Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de Verzonken Stad - Deel 4


Aanbevolen berichten

Inderdaad erg leuke foto's! Had je ze bewust genomen toen je daar was? Of kwam je er thuis achter dat het die plekken waren?

(Volgens mij vraag ik naar de bekende weg... :?)

Was 5 jaar geleden ook al 's in Agios Nikolaos en had toen geen foto's gemaakt. Had me nu van te voren al voorgenomen om foto's te maken van enkele B&A plekken.

De plekken waren lekker makkelijk te vinden voor mij aangezien ik er al 's geweest was.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Was 5 jaar geleden ook al 's in Agios Nikolaos en had toen geen foto's gemaakt. Had me nu van te voren al voorgenomen om foto's te maken van enkele B&A plekken.

De plekken waren lekker makkelijk te vinden voor mij aangezien ik er al 's geweest was.

0w, dus zodoende... Is dat een erg groot dorpje of stadje? Of STAD...?

Link naar bericht
Delen op andere sites

*O*

prachtige foto's!

alles lijkt nog zo hetzelfde, ondanks dat het al lang geleden is dat de serie is opgenomen. vaag.. eng zelfs :P

ik wil zelf ook erg graag een keer naar Kreta

komt nog wel :) bedankt voor de foto's iig ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
*O*

ik wil zelf ook erg graag een keer naar Kreta

Ik zou zelf wel naar Santorini willen... ik ben niet zo'n zon/zee/strand persoon, dus Griekenland trekt me niet echt, maar Santorini, met de ezeltjes enzo, lijkt me wel tof ;) Maar dat zal voorlopig wel niet lukken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zou zelf wel naar Santorini willen... ik ben niet zo'n zon/zee/strand persoon, dus Griekenland trekt me niet echt, maar Santorini, met de ezeltjes enzo, lijkt me wel tof ;) Maar dat zal voorlopig wel niet lukken.

Er is in Griekenland wel meer te zien/doen dan alleen zon/zee/strand.

Duiken naar de verzonken stad bv. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe wist je dan ongeveer waar je moest zoeken naar die plekken? Opgezocht in boekjes? Of bij toeval tegengekomen? O}

Zoals eerder in dit topic gezegd. Was 5 jaar geleden ook al in Agios Nikolaos, had toen geen foto's van de B&A locaties gemaakt. Nu ik er opnieuw was kon ik er zo heen en de foto's maken. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik zat gisteren naar De Verzonken Stad te kijken en ik heb een theorie over Het plan van de Baron.

( na het doorlezen van alle eerdere Verzonken Stad topics weet ik nu dat deze theorie nog niet de revue is gepasseert )

Als B&A de poppen in het boevenhuis plaatsen, en daarna zichzelf in de plaats van de poppen zetten; zegt B2 : "Die poppen zijn toch net B&A, hoe's mogelijkt"

Hierop kijkt de Baron naar B2 en B&A en zegt : hou nou maar eens op over die poppen. Volgens mij heeft hij op dat moment weldegelijk door dat B&A daar staan ipv de poppen.

Hij geeft volgens mij dan uit uitleg over z'n "plan", maar ik denk dat hij dan al weet dat dit plan niet wordt uitgevoerd.

Natuurlijk wordt hij dan kwaad omdat B2 en Vlugge Japie niet opletten, want hij wil niet dat ze het plan weten en dus kunnen verprutsen.

Daarna op het bankje, legt De Baron wederom z'n plan uit ( in mijn mening dus een fake plan ).

Want hier komt dan m'n verklaring : als Japie B&A ziet in de straat, is de Baron allerminst verrast. Hij haalt dan ook de lege doos en plaatst die in de vrachtwagen.

Dus volgens mij was z'n plan om B&A gevangen te nemen al lang uitgedokterd, en dus niet à l'improviste

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat gisteren naar De Verzonken Stad te kijken en ik heb een theorie over Het plan van de Baron.

