Ga naar inhoud

B.I.G. Ban Illegale Games en Software


Aanbevolen berichten

Beste User,

zie jij ook regelmatig de reclame op TV met Peter R. de Vries over de actie tegen de illegale games en software? Ze beweren daarin dat on-line detectives het net afzoeken naar mensen die aan dat soort praktijken meedoen en dat mensen ook gewoon het land intrekken om dat soort "figuren" op te sporen...

Nou heb ik ook geruchten horen gaan (vrienden etc.) dat als je naar de site van B.I.G. zou gaan je zelf geen illegale games en software meer zou kunnen gebruiken...

Bij deze mijn vraag: Wie heeft hier ervaring mee of (denkt) precies te weten wat er gebeurt? En denk jij dat het fabeltjes zijn die reclamespotjes om je bang te maken...? Ik ben benieuwd naar JULLIE mening!

Ikzelf denk dat het meer is om de mensen bang te maken. Volgens mij zit er niet echt een kern van waarheid in... O}

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar heb je dit vandaan?

Ik kreeg op mijn chat een paar mafkezen die in all caps riepen dat je niet naar de site van BIG moest gaan, omdat ze dan je IP registreerden en in je computer gingen kijken of je illegale software had.

Ik mag hopen dat dat niet waar is, da's namelijk net zo illegaal. Als je via een proxy werkt, slaat het sowieso nergens op, dus...

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

het enige dat ze kunnen doen is via kazaa kijken welk IP adres welke software shared, maar zelfs dan...

dan hebben ze je IP en krijgen ze bij 9 van de 10 providers je gegevens toch niet, dus blijft het bij een waarschuwing via een kazaa message (die 99% uitgeschakeld heeft).

Ze gaan ook op scholen langs ofzo ... maar of het helpt?...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waar heb je dit vandaan?

Ik kreeg op mijn chat een paar mafkezen die in all caps riepen dat je niet naar de site van BIG moest gaan, omdat ze dan je IP registreerden en in je computer gingen kijken of je illegale software had.

Ik mag hopen dat dat niet waar is, da's namelijk net zo illegaal. Als je via een proxy werkt, slaat het sowieso nergens op, dus...

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken.

Tja, ik hoorde het toen ik met vrienden een beetje slap stond te ouwehoeren. We kwamen op het onderwerp over die reclame met Peter R. de Vries enz. en toen vroeg één van m'n vrienden van: Heb jij ook zo'n mailtje gehad dat je niet naar die site moet gaan? Ik heb dat mailtje helemaal niet gehad, en ik weet ook niet wat ik moet geloven van die reclame...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ze inderdaad zelf IP nummers gaan achterhalen en 'in' je PC gaan kijken kun je ze ook net zo goed voor de rechter spelen :?. Snap niet wat de bedoeling ervan is, geef gewoon goede voorlichting wat wel en wat niet, en ga niet dom mensen afschrikken :X. Daar bereik je toch niets mee }:|.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als ze inderdaad zelf IP nummers gaan achterhalen en 'in' je PC gaan kijken kun je ze ook net zo goed voor de rechter spelen :?. Snap niet wat de bedoeling ervan is, geef gewoon goede voorlichting wat wel en wat niet, en ga niet dom mensen afschrikken :X. Daar bereik je toch niets mee }:|.

Je bedoelt: "Verlaag de prijzen zodat kopen weer een optie wordt" ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er wordt zeker wel gespeurd naar illegale software. Maar ze pakken alleen de aanbieders aan. Als ik me niet vergis, valt het downloaden zelfs onder het recht van een thuiskopie.

Zou kunnen, maar laatst hoorde ik ook iets als: Je zou games/software/etc. wel on-line mogen zetten, maar het er NIET vanaf mogen halen.

Ze gaan ook op scholen langs ofzo ... maar of het helpt?...

