Ga naar inhoud

Meest leerzame serie


De meest leerzame serie is:  

38 leden hebben gestemd

  1. 1. De meest leerzame serie is:

    • Europa
      25
    • Amerika
      9
    • De verzonken stad
      2
    • Anders
      2


Aanbevolen berichten

1 ding is duidelijk van Bassie en Adriaan leer je veel.

Dan heb ik het over:

Cultuur

Natuur

Geschiedenis

En natuurlijk nog veel meer.

Maar wat vinden jullie de meest leerzame serie?

Persoonlijk ga ik voor Europa, omdat je in deze serie heel veel te weten komt over verschillende landen in Europa.

Erg leerzaam.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zowiezo zijn volgens mij de laatste 2 series alleen écht educatief ingesteld (en misschien ook de verzonken stad een beetje). Dus dan denk ik ook dat ik Europa wel het meest leerzaam vind. Daar kom je toch echt van al die Europese landen iets te weten. Alhoewel Amerika toch ook behoorlijk in de buurt komt, want daar zit niet echt een verhaal in en is toch echt gericht op iets van Amerika te laten zien, en bij Europa heb je toch nog wel ''flauwekul'' tussendoor met het zoeken van de pakjes. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat ik ook heel goed aan die serie vind is dat ze de taal van elk land een beetje laten leren, door die liedjes te zingen. Daarmee onthoud je best wat woorden die je later goed van pas kunnen komen.

Inderdaad. Die liedjes zijn ook erg leerzaam.

Dan heb je meteen al de basiswoorden van een taal.

En natuurlijk alle vertalingen van slagroomtaart ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
haha... je kan er beter een poll van maken om te kijken welke van deze drie series nou het meest educatief is.... *) (en dan vooral Europa of Amerika ;) )

Is inderdaad een idee. Ik heb er een poll bij gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook gestemd op Europa.

Je leert veel van de cultuur van de Europese landen,

en door de taalliedjes leer je de taal die er gesproken wordt.

En in de Denemarken aflevering,leer je ook nog wat geschiedenis,

door het liedje Erik de Viking.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De keuze tussen Europa en Amerika vind ik moeilijk. Ik vind Amerika een heel langdradige serie die wordt opgevuld met heel veel leerzame informatie. Maar ik heb toch voor Europa gekozen, omdat ze in meer verschillende landen komen en daardoor meer talen en culturen laten horen / zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind Amerika, omdat ik van dat land nog niet veel wist, en door de reis vol verrassingen weet ik veel meer over de steden en alles in Amerika.

ik heb dus ook amerika gedaan, omdat ik die wat mooier en leerzamer vind. europa komt op een 2e plaats, met de taalliedjes. maar ik kies amerika omdat daar veel meer dingen inzitten die je nog niet weet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind ook Europa het meest leerzaam, je leert veel over de taal en over het uitzicht van het land.

Maar op m'n tweede plaatst staan wel de shorties : hierbij leer je eigenlijk elke keer wel dingen.

Verder vind ik ook de schatkaart zeer leerzaam : leren riemen die uitzetten, vulkaaruitbarstingen, etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor de Kroon. Je leert hoe je een inbraak voorbereidt, hoe je die inbraak pleegt, hoe je daarna je aartsvijanden van hot naar her stuurt met een telefoon die niemand kan traceren, waar je je het beste kan verbergen als je net ontsnapt bent uit de gevangenis, hoe je uit de gevangenis ontsnapt, hoe je een adjudant versiert, hoe je uiteindelijk de boefjes weer oppakt,.... ontzettend leerzame serie, de Kroon! Hangt er maar net vanaf wat je wil leren >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoi allemaal!

Ik vind met voorsprong de Amerika serie. Dit is een mooie en lange serie. in veel afleveringen hoor je info over de omgeving, geschiedenis, mensen en wetenswaardigheden.

Dit hoor je ook in de Europa serie maar deze is veel eentoniger. Daar gebeurt niet veel in. Daarom kies ik met duidelijke voorsprong voor de Amerika serie

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik kies voor Europa! Dit omdat je een kleine impressie krijgt te zien van die 12 landen in Europa. Dit doormiddel van: Taal, steden, korte verhaaltjes of legendes van een stad (Bijv. de Lorelei in Duitsland). En je ziet zo af en toe wat "belangrijke" standbeelden of gebouwen van bepaalde steden (denk aan: Eifeltoren, Manneke Pis). Ook wordt er ingehaakd op gewoontes, tradities of dingen waar landen om bekend staan. Bijvoorbeeld in Nederland de bloemen, Wales (UK) het koningshuis en Griekenland de olympische spelen... Er zal vast nog wel meer te noemen zijn. Maar dit alles bij elkaar maakt het toch wel een aardig leerzaam geheel! ^O^

Uiteraard weer schrijffouten voorbehouden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind europa en amerika erg leerzaam elke aflevering van europa zingen ze een lied over het land en de taal en in de serie amerika leer je ook erg veel over bepaalde steden waar ze dan zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind europa en amerika erg leerzaam elke aflevering van europa zingen ze een lied over het land en de taal en in de serie amerika leer je ook erg veel over bepaalde steden waar ze dan zijn.