( na het doorlezen van alle eerdere Verzonken Stad topics weet ik nu dat deze theorie nog niet de revue is gepasseert )

Als B&A de poppen in het boevenhuis plaatsen, en daarna zichzelf in de plaats van de poppen zetten; zegt B2 : "Die poppen zijn toch net B&A, hoe's mogelijkt"

Hierop kijkt de Baron naar B2 en B&A en zegt : hou nou maar eens op over die poppen. Volgens mij heeft hij op dat moment weldegelijk door dat B&A daar staan ipv de poppen.

Hij geeft volgens mij dan uit uitleg over z'n "plan", maar ik denk dat hij dan al weet dat dit plan niet wordt uitgevoerd.

Natuurlijk wordt hij dan kwaad omdat B2 en Vlugge Japie niet opletten, want hij wil niet dat ze het plan weten en dus kunnen verprutsen.

Daarna op het bankje, legt De Baron wederom z'n plan uit ( in mijn mening dus een fake plan ).

Want hier komt dan m'n verklaring : als Japie B&A ziet in de straat, is de Baron allerminst verrast. Hij haalt dan ook de lege doos en plaatst die in de vrachtwagen.

Dus volgens mij was z'n plan om B&A gevangen te nemen al lang uitgedokterd, en dus niet à l'improviste

Goeie theorie, heb het aan Adriaan gemaild... Ben wel benieuwd

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat gisteren naar De Verzonken Stad te kijken en ik heb een theorie over Het plan van de Baron.

( na het doorlezen van alle eerdere Verzonken Stad topics weet ik nu dat deze theorie nog niet de revue is gepasseert )

Als B&A de poppen in het boevenhuis plaatsen, en daarna zichzelf in de plaats van de poppen zetten; zegt B2 : "Die poppen zijn toch net B&A, hoe's mogelijkt"

Hierop kijkt de Baron naar B2 en B&A en zegt : hou nou maar eens op over die poppen. Volgens mij heeft hij op dat moment weldegelijk door dat B&A daar staan ipv de poppen.

Hij geeft volgens mij dan uit uitleg over z'n "plan", maar ik denk dat hij dan al weet dat dit plan niet wordt uitgevoerd.

Natuurlijk wordt hij dan kwaad omdat B2 en Vlugge Japie niet opletten, want hij wil niet dat ze het plan weten en dus kunnen verprutsen.

Daarna op het bankje, legt De Baron wederom z'n plan uit ( in mijn mening dus een fake plan ).

Want hier komt dan m'n verklaring : als Japie B&A ziet in de straat, is de Baron allerminst verrast. Hij haalt dan ook de lege doos en plaatst die in de vrachtwagen.

Dus volgens mij was z'n plan om B&A gevangen te nemen al lang uitgedokterd, en dus niet à l'improviste

Chapeau! Deze theorie is zeldzaam goed en past perfect bij de Baron. Ik weet niet of Adriaan hier tijdens het schrijven over na heeft gedacht (omdat ik vermoed dat hij dan betere aanwijzingen had gegeven), maar het blijft een geniaal idee. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat gisteren naar De Verzonken Stad te kijken en ik heb een theorie over Het plan van de Baron.

( na het doorlezen van alle eerdere Verzonken Stad topics weet ik nu dat deze theorie nog niet de revue is gepasseert )

Als B&A de poppen in het boevenhuis plaatsen, en daarna zichzelf in de plaats van de poppen zetten; zegt B2 : "Die poppen zijn toch net B&A, hoe's mogelijkt"

Hierop kijkt de Baron naar B2 en B&A en zegt : hou nou maar eens op over die poppen. Volgens mij heeft hij op dat moment weldegelijk door dat B&A daar staan ipv de poppen.

Hij geeft volgens mij dan uit uitleg over z'n "plan", maar ik denk dat hij dan al weet dat dit plan niet wordt uitgevoerd.

