Ga naar inhoud

wat zou jij kiezen?


stel je voor: adrina producties zou nieuwe dvd's enz. maken, en jij mocht de muziek kiezen. wat zou jij dan kiezen?  

42 leden hebben gestemd

  1. 1. stel je voor: adrina producties zou nieuwe dvd's enz. maken, en jij mocht de muziek kiezen. wat zou jij dan kiezen?

    • de klarismuziek!
      25
    • de smorenburgmuziek!
      2
    • gemengt, klaris en smorenburg
      13
    • geen mening
      2


Aanbevolen berichten

ik kies voor d eklarismuziek, hoewel ik klaris en smorenburgmuziek samen ook wel zou kunnen warderen. sommige dingen van smorenburg zijn beter dan klaris, maar andere, en dat zijn er veel meer, weer niet. waarschijnlijk komt het omdat klaris veel meer muziek heeft,

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik zou het liefdst helemaal klaris hebben, maar die mening van jou is ook goed. wat dacht je van een mix van de verzonken stad: griekse rijder op de achtergrond, de clannadmuziek er nog in, en magnetic fields.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Precies, dat is leuk. :Y

Of neem bijvoorbeeld de Kroon: Daar komt ''Magnetic Fields'' maar liefst 4x in voor.

Als je 2x daarvan vervangt door Thema Achtervolging en Kroon Achtervolging, dan hoor je mij niet klagen. ^O^

Ja, ik kies echt voor de fijne gemengde mixen. *;:+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou het liefst ook alleen muziek van Aad Klaris horen op de dvd's. Dit komt omdat ik bij de originele versies een soort van jeugdsentiment voel (nu al :P ). En ik die versies veel beter vind, mede door de muziek van Clannad en Peru. De afwisseling vind ik ook beter, Klaris heeft veel meer verschillende muziekjes, muziekjes die je maar 1 keer in alle series hoort bijv.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind Thema Achtervolging en Kroon achtervolging eigenlijk beter dan de Klaris variant in de Kroon... :@ Dus die wil ik zeker. Verder maakt het me niet zo heel veel uit, ik ben de originele muziek ontwend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en natuurlijk de klaris beginversie _O_

tuurlijk! maar dat andere idee, van 2 geluidssporen is ook niet gek. maar dan zit je weer met liedjes. afijn, als de liedjes gewoon klaris zijn, zou het mooi zijn natuurlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou gewoon de muziek kiezen die er naar mijn mening het best bij past.

Dus dat zal wel gemengd worden, want over het algemeen heb ik liever Klaris, maar Smorenburg heeft ook een paar heel goede nummers.

ja, dat is waar. de smorenburgmuziek geeft de stad een modernere sweer heb ik het idee. trouwens, in griekenland als karaoke, vind ik nou helemaal niet geschikt voor de stad, het griekse muziekje van smoor heeft meer zomerse griekse sweer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik heb nooit geweten dat er verschillende muziekmakers in de series zaten, dacht dat er maar 1 was, heb nooit echt verschil gemerkt.

De originele series bevatten muziek gemaakt door Aad Klaris en enkele bestaande muziek van artiesten als Clannad, Vangelis, Jean-Michel Jarre en anderen.

Rond het jaar 2000/2001 geloof ik, is deze muziek vervangen door de muziek die je tegenwoordig kunt aantreffen in de series op tv, video of DVD. Deze muziek is gemaakt door Aad van Toor en Bert Smorenburg.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De originele series bevatten muziek gemaakt door Aad Klaris en enkele bestaande muziek van artiesten als Clannad, Vangelis, Jean-Michel Jarre en anderen.

Rond het jaar 2000/2001 geloof ik, is deze muziek vervangen door de muziek die je tegenwoordig kunt aantreffen in de series op tv, video of DVD. Deze muziek is gemaakt door Aad van Toor en Bert Smorenburg.

ik heb wel een videoband van de kroon, en die achtergrondmuziek is heel anders dan de nieuwe dvd van de kroon die ik heb

Bestaat er ook een cd die je kunt kopen met die muziek erop?

die appart op een cd is gezet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
De originele series bevatten muziek gemaakt door Aad Klaris en enkele bestaande muziek van artiesten als Clannad, Vangelis, Jean-Michel Jarre en anderen.

Rond het jaar 2000/2001 geloof ik, is deze muziek vervangen door de muziek die je tegenwoordig kunt aantreffen in de series op tv, video of DVD. Deze muziek is gemaakt door Aad van Toor en Bert Smorenburg.