Japz, als je het over leren hebt, Europa en Amerika ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vraag me nu ineens af wat er zo leerzaam is in de serie de plaaggeest het is alleen maar douwe die verkleed is en die ze altijd problemen veroorzaken maar der zitte wel weer leerzamen liedjes tussen

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vraag me nu ineens af wat er zo leerzaam is in de serie de plaaggeest het is alleen maar douwe die verkleed is en die ze altijd problemen veroorzaken maar der zitte wel weer leerzamen liedjes tussen

ik zou ut zo ook niet weten, O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

vind de serie beetje te simpel bedacht een plaaggeest die achter ze aan zit en dat de hele tijd door *plaag* .

ik heb van bas van tor andwoord gehad op me vraag hoe hij aan de personage van *japie* kwam!

aardige vent hoor die bas van tor stuurde me een heel verhaal trug

Link naar bericht
Delen op andere sites
vind de serie beetje te simpel bedacht een plaaggeest die achter ze aan zit en dat de hele tijd door *plaag* .

ik heb van bas van tor andwoord gehad op me vraag hoe hij aan de personage van *japie* kwam!

aardige vent hoor die bas van tor stuurde me een heel verhaal trug

Deel eens even, dat soort informatie willen wij natuurlijk ook weten! Denk eraan, je mag niet het mailtje zomaar op de site zetten, maar je moet het navertellen in je eigen woorden (zie FAQ). Als je wil, kun je het mailtje ook naar mij forwarden, dan doe ik het voor je.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik zou ut zo ook niet weten, O}

Ten eerste leren de kijkers dat je moet werken om aan geld te komen. Dan hoe je vooral NIET te werk moet gaan om je baantje te houden. Verder het belang van vriendschap, dat je je medemens moet helpen als ie in het water dondert en dat een fout in het verleden je tot in lengte van dagen blijft achtervolgen. Echt, uit alle series kun je wel iets leerzaams halen. Je moet alleen even verder kijken dan je neus lang is.

En als je iets niet weet, heeft het ook geen zin om een post te maken, ik dacht dat je dat intussen wel wist.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Inderdaad elke serie heeft wel een wijze les of gewoon van die leuke feitjes en weetjes.

Denk eens aan al die forumules die *professor* gebruikt voor zijn griengas. Dat leer ik bij scheikunde in een heel jaar. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

ikvroeg dus aan bas van tor hoe hij op het idee en de naam kwam van *japie* .

hij vertelde dat in het dorp vlaardingen waar hij woonde allemaal van die japie,s woonde die geen uitkering hebben en geen baan en die steelde en dan weer dingen gingen verkopen.

ook vertelde bas dat hij het ook erg leuk vond om vluge japie te spelen omdat hij het leuk vond om iemand te spelen die hij eigenlijk niet was zeg maar en hij zei dat het ook allemaal nep was ook met *bas* zei hij ongeveer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk de shorty`s, maar dat is niet echt een serie.. europa dan maar.

Bij veel dingen uit europa heb ik welles: ohja van bassie en adriaan enz enz. Maar dat heeft iedereen welles ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk de shorty`s, maar dat is niet echt een serie.. europa dan maar.

Bij veel dingen uit europa heb ik welles: ohja van bassie en adriaan enz enz. Maar dat heeft iedereen welles ;)

Inderdaad, dan weet je weer zo'n feitje uit Duitsland ofzo

Link naar bericht
Delen op andere sites
de diamand erg leerzaam want je leert een diamand stelen en dan het in iemand anders zijn schuld schuiven van het stelen

Ik beslis hier niet over maar volgens mij slaat deze post HELEMAAL nergens op!!! Ik laat dit voor derest aan Wonderer over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik beslis hier niet over maar volgens mij slaat deze post HELEMAAL nergens op!!! Ik laat dit voor derest aan Wonderer over.

a) voor dit soort dingen zijn die blauwe kaarten

b) ik ben niet de enige mod hier

c) rode tekst is een edit van mods dus ik wil je vriendelijk verzoeken om dat niet meer te gebruiken

d) jij beslist hier inderdaad niet over, dus gewoon de mods inschakelen en zelf je mond houden

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...