Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan en de geheimzinnige opdracht - Deel 3


Aanbevolen berichten

Praat hier verder over Bassie en Adriaan en de geheimzinnige opdracht/ Reis door Europa !

Topic deel 2

Topic deel 1

Laatste post was van mij:

Dit zou dus wel betekenen dat ze het script enz. voor de Amerika serie toen al af moesten hebben, anders kan het niet.

Ik denk dat ze de boot gewoon nog eens hebben geleend, de eigenaar zal 'm vast wel een dag kunnen missen ;).

De discussie ging over de boot die de baron in de Europa-serie gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De discussie ging over de boot die de baron in de Europa-serie gebruikt.

Ze konden ook misschien alleen even op de boot gaan zitten, de scene doen, maar er niet mee varen.

Ze gingen volgens mij ook niet naar binnen waar instrumenten (roer etc.) waren.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De discussie ging over de boot die de baron in de Europa-serie gebruikt.

Ja, ik denk niet dat ze die scene met die boot in Amerika op dezelfde dag als de Europa-bootafleveringen opgenomen zijn, in de Europa serie heeft Harry lang haar (van achteren) en heeft de Baron een kleinere snor als in de Amerika serie, en Harry heeft in de Amerika serie een bijna kaal hoofd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, ik denk niet dat ze die scene met die boot in Amerika op dezelfde dag als de Europa-bootafleveringen opgenomen zijn, in de Europa serie heeft Harry lang haar (van achteren) en heeft de Baron een kleinere snor als in de Amerika serie, en Harry heeft in de Amerika serie een bijna kaal hoofd.

Nog afgezien van het feit dat het Amerika script pas in 1993 werd geschreven. Het kan wel, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Oh, trouwens, als het echt zo is dat alle boot scenes op een dag zijn opgenomen, gaat mijn theorie natuurlijk niet meer op; dan zou de Baron vaker HH moeten zeggen en niet alleen in Belgie. Tenzij die scenes achter elkaar zijn opgenomen en de rest later.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nog afgezien van het feit dat het Amerika script pas in 1993 werd geschreven. Het kan wel, maar het lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Oh, trouwens, als het echt zo is dat alle boot scenes op een dag zijn opgenomen, gaat mijn theorie natuurlijk niet meer op; dan zou de Baron vaker HH moeten zeggen en niet alleen in Belgie. Tenzij die scenes achter elkaar zijn opgenomen en de rest later.

Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

Want volgens mij is de Amerika serie gemaakt,toen bleek dat de Europa

serie zo'n succes was.

Dus kunnen die scenes in de Amerika serie volgens mij nooit op dezelfde dag

zijn opgenomen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het lijkt mij ook onwaarschijnlijk.

Want volgens mij is de Amerika serie gemaakt,toen bleek dat de Europa

serie zo'n succes was.

Dus kunnen die scenes in de Amerika serie volgens mij nooit op dezelfde dag

zijn opgenomen.

Lijkt me ook niet. Ze kunnen veel op 1 dag, maar ze zoveel...

Link naar bericht
Delen op andere sites

de overgang van europa naar amerika is ook heel vaag. aan het einde van europa, ontmoeten ze de minister, en die vertelt over wie de geheimzinnigeopdrachtgever is. in het begin van amerika blijkt, dat ze niet weten wie hij is. het loopt dus niet goed over. daar komt nog bij dat luxenburg het laatste pakje was, b en a krijgen weer een pakje, en over dat, doen ze niet vreemd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
de overgang van europa naar amerika is ook heel vaag. aan het einde van europa, ontmoeten ze de minister, en die vertelt over wie de geheimzinnigeopdrachtgever is. in het begin van amerika blijkt, dat ze niet weten wie hij is. het loopt dus niet goed over. daar komt nog bij dat luxenburg het laatste pakje was, b en a krijgen weer een pakje, en over dat, doen ze niet vreemd.

Inderdaad ja, en Bassie & Adriaan hebben ook in de gaten moeten hebben dat alle pakjes alleen in Europa gezocht konden worden. Dan ga je niet zoeken op Curaçao, lijkt me. Of ze hebben misschien gedacht: "Oh, de geheimzinnige opdrachtgever heeft een nieuwe serie pakjes klaarliggen, maar dan in Amerika", ofzo. Het loopt inderdaad wat vaag over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad ja, en Bassie & Adriaan hebben ook in de gaten moeten hebben dat alle pakjes alleen in Europa gezocht konden worden. Dan ga je niet zoeken op Curaçao, lijkt me. Of ze hebben misschien gedacht: "Oh, de geheimzinnige opdrachtgever heeft een nieuwe serie pakjes klaarliggen, maar dan in Amerika", ofzo. Het loopt inderdaad wat vaag over.

