Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Omdat het idee achter valentijn een beetje uit zn verband gerukt is. Het is de bedoeling dat je als geheime aanbidder iemand een kaartje stuurt, niet dat je cadeautjes voor mekaar gaat kopen als je al een vriend/vriendin hebt. 8)7

Ja, maar ze komen er altijd achter dat ik het ben, daarom ben ik nogal terughoudend. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

kaartje sturen is zo gebeurd toch?

Als ie het zou waarderen, zou ik het wel doen, ja. Ik verras hem liever zomaar dan op zo'n geijkte dag.

Vroeger stuurde ik nog wel eens anonieme kaartjes en ze wisten nooit dat het van mij kwam. Achteraf wel blij om, want die gozertjes waren eigenlijk best stom. Ik was zo naief in die tijd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als ie het zou waarderen, zou ik het wel doen, ja. Ik verras hem liever zomaar dan op zo'n geijkte dag.

Vroeger stuurde ik nog wel eens anonieme kaartjes en ze wisten nooit dat het van mij kwam. Achteraf wel blij om, want die gozertjes waren eigenlijk best stom. Ik was zo naief in die tijd ;)

Nou ik zou zeggen... ga eens met Uncle_ar praten :P Die valt altijd door de mand _O- . Eigenlijk is dat ook wel begrijpelijk, want als je een kaartje stuurt komt het vaak van iemand die je goed kent en waar je goed mee om gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aan die kansloze onzin doe ik niet.

Of ja onzin... het is leuk voor stelletjes die pas bij elkaar zijn maar ik zelf ben vrijgezel en heb (niet echt) geen oogje op iemand op dit moment... en als ik een oogje op iemand heb durf ik toch nix te sturen. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het is pure commercie, erg irritant...

Geef elkaar liefde... cadeaus hoeven toch niet op zo'n dag...

Altijd die anonieme kaartjes waarvan je enkele jaren later nog niet weet wie ze gestuurd heeft... walgelijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

IK vind het wel altijd leuk om kaartjes te krijgen ofzo, maar zelf sturen zal ik minder snel doen.

Ik benader diegene liever, dan kom je ook beter over vind ik.

als je verliefd ben, kun je beter de msn van die persoon achterhalen en mee uitvragen ofzo. veel beter dan een kaartje :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
IK vind het wel altijd leuk om kaartjes te krijgen ofzo, maar zelf sturen zal ik minder snel doen.

Ik benader diegene liever, dan kom je ook beter over vind ik.

als je verliefd ben, kun je beter de msn van die persoon achterhalen en mee uitvragen ofzo. veel beter dan een kaartje :)

msn vind ik ook wel nep eigenlijk :P

Het leukste is gewoon persoonlijk, meest spontaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
IK vind het wel altijd leuk om kaartjes te krijgen ofzo, maar zelf sturen zal ik minder snel doen.

Ik benader diegene liever, dan kom je ook beter over vind ik.

als je verliefd ben, kun je beter de msn van die persoon achterhalen en mee uitvragen ofzo. veel beter dan een kaartje :)

Niet op msn vragen luitjes.... *spreekt uit ervaring* |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
ja ok, je moet ook niet een hele date via internet houden.. maar alleen uit vragen ofzo.

haha... ja ok, maar het probleem met msn is dat het gewoon onpersoonlijk is. Je kan geen gevoelens via een schermpje overbrengen, en als ze twijfelt kan ze altijd snel zeggen dat ze moet gaan en offline gaan. Als je het recht in dr gezicht vraagt krijg je sneller een eerlijk antwoord ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..] Je kan geen gevoelens via een schermpje overbrengen,

Daar ben ik het pertinent NIET mee eens. Dat kan best, als je maar moeite doet om de woorden juist te interpreteren en zorg besteedt aan je eigen woorden. En vraag het als iets niet duidelijk is.

Alle relaties hebben een investering nodig en als je de kans krijgt om iets IRL te doen, zeker doen, maar dat je geen gevoelens via een schermpje kan overbrengen, is klinkklare nonsens.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar ben ik het pertinent NIET mee eens. Dat kan best, als je maar moeite doet om de woorden juist te interpreteren en zorg besteedt aan je eigen woorden. En vraag het als iets niet duidelijk is.

Alle relaties hebben een investering nodig en als je de kans krijgt om iets IRL te doen, zeker doen, maar dat je geen gevoelens via een schermpje kan overbrengen, is klinkklare nonsens.

