Bassie & Adriaan deel 3 Bridge 2001

Dromen met Bassie & Adriaan DUBBELBOX Bridge 2000

Bassie & Adriaan op reis door Europa deel 2 Bridge 2000

Bassie & Adriaan op zoek in Curaçao Bridge 2003

En ze hebben nog steeds voor 2 euro:

De top 10 van Bassie & Adriaan Arcade 1997

Bassie & Adriaan en de huilende professor deel 1 Bridge 2002

(ik ben vanmiddag wezen kijken)

Bij de Bart Smit in Papendrecht hadden ze ook deel 1 en 3 van de Huilende Professor voor 2 Euro p/stuk... En deel 5 van de Reis door Europa, deel 4 van het Wilde Westen en dat was het zo ongveer wel volgens mij. Ik heb deel 2 van Amerika (San Francisco) bij de Bart Smit in Dordrecht gehaald... Daar hadden ze ook een paar delen van de Plaaggeest op video voor €2,-

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bij de Bart Smit in Papendrecht hadden ze ook deel 1 en 3 van de Huilende Professor voor 2 Euro p/stuk... En deel 5 van de Reis door Europa, deel 4 van het Wilde Westen en dat was het zo ongveer wel volgens mij. Ik heb deel 2 van Amerika (San Francisco) bij de Bart Smit in Dordrecht gehaald... Daar hadden ze ook een paar delen van de Plaaggeest op video voor €2,-

Deel 1 en 2 (2002). Daar staat Klaris muziek op. Die heb ik zelf ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik las net dat er op de dvd ook nog stukjes zijn met klaris muziek, weet iemand welke stukken dat zijn? op de dvd..

Dit zijn in ieder geval alle muziekjes waarbij er naar een scene met de boeven wordt over gegaan. Verder is de laatste aflevering (op de 2e DVD) in zijn geheel niet bewerkt en alle liedjes die op de DVD's van deze serie zitten zijn ook nog van Klaris. Het kan zijn dat ik nog dingen ben vergeten maar die mag iemand anders dan posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als Adriaan merkt dat de caravan in de brand staat hoor je nog een stukje van Pulstar van Vangelis. En als B&A de kamelen zien hoor je (wegens nasynchronisatie) nog een klein stukje van de muziek van Peru. En inderdaad de laatste aflevering + boevenmuziekjes zijn nog helemaal Klaris.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Adriaan merkt dat de caravan in de brand staat hoor je nog een stukje van Pulstar van Vangelis. En als B&A de kamelen zien hoor je (wegens nasynchronisatie) nog een klein stukje van de muziek van Peru. En inderdaad de laatste aflevering + boevenmuziekjes zijn nog helemaal Klaris.

Tubbeler Bells (ofzo), Spaanse gitaarmuziekje

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind het wel erg zonde dat het zo gegaan is met nabewerken maar ja, ik bedoel, de serie stond toch bekend als een serie met enorme mooie achtergrond muziek, vooral bij het deel dat bassie en adriaan moet lopen omdat hun auto gestolen is, dat is zo'n mooi iets maar door zoiets is het wel wat minder, maar ja, het belangrijkste is dat het nog steeds B&A zijn (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tja ik vond het van de Kroon en de Stad al jammer dat de meeste originele muziek van Klaris was vervangen, maar daarna ook de Schatkaart en juist van die serie vond ik de meeste achtergrondmuziek erg goed. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind het wel erg zonde dat het zo gegaan is met nabewerken maar ja, ik bedoel, de serie stond toch bekend als een serie met enorme mooie achtergrond muziek, vooral bij het deel dat bassie en adriaan moet lopen omdat hun auto gestolen is, dat is zo'n mooi iets maar door zoiets is het wel wat minder, maar ja, het belangrijkste is dat het nog steeds B&A zijn (O)

