Ga naar inhoud

Cds/platen met "praatjes"


Aanbevolen berichten

Ik vind de CDs cq platen van B&A waarop gepraat wordt (zowel hoorspelen als de "radiostation" types) erg leuk, maar ik weet niet precies hoeveel er zijn... kan iemand mijn lijstje aanvullen?

-Radiostation B&A

-Radiostation in Griekenland

-Verzonken stad

-Geheim van de schatkaart

-Verdwenen schat

-Geheime agenten

-... (met liedjes uit de plaaggeest)

Verder weet ik het niet. Ik heb nog een paar mp3-tjes zoals "naar bed" en "De Spijskaart" en "Kapitein Bassie" waar ook gepraat bij zit, maar ik weet niet van welke CD die komen.

Help? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb hier nog drie cd's liggen van B&A met praatjes en liedjes die vroeger op LP werden uitgegeven. Ze zijn in 2000 uitgebracht op cd door Diksy Entertainment

Titels:

- Bassie & Adriaan Olé (1979 EMI Holland) / Cover CD

1. Titelliedje

2. Goeiemorgen

3. De show gaat beginnen

4. Ezel beladen

5. Veilig over straat

6. Bassie en zijn vriendje

7. Wij zijn reuzen

8. De spaanse zon

9. Een, twee, drie is Un, Dos, Tres

10. Kapitein Bassie

11. De spijskaart

12. Geld, Geld, Geld

13. Heimwee van een clown

14. Naar bed

15. Titelliedje

- Bassie & Adriaan met 18 liedjes (1978 EMI Holland) / Cover CD

1. Titelliedje

2. Naar het circus

3. Bassie wat heb je gedaan

4. Het bakkerslied

5. ABC "Het alfabet"

6. Acrobatenlied

7. Garagelied

8. De vrachtwagenchauffeur

9. Bassie als toreador

10. Alles is voor Bassie

11. De wereldreis van clown Bassie

12. De kraanmachinist

13. Zij wij bij de politie?

14. Opgeruimd staat netjes

15. Engelse Les

16. De eenzame clown-blues

17. Terug naar het circus

18. Titelliedje

- Feest met Bassie & Adriaan (1979 EMI Holland) / Cover CD

1. Titelliedje

2. De prins en de kikker

3. Eenzame Bassie

4. Wat er ook gebeurt

5. Benidorm

6. Op de kermis

7. Met een bril op

8. Neef's dierentuin

9. Rare dingen

10. Mijn rode neus

11. Hondenkoor

12. Titelliedje

(Ze zijn nog te bestellen via Bol.com trouwens, zie ik net. Drie cd's voor 15 euro / Link)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ik vind de CDs cq platen van B&A waarop gepraat wordt (zowel hoorspelen als de "radiostation" types) erg leuk, maar ik weet niet precies hoeveel er zijn... kan iemand mijn lijstje aanvullen?

-Radiostation B&A

-Radiostation in Griekenland

-Verzonken stad

-Geheim van de schatkaart

-Verdwenen schat

-Geheime agenten

-... (met liedjes uit de plaaggeest)

Verder weet ik het niet. Ik heb nog een paar mp3-tjes zoals "naar bed" en "De Spijskaart" en "Kapitein Bassie" waar ook gepraat bij zit, maar ik weet niet van welke CD die komen.

Help? ;)

Uuh... :)

-Sprookjes vertelt door Bassie & Adriaan - Bassie en de wonderlamp

-Circus Bassie & Adriaan

-Sint Nicolaas op bezoek bij Circus Bassie & Adriaan

-Avonturen met Bassie & Adriaan

-Bassie & Adriaan en de reis vol verrassingen

-Bassie & Adriaan op reis door Europa

-Bassie & Adriaan en liedjes uit Grootmoederstijd

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Het is trouwens soms best velvelend die praatjes vooral als je allen het nummer wilt horen, de praatjes duren meestal 1 min.

Och, tja. Ik vind het juist leuk, maar smaken verschillen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Och, tja. Ik vind het juist leuk, maar smaken verschillen ;)

ik zeg ook niet dat ik het helemaal niks vind, kijk maar naar boven in dit topic. Maar soms vind ik het vervelend.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb er een die lijkt op het avontuur van de diamant.

Titelliedje Bassie en Adriaan

Het circus is in de stad

Mac Bassie

Ondervraging

Ik ben een clown

Zo vrij als een vogel

Musketiers

Achter de wolken schijnt de zon

Maak de piste maar vrij

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb er een die lijkt op het avontuur van de diamant.