Op de Arcade dubbelbox van de professor uit 1997 staat ook Smorenburgmuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

als jij goed lees, zie je dat ie vraagt over de nieuwe muziek. trouwens, die arcade dubbelbox van de professor 1997, dat is gewoon een testje, hoe de smoormuziek zou overkomen. in prinsiepe had adriaan de muziek laten compnoeren voor de b en a cd-roms, maar toen hij ruzie had gehad met klaris, is de muziek ook voor de dvd's gebruikt. zo zit het een beetje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ik hoorde van 'DJ Sjammie' dat de muziek daar anders ingedeeld is als op de huidige versie, dus de muziek op die band hoor je nu niet meer op die plekken. Ze hebben de muziek er later dus nog een keer opnieuw ingezet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb na enkele dagen afwezigheid ook gestemd en ik zou het erg leuk vinden als er DVD's waren met 2 geluiddssporen erop waar je op ieder gewenst tijdstip kan kiezen om van de Klaris- naar de Smorenburgmuziek over te schakelen en andersom. Bij alle series vind ik eigenlijk de Klarismuziek beter maar er zijn toch uitzonderingen.

Bijvoorbeeld in de Kroon vind ik in de Smorenburgversie de 3 scenes waar de Vrolijke Rijder onder zit veel leuker dan de muziek die eerst in die scenes zat. Vooral de scene waar *bas* en *adriaan* van het museum en de politie weer bij de caravan terugkomen en *lara* daar treffen en dat nummer zo lekker lang doorklinkt vind ik die scene er qua vrolijkheid erg op vooruit gegaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ik hoorde van 'DJ Sjammie' dat de muziek daar anders ingedeeld is als op de huidige versie, dus de muziek op die band hoor je nu niet meer op die plekken. Ze hebben de muziek er later dus nog een keer opnieuw ingezet.

Klopt. Bijvoorbeeld in het vliegtuig op de terugreis waar *bas* en *adriaan* Jerome spreken hoorde je in de Arcade versie Thema Raadsel en op de DVD hoor je nu Thema Opdracht. Verder is de stem van *robin* hier ook nog niet opnieuw ingesproken, zitten het liedje "Zo vrij als een vogel" en "Zeg stel je eens voor" er nog niet in en is het liedje "Dierentaal" met andere instrumenten gespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

geweldig, ga ik doen :D

zo kom ik ook nog is aan b&a spullen ;):P

Op die cd staan 16 smorenburg nummers.

Er zijn 28 nummers van Smorenburg.

Dus er ontbreken nog een paar.

bijvoorbeeld.

Dreigende Bellen

Dreigende Drums

Thema Spaans

Thema Ierland

Staan er niet op :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Op die cd staan 16 smorenburg nummers.

Er zijn 28 nummers van Smorenburg.

Dus er ontbreken nog een paar.

bijvoorbeeld.

Dreigende Bellen

Dreigende Drums

Thema Spaans

Thema Ierland

Staan er niet op :{

maar is er dan wel een mogelijkheid op een andere cd of op ander medium??

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, bij op het OSA waren die nummers voor het eerst te horen op cd, er is voor de rest niets uitgebracht.

Vind ik wel jammer, er zijn hele aardige nummers als achtergrondmuziek, ik hou daar van :D

EDIT : geen vragen over illegaal downloaden

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil nog even een (zinnige) toevoegen geven;

Bert heeft voor B&A gewerkt tussen 1998 en 2002. Ik heb een tijdje terug gemaild en toen zei hij ook dat Aad alles floot (de globale melodie) om zo een nieuwe soundtrack te maken. Dus Aad kan waarschijnlijk geen noot lezen :P. Wel grappig als ze vermelden 'deze muziek is gemaakt door van Toor en Smorenburg :P.

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik ben gegaan voor totaal klaris, die oude muziekje vind ik gewoon super, het oude achtervolgingkroon thema vind ik geweldig, hoewel Smoor er zeker in de buurt komt.

maar als het gaat om totaal klaris moet er wel ook de oude muziek ( dus van Vagelis, JM Jarre enz. ) in

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ik heb op de Klaris muziek gestemd. Ik ben het eens met Lennert als hij zegt dat dan ook de andere muziek van de andere artiesten er bij moet zitten. Om het verhaal kort te maken: Zoals de CNR banden, maar dan de tv-versie.

Ook al heeft Bert Smorenburg best goede muziek gemaakt, ik mis op heleboel fronten de oude sfeer. Vooral de Verzonken Stad is naar mijn mening niet meer wat het was, maar dat vinden veel mensen volgens mij.

Welk nummer ik van Smorenburg wel heel goed vind, is het Thema Raadsel. Dit nummer heeft iets, iets.. iets.. tja, ik weet het niet...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...