De geheimzinnige opdrachtgever had het waarom van het pakjeszoeken uitgelegd aan het einde van de Reis door Europa.

Het zou niet erg waarschijnlijk zijn dat ze nu weer dan een pakje op Curaçao moesten gaan ophalen, de opdracht was toch eigenlijk afgelopen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De geheimzinnige opdrachtgever had het waarom van het pakjeszoeken uitgelegd aan het einde van de Reis door Europa.

Het zou niet erg waarschijnlijk zijn dat ze nu weer dan een pakje op Curaçao moesten gaan ophalen, de opdracht was toch eigenlijk afgelopen.

Maar Bassie en Adriaan vragen zich toch ook af of het wel een opdracht van de geheimzinnige opdrachtgever was ;) Ze vonden het al de hele tijd een vreemd voorval. Op Curaçao zegt Adriaan ook al dat hij het niet vertrouwt en dat hij denkt dat er op Curaçao iets gaat gebeuren...

Link naar bericht
Delen op andere sites

ja, het zou met wat wisjes en wasjes aan elkaar moeten kunnen. b en a hebben een pakje gevonden luxenburg, daar zijn de boeven. b en a vinden het jammer dat ze niet weten wie de opdrachtgever is, maar dat ze misschien wat opheldering krijgen. in amerika begint het gewoon zoals het is, alleen na dat ze op het eiland zijn geweest, hoor je niet dat ze niks meer hoorde van de opdrachtgever, maar komt het laatste stuk. b en a vinden het vreemd dat de opdrachtgever niks van het laatste pakje weten, en amerika gaat gewoon verder zoals het hoord.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar Bassie en Adriaan vragen zich toch ook af of het wel een opdracht van de geheimzinnige opdrachtgever was ;) Ze vonden het al de hele tijd een vreemd voorval. Op Curaçao zegt Adriaan ook al dat hij het niet vertrouwt en dat hij denkt dat er op Curaçao iets gaat gebeuren...

Maar ze wisten nu toch wie de geheimzinnige opdrachtgever was (hij was dus niet meer zo geheimzinnig).

Dus ze hadden ook aan hem kunnen vragen of het wel klopte (maar dat is niet zo leuk voor het verhaal :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Maar ze wisten nu toch wie de geheimzinnige opdrachtgever was (hij was dus niet meer zo geheimzinnig).

Dus ze hadden ook aan hem kunnen vragen of het wel klopte (maar dat is niet zo leuk voor het verhaal :P)

Haha, ja op zich wel, maar het had ook een nieuwe geheimzinnige opdrachtgever kunnen zijn he :P (en dat is ook het geval ;) ) Maar het valt ook wel op dat als Bassie en Adriaan weer terug in Nederland zijn dat ze het nog steeds hebben over ''de geheimzinnige opdrachtgever''. Dat doen ze natuurlijk om het plot van Op Reis Door Europa niet te verraden ;) , maar het staat wel een beetje raar...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb laatst B&A en de geheimzinnige opdracht gekeken op Nickelodeon (omdat ik 'm nog niet op DVD heb).

Maar het stukje waar Bassie de plaatsnaam Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch van het plaatsnaambordje afleest, staat dat op de DVD, want op Nickelodeon heb ik het gemist O}:? ?

Hij zei het later wel nog, in het treintje...

Kan ook zijn dat ik niet goed heb opgelet >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb laatst B&A en de geheimzinnige opdracht gekeken op Nickelodeon (omdat ik 'm nog niet op DVD heb).

Maar het stukje waar Bassie de plaatsnaam Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch van het plaatsnaambordje afleest, staat dat op de DVD, want op Nickelodeon heb ik het gemist O}:? ?

Hij zei het later wel nog, in het treintje...

Kan ook zijn dat ik niet goed heb opgelet >:)

Japz, dat stukje staat op de dvd, als bassie de plaatsnaam zegt, de reactie van adriaan, en het bord met de plaatsnaam ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Japz, dat stukje staat op de dvd, als bassie de plaatsnaam zegt, de reactie van adriaan, en het bord met de plaatsnaam ;)

*bas* Wat heb jij, kan je niet lezen?

*adriaan* Nee, laat maar.

En dan daarna die scene met die plaats Carnaful (ofzo). _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Caernarfon verbeter het dan goed, Lorenzo ;)

Ohja... oh :P Gewoon de ae op de verkeerde plaats gezet... maar het is wel degelijk Caernarfon, je hebt gelijk. In de boekjes van Bassie & Adriaan op Reis door Europa staat het ook verkeerd: Caernarvon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Onze Nederlands-leraar vertelde gisteren ook het verhaaltje over de Lorelei, maar lang niet zo leuk als Adriaan ;).

Altijd leuk als een leraar het heeft over iets uit de B&A-series :).