Omdat de schatkaart dus ook in de originele versie van die mooie achtergrondmuziek heeft is het dan ook jammer dat die versie nooit volledig op video is verschenen maar alleen op tv volledig is uitgezonden. Ik zou die versie verder heel graag ook nog eens terug willen zien maar ik ben bang dat die kans heel klein is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb je die oude schatkaart versie (met klaris muziek) dan niet gewoon van tv opgenomen? :P . Hij is vaak genoeg uitgezonden dacht ik ;)

Ja is ook zo dat die vaak uitgezonden is. Het is de laatste serie die voor tv werd nabewerkt maar heb helaas nooit de gelegenheid gehad om hem van tv op te nemen. Toen ik die gelegenheid eind augustus vorig jaar eindelijk wel had was het de 1e keer dat ze op tv ook de nabewerkte versie uit gingen zenden dus helaas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja is ook zo dat die vaak uitgezonden is. Het is de laatste serie die voor tv werd nabewerkt maar heb helaas nooit de gelegenheid gehad om hem van tv op te nemen. Toen ik die gelegenheid eind augustus vorig jaar eindelijk wel had was het de 1e keer dat ze op tv ook de nabewerkte versie uit gingen zenden dus helaas.

Weet je dat ik precies datzelfde probleem heb gehad? Ik helemaal een videoband gekocht, om te voorkomen dat er breuken in beeld kwamen, zenden ze de nabewerkte uit :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]Weet je dat ik precies datzelfde probleem heb gehad? Ik helemaal een videoband gekocht, om te voorkomen dat er breuken in beeld kwamen, zenden ze de nabewerkte uit :'(

Weer iets waarop Nickolodeon ons weer heeft genaaid. :( ... ;)

Naja we hadden wel meer momenten waarop we het kunnen opnemen, maja... jammer dan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Weer iets waarop Nickolodeon ons weer heeft genaaid. :( ... ;)

Naja we hadden wel meer momenten waarop we het kunnen opnemen, maja... jammer dan.

Het leek alsof ze ons uit onze tent wilden lokken >:) Eerst maar achtereenvolgend de oude versie uitzenden, en dan ineens als we denken: Ja, laten we het maar eens opnemen, BAM, slaan ze toe }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het leek alsof ze ons uit onze tent wilden lokken >:) Eerst maar achtereenvolgend de oude versie uitzenden, en dan ineens als we denken: Ja, laten we het maar eens opnemen, BAM, slaan ze toe }:|

En daarom kan ik alleen maar huilen!!!! huilen!!!! huilen!!!!!!!!

jammer maar helaas,

't is nou eenmaal toch door aad gekozen die smorenburgmuziek, hij denk ook. ze moeten maar niet klagen, het gaat niet om de muziek. :P :P :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En daarom kan ik alleen maar huilen!!!! huilen!!!! huilen!!!!!!!!

jammer maar helaas,

't is nou eenmaal toch door aad gekozen die smorenburgmuziek, hij denk ook. ze moeten maar niet klagen, het gaat niet om de muziek. :P :P :P

Ik droomde vannacht dat jij die originele versie nog volledig had! :) Moet je maar ff lezen in het "gezellig offtopic" gedeelte in het topic "Ooit al eens gedroomd over het forum?" Daarin heb ik het gepost.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En daarom kan ik alleen maar huilen!!!! huilen!!!! huilen!!!!!!!!

jammer maar helaas,

't is nou eenmaal toch door aad gekozen die smorenburgmuziek, hij denk ook. ze moeten maar niet klagen, het gaat niet om de muziek. :P :P :P

Voor mij is de achtergrondmuziek toch wel essentieel bij de Bassie en Adriaan reeksen hoor.

Daarom ben ik ook zo blij dat ik nog de originele versies heb van de Schatkaart t.e.m. Amerika, allemaal met de originele muziek, nog opgenomen van tv.