Wat is de bedoeling daarvan dan? Dat ze voorlichting geven of iets dergelijks? O}

Link naar bericht
Delen op andere sites
in de goeie ouwe tijd betaalde je 80 GULDEN voor een HEEL GOED spel, nu betaal je 60 euro voor elk spel... het is inderdaad te duur :(

Ik heb fantastische bekende spellen als de Monkey Island serie (niks zo leuk als puntloos vermaak door een wannabe-piraat ;)) nog voor 30 GULDEN kunnen halen in die tijd... toen ging 't steeds harder omhoog, ook wel in guldens, maar sinds de Euro is 't helemaal absurd.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb fantastische bekende spellen als de Monkey Island serie (niks zo leuk als puntloos vermaak door een wannabe-piraat ;)) nog voor 30 GULDEN kunnen halen in die tijd... toen ging 't steeds harder omhoog, ook wel in guldens, maar sinds de Euro is 't helemaal absurd.

Nou, in de tijd van de gulden vond ik de spellen al duur hoor... Ik kan me herinneren dat de meeste spellen zo'n 100 Gulden waren en dat je voor de Flight Simulator spellen zelf 130 euro betaald...:X

* Maar ik denk dat we zo lanzamerhand een beetje afdwalen, ontopic...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo ontopic vind ik het niet hoor ;)

Een game ging van 100 gulden naar 45 euro, 50 en nu zelfs 60 euro, voor sommige spellen nog ietsje meer. Het is erg duur allemaal, zeker als je niet veel geld hebt en dan is een kopie maken makkelijker dan werken ofzo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zo ontopic vind ik het niet hoor ;)

Een game ging van 100 gulden naar 45 euro, 50 en nu zelfs 60 euro, voor sommige spellen nog ietsje meer. Het is erg duur allemaal, zeker als je niet veel geld hebt en dan is een kopie maken makkelijker dan werken ofzo.

heeft allemaal met het onderwerp te maken hoor... dus wel degelijk ontopic

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er wordt zeker wel gespeurd naar illegale software. Maar ze pakken alleen de aanbieders aan. Als ik me niet vergis, valt het downloaden zelfs onder het recht van een thuiskopie.

Downloaden is volkomen legaal (bijv. via KaZaA), echter het hebben van software/muziek van p2p netwerken in je 'my shared folder' mapje is WEL illegaal ;)

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Downloaden is volkomen legaal (bijv. via KaZaA), echter het hebben van software/muziek van p2p netwerken in je 'my shared folder' mapje is WEL illegaal ;)

Lukas.

KaZaA gaat toch ook via zo'n p2p netwerk? En als ik de muziek naar een andere map zet? O} Meestal als ik iets gedownload heb maak ik eerst de naam goed en dan zet ik ze gewoon in een map met allemaal mp3- of .wav-bestanden...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb zelf alles illegaal aan dvd's en pc-games (behalve de B&A :P) maar mijn neef had ruim 2000 films thuis illegaal en ze hebben hem gepakt met het verkopen van illegale films. Computer en alle films zijn meegenomen. Ik weet niet of dat met die site te maken heeft. Maar ik denk dus wel dat mensen die echt veel in dit soort handel doen goed op moeten passen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

KaZaA gaat toch ook via zo'n p2p netwerk? En als ik de muziek naar een andere map zet? O} Meestal als ik iets gedownload heb maak ik eerst de naam goed en dan zet ik ze gewoon in een map met allemaal mp3- of .wav-bestanden...

over 10 nummers gaan ze niet moeilijk doen,kost te veel, maar een paar duizend wel

en als iedereen zijn muziek in andere mappen zet werkt kazaa niet meer he, want dan heeft niemand meer iets te sharen :+

sowieso raad ik iedereen af kazaa te gebruiken, het is troep.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

KaZaA gaat toch ook via zo'n p2p netwerk? En als ik de muziek naar een andere map zet? O} Meestal als ik iets gedownload heb maak ik eerst de naam goed en dan zet ik ze gewoon in een map met allemaal mp3- of .wav-bestanden...