Onze Duits lerares had het daar ook over, maar ze vertelde niet veel en het meeste had ik al van Adriaan gehoord ;)

Onze muziekleraar had het pas over Mike Oldfield met zijn Tubular Bells, dat hij de eerste was die alle instrumenten zelf speelde enz. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

* Subtiel schopje

We hadden het pas in het Kroon-topic over wat het plan van de Baron zou zijn in die serie.

Maar in de Geheimzinnige Opdrachtgever vind ik dit nog veel vager.

B100 zegt in Nederland en Spanje, 2 x in een grote fabriekshal, dat het een ideale plek is voor zijn 'plan'. Maar wat was zijn plan dan?

Hoe wilde hij Operatie Geniaal daar dan uitvoeren??

Speculeer hier ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Z'n plan in die fabrieken was gewoon om die boem te laten ontploffen in het bijzijn van Bassie & Adriaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Z'n plan in die fabrieken was gewoon om die boem te laten ontploffen in het bijzijn van Bassie & Adriaan.

Waarom in die fabrieken?? Kun je dat niet beter op een stille plek doen.

In Amerika houden ze zich diverse malen in omdat er 'teveel mensen bij zijn'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk een best stom plan. De meeste boemmen (boems - geen flauw idee :P) hebben toch een knopje of een touwtje dus moest HH sowieso de boem zelf laten ontploffen en krijgt hij dezelfde/zo niet meer schade als bassie en adriaan. Ach ja, toch maar een paar kleerscheuren en een zwarte veeg op je gezicht :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Eigenlijk een best stom plan. De meeste boemmen (boems - geen flauw idee :P) hebben toch een knopje of een touwtje dus moest HH sowieso de boem zelf laten ontploffen en krijgt hij dezelfde/zo niet meer schade als bassie en adriaan. Ach ja, toch maar een paar kleerscheuren en een zwarte veeg op je gezicht :P

Boemmen, een beetje offtopic misschien, maar, boemmen? Het woord boem bestaat niet, tja, hij bestaat wel, maar niet in die betekenis, boem is het geluid als een bom ontploft, en volgens mij hebben ze het gedaan zodat kinderen het beter begrijpen ofzo? Want het zou eigenlijk bommen moeten zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Ik lag vannacht de Geheimzinnge Opdracht in Griekenland te kijken en daar viel me in op dat B100 itt B2 supergoede oren heeft.

Op het moment dat Bassie en Adriaan in Ghiolman uit zitten te rusten legt Adriaan uit hoe het met de eilandjes zit en dat sommige onbewoond zijn.

Vervolgens zegt B100: Daar zou ik maar niet zo zeker van zijn Acrobaatje.

Daarna belt hij de Baron op en vertelt wat die 2 van plan zijn en ondertussen zie je een shot van waar de boot ligt. De boot ligt echter een behoorlijk eind van B100 vandaan.

Of hij heeft superoren (ik dacht dat zijn neus juist super was), of het is een goof.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ze deden het in de diamant al... Als ze de grot uitkomen en in Belgie zitten. Dan gaan B&A achter de boeven zitten en luistert Adriaan ze af. Maar Adriaan praat even hard met Bassie.. Dat B2 dat niet hoort, ok, maar B1 zou het toch wel op moeten merken :P

Typisch B&A ja ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ze deden het in de diamant al... Als ze de grot uitkomen en in Belgie zitten. Dan gaan B&A achter de boeven zitten en luistert Adriaan ze af. Maar Adriaan praat even hard met Bassie.. Dat B2 dat niet hoort, ok, maar B1 zou het toch wel op moeten merken :P

Typisch B&A ja ;)

2x zelfs, eerst als ze boven op die heuvel fietsen en B1 en B2 bij de auto staan. En vervolgens idd in België.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mensen goed nieuws:

en ik denk vooral voor cold :P

de opnames in de kroon waar ze de kroon overhandigen, is inderdaad in 1 van de vestingen opgenomen. je hoort het goed IN 1 VAN DE VESTINGEN opgenomen, het is natuurlijk niet zeker dat het achter die deur gebeurd is maar ik denk van als je in naarden vraagt naar een vesting waar vroeger een tralies inzaten.. dan denk ik dat hun wel weten welke dat is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
mensen goed nieuws:

en ik denk vooral voor cold :P

de opnames in de kroon waar ze de kroon overhandigen, is inderdaad in 1 van de vestingen opgenomen. je hoort het goed IN 1 VAN DE VESTINGEN opgenomen, het is natuurlijk niet zeker dat het achter die deur gebeurd is maar ik denk van als je in naarden vraagt naar een vesting waar vroeger een tralies inzaten.. dan denk ik dat hun wel weten welke dat is.