Natuurlijk wordt hij dan kwaad omdat B2 en Vlugge Japie niet opletten, want hij wil niet dat ze het plan weten en dus kunnen verprutsen.

Daarna op het bankje, legt De Baron wederom z'n plan uit ( in mijn mening dus een fake plan ).

Want hier komt dan m'n verklaring : als Japie B&A ziet in de straat, is de Baron allerminst verrast. Hij haalt dan ook de lege doos en plaatst die in de vrachtwagen.

Dus volgens mij was z'n plan om B&A gevangen te nemen al lang uitgedokterd, en dus niet à l'improviste

Kijk, dit zijn nou berichtjes wat we wat aan hebben! Er is wel degelijk over nagedacht!^O^ Ik vind het ook een zéér goede theorie en ik geloof er best in! Ik ben benieuwd wat Aad er zelf over zegt...:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat gisteren naar De Verzonken Stad te kijken en ik heb een theorie over Het plan van de Baron.

( na het doorlezen van alle eerdere Verzonken Stad topics weet ik nu dat deze theorie nog niet de revue is gepasseert )

Als B&A de poppen in het boevenhuis plaatsen, en daarna zichzelf in de plaats van de poppen zetten; zegt B2 : "Die poppen zijn toch net B&A, hoe's mogelijkt"

Hierop kijkt de Baron naar B2 en B&A en zegt : hou nou maar eens op over die poppen. Volgens mij heeft hij op dat moment weldegelijk door dat B&A daar staan ipv de poppen.

Hij geeft volgens mij dan uit uitleg over z'n "plan", maar ik denk dat hij dan al weet dat dit plan niet wordt uitgevoerd.

Natuurlijk wordt hij dan kwaad omdat B2 en Vlugge Japie niet opletten, want hij wil niet dat ze het plan weten en dus kunnen verprutsen.

Daarna op het bankje, legt De Baron wederom z'n plan uit ( in mijn mening dus een fake plan ).

Want hier komt dan m'n verklaring : als Japie B&A ziet in de straat, is de Baron allerminst verrast. Hij haalt dan ook de lege doos en plaatst die in de vrachtwagen.

Dus volgens mij was z'n plan om B&A gevangen te nemen al lang uitgedokterd, en dus niet à l'improviste

Laat gelijk verschillende scenes in een ander daglicht staan. Slim bedacht! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dubieuze opmerking bij Bassie en Adriaan en de verzonken stad...

Bassie en Adriaan drinken wat op het terras, dan ze hebben ze door dat Japie en B2 hun bespioneerd. Adriaan haalt de poppen (dat duurt even), dan gaan ze achter Japie en B2 (dit waren op een grote afstand), dan gaan Japie en B2 naar huis, en B&A volgen hen in de auto.

Dan krijg je die scene met de poppen. Dat duurt ook even. Dan gaan B&A achter de boeven aan, weer een reisje. Dan volgen ze de boeven, uiteindelijk worden ze in de vrachtwagen gelokt, zit weer een tijd tussen.

Vervolgens krijg je de wandeling door de kloof van enkele uren, dan worden ze op een onbewoond eiland gedropt, ook dat duurt weer een tijdje, en dan gaan ze gelijk naar hun hotelkamer...

Al met al is hier wel een tijdje overheen gegaan waar B&A niet de mogelijkheid hebben gekregen wat te gaan drinken of eten :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dubieuze opmerking bij Bassie en Adriaan en de verzonken stad...

Bassie en Adriaan drinken wat op het terras, dan ze hebben ze door dat Japie en B2 hun bespioneerd. Adriaan haalt de poppen (dat duurt even), dan gaan ze achter Japie en B2 (dit waren op een grote afstand), dan gaan Japie en B2 naar huis, en B&A volgen hen in de auto.

Dan krijg je die scene met de poppen. Dat duurt ook even. Dan gaan B&A achter de boeven aan, weer een reisje. Dan volgen ze de boeven, uiteindelijk worden ze in de vrachtwagen gelokt, zit weer een tijd tussen.

