Ga naar inhoud

Bassie & Adriaan - Triviant #6


Aanbevolen berichten

[..]

Op het moment dat het buiten warmer is geworden!

Dat moet het dan wel zijn.

nee ik wil een tijd hebben, en dat tijdstip is nog niet zo heel lang geleden geweest

Robin04 schreef:

Datum: 21-03

Tijd: 00:00:01 uur.

of zo:

Datum: 21 maart

Tijd: 12 uur ('s nachts), 0 minuten en 1 seconde.

hij zit er heeeeeeeeel dichtbij, maar ik wil een nog preciezer antwoord (hij zit er een aantal uren naast

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

bij nader inzien geef ik toch de beurt aan Robin04, omdat hij de vraag heeft begrepen. HULDE (het was indd een ***vraag)

de lente begon dit jaar namelijk op 20 maart om 13:33, maar om het toch bij B&A te houden

*bas* **en 21 maart dan is de lente daar**

Link naar bericht
Delen op andere sites
bij nader inzien geef ik toch de beurt aan Robin04, omdat hij de vraag heeft begrepen. HULDE (het was indd een ***vraag)

de lente begon dit jaar namelijk op 20 maart om 13:33, maar om het toch bij B&A te houden

*bas* **en 21 maart dan is de lente daar**

Dat het dit jaar op 20 maart viel had eigenlijk helemaal niks met B&A te maken. Daarom heb je de beurt (bij nader inzien) waarschijnlijk ook aan mij gegeven... Ik had er niet opgekomen iig!*)

Daar komt 'ie dan:

"Hier pakt Bassie zijn domheid en vraag naar meer verkeerd uit. Een dubbel beeld krijg je daarvan"

Serie, aflevering en scéne graag...:)

* Hij moet wel te doen zijn...>:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daar komt 'ie dan:

"Hier pakt Bassie zijn domheid en vraag naar meer verkeerd uit. Een dubbel beeld krijg je daarvan"

Serie, aflevering en scéne graag...:)

De Geheimzinnige Opdracht, aflevering 2 (Frankrijk) als Bassie op het terras in Saint Malo constant pannenkoeken met Calvados bestelt, omdat hij niet weet dat Calvados een drank is. Door de pannenkoeken met Calvados gaat hij letterlijk dubbel (soms driedubbel) zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De Geheimzinnige Opdracht, aflevering 2 (Frankrijk) als Bassie op het terras in Saint Malo constant pannenkoeken met Calvados bestelt, omdat hij niet weet dat Calvados een drank is. Door de pannenkoeken met Calvados gaat hij letterlijk dubbel (soms driedubbel) zien.

Jij bent goed!_O_ Goed gedaan... Next Is Yours! *)

* Ik zei niet dat hij moeilijk was! >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Omdat ze met Joop gestopt waren, stopte ook de TROS, die veel TV-produkties van Joop uitzond, met Bassie en Adriaan. Maar in 1983 kwam er een TV aanbieding uit België. Bob Davidse, de directeur jeugd BRT, vroeg of Bas en Aad 8 korte filmpjes wilde maken met een educatieve inslag. Die filmpjes sloegen zo goed aan, dat er in totaal 36 filmpjes werden gemaakt en als de BRT die uitzond, keken niet alleen de Belgische kinderen, ook in Nederlands werd massaal naar Bassie en Adriaan gekeken bij de BRT. Dat viel ook de TROS op en ze werden gevraagd weer programma’s voor ze te maken. Bas en Aad produceerden de TV series nu samen, maar de andere werkzaamheden werden gescheiden. Aad had de BV “Adrina Produkties†opgericht en schreef liedjes, series en boeken en hij regisseerde en monteerde de series. De BV van Bas, “Bassie Produkties†organiseerde de tournees door het land. In 1985 maakten ze de serie “Het geheim van de schatkaart,†in 1987 “De verdwenen Kroon†en in 1989 de Griekse serie "De verzonken stad.â€Â
Link naar bericht
Delen op andere sites

Bij de aftiteling van de Verdwenen Kroon staat ©1988, dus daardoor kan er een misverstand zijn. De eerste uitzending van de Kroon was ook in januari 1988, maar hij is in 1987 opgenomen. Vandaar dat op de Adriaan homepage misschien 1987 staat... ;)

http://info.bassieenadriaan.nl/index.php?page=1013

5 januari 1988 om precies te zijn O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Bij de aftiteling van de Verdwenen Kroon staat ©1988, dus daardoor kan er een misverstand zijn. De eerste uitzending van de Kroon was ook in januari 1988, maar hij is in 1987 opgenomen. Vandaar dat op de Adriaan homepage misschien 1987 staat... ;)

Ok, maar dan was Adriaan dus 45 om terug te komen op het onderwerp. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tekst. En het is niet werkelijk gebeurd.

Het zesde en het zevende telefoongesprek

Zesde telefoongesprek: politiebureau ongeveer 10:45 (14:12:05 volgens Robin)

Zevende telefoongesprek: politiebureau ongeveer 12:45 (14:00 volgens adjudant, 14:21:17 volgens Robin)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zesde en het zevende telefoongesprek

Zesde telefoongesprek: politiebureau ongeveer 10:45 (14:12:05 volgens Robin)

Zevende telefoongesprek: politiebureau ongeveer 12:45 (14:00 volgens adjudant, 14:21:17 volgens Robin)

Oef, nee, jullie denken veel te moeilijk... ga de ouwe series even bekijken anders ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oef, nee, jullie denken veel te moeilijk... ga de ouwe series even bekijken anders ;)

google.nl

invoeren: info.bassieenadriaan.nl 45

het was te proberen toch :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

google.nl

invoeren: info.bassieenadriaan.nl 45

het was te proberen toch :)

Yep, maar je vindt het daar niet. Goed luisteren (ik kwam op het idee toen ik radio aan het luisteren was...) Maar het zit niet in een liedje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
Kijk allemaal de Diamant nog eens, misschien dat je er dan achter komt...

Heeft het te maken met het aantal uren dat B&A op een gegeven moment nog hebben om hun onschuld te bewijzen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Heeft het te maken met het aantal uren dat B&A op een gegeven moment nog hebben om hun onschuld te bewijzen?

Nee. Het zit niet in het hoofdplot of hoe je het ook wil noemen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
zit het in het droom flimpje bassie en huskieaan (hoe die ook mag heten)

er zit 45 in de haven

En nou nog even duidelijk: Wat is 45? Ik reken maar twee antwoorden goed en dit is het niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...