Ga naar inhoud

Vrolijk Pasen allemaal


Aanbevolen berichten

Niet dat ik het echt als feestdag ervaar, maar toch allemaal vroooolijk pasen. Vergeet niet dat de klok een uur vooruit is gegaan trouwens ;) (ja moet ik op t forum nogf even aanpassen)

Mijn vraag (om er toch nog een topic van te maken) Wat ga jij doen met pasen?

ts begint: ik ga lekker luieren, lekker thuis brunchen met mijn vriendin en verder niet veel meer dan elke andere dag van het weekend ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

EI eten, voorstellingen bekijken op mijn theaterschool en na afloop feesten en omringd worden door mooie meiden. :9~

Daarom heb ik het daar nou het meeste naar mijn zin.

Mijn soort type mensen en altijd een gezellige sfeer! Vooral met pasen. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanochtend gebrunched, net even naar "Kas" van het forum geweest om een dubbelcd te kopen (B&A op Schattenjacht en de Verdwenen Schat")...8-) Voor derest nog geen plannen voor vanavond. Ik weet alleen dat we een garnalencoctail eten en nog een biefstukje en nog wat voedsel erbij...:9~ Morgenochtend voetballen, daarna werken en 's avonds uit eten of Chinees ofzo!:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hé! Ik had al een topic gemaakt :P

Maar goed, vrolijk pasen en ik hoop dat je de eieren kan vinden ;) Morgen doen we een brunch, vandaag niks. Lekker genieten van je vrije dag zonder dat je met een rotgevoel ( zoiets als ik moet morgen naar school ) naar bed gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, allemaal een vrolijk Pasen, en een hoop paaseitjes eten. :P

Ik ga zelf ook niet veel doen, gewoon nixen, wat ik vaak in het weekend doe.

Een beetje naar familie misschien, maar dat is ook het enige.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga niets bijzonders doen. Alleen morgenavond gourmetten met de familie.

Verder vandaag niet zo veel, vooral achter de computer en Studio Sport kijken (zoals altijd op zondag :+ ) en morgenmiddag studeren en 's avonds beetje werken en wat computeren of wat met vrienden doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vrolijk pasen allemaal!

EI eten, voorstellingen bekijken op mijn theaterschool en na afloop feesten en omringd worden door mooie meiden. :9~

Daarom heb ik het daar nou het meeste naar mijn zin.

Mijn soort type mensen en altijd een gezellige sfeer! Vooral met pasen. :+

Zeg zoeken jullie nog mensen voor die theaterschool? ik kan heel goed acteren :Y:P

Nou ik werd vanochtend half 1 (zomertijd) wakker, met al mn kleren aan... Was gisteravond zo ver weg dat k geen mogelijkheid meer zag die uit te doen...

Verder wat eitjes gegeten en vanmiddag met eenn vriend wat gecomputerd.

Morgen avond werken. Verder niet zo veel plannen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat dacht ik ook. Maar waarom zouden we dat vieren?

nou er zal vast iets anders achter zitten en niet per sé de viering van dat gebeuren...misschien meer een herdenking? ik zal het eens opzoeken ;)

ohnee! dat was goede vrijdag! en hij is met pasen opgestaan, zo was het geloof ik (ik heb geen gelovige achtergrond maar wel op een christelijke basisschool gezeten. ben zelf niet gelovig, mijn hele familie niet, maar er is wel wat blijven hangen van die schooltijd :P )

Link naar bericht
Delen op andere sites

t is echt droevig hier... K ben zelf niet gelovig, maar ben wel christelijk opgevoed...

Toch vind ik het erg slecht dat in Nederland, met toch een belangrijke christelijke achtergrond, CDA is de grootste partij ;) zoveel mensen niet weten wat pasen inhoudt...

Ik ga er even vanuit dat mensen weten wie Jezus en God zijn volgens het Christelijk geloof. Weten ze dat niet, ga je schamen en koop een bijbel...

Op goede vrijdag herdenken de christenen dat Jezus aan het kruis is gestorven voor onze zonden. God heeft zijn eigen zoon voor ons opgeofferd, daardoor is het nu voor ons mogelijk om vergeving voor onze zonden te krijgen.

Ver voordat jezus stief hadden profeten al voorspeld dat er een messias zou komen, die na drie dagen weer op zou staan. Dat had Jezus zelf trouwens ook wel eens verteld, maar niemand die het begreep.

Drie dagen na goede vrijdag, zondag/maandag, vieren we dan ook de opstanding. Het verhaal van de weggerolde steen bij de grot waarin Jezus lag begraven doet vast wel een belletje rinkelen?

Het komt er dus op neer dat Jezus voor onze zonden is gestorven en dat het sindsdien weer mogelijk is in de hemel te komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

En Hemelvaart dan? Dat is toch dat ie uiteindelijk definitief het loodje legt? En Pinksteren was ook wat, maar dat vergeet ik altijd.

Ik weet niet of je het mensen kwalijk kan nemen dat ze niet weten waar die dagen voor staan. Weet jij precies wat Ramadan is, of Hanukka? Als je er niet in gelooft, blijft het niet hangen, want het is niet belangrijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
En Hemelvaart dan? Dat is toch dat ie uiteindelijk definitief het loodje legt? En Pinksteren was ook wat, maar dat vergeet ik altijd.