Vervolgens krijg je de wandeling door de kloof van enkele uren, dan worden ze op een onbewoond eiland gedropt, ook dat duurt weer een tijdje, en dan gaan ze gelijk naar hun hotelkamer...

Al met al is hier wel een tijdje overheen gegaan waar B&A niet de mogelijkheid hebben gekregen wat te gaan drinken of eten :)

Yep... en het moet toch ook eens nacht worden, sterk dat dat allemaal op 1 dag gebeurt he. ;)

Dat heb ik me zo vaak zitten af te vragen. Ook bij de Geheimzinnige Opdracht. Bepaalde afleveringen moeten zich echt over een aantal dagen afspelen maar tussentijds gaan ze dan toch niet naar een hotel om te slapen en blijft het dag. ;)

Wil wel voorbeelden geven bij de Geheimzinnige Opdracht maar goed dit is een topic over een andere serie, dus laten we niet afdwalen. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yep... en het moet toch ook eens nacht worden, sterk dat dat allemaal op 1 dag gebeurt he. ;)

Dat heb ik me zo vaak zitten af te vragen. Ook bij de Geheimzinnige Opdracht. Bepaalde afleveringen moeten zich echt over een aantal dagen afspelen maar tussentijds gaan ze dan toch niet naar een hotel om te slapen en blijft het dag. ;)

Wil wel voorbeelden geven bij de Geheimzinnige Opdracht maar goed dit is een topic over een andere serie, dus laten we niet afdwalen. :+

Jep... ook: B&A zijn aan het waterfietsen, dan staat het eten al een half uur op tafel, en vervolgens gaan ze een hele tour maken...

Maarja voor het ontbijt ga je niet al een hele tijd waterfietsen, dus dat moet lunch zijn... Aangezien het nooit donker is (en het in Kreta rond 20.00 al redelijk donker is) is dat ook haast onmogelijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Jep... ook: B&A zijn aan het waterfietsen, dan staat het eten al een half uur op tafel, en vervolgens gaan ze een hele tour maken...

Maarja voor het ontbijt ga je niet al een hele tijd waterfietsen, dus dat moet lunch zijn... Aangezien het nooit donker is (en het in Kreta rond 20.00 al redelijk donker is) is dat ook haast onmogelijk

Ik heb een tijd gedacht dat santorini en de ontvoering op een dag gebeurden, maar daar zit nog wel een nacht tussen. Toch blijft het vreemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb een tijd gedacht dat santorini en de ontvoering op een dag gebeurden, maar daar zit nog wel een nacht tussen. Toch blijft het vreemd.

Het is natuurlijk wel zo dat als je over alles zo gaat nadenken je wel meer dubieuze tafarelen ontdekt... Maar ja, als je daar met het script allemaal rekening mee moet houden wordt het minder leuk denk ik...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is de dubbelbox van de Verzonken Stad uit 1999 met Klaris muziek?

Dat weet ik niet, maar de Bridge dubbelbox is t/m het liedje 'vriendelijk zijn' met Smoor muziek en daarna met Klaris. Ik weet niet of de Arcade dubbelbox hetzelfde is. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zat gisteren naar De Verzonken Stad te kijken en ik heb een theorie over Het plan van de Baron.

( na het doorlezen van alle eerdere Verzonken Stad topics weet ik nu dat deze theorie nog niet de revue is gepasseert )

Als B&A de poppen in het boevenhuis plaatsen, en daarna zichzelf in de plaats van de poppen zetten; zegt B2 : "Die poppen zijn toch net B&A, hoe's mogelijkt"

Hierop kijkt de Baron naar B2 en B&A en zegt : hou nou maar eens op over die poppen. Volgens mij heeft hij op dat moment weldegelijk door dat B&A daar staan ipv de poppen.

