Ga naar inhoud

Schuilplaats boeven


Wat vindt je de beste boevenschuilplaats?  

39 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat vindt je de beste boevenschuilplaats?

    • Schuilplaats van B1 en B2 (sleutel)
      3
    • Kasteel boeven (diamant)
      1
    • Schuilplaats professor (professor)
      4
    • Boevenhuis (schatkaart)
      1
    • Pakhuis (schatkaart)
      0
    • kasteel (kroon)
      26
    • boevenhuis (verzonken stad)
      3
    • boot (Europa)
      1


Aanbevolen berichten

Het kasteel uit de Kroon _O__O_

Het struweel van de Baron doet 't 'm absoluut

En als je eenmaal met een stel B&A gekken erachter klem hebt gezeten, ben je helemaal verkocht, hè vriendjes? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb voor de Kroon gekozen.

Heel erg goede schuilpaats, in een verlaten kasteel achter een bosje.

Wie verzint zoiets?

Al vind ik die van de Professor ook heel origineel, via een meertje naar de schuilplaats komen.

En die van de Sleutel heeft ook wel wat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kroon (verrassing he? ;))

Maar ik vond het kasteel uit de diamant ook erg mooi, vooral ook omdat ik er geweest ben (Teylingen dus niet, grrrr).

Ik vind de boot uit Europa trouwens wel geniaal... past wel bij de Baron.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind alle schuilplaatsen wel wat hebben, alleen worden de boeven ontdekt doordat ze apparatuur laten staan, veelal auto's.

De boot in Europa vind ik ook heel goed, volgens mij hebben B&A die boot nooit gezien in de serie...

En in de serie van de prof is ook heel goed, als Adriaan geen hulp had gehad, dan zou het wel erg moeilijk worden om schuilplaats te vinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ook op die van de Kroon gestemd, een hele goede schuilplek, je wordt er helemaal niet snel in gevonden. Die vana de Professor komt bij mij op 2, omdat die ook goed verborgen ligt.

Ik denk dat in de Prof moeilijker te vinden is dan de kroon, mede omdat het veel verder uit de buurt van b&a is, en ook onder de grond is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zonder de kapitein had Adriaan ze waarschijnlijk nooit gevonden

Nee, ik zou er ook niet opgekomen zijn om onder water naar een schuilplaats te zoeken. Overigens vindt ik het kasteel uit de kroon ook het best.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Tis eigenlijk geen kasteel maar een Ruinë :)

Dat bedoel ik. :) Die komt bij mij dus op de eerste plaats, de professor-schuilplaats krijgt een goede tweede plaats en de boot uit Europa krijgt nummer 3.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zouden al die schuilplaatsen nog steeds bestaan?

De meeste nog wel, denk ik, alleen weet ik niet of dat pakhuis uit de schatkaart nog bestaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Schuilplaats van B1 en B2 (sleutel)

Is volgens mij verbouwd (ik weet het niet zeker)

Kasteel boeven (diamant)

http://www.kasteelduurstede.nl

Schuilplaats professor (professor)

http://www.lanzaroteisland.com/english/ ... /golfo.php

http://www.lanzaroteisland.com/english/panoramas/jameos

Boevenhuis (schatkaart)

Dit huis staat in Vlaardingen, het ligt aan de Schiedamse Weg richting het Verploegh Chasseplein 5.

Pakhuis (schatkaart)

Dit pakhuis staat op de Oosthavenkade te Vlaardingen

Kasteel (kroon)

http://www.kastelenhollandzeeland.nl/teylingen.htm

http://www.mfannee38.freeler.nl/kasteel ... ingen.html

http://home.deds.nl/~raym/pagina50.html

Boevenhuis (verzonken stad)

Papatauki 23 (of dit juist is weet ik niet)

Boot (Europa)[/url]

Die zal vast wel ergens varen, maja waar dat weet ik niet :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het boevenhuis in de Verzonken Stad was volgens mij een decor, in Nederland opgenomen ;) Dat heb ik volgens mij ooit eens gehoord. maar weet iemand dat ook zeker toevallig? O}

Volgens mij heb je gelijk, de binnenkant van dat huis is een decor in Nederland, maar de buitenkant staat gewoon in Griekenland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij heb je gelijk, de binnenkant van dat huis is een decor in Nederland, maar de buitenkant staat gewoon in Griekenland.

owja dat is waar ook |:( heeft Aad volgens mij nog eens gezegt op een radio, of elders ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Teylingen is voor mij de ultieme schuilplaats. Het is gewoon een prachtige ruïne, die een geweldige sfeer uitademt.

Alleen jammer van het nieuwe bouwsel dat tegenwoordig net aan de linkerkant binnen de poort staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik vind ook de professor cool en de kroon!

maar ik vraag me af in de sleutel, zie je boevenbaas telkens voor een zooitje aperatuur zitten. in een klein kamertje? weet iemand waar dat precies is, is dat ook in het zelfde huis waar b1 en b2 altijd binnen lopen ?

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind ook de professor cool en de kroon!

maar ik vraag me af in de sleutel, zie je boevenbaas telkens voor een zooitje aperatuur zitten. in een klein kamertje? weet iemand waar dat precies is, is dat ook in het zelfde huis waar b1 en b2 altijd binnen lopen ?

Dat denk ik niet, ik denk dat de BB zich op een andere locatie verschuilt, want hij heeft meerdere boeven waar hij radio contact mee heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb (uiteraard) ook voor de Kroon gekozen... Mooie ruïne met het prachtige pondje! _O_ Inclusief de stroom tegen het goedkoopste tarief... GEPIKT! Meesterlijk gewoon! Op de 2e plaats komt denk ik "De Verzonken Stad", omdat ik die er gewoon mooi uit vind zien! *)

Link naar bericht
Delen op andere sites
ik vind ook de professor cool en de kroon!

maar ik vraag me af in de sleutel, zie je boevenbaas telkens voor een zooitje aperatuur zitten. in een klein kamertje? weet iemand waar dat precies is, is dat ook in het zelfde huis waar b1 en b2 altijd binnen lopen ?

Die zendapparatuur lijkt zó uit een winkel te komen waar ik begin jaren '80 nog wel eens ging struinen voor elektronische hobby onderdeeltjes: Kwakkelstein.

Dat was een soort dump voor vooral zendspulletjes en alles stond min of meer op planken boven mekaar, zoals je ook in de Sleutel ziet. Ik geloof dat ze nog steeds op de Westhavenkade of de Havenstraat zitten. Of B&A Kwakkelstein destijds heeft ingeschakeld weet ik niet, maar het lijkt wel op het geheugenbeeld wat ik ervan heb.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook gestemd voor het kasteel uit de kroon omdat inderdaad binnen het kasteel niemand hen vond zoals de baron bij het betreden van het kasteel zei.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor geheimzinnigheid en een enge schuilplaats (vond ik vroeger toch :P ) kies ik Het geheim van de Sleutel - ik krijg maar geen genoeg van die serie _O_ - maar anderzijds zou ik op de schuilplaats uit De verdwenen Kroon hebben gestemd, achter het struweel, dit is natuurlijk meer origineel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...