Okee is ook een beetje cru gezegd in deze context, want je moet het natuurlijk altijd in woorden brengen. Alleen.... het blijft zo indirect.... je kan niet zien hoe de ander op een aanzoek / vraag van jou kant reageert en ook niet of die persoon zich wel serieus iets aantrekt van wat je vraagt of zegt. Althans... dat was bij mij zo... ik vroeg gewoon een meisje mee uit en die zei gelijk ''nou nee hoor geen zin maar ik moet gaan daag''. Als ik het recht in haar gezicht had gevraagd had ze geen kant op gekund, had ik om uitleg kunnen vragen enz. enz. Als ze gelijk offline gaat is het al moeilijk van mijn kant om er later nog op terug te komen. Dan zou ik natuurlijk ook wel een plaat voor mn harses hebben... Maar wat ik er mee wil zeggen is dat je door zowel recht in iemands gezicht te vragen als over msn waarschijnlijk wel een eerlijk antwoord krijgt, alleen is de kans groter dat je op msn voor altijd met vragen blijft zitten... :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Okee is ook een beetje cru gezegd in deze context, want je moet het natuurlijk altijd in woorden brengen. Alleen.... het blijft zo indirect.... je kan niet zien hoe de ander op een aanzoek / vraag van jou kant reageert en ook niet of die persoon zich wel serieus iets aantrekt van wat je vraagt of zegt. Althans... dat was bij mij zo... ik vroeg gewoon een meisje mee uit en die zei gelijk ''nou nee hoor geen zin maar ik moet gaan daag''. Als ik het recht in haar gezicht had gevraagd had ze geen kant op gekund, had ik om uitleg kunnen vragen enz. enz. Als ze gelijk offline gaat is het al moeilijk van mijn kant om er later nog op terug te komen. Dan zou ik natuurlijk ook wel een plaat voor mn harses hebben... Maar wat ik er mee wil zeggen is dat je door zowel recht in iemands gezicht te vragen als over msn waarschijnlijk wel een eerlijk antwoord krijgt, alleen is de kans groter dat je op msn voor altijd met vragen blijft zitten... :'(

klopt, je kan op msn altijd op alle manieren geflasht worden, en in het gewone leven niet zo snel... dat is een feit

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

klopt, je kan op msn altijd op alle manieren geflasht worden, en in het gewone leven niet zo snel... dat is een feit

Mensen kunnen je IRL net zo glashard voorliegen als op MSN. Wat had je dan gewild? Dat ze aankwam met een doorzichtige kutsmoes dat ze naar de tandarts moest? Sinds wanneer vertellen pubers ECHT waarom ze niet met iemand uitwillen? Ik moet de eerste nog meemaken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mensen kunnen je IRL net zo glashard voorliegen als op MSN. Wat had je dan gewild? Dat ze aankwam met een doorzichtige kutsmoes dat ze naar de tandarts moest? Sinds wanneer vertellen pubers ECHT waarom ze niet met iemand uitwillen? Ik moet de eerste nog meemaken.

je overdrijft, maar de kern van je verhaal klopt. Voorliegen kan natuurlijk altijd, maar voorliegen op msn is zo eenvoudig. MarsM zegt het al, je zeg: nee, houdoe en je bent offline. Normaal kan je iemand in ieder geval vragen waarom. Je kan van elkaar de emoties zien. Okay, of het argument wel of niet is verzonnen weet je nooit, maar je kan wel opmaken of ze bedoeld "nee heb geen tijd, maar wil wel" of dat ze bedoeld "NEEE NOOIT!"

op msn durft men dat niet zo snel te zeggen en stellen ze het maar uit etc. In het 'echt' zie je aan iemand zijn emotie waar ze/hij heen wil

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

je overdrijft, maar de kern van je verhaal klopt. Voorliegen kan natuurlijk altijd, maar voorliegen op msn is zo eenvoudig. MarsM zegt het al, je zeg: nee, houdoe en je bent offline. Normaal kan je iemand in ieder geval vragen waarom. Je kan van elkaar de emoties zien. Okay, of het argument wel of niet is verzonnen weet je nooit, maar je kan wel opmaken of ze bedoeld "nee heb geen tijd, maar wil wel" of dat ze bedoeld "NEEE NOOIT!"

op msn durft men dat niet zo snel te zeggen en stellen ze het maar uit etc. In het 'echt' zie je aan iemand zijn emotie waar ze/hij heen wil

Maar op MSN durf je waarschijnlijk ook sneller dingen te zeggen die je IRL nooit zou zeggen... misschien zou je dat meisje face-to-face niet eens durven aanspreken, en op MSN wel. Het werkt twee kanten op. Ik zou mijn verloofde nooit zo goed hebben leren kennen (of uberhaupt, natuurlijk), als ik hem alleen IRL zou treffen, want hij doet geen mond open.