Die kans acht ik vrij klein. We vroegen die vrouw achter het loket en omwonenden van naarden ook naar een vesting met 2 groene met graffiti bespoten deuren. Niemand die het wist... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
mensen goed nieuws:

en ik denk vooral voor cold :P

de opnames in de kroon waar ze de kroon overhandigen, is inderdaad in 1 van de vestingen opgenomen. je hoort het goed IN 1 VAN DE VESTINGEN opgenomen, het is natuurlijk niet zeker dat het achter die deur gebeurd is maar ik denk van als je in naarden vraagt naar een vesting waar vroeger een tralies inzaten.. dan denk ik dat hun wel weten welke dat is.

Dat is dus indd wat ik denk. Maar wat is jouw bron om dat met zekerheid te kunnen zeggen?

En nee de mensen daar weten het niet. De opnames zijn meer dan 20 jaar geleden. Zitten nu andere mensen achter de loketjes dan die er toen rondliepen. Misschien als je de directeur van dat museum te spreken krijgt... Maar je hebt er ook weinig aan als ze zeggen "ja het is in bunker X opgenomen", want die deur zit op slot en die doen ze echt niet open voor wat ForumSchorum. Misschien is het wel mogelijk om als we genoeg mensen hebben die mee gaan (10 a 20 man?) dat je een gids kan huren en daarmee die dingen in gaat... Maar of dat het waard is?

En wat die tralies betreft.. Volgens mij is dat gewoon Adrina/Bassie Produkties materiaal en was het er voor de opnamen niet en na de opnamen ook niet meer.

Maar nogmaals, wat is je bron?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog even iets leuks om tussendoor te vermelden. :P

In de aflevering van Lotto Weekend Miljonairs van komende zaterdag waar jullie allemaal een hele bekende user achter Robert ten Brink kunnen spotten, is ook nog een vraag over het plaatsje Llanfairpwllgwngyllgogerychrwyrndrobwllllantysiliogogogoch verwerkt. Ook hierbij is weer te zien dat je nog wat opsteekt van het kijken naar Bassie & Adriaan en De geheimzinnige opdracht.

Als je wilt weten hoe en wat precies: kijken! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is dus indd wat ik denk. Maar wat is jouw bron om dat met zekerheid te kunnen zeggen?

En nee de mensen daar weten het niet. De opnames zijn meer dan 20 jaar geleden. Zitten nu andere mensen achter de loketjes dan die er toen rondliepen. Misschien als je de directeur van dat museum te spreken krijgt... Maar je hebt er ook weinig aan als ze zeggen "ja het is in bunker X opgenomen", want die deur zit op slot en die doen ze echt niet open voor wat ForumSchorum. Misschien is het wel mogelijk om als we genoeg mensen hebben die mee gaan (10 a 20 man?) dat je een gids kan huren en daarmee die dingen in gaat... Maar of dat het waard is?

En wat die tralies betreft.. Volgens mij is dat gewoon Adrina/Bassie Produkties materiaal en was het er voor de opnamen niet en na de opnamen ook niet meer.

Maar nogmaals, wat is je bron?

wat dacht jij van aad zelf?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wat dacht jij van aad zelf?

weet ik niet, ik vraag het jou. Hoe kan ik nou ruiken dat jij de beste man een mailtje hebt gestuurd? :P

Btw hebben we het nu over de Kroon in het topic van de geheimzinnige opdracht? 8)7

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

weet ik niet, ik vraag het jou. Hoe kan ik nou ruiken dat jij de beste man een mailtje hebt gestuurd? :P

Btw hebben we het nu over de Kroon in het topic van de geheimzinnige opdracht? 8)7

hahah ja daar kwam ik gister ook pas achter.. maar jaa.. maar aad Bevestigde dat er in de vesting ook binnenopnames zijn gemaakt. alleen zijn er diverse bunkers gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

hahah ja daar kwam ik gister ook pas achter.. maar jaa.. maar aad Bevestigde dat er in de vesting ook binnenopnames zijn gemaakt. alleen zijn er diverse bunkers gebruikt.

Weet je dan ook zeker dat het niet gaat om binnenopnames van de Diamant-serie. Daar is het namelijk 100% zeker ja... alleen die scene van het overhandigen van het losgeld bij de kroon is de grote vraag ;)

met andere woorden: werd er expliciet "kroon" bij gezegd of ''er zijn binnenopnames gemaakt'' :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Weet je dan ook zeker dat het niet gaat om binnenopnames van de Diamant-serie. Daar is het namelijk 100% zeker ja... alleen die scene van het overhandigen van het losgeld bij de kroon is de grote vraag ;)

met andere woorden: werd er expliciet "kroon" bij gezegd of ''er zijn binnenopnames gemaakt'' :P

ongeloofwaardige mensen zijn jullie zeg :P

Ook hebben we in die vesting de scene van het overhandigen van het losgeld gemaakt van de kroon.. We zijn er ook opgesloten in de serie van de kroon

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...