KaZaA is inderdaad een P2P netwerk, en ik bedoelde dat het bezitten van dergelijke bestanden illegaal is. Het maakt niet uit of die nou op schijf A of B staan ;). Downloaden is wel legaal, maar waar moet je dat laten ? :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En hoe zou dat komen, denk je :X. DOOR dat P2P!

Bullshit. Het is onderzocht en er wordt meer muziek verkocht enzo. Het is helemaal niet zo schadelijk voor de branche als ze blijven beweren en het is al heleMAAL niet schadelijk voor de artiesten, want die krijgen toch al een schijntje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat zeiden ze ook toen er cassettebandjes kwamen, en nu met die mp3's de branche houdt het wel.

Maar het schijnt bijvoorbeeld dat de games van de next-gen nintendo games veel goedkoper worden, een reden voor mij om ze weer te gaan kopen (als ik die console heb)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Bullshit. Het is onderzocht en er wordt meer (Dat slaat nergens op, natuurlijk) muziek verkocht enzo. Het is helemaal niet zo schadelijk voor de branche (De cijfers liegen er anders niet om...) als ze blijven beweren en het is al heleMAAL niet schadelijk voor de artiesten, want die krijgen toch al een schijntje.

Nou, denk maar niet dat ze er meer aan gaan verdienen door een P2P netwerk hoor O}. Ik snap je beredenering niet echt. Je hoeft toch geen professor te zijn om te kunnen begrijpen dat er minder word verkocht als 'de meerderheid' (laten we zeggen: veel mensen, de meerderheid koopt nog steeds) illegaal download?

Zie ook even mijn commentaar in je qoute

Lukas.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, denk maar niet dat ze er meer aan gaan verdienen door een P2P netwerk hoor O}. Ik snap je beredenering niet echt. Je hoeft toch geen professor te zijn om te kunnen begrijpen dat er minder word verkocht als 'de meerderheid' (laten we zeggen: veel mensen, de meerderheid koopt nog steeds) illegaal download?

Zie ook even mijn commentaar in je qoute

Lukas.

Het is vaak genoeg onderzocht. Doordat mensen makkelijker in aanraking komen met bepaalde nummers, kopen ze sneller een hele CD. Ik heb door P2P zelf meer CD's gekocht dan ooit tevoren. Daarnaast zijn er genoeg muziekfreaks die geen genoegen nemen met een gebrand CD'tje maar het origineel toch wel willen hebben, zoals ik nooit eBooks of gedownloade films zal waarderen, ik wil het totaalpakket.

Artiesten verdienen voornamelijk aan concerten en veel minder aan de verkoop van geluiddragers. Daarom zijn vele wat minder bekende artiesten juist voorstander van online muziek, omdat hun liedjes dan bekender worden.

Inkomstenderving is schromelijk overdreven en voornamelijk zo voorgespiegeld door de grote productiemaatschappijen die ineens een paar miljoen minder krijgen. Nou, als zij nog steeds 22 euro voor een CD durven te vragen, heb ik zoiets van "zak maar lekker in de stront met je kapitalistische gezeik".

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb zelf alles illegaal aan dvd's en pc-games (behalve de B&A :P) maar mijn neef had ruim 2000 films thuis illegaal en ze hebben hem gepakt met het verkopen van illegale films. Computer en alle films zijn meegenomen. Ik weet niet of dat met die site te maken heeft. Maar ik denk dus wel dat mensen die echt veel in dit soort handel doen goed op moeten passen.

Och, dat was JAAAAAAREN terug ook al zo. Vriend van de familie werd in... ehm, nog voor de eerste Sims versie uitkwam, dus echt al heeeeel lang geleden al veroordeeld. Het ging misschien op een minder technische manier, maar de grootaanbieders pakken telt voor alle tijden en all illegale producten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...