De kwaliteit is wel wat minder dan mijn gekochte versies of de dvd's door er zoveel naar te kijken, maar de geluidsband is nog in goede staat

*Randy denkt eens van die geluidsbanden te digitaliseren ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de berichten gewoon verwijdert die erover gingen ;)

En erbij even een oproep

Het is verboden om opgenomen materiaal te verspreiden, je mag het in je bezit hebben, maar dan is dat ook enkel voor EIGEN GEBRUIK, dus niet lopen vragen om te kopieren, op dvd te zetten.

Doe het gewoon niet! Dan blijft alles gezellig en legaal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb de berichten gewoon verwijdert die erover gingen ;)

En erbij even een oproep

Het is verboden om opgenomen materiaal te verspreiden, je mag het in je bezit hebben, maar dan is dat ook enkel voor EIGEN GEBRUIK, dus niet lopen vragen om te kopieren, op dvd te zetten.

Doe het gewoon niet! Dan blijft alles gezellig en legaal ;)

Hier had ik nog even een vraag over of meer iets wat ik er op heb te zeggen. Ik snap het maar al te goed dat er hier niet naar kopieën gevraagd mogen worden omdat de beheerders van dit forum er hier anders waarschijnlijk problemen mee krijgen, maar met de volledige originele versie van de schatkaart komen we dan toch op een probleem. De originele versie is namelijk alleen op tv (volledig) uitgezonden dus kan iemand deze serie ook alleen maar in opgenomen vorm volledig verkrijgen. Bij kopiëren hiervan zou dit dus ook op dezelfde soort videobanden komen te staan als wanneer iemand het zelf van tv heeft opgenomen.

Ik blijf het iets lastigs vinden maar ik hoop echt dat er toch voor dit geval een oplossing voor gevonden kan worden want ik wil de originele versie van deze serie toch echt supergraag nog een keer zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hier had ik nog even een vraag over of meer iets wat ik er op heb te zeggen. Ik snap het maar al te goed dat er hier niet naar kopieën gevraagd mogen worden omdat de beheerders van dit forum er hier anders waarschijnlijk problemen mee krijgen, maar met de volledige originele versie van de schatkaart komen we dan toch op een probleem. De originele versie is namelijk alleen op tv (volledig) uitgezonden dus kan iemand deze serie ook alleen maar in opgenomen vorm volledig verkrijgen. Bij kopiëren hiervan zou dit dus ook op dezelfde soort videobanden komen te staan als wanneer iemand het zelf van tv heeft opgenomen.

Ik blijf het iets lastigs vinden maar ik hoop echt dat er toch voor dit geval een oplossing voor gevonden kan worden want ik wil de originele versie van deze serie toch echt supergraag nog een keer zien.

Het is zoiets als mp3s op je computer hebben, zolang ze voor eigen gebruik zijn ( beluisteren op je computer ) is er geen probleem, maar vanaf je ze via P2P-programma's en dergelijke aan andere beschikbaar maakt, dan ben je illegaal bezig.

Het is net hetzelfde met opnames van concerten of opnames van televisie : zolang het enkel en alleen voor jezelf is, is het ok. Maar vanaf je begint uit te wisselen ben je weer illegaal bezig.

Ikzelf vind het ook idioot hoor, maarja, we moeten hier alles legaal houden, want anders kunnen we evengoed het forum offline gooien omdat er anders zoiezo claims komen op rechten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hier had ik nog even een vraag over of meer iets wat ik er op heb te zeggen. Ik snap het maar al te goed dat er hier niet naar kopieën gevraagd mogen worden omdat de beheerders van dit forum er hier anders waarschijnlijk problemen mee krijgen, maar met de volledige originele versie van de schatkaart komen we dan toch op een probleem. De originele versie is namelijk alleen op tv (volledig) uitgezonden dus kan iemand deze serie ook alleen maar in opgenomen vorm volledig verkrijgen. Bij kopiëren hiervan zou dit dus ook op dezelfde soort videobanden komen te staan als wanneer iemand het zelf van tv heeft opgenomen.