Tenzij die pubertjes van tegenwoordig MSN heel anders gebruiken dan ik vroeger AIM, heb ik het idee dat het schromelijk overdreven is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb altijd juist veel meer en beter contact in het echt dan op msn met haar. Ik leerde haar kennen in het echt (face-to-face) en was altijd goed contact. Tot ik haar op msn had... ik kreeg alleen maar reacties waar ik niks mee kon, totdat het uiteindelijk zo hoog opliep dat ik het maar gewoon gevraagd heb. En inderdaad wat Twice zei... ik kreeg een antwoord ''nee, geen zin'', terwijl ik geen suggesties of datum had aangegeven. Sindsdien ben ik er eigenlijk nooit meer op teruggekomen, maar toch is het de vraag... heeft ze er wel goed over nagedacht, of zat ze toen ergens mee en zou ze nu misschien wel willen? Die emoties heb ik via msn niet op kunnen maken. Maar ik ga het ook niet nog eens vragen... het contact tussen ons is nu wel goed en als ik me ga opdringen door het nog eens te vragen kan het wel de verkeerde kant opslaan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
IK vind het wel altijd leuk om kaartjes te krijgen ofzo, maar zelf sturen zal ik minder snel doen.

Ik benader diegene liever, dan kom je ook beter over vind ik.

als je verliefd ben, kun je beter de msn van die persoon achterhalen en mee uitvragen ofzo. veel beter dan een kaartje :)

Misschien een beetje een quote van een beetje ver terug maar toch heb ik er zelf nog wel iets aan toe te voegen. Toen ik laatst een meisje leuk begon te vinden die ik op een LAN-party had ontmoet en ik haar echt leuk ging vinden heb ik haar msn-adres kunnen achterhalen maar wat bij mij het probleem is is dat ik sowieso vaak erg terughoudend ben met toevoegen van mensen die ik nog niet zo goed ken of accepteren van mensen die mij hebben toegevoegd en ik niet ken omdat ik dat op een bepaalde manier toch wel een beetje eng vind en in dit geval zeker omdat ik in dit geval als jongen een meisje toe wilde voegen. Ik heb het haar in dit geval uiteindelijk per e-mail gevraagd of dit mocht en het was helemaal geen probleem.

On-topic: ik heb haar wel dit jaar een Veronica Magazine met persoonlijke cover laten maken (foto zelf uitgezocht en persoonlijke tekst erop gezet) op de site http://www.v-m.nl en die valt morgen bij haar in de bus en ik heb ook een exemplaar naar mezelf laten sturen om te kijken hoe het is geworden en uiteraard om te bewaren. *;

Link naar bericht
Delen op andere sites

haha... dat werkt ook niet altijd hoor ;) Ik heb ook wel eens een mail gestuurd om te vragen, vervolgens krijg ik geen reactie. Dus ik haar toevoegen en vervolgens geen vragen ofzo en geen problemen. Het beste is gewoon zo min mogelijk er bij doordenken en gewoon doen :P . Want eigenlijk valt het juist door dat mailtje al op, want als je geen echte bijbedoelingen zou hebben zou je het gewoon doen omdat je toch niet het gevoel hebt alsof je iets te verliezen hebt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zijn er hier nog mensen die vandaag zelf nog iets ontvangen hebben? Ikzelf in zekere zin niet direct iets maar toch wel indirect. Namelijk via de msn-naam van dat meisje die ik die Veronica-gids met persoonlijke cover en tekst heb laten sturen werd "die gene" die die gids had laten sturen (ik dus) nog wel heel erg bedankt. Verder heb ik dus van die gids met zelf ontworpen cover ook nog een exemplaar naar mezelf laten sturen en ik moet zeggen dat ie erg goed gelukt is.