Titelliedje Bassie en Adriaan

Het circus is in de stad

Mac Bassie

Ondervraging

Ik ben een clown

Zo vrij als een vogel

Musketiers

Achter de wolken schijnt de zon

Maak de piste maar vrij

Mac Bassie? Dat hoort niet echt in het rijtje thuis...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Mac Bassie? Dat hoort niet echt in het rijtje thuis...

Ja raar maar hij staat er toch echt op het is het bandje avonturen met bassie en adriaan

Ik zal even luisteren wat ze zeggen voordat ze dat liedje zingen

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ok hier komt ie:

Bassie leest in de krant dat er boeven zijn ontsnapt, het signalement luidt blablabla.. en een jasje met schotse ruit. Dan zegt bassie dan ben je ook van tante lotje getikt, wie heeft er nou ruiten in zijn jas.

Adriaan: jij

Bassie: Ik? heb ik ruiten in mijn jas?Heb ik soms nog ruitenwissers ook?

Adriaan: nee dat jasje wat je aan hebt, dat motief dat is een schotse ruit.

bassie: ja zeg wacht ff als je maar niet denkt dat ik de boef ben, dat ik die diamant gepikt heb

adriaan:hahaha nee maar jij hebt wel een jasje met een schotse ruit

bassie: hehe he maar dan ben ik met die jas aan geen bassie

adriaan: wat dan?

bassie: een schot, mac bassie

en dan begint het liedje mac bassie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
weet jij wanneer dat liedje is gemaakt?

Het bandje komt in ieder geval uit 1986

Volgens mij is "Mac Bassie" oorspronkelijk geschreven voor de Diamant, maar daarin nooit gebruikt. Immers, de componist is Ruud Bos, en die heeft alleen aan de Diamant meegewerkt. Zoiets is ook gebeurd met "Zo vrij als een vogel"; dat nummer was ook voor de Diamant bedoeld, maar is uiteindelijk pas in een latere serie gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

ff een (lange)qoute van de cd radiostation 2:

*adriaan* bassie wat is het volgende liedje

*bas* nah dat weet ik nog niet

*adriaan* heh waarom weet je dat nog niet.

*bas* ja, ik durf geen beslissing te nemen, dat is nou mijn probleem

*adriaan* en waarom durf je dan geen beslissing te nemen?

*bas* nou, als je me nu vraagt om deze plaat te draaien zeg ik misschien nee, maar dan kan het ook gebeuren dat ik even later al weer spijt heb en denk had ik nou maar ja gezegt

*adriaan* jaa, maar het kan ook dat je ja zegt en later denkt had ik nou maar nee gezegt

*bas* jaa, en wat er gebeurt als je een verkeerde beslissing neemt, hoor je in het volgende liedje.

bassie en adriaan tegelijk

*bas* had ik nou maar nee gezegt

*adriaan* had ik nou maar ja gezegt

*bas* nee het is toch: had ik nou maar nee gezegt

*adriaan* nee het is had ik nou maar ja gezegt

*bas* nee toch..

*adriaan* ja hoor

*bas* heh dan heb toch weer verkeert beslist, had ik dan maar nee gezegt

Link naar bericht
Delen op andere sites

*adriaan* *bas* : had ik nou maar ( *bas* nee)( *adriaan* ja) gezegt

*bas* nee het is toch: had ik nou maar nee gezegt

*adriaan* nee het is had ik nou maar ja gezegt

*bas* nee toch..

*adriaan* ja hoor

*bas* heh dan heb toch weer verkeert beslist, had ik dan maar nee gezegt

Ik snap dat laatste stuk niet. Dat ZEGT ie toch?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ja maar ik wist niet hoe ik dat moest typen :?

Nee, daar had ik het niet over... Bassie zegt "Had ik nou maar nee gezegd". En dan zegt ie later, "Had is DAN maar NEE gezegd." Maar dat zegt ie, dus hij heeft helemaal niet verkeerd beslist.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ff terug naar de schatkaart op cd.

VInden jullie robin echt zo dom? hij klinkt hier juist echt. Hij klinkt niet als een meisje en hij praat heel veel op een toon.