Hij geeft volgens mij dan uit uitleg over z'n "plan", maar ik denk dat hij dan al weet dat dit plan niet wordt uitgevoerd.

Natuurlijk wordt hij dan kwaad omdat B2 en Vlugge Japie niet opletten, want hij wil niet dat ze het plan weten en dus kunnen verprutsen.

Daarna op het bankje, legt De Baron wederom z'n plan uit ( in mijn mening dus een fake plan ).

Want hier komt dan m'n verklaring : als Japie B&A ziet in de straat, is de Baron allerminst verrast. Hij haalt dan ook de lege doos en plaatst die in de vrachtwagen.

Dus volgens mij was z'n plan om B&A gevangen te nemen al lang uitgedokterd, en dus niet à l'improviste

Grotendeels een goed kloppende theorie, maar toch denk ik dat het niet waar is, want als Adriaan met de adjudant telefoneert en zegt de boeven zijn in Papatauki 23, is de baron ontzettend verbaasd, dat zou ie niet zijn als hij wist dat B&A die poppen waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Grotendeels een goed kloppende theorie, maar toch denk ik dat het niet waar is, want als Adriaan met de adjudant telefoneert en zegt de boeven zijn in Papatauki 23, is de baron ontzettend verbaasd, dat zou ie niet zijn als hij wist dat B&A die poppen waren.

Ik denk dat de verbazing en woede eerder is dat z'n plan om B&A op het eiland te laten mislukt is, én dat de politie op hen wordt afgestuurd

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Grotendeels een goed kloppende theorie, maar toch denk ik dat het niet waar is, want als Adriaan met de adjudant telefoneert en zegt de boeven zijn in Papatauki 23, is de baron ontzettend verbaasd, dat zou ie niet zijn als hij wist dat B&A die poppen waren.

Hm. Kan erbij horen, hij wil immers niet dat VJ en B2 erachter komen dat hij het wist.... en de Baron is een begenadigd acteur, natuurlijk ;)

Maar inderdaad... en als hij wist dat het poppen waren, waarom was hij op Rhodos zo opgefokt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hm. Kan erbij horen, hij wil immers niet dat VJ en B2 erachter komen dat hij het wist.... en de Baron is een begenadigd acteur, natuurlijk ;)

Maar inderdaad... en als hij wist dat het poppen waren, waarom was hij op Rhodos zo opgefokt?

Ik vind het idee van Randy goed bedacht, maar heeft Aad dit ook zo bedacht? Ik denk zelf dat hij geen idee heeft bedacht van wat er gebeurt is met BenA en gewoon die situatie dat ze op het eiland zaten bedacht heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Mss is het hier al eerder vermeld, maarre... op de dvd hoes van De Verzonken Stad staat een nogal klungelige fout.

(m'n zoontje van 6 wees me erop... :@ )

welke fout, ik weet van nietss

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bedoel je niet die van Europa deel 4, daar staan wel de ringen op.

Ja, jullie zijn gek... 8)7

Maar ik bedoelde inderdaad deel 4 van De Reis. Thanks Tim.

*harry* Foutje... moet kunnen...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Nog een leuke fout:

als B&A op het onbewoond eiland zijn...

*adriaan* : daar is een eiland, maar ik weet ook niet wat voor eiland dat is.

Als ze eenmaal aan de andere kant komen:

*adriaan* : Het is gelukt, we zijn weer in Kreta :P

Hoe weet Adriaan dat nou :P

Ach ja zaterdag weer laatste aflevering met het oude muziekje op het eind als de steen in brand vliegt. Blijft geweldig _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien kon Adriaan van zo ver niet zien dat het kreta was, maar eenmaal op het strand van Kreta wel, bijvoorbeeld aan een bord?

Hij had de hele trip over zee om erover na te denken ;) 't Is wel het meest logisch, de boeven konden hen niet hebben afgezet op Santorini of in die buurt. Duurt te lang.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Op zich ook wel een grappig "foutje"...

