Ga naar inhoud

Serie met de meeste actie en spanning


Welke serie bevat de meeste actie en spanning?  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke serie bevat de meeste actie en spanning?

    • De Verzonken Stad
      5
    • De Verdwenen Kroon
      41
    • Het geheim van de Schatkaart
      6
    • De Huilende Professor
      12
    • De Diamant
      6
    • De Sleutel
      5


Aanbevolen berichten

En dan de vraag: Staat actie ook garant voor spanning??

Ik vind ook dat er in ' De kroon ' de meeste actie zit.

Maar ik vind dat ' De huilende professor ' het meest spannende.

Ik vind juist dat er doordat er in de kroon zoveel actie zit dat het daarmee ook wel de meest spannende serie is. De huilende professor vind ik eigenlijk best droevig (natuurlijk is dat ook de bedoeling) maar waarom vindt jij deze dan toch het meest spannend?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind juist dat er doordat er in de kroon zoveel actie zit dat het daarmee ook wel de meest spannende serie is. De huilende professor vind ik eigenlijk best droevig (natuurlijk is dat ook de bedoeling) maar waarom vindt jij deze dan toch het meest spannend?

Waarschijnlijk toch de dreiging die de professor vormt. Met al die groene manschappen en zijn griengas. Ook de muziek maakt het erg spannend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook de muziek maakt het erg spannend.

Zeg dat wel ja.

Vroeger als klein jongetje vond ik dat nummer als Adriaan door de gangen van de Proffesor's schuilplaats loopt erg spannend,(kom even niet op de naam van het nummer) zelfs een beetje eng.

En de Tubbular bells die er ook nog tussen komt maakt het ook erg spannend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Zeg dat wel ja.

Vroeger als klein jongetje vond ik dat nummer als Adriaan door de gangen van de Proffesor's schuilplaats loopt erg spannend,(kom even niet op de naam van het nummer) zelfs een beetje eng.

En de Tubbular bells die er ook nog tussen komt maakt het ook erg spannend.

Spiral van Vangelis bedoel je denk ik, ik vond die scene met die muziek ook altijd super spannend _O_.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja ik vind Spiral ook een van de mooiste nummers uit de B&A series. Wel jammer dat ze dat liedje niet in meer series hebben gebruikt... maar van de andere kant: als ze het alleen in de Professor laten horen, heeft het wel iets unieks en das ook wel mooi. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ik vind persoonlijk de serie van de huilende professor het spannendst...

de kroon heeft inderdaad ook wel een hoop actie, omdat men telkens naar de telfooncellen moeten en al die achtervolgingen... maar ik vind dat de huilende prof meer spanning bevat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
[..]

Want? Het zou leuk zijn als je je meningen ook onderbouwde, dan weten we WAAROM je iets (niet) leuk vindt...

de huilende prof.

als ik typ en space doe, komt ie weer bij het begin!

ontopic: beschrijving: het is spannend en de muziek ook.

verder moeilijk uit te leggen.

*kapitein* *joris* *professor*

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

de huilende prof.

als ik typ en space doe, komt ie weer bij het begin!

ontopic: beschrijving: het is spannend en de muziek ook.

verder moeilijk uit te leggen.

*kapitein* *joris* *professor*

De huilende professor is vind ik, ook een van de spannendste series. Vooral als de grienbom ging otploffen, zit ik, zelfs nu nog, in spanning. Niet echt meer natuurlijk, maar het is toch altijd weer leuk als je die professor zo hoord aftellen. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De huilende professor is vind ik, ook een van de spannendste series. Vooral als de grienbom ging otploffen, zit ik, zelfs nu nog, in spanning. Niet echt meer natuurlijk, maar het is toch altijd weer leuk als je die professor zo hoord aftellen. _O_

edit: om in de taal van onze crew te praten:

BAGGER

Houd alles ontopic en het uitproberen van forumfuncties is hier niet de bedoeling.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja.

leuk en spannend he?[/strike].

trouwens adriaan heeft die toch zelf gemaakt? :?:+8)7

doeidoei :W:W:W:Y*)(O)

Je begint steeds irritanter te worden. Kun je a) duidelijker zijn in je posts, b) niet klieren met tags als het niet nodig is en c) niet zo veel smileys gebruiken? Dank je wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb de Schatkaart gestemd :)

Het is de eerste reeks die ik van Bassie en Adriaan zag en hij maakte zo'n indruk.

Vooral de scene's op Lanzarote zijn fantastisch.

Het einde van de serie, bij het pakhuis, maakt het helemaal af.

De Kroon is een goede tweede, door de vele achtervolgingen.

_O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

alle series bevatten uiteraard een aardige dosis spanning... daar zijn ze mede voor gemaakt.

maar voor mij is het de sleutel die het spannendst is...

je hebt de val in het ravijn, en ook de ontvoering van bassie.

(ik vind de sleutel sowieso de leukste daarom vind ik hem ook de spanndendste)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik vind De Huilende Professor het spannendst, want dat is net zo'n James Bond film. :9~ Ook heel spannend zijn de ondergrondse schuilplaats, de ontvoering van Bassie, hoe Adriaan Bassie gaat redden en de ontknoping (de verwisseling en we komen erachter wie die 'vriend' is). ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

je kan zien dat in de kroon de nadruk duidelijk wordt gelegd op actie te weten:

* duikboot

* helicopter

*scheepsboot

* waterscooter

enzovoort! volgens mij was dat echt een serie waarin B&A echt hebben uitgepakt! *adriaan* ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Diamant is mijn meest angstaanjagende film geweest. Als ik nu niet zo met Bassie en Adriaan bezig zou zijn, en ik zou een scene moeten noemen die me na al die jaren nog steeds bijgebleven is, zou dat de Brandende Caravan zijn. Vooral de reactie van B en A in de auto en de muziek er om heen als ze erachter komen dat hun caravan in de fik staat. De enige serie waar er echt iets ernstigs met Bassie of Adriaan gebeurt ( de brandwonden ) en waarbij ik als kind echt dacht dat Bassie dood zou gaan. Verder vond ik het beklimmen van het kasteel (met de stenen die er vanaf brokkelden, de muziek en de wetenschap dat de boeven bovenin zaten) zeer spannend. Ik kan nu nog uren doorgaan over de scenes van de achtervolging in de karts, rodelbaan en videozaak, over de grotten in valkenburg, de verstopactie in de kofferbak, de uitwisseling van het geld en de diamant, de inbraak zelf, de achtervolging van B en A en nep-B en A en de ontsnapping van de boeven uit de gevangenis, maar daar ga ik niet over uitwijden. Ik denk dat dit wel genoeg reden voor mij is om deze serie tot mijn spannedste serie te kronen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...