-- *O**O* P.S.: vandaag (ook nog op Valentijnsdag dus) ben ik precies 1 jaar lid van het B&A forum!! Dat er nog maar vele jaren bij mogen komen waaraan ik veel plezier zal beleven! *O**O* --

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En ik vind het prima zo, lekker single blijven. :P

Ik begin het zelf toch een beetje moe te worden, maar ja, wie ben ik :P

Niks gehad vandaag, uiteraard. Heb ook niemand iets gestuurd. Had ik wel kunnen doen, misschien, maar was ook maar weer beter van niet :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Shit, stomme TGP :X;)

Niet schelden met mijn werkgever, dank u. eerbied.gif

Ik heb niets gestuurd met Valentijn, wel wat gekregen. :P Valentijnsdag is echt uitmelkerij en denk ik vooral bedoeld voor mensen die geen eerste stap te durven nemen en dit als goed moment zien. Als je al een vriendin hebt, vindt ik het nogal voorspelbaar om met Valentijn met een roos ofzo aan te komen zetten. Ik kies liever een onverwachts moment uit (zoals Graansnuit zegt) of natuurlijk je eigen jublieumdata. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik stuur liever op 'zomaar' een dag een kaartje, dan weet men ten minste zeker dat het gemeend is. En is het gewoon leuker.

Yeah, je hebt met Valentijn wel erg veel mensen die iets sturen "omdat 't maar weer moet." Net alsof 't de kerstkerkdienst voor sommige katholieken is.

(*is niet katholiek* Iin jonge jaren wel eens door mammie en oma meegesleurd naar 't Leger Des Heils. Niet erg, kreeg na de tijd grote kop warme chocolademelk en een flinke koek, maar toch)

*bekeert, samen met John en waarschijnljk Maike de seconde dat vader Burleson echt kardinaal wordt* O-)

Okee... ik verbaas mezelf en maak er een Godsdienstdiscussie van.... oh well...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah, je hebt met Valentijn wel erg veel mensen die iets sturen "omdat 't maar weer moet." Net alsof 't de kerstkerkdienst voor sommige katholieken is.

(*is niet katholiek* Iin jonge jaren wel eens door mammie en oma meegesleurd naar 't Leger Des Heils. Niet erg, kreeg na de tijd grote kop warme chocolademelk en een flinke koek, maar toch)

*bekeert, samen met John en waarschijnljk Maike de seconde dat vader Burleson echt kardinaal wordt* O-)

Okee... ik verbaas mezelf en maak er een Godsdienstdiscussie van.... oh well...

Dan is valentijn dus meer een traditie voor een bepaalde groep mensen.. O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan is valentijn dus meer een traditie voor een bepaalde groep mensen.. O}

Voor sommigen wel... hier wordt bijvoorbeeld elk jaar naar twee tantes een kaartje en naar een tante en een oma een bos bloemen gestuurd 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de werkelijke geschiedenis achter Valentijn ontdekt. Er was héél lang geleden een persoon, Valentino, die was verliefd op een

vrouw, maar haar ouders weigerden. Toch gingen ze stiekem met elkaar om. Dat is uiteindelijk uitgelekt en toen is Valentino onthoofd. :{

Dus deze dag is om hem te eren. :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dan is valentijn dus meer een traditie voor een bepaalde groep mensen.. O}

Tja ik heb nog nooit het nut ervan ingezien. Je kan altijd wel iemand een kaartje of een roos sturen als je diegene leuk vind. En dat kan je imo beter doen op een andere datum dan 14 feb, zoals hierboven al is gezegd omdat dat veel verrassender en persoonlijker is...

Maarja er zijn ook zat mensen die iets hebben en elkaar dan toch wat geven, omdat dat nou eenmaal "hoort". Vaak is het dan ook zo van "Ik vind Valentijn maar onzin, maar ik stuur wel wat, want als ik niets verstuur en zelf wel wat krijg is ook zo lullig".

Wonderer, foto's van Arthur zonder kleren beschouw ik niet als Valentijnscadeau *knipoogsmilie*

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik doe er overigens ook niet aan mee, wat is hier eigenlijk zo bijzonder aan:

en het stamt van vroeger uit dat valentijn voor GEHEIME LIEFDES is, niet voor JE geliefde, maja je hoeft tog niet persé met valentijn je vriend of vriending een cadeau te geven, dat kan je het hele jaar wel doen, vind hij/zij ook wel leuk denk ik.

ik vind het eigenlijk alleen maar flauwekul, want je steunt de middenstand enzo (winkels etc etc..) door meer te kopen wat bij hun in de winkel ligt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...