Als Adriaan de Adjudant gewaarschuwd heeft om te zeggen waar de schuilplaats van de boeven is gaan ze even later zelf op onderzoek uit in de schuiplaats. De politie kon ze namelijk niet vinden. Je ziet dan gefilmd in de "woonkamer" van dat huis, of wat het ook is. En dan zie je B&A de kamer in komen lopen. Wel apart dat er geen slot op de buitendeur zit. Of zal Adriaan ook een meester kraker zijn...? >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Adriaan de Adjudant gewaarschuwd heeft om te zeggen waar de schuilplaats van de boeven is gaan ze even later zelf op onderzoek uit in de schuiplaats. De politie kon ze namelijk niet vinden. Je ziet dan gefilmd in de "woonkamer" van dat huis, of wat het ook is. En dan zie je B&A de kamer in komen lopen. Wel apart dat er geen slot op de buitendeur zit. Of zal Adriaan ook een meester kraker zijn...? >:)

De boeven zijn halsoverkop uit het huis gevlucht, misschien hebben zij de deur open laten staan, met de sleutel in het slot, heeft de politie na hun onderzoek de deur afgesloten en hebben B&A de sleutel weer van de politie gekregen.

Het is maar een idee :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De boeven zijn halsoverkop uit het huis gevlucht, misschien hebben zij de deur open laten staan, met de sleutel in het slot, heeft de politie na hun onderzoek de deur afgesloten en hebben B&A de sleutel weer van de politie gekregen.

Het is maar een idee :)

Tja, op papier zou het mogelijk zijn, maar of de politie zomaar ff die sleutel weggeeft...:? Waarschijnlijk is het een gekraakt huis en gaat de sleutel terug naar de bewoner(s). Die zullen ze dus niet zomaar even uitlenen. Kijk, als B&A via het raam naar binnen waren geklommen had ik 't een ander verhaal gevonden...:P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tja, op papier zou het mogelijk zijn, maar of de politie zomaar ff die sleutel weggeeft...:? Waarschijnlijk is het een gekraakt huis en gaat de sleutel terug naar de bewoner(s). Die zullen ze dus niet zomaar even uitlenen. Kijk, als B&A via het raam naar binnen waren geklommen had ik 't een ander verhaal gevonden...:P

Is dit misschien iets voor in het topic B&A mysteries? Lijkt me wel leuk om er daar verder over te speculeren en misschien weten we nog wel meer van dit soort dingen uit B&A die we ons kunnen afvragen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Geen idee of het al eens gezegd is en heb ook geen zin om het op te zoeken :P

In de scène waar bassie de steen weggooit zeggen ze:

*adriaan* Heb je gezien wat er op die steen staat?

*bas* Ja, dat heb ik gezien, maar ik weet niet wat die tekens betekenen.

*adriaan* Weet je wat die tekens betekenen?

Dit vond ik altijd al een beetje dubbelop. Maar nu keek ik laatst de oude banden van CNR en daar zeggen ze:

*adriaan* Heb je gezien wat er op die steen staat?

*bas* Ja, dat heb ik wel gezien, maar die tekens kon ik niet lezen.

*adriaan* Weet je wat die tekens betekenen?

Dat klonk in ieder geval veel beter. Ik ben benieuwd wat ze hier gedaan hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geen idee of het al eens gezegd is en heb ook geen zin om het op te zoeken :P

In de scène waar bassie de steen weggooit zeggen ze:

*adriaan* Heb je gezien wat er op die steen staat?

*bas* Ja, dat heb ik gezien, maar ik weet niet wat die tekens betekenen.

*adriaan* Weet je wat die tekens betekenen?

Dit vond ik altijd al een beetje dubbelop. Maar nu keek ik laatst de oude banden van CNR en daar zeggen ze:

*adriaan* Heb je gezien wat er op die steen staat?

*bas* Ja, dat heb ik wel gezien, maar die tekens kon ik niet lezen.