Ik weet niet of je het mensen kwalijk kan nemen dat ze niet weten waar die dagen voor staan. Weet jij precies wat Ramadan is, of Hanukka? Als je er niet in gelooft, blijft het niet hangen, want het is niet belangrijk.

Hemelvaart gaat Jezus naar de hemel

Pinksteren dan vind Maria een leeg graf dacht ik...

Tjah Goede vrijdag als Jezus gespijkerd wordt... Wat is daar goed aan?

Ik vind dat je dingen als pasen, goede vrijdag, witte donderdag, kerst wel mag weten wat dat is...

Link naar bericht
Delen op andere sites
En Hemelvaart dan? Dat is toch dat ie uiteindelijk definitief het loodje legt? En Pinksteren was ook wat, maar dat vergeet ik altijd.

Ik weet niet of je het mensen kwalijk kan nemen dat ze niet weten waar die dagen voor staan. Weet jij precies wat Ramadan is, of Hanukka? Als je er niet in gelooft, blijft het niet hangen, want het is niet belangrijk.

Hemelvaart is de hemelvaart. En pinksteren is als ik het me goed herinner de uitstorting van de heilige geest. Waarbij de dicipelen ineens allerlei vreemde talen gingen spreken.

(Zo te merken is er toch iets blijven hangen van de lessen op de christelijke basisschool, waar ik op het gezeten).

Maar ik vier deze dagen totaal niet. Nee, ik ben deze paasdagen zelfs de meeste tijd bezig met een project voor school, dat af moet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hemelvaart is de hemelvaart. En pinksteren is als ik het me goed herinner de uitstorting van de heilige geest. Waarbij de dicipelen ineens allerlei vreemde talen gingen spreken.

(Zo te merken is er toch iets blijven hangen van de lessen op de christelijke basisschool, waar ik op het gezeten).

Maar ik vier deze dagen totaal niet. Nee, ik ben deze paasdagen zelfs de meeste tijd bezig met een project voor school, dat af moet.

*baron* dat zeg ik toch!

:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
En Hemelvaart dan? Dat is toch dat ie uiteindelijk definitief het loodje legt? En Pinksteren was ook wat, maar dat vergeet ik altijd.

Ik weet niet of je het mensen kwalijk kan nemen dat ze niet weten waar die dagen voor staan. Weet jij precies wat Ramadan is, of Hanukka? Als je er niet in gelooft, blijft het niet hangen, want het is niet belangrijk.

Als Jezus met pasen is opgestaan, verschijnt hij nog een aantal keer bij zijn volgelingen. Zij mogen hem echter niet aanraken, want hij is niet meer aards ofzo. Met hemelvaart gaat Jezus met een aantal dicipelen naar een berg, waar hij dan naar de hemel opstijgt.

Hij heeft dan wel tegen zijn dicipelen verteld dat zij zijn werk, het evangelie verkondigen, moeten voortzetten.

Dat gebeurt met Pinksteren. De dicipelen krijgen dan "tongen als van vuur" (in kinderbijbels worden ze dan vaak getekend met vlammetjes op hun hoofd). Is bij een of ander groot feest, waar heel veel mensen van veel verschillende volken, dus met allemaal een eigen taal, aanwezig zijn. De dicipelen gaan dan het evangelie verkondigen en iedereen kan hen in zijn eigen taal verstaan.

En Twice het goede aan Goede Vrijdag is, zoals ik al zei, dat daarmee de weg naar de hemel weer open is.

Wonderer, ik neem aan dat jij de mening deelt dat je wat van de achtergrond en historie moet weten van het land waar je vandaan komt. Als je dan in een van oudsher christelijk land woont, mag je toch op zijn minst wel weten waar kerst en pasen voor staan, het zijn immers ook officiele feestdagen.

En het feit dat ik niet precies weet wat Ramadan en Hannuka is (Ramadan is iig dat de Islamieten vasten) zijn, wordt indd veroorzaakt door het feit dat het voor mij niet belangrijk is. Maar mi is het niet alleen belangrijk als je erin gelooft, maar is het ook belangrijk voor wederzijdse tolerantie en begrip bij verschillende culturen. Als je over Islamieten zegt dat ze gestoord zijn, omdat ze niets eten tijdens de Ramadan, dan ben je in feite zelf gestoord omdat je niet begrijpt waarom zij dat doen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

...

En het feit dat ik niet precies weet wat Ramadan en Hannuka is (Ramadan is iig dat de Islamieten vasten) zijn, wordt indd veroorzaakt door het feit dat het voor mij niet belangrijk is. Maar mi is het niet alleen belangrijk als je erin gelooft, maar is het ook belangrijk voor wederzijdse tolerantie en begrip bij verschillende culturen. Als je over Islamieten zegt dat ze gestoord zijn, omdat ze niets eten tijdens de Ramadan, dan ben je in feite zelf gestoord omdat je niet begrijpt waarom zij dat doen.

