Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik kon vannacht niet slapen en toen bedacht ik dit:

Stel, je bent gek op ijs, en nog voor je precies weet wat ijs is, weet je al welke je het liefste wil hebben: die grote hoorn met heerlijk romig softijs, met slagroom erop en nootjes en spikkels. Maar wat krijg je? Een bolletje vanille-ijs in zo'n eetpapier-achtig hoorntje. Een kinderijsje. Je probeert er nog wat van te maken, je spuit er zelf slagroom op, strooit er wat hagelslag op, maar het blijft een kinderijsje en niet wat je eigenlijk wilde. Als mensen vragen wat je daar hebt, zeg je liever neutraal "een ijsje" dan "een kinderijsje (maar ik had liever een oubliehoorn gehad!)", omdat je je toch een beetje schaamt, niet volwaardig voelt met je bolletje vanille. Zelfs al zit er slagroom op, het blijft nep, doen alsof.

Gelukkig zijn er ook best momenten dat je gewoon heel blij bent met je ijsje want het is toch wel lekker, en sommige mensen vinden je leuker met een kinderijsje dan met een oubliehoorn, dus dat is mooi meegenomen. En goedbeschouwd zijn er belangrijker dingen dan ijsjes waar je toch niks aan kunt veranderen, tenzij een hoop mensen in je omgeving ineens erg veel interesse in je ijsje tonen. Daar voel je je alleen maar ongemakkelijk bij, want dan wil je je juist niet zeggen dat je een kinderijsje hebt, omdat je dan met de neus op de feiten gedrukt wordt dat het niet is wat je eigenlijk wilde.

Langzaam maar zeker vind je je ijsje steeds lekkerder, maar of het ooit zo lekker zal zijn als een oubliehoorn, zul je wel nooit weten. Maar ach. Als je maar gelukkig bent.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb liever een bolletje vanille ijs dan zo'n chemisch softijsje :)

Verder is het een verhaal waar ik het 100% mee eens kan zijn (behalve dan de suggestie dat softijs lekkerder is dan vanilleijs ;) ). Ookal zou het niet zo snel op mij slaan, want ik zou me denk ik niet schamen voor mijn kinderijsje.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...