*adriaan* Weet je wat die tekens betekenen?

Dat klonk in ieder geval veel beter. Ik ben benieuwd wat ze hier gedaan hebben.

Interessant. De originele TV-versie heeft de eerdere versie van die scene ("Ja, dat heb ik gezien, maar ik weet niet wat die tekens betekenen".)

Dat moet dus betekenen dat het voor de CNR-banden bewerkt is, en deze bewerking dus bij de latere nabewerking weer is weggevallen. Eigenlijk dus net zoiets als in het geval van de "twee heren" op St. Maarten :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 5 months later...

Ik heb gister de stad bekeken, en mij zijn enkele dingen opgevallen. Ze waren me al opgevallen, maar nooit echt hier gepost. Ik denk dat iedereen de scenes kent, maar ik wil het even kwijt:

Vanaf ongeveer minuut 30:

- B2: "Kopen? Hoe doe je dat? Ik heb nog nooit wat gekocht?". Allereest iewat dubieus dat je het voltooid deelwoord weet, maar de betekenis niet. In B&A en het geheim van de sleutel meen ik me toch echt te herinneren dat B1 en B2 een vliegreis hebben gekocht. Tevens zegt B2 in die serie "Had ik maar beter naar mijn mama geluisterd!" waaruit blijkt dat hij niet crimineel is opgegroeid dus vast wel eens iets heeft gekocht :).

- Als Adriaan praat met een duikbril (als hij de steen heeft opgedoken en Bassie hem weer weggooid) merk je duidelijk dat het echt is ingesproken met duikbril op (of in ieder geval met de neus dicht). Bij het één na laatste wat hij zegt, hoor je echter niet dat hij een duikbril opheeft. Ik vind dit niet goed nabewerkt! (Ik neem aan dat sowieso die scenes na afloop zijn ingesproken.)

- Een saillant detail: In de schatkaart:

Baron: "Je plaatst dit apparaat op hun caravan!"

...

Baron: "Weet jij zeker dat je het afluisterapparaatje hebt aangezet?"

Japie: "Nee u zei alleen: plaats het op de caravan!"

In de stad heeft Japie er van geleerd:

Baron: "En je plaatst DIT in hun kamer!"

Als Japie en B2 uit het raam springen dan moet Japie terug omdat hij het apparaatje niet heeft aangezet. Goede leerschool dus bij de baron! ;)

- Nog één ding, dat is het telefoongesprek tussen B2 en de Baron. Ik zou B2 graag een keer horen bellen.

Het gesprek:

Baron: "Hallo?"

B2: ? 1

Baron: "Ja, wat is er B2?"

B2: ? 2

Baron: "Drommels, wat zeg jij daar?"

B2: ? 3

Baron: "Drommels! Nee ik bennie doof!"

B2: ? 4

Baron: "Dr.. Ja.. Uh.. Hm.. Drommels drommels! Altijd weer die vervelende bassie en Adriaan! Luister.. IK ZEG LUISTER! Ik zeg luister.. Ik wil dat je die twee achtervolgt!"

Ik denk zoiets:

1 "Hallo baas!" (B2 zegt zelden zijn eigen naam!)

2 "Wij zagen zojuist die Bassie en Adriaan!"

3 "Ik zeg: wij zagen zojuist die Bassie en Adriaan, je bent toch niet doof?"

4 Ik denk dat hij hier niks zegt

Wat verder in het gesprek komt weet ik niet precies..

Ik wilde het allemaal even aankaarten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb gister de stad bekeken, en mij zijn enkele dingen opgevallen. Ze waren me al opgevallen, maar nooit echt hier gepost. Ik denk dat iedereen de scenes kent, maar ik wil het even kwijt:

Vanaf ongeveer minuut 30:

- B2: "Kopen? Hoe doe je dat? Ik heb nog nooit wat gekocht?". Allereest iewat dubieus dat je het voltooid deelwoord weet, maar de betekenis niet. In B&A en het geheim van de sleutel meen ik me toch echt te herinneren dat B1 en B2 een vliegreis hebben gekocht. Tevens zegt B2 in die serie "Had ik maar beter naar mijn mama geluisterd!" waaruit blijkt dat hij niet crimineel is opgegroeid dus vast wel eens iets heeft gekocht :).