Ik blijf het iets lastigs vinden maar ik hoop echt dat er toch voor dit geval een oplossing voor gevonden kan worden want ik wil de originele versie van deze serie toch echt supergraag nog een keer zien.

Volgens mij is er maar één mogelijkheid, zodat je de serie in zijn originele staat legaal kunt zien. Je kijkt gewoon bij een ander, die het ooit heeft opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

de schatkaart vond ik mooi met de b&a boys, getuigd van voetballiefhebberij, vind ik.

ook hadden bas en aad allebei een dubbelrol, dus dat vond ik ook bijzonder.

Aad vond ik het heel goed doen als baron ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben ook een voetbalfan, maar die B&A-Boys vind ik juist het minste van de hele serie.

Waarom dan?

ik vind het juist geweldig dat b&a een voetbalclub oprichten, ik vind het wel jammer dat b&a de b&a boys niet in verdere series gebruiken

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom dan?

ik vind het juist geweldig dat b&a een voetbalclub oprichten, ik vind het wel jammer dat b&a de b&a boys niet in verdere series gebruiken

Ik vind het allemaal een beetje overdreven, dat clubhuis bouwen enz. gaat nog wel, maar ik vind het verder gewoon niet zo leuk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is uiteindelijk wel het gene waarmee het avontuur begint, want doordat *bas* en *adriaan* de voetbalclub met de B&A Boys oprichten moeten ze naar de rommelmarkt om spullen voor in het clubgebouw te kopen en daarbij krijgen ze dus ook bij de spullen die *bas* kapot maakte het schilderij.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is uiteindelijk wel het gene waarmee het avontuur begint, want doordat *bas* en *adriaan* de voetbalclub met de B&A Boys oprichten moeten ze naar de rommelmarkt om spullen voor in het clubgebouw te kopen en daarbij krijgen ze dus ook bij de spullen die *bas* kapot maakte het schilderij.

Ja als het schilderij nie via die voetbalclub en rommelmarkt kwam hadden de B&A-boys helemaaal geen functie gehad ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de B&A boys echt super-vet!!

Wat is er nou mooier als je van voetbal en van B&A houdt?

Ik vind trouwens wel dat die jongens erg goed spelen.

De jonge voetbal acteurs...

idd een hele mooie combinatie, b&a zeggen zelf ook van voetbal te houden he ;)

Jammer dat de jongens niet in verdere series te zien zijn.

is er trouwens al een topic over de b&a boys??

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

idd een hele mooie combinatie, b&a zeggen zelf ook van voetbal te houden he ;)

Jammer dat de jongens niet in verdere series te zien zijn.

is er trouwens al een topic over de b&a boys??

Volgens mij niet, maar het lijkt me wel de moeite waard!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de B&A boys echt super-vet!!

Wat is er nou mooier als je van voetbal en van B&A houdt?

Ik vind trouwens wel dat die jongens erg goed spelen.

De jonge voetbal acteurs...

Ze zitten, luisteren, schreeuwen wat en rennen heen en weer... zo'n beetje hetzelfe als de gemiddelde bavianenrots... zit weinig acteren bij hoor... *kijkt trouwens nog liever naar de bavianen ook*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze zitten, luisteren, schreeuwen wat en rennen heen en weer... zo'n beetje hetzelfe als de gemiddelde bavianenrots... zit weinig acteren bij hoor... *kijkt trouwens nog liever naar de bavianen ook*

Het is leuk verzonnen, maar qua acteren... :N Volgens mij hebben die gasten geen eens auditie hoeven doen, gewoon de plaatselijke voetbalclub leeggeroofd of iets dergelijks...

Ik lag btw helemaal in een deuk om die opmerking van die "bavianenrots", best droog... _O_

Over die plaatselijke voetbalclub gesproken... Lijkt me trouwens ook vrij onwaarschijnlijk, ze kunnen nog geen deuk in een pakkie boter schieten!

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...