Waarom is het wel belangrijk dat je weet wat er gebeurd bij de christelijke feesten?

Ook daar gaat men tegenwoordig nooit meer op in, tenzij je in de kerk bent... Ik vind het logisch dat je van de belangrijke feestdagen weet wat het is, maar wat interesseert het iemand wat er met pinksteren gevierd wordt? Als je niet naar de kerk gaat, is het echt niet meer dan een dagje vrij. Overigens is dit allen ook wel de schuld van Nederland zelf, want ik heb het nooit geleerd op een openbare basisschool, dus ik vind dat wel vreemd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom is het wel belangrijk dat je weet wat er gebeurd bij de christelijke feesten?

Ook daar gaat men tegenwoordig nooit meer op in, tenzij je in de kerk bent... Ik vind het logisch dat je van de belangrijke feestdagen weet wat het is, maar wat interesseert het iemand wat er met pinksteren gevierd wordt? Als je niet naar de kerk gaat, is het echt niet meer dan een dagje vrij. Overigens is dit allen ook wel de schuld van Nederland zelf, want ik heb het nooit geleerd op een openbare basisschool, dus ik vind dat wel vreemd...

Dus ze leren je niet waarom je vrij bent?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dus ze leren je niet waarom je vrij bent?

Neej... denk dat kerst mij ooit wel is uitgelegd, maar ik durf er veel geld om te wedden dat feesten als pinksteren mij niet is uitgelegd

Goed dat ik zo'n geniale familie heb die dat mij (gedeeltelijk) heeft bijgebracht >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

je moet er wel wat van weten, maar in detail lijkt me niet belangrijk.

en wonderer heeft ook wel een punt.

hey als we de bijbel nou eens bestuderen komen we vast op nog meer feestdagen, dan kunnen we een verzoek indienen die ook te gaan gebruiken :+

maargoed nadeel van pasen: op maandag de winkels dicht

Link naar bericht
Delen op andere sites
je moet er wel wat van weten, maar in detail lijkt me niet belangrijk.

en wonderer heeft ook wel een punt.

hey als we de bijbel nou eens bestuderen komen we vast op nog meer feestdagen, dan kunnen we een verzoek indienen die ook te gaan gebruiken :+

maargoed nadeel van pasen: op maandag de winkels dicht

En belangrijke telefoonnummers van diensten die weer eens iets verkeerd hebben gedaan :X

je gebruikt het nooit, maar als je het nodig hebt is het net pasen of zo

Link naar bericht
Delen op andere sites
je moet er wel wat van weten, maar in detail lijkt me niet belangrijk.

en wonderer heeft ook wel een punt.

hey als we de bijbel nou eens bestuderen komen we vast op nog meer feestdagen, dan kunnen we een verzoek indienen die ook te gaan gebruiken :+

maargoed nadeel van pasen: op maandag de winkels dicht

Bij ons gaat de helft morgen open. Paasshoppen!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Topictitel kan onderhand wel vervangen worden door Discussietopic Christendom ofzo. :+

Hier zijn ook vrij veel winkels open. De meeste woonboulevards of equivalenten zijn ook geopend Tweede Paasdag. Zal alleen wel stervensdruk zijn met al die vrije mensen die niets te doen hebben.

Ik eet trouwens al jaren geen chocolade- of gewone eieren meer met Pasen. Een ei is lekker, maar om er nou 10 achter over te slaan is echt té ranzig. :r

Link naar bericht
Delen op andere sites

vandaag naar een markt geweest in het dorp waar k ben verbleven dit weekend..

was een markt. en hebben we ruim 3 en half uur rondgesjouwd. k was daarna bek af. was blij dat k effe zat joh. en de winkels ja die winkels die waren gewoon open.

Link naar bericht
Delen op andere sites
vanavond gewerkt van 16 tot 21 a 5,50 per uur (normaal 4 euro) en nog iets van 20 euro fooi gekregen :) Relaxed man, pasen :)

Wat voor werk doe je? Ik ben pompbediende en moest gister ook werken van 13:00 uur tot 17:00 uur a €2,80 per uur, €0,12 cent fooi (heel weinig dus, normaal €5,- fooi ofzo). Maar ik kreeg nog €20,- van m'n baas omdat we normaal een paasei krijgen, maar ze dacht dat we hier wat meer mee konden... :P (Heeft ze goed gedacht!)

* 15 april wordt ik 16, dan krijg ik opslag... Dan ga ik naar €3,- p/uur! ;) Wauw, ik wordt nog eens rijk! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat voor werk doe je? Ik ben pompbediende en moest gister ook werken van 13:00 uur tot 17:00 uur a €2,80 per uur, €0,12 cent fooi (heel weinig dus, normaal €5,- fooi ofzo). Maar ik kreeg nog €20,- van m'n baas omdat we normaal een paasei krijgen, maar ze dacht dat we hier wat meer mee konden... :P (Heeft ze goed gedacht!)

* 15 april wordt ik 16, dan krijg ik opslag... Dan ga ik naar €3,- p/uur! ;) Wauw, ik wordt nog eens rijk! :D

ik verdien al 3,10 pu :P

in mei pas weer opslag :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...