- Als Adriaan praat met een duikbril (als hij de steen heeft opgedoken en Bassie hem weer weggooid) merk je duidelijk dat het echt is ingesproken met duikbril op (of in ieder geval met de neus dicht). Bij het één na laatste wat hij zegt, hoor je echter niet dat hij een duikbril opheeft. Ik vind dit niet goed nabewerkt! (Ik neem aan dat sowieso die scenes na afloop zijn ingesproken.)

- Een saillant detail: In de schatkaart:

Baron: "Je plaatst dit apparaat op hun caravan!"

...

Baron: "Weet jij zeker dat je het afluisterapparaatje hebt aangezet?"

Japie: "Nee u zei alleen: plaats het op de caravan!"

In de stad heeft Japie er van geleerd:

Baron: "En je plaatst DIT in hun kamer!"

Als Japie en B2 uit het raam springen dan moet Japie terug omdat hij het apparaatje niet heeft aangezet. Goede leerschool dus bij de baron! ;)

- Nog één ding, dat is het telefoongesprek tussen B2 en de Baron. Ik zou B2 graag een keer horen bellen.

Het gesprek:

Baron: "Hallo?"

B2: ? 1

Baron: "Ja, wat is er B2?"

B2: ? 2

Baron: "Drommels, wat zeg jij daar?"

B2: ? 3

Baron: "Drommels! Nee ik bennie doof!"

B2: ? 4

Baron: "Dr.. Ja.. Uh.. Hm.. Drommels drommels! Altijd weer die vervelende bassie en Adriaan! Luister.. IK ZEG LUISTER! Ik zeg luister.. Ik wil dat je die twee achtervolgt!"

Ik denk zoiets:

1 "Hallo baas!" (B2 zegt zelden zijn eigen naam!)

2 "Wij zagen zojuist die Bassie en Adriaan!"

3 "Ik zeg: wij zagen zojuist die Bassie en Adriaan, je bent toch niet doof?"

4 Ik denk dat hij hier niks zegt

Wat verder in het gesprek komt weet ik niet precies..

Ik wilde het allemaal even aankaarten ;)

Ik kan me eigenlijk helemaal niet voorstellen dat B2 het telefoonnummer kent van het huisje waar ze nog maar net zitten... Was ook wel komisch geweest als je had gezien dat ie eerst wat verkeerde nummers belde en een paar verbaasde Grieken aan de telefoon hingen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanaf ongeveer minuut 30:

- B2: "Kopen? Hoe doe je dat? Ik heb nog nooit wat gekocht?". Allereest iewat dubieus dat je het voltooid deelwoord weet, maar de betekenis niet. In B&A en het geheim van de sleutel meen ik me toch echt te herinneren dat B1 en B2 een vliegreis hebben gekocht. Tevens zegt B2 in die serie "Had ik maar beter naar mijn mama geluisterd!" waaruit blijkt dat hij niet crimineel is opgegroeid dus vast wel eens iets heeft gekocht :).

Hij weet waarschijnlijk wel wat kopen is, maar niet hoe je dat moet doen. Ik weet bijvoorbeeld wel wat cricket is, maar hoe ik het moet doen? Ik zou het niet weten.

Waarschijnlijk heeft B2 vroeger nooit wat gekocht en alles gestolen, en heeft zijn moeder daar verschillende malen wat over gezegd, maar heeft hij die adviezen allemaal in de wind geslagen. Daar refereert hij waarschijnlijk aan.

Je bent zeker na het samenvatten van die serie op wat nieuwe discussiepunten gekomen? Werpt toch z'n vruchten af! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...