Ik vind de verdwenen schat trouwens veel te veel op de kroon lijken, ik heb er nu al spijt van dit de kroon heb gekocht en dat nog wel op dvd. bah!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, daar had ik het niet over... Bassie zegt "Had ik nou maar nee gezegd". En dan zegt ie later, "Had is DAN maar NEE gezegd." Maar dat zegt ie, dus hij heeft helemaal niet verkeerd beslist.

misschien is het gewoon een goof, maar kzal straks nog ff luisteren

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ff terug naar de schatkaart op cd.

VInden jullie robin echt zo dom? hij klinkt hier juist echt. Hij klinkt niet als een meisje en hij praat heel veel op een toon.

Ik vind de verdwenen schat trouwens veel te veel op de kroon lijken, ik heb er nu al spijt van dit de kroon heb gekocht en dat nog wel op dvd. bah!

Ik vind er niks aan, de enige echt veel stoerdere robin is die op de plaat Geheime Agenten, deze hele plaat vind ik sowieso het beste ;)

Met zo'n piepje achter elke zin.. geweldig :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de verdwenen schat trouwens veel te veel op de kroon lijken, ik heb er nu al spijt van dit de kroon heb gekocht en dat nog wel op dvd. bah!

bedoel je het hoorspel, logisch want de kroon is gebaseerd op de verdwenen schat. :P;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

idd, foutje (moet kunnen)

Hoe oud is de verdwenen schat dan? Volgens mij van voor de verdwenen kroon? En nog iets: ik had ergens op het forum gelezen dat B2 gedaan werd (bij hoorspel verzonken stad) door Bas, maar dat is echt Aad.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hoe oud is de verdwenen schat dan? Volgens mij van voor de verdwenen kroon? En nog iets: ik had ergens op het forum gelezen dat B2 gedaan werd (bij hoorspel verzonken stad) door Bas, maar dat is echt Aad.

Volgens mij was het hoorspel inderdaad eerder. En hoe weet je zo zeker dat het Aad is, hm?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou, haast wel. Luister maar naar het punt: ,,daar komen die bassie en adria..je bent toch niet doof?

Hier heb ik nou zo'n hekel aan hè. Mensen die doen alsof ze iets zeker weten, vraag je naar de bron, zeggen ze "ja, luister maar". Dat is NIET ZEKER WETEN! DAT IS SPECULEREN. Goddamn. Als je iets niet zeker weet, zet het er dan bij ("ik denk...") en ga niet net doen alsof je de wijsheid in pacht hebt }:|

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hmm, is dit niet een iets te felle manier van duidelijk maken Maike? Snap wat je bedoeld, maar toch...

Naja, B1000000, ik hoop dat jij ook snapt wat ze bedoeld. Zo lijkt het net of je ergens nieuwe informatie van hebt. Zet er de volgende keer gewoon dat jij denkt dat het Aad is, dan kunnen we daar leuk over discussieren.

*adriaan* En nu rustig, anders doe ik mee :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, is dit niet een iets te felle manier van duidelijk maken Maike? Snap wat je bedoeld, maar toch...

Naja, B1000000, ik hoop dat jij ook snapt wat ze bedoeld. Zo lijkt het net of je ergens nieuwe informatie van hebt. Zet er de volgende keer gewoon dat jij denkt dat het Aad is, dan kunnen we daar leuk over discussieren.

*adriaan* En nu rustig, anders doe ik mee :P

Ik weet uit ervaring dat je er over het algemeen met rustig en kalm niet komt. Ik weet dat het zo lullig overkomt, maar anders wordt er finaal overheen gelezen, of het blijft niet hangen. Tikjes op schouders werken niet, je moet ze meteen knock-out slaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik weet uit ervaring dat je er over het algemeen met rustig en kalm niet komt. Ik weet dat het zo lullig overkomt, maar anders wordt er finaal overheen gelezen, of het blijft niet hangen. Tikjes op schouders werken niet, je moet ze meteen knock-out slaan ;)

Woow, stoere taal, maar je hebt idd gelijk, soms moet je kortaf zijn, dan begrijpt iedereen het.

Ontopic :

Ik heb de dubbelcd De Leukste Liedjes en Olé.

Maar wat me niet duidelijk is op "De leukste liedjes" staan de praatjes "vastgeplakt" aan de liedjes, tewijl op "Olé" de praatjes appart staan.

Ikzelf vind dit irritant, soms heb ik niet echt zin om steeds naar dat gezever te luisteren.

Stonden die praatjes er op de lp er ook aan? ( versta namelijk niet waarom op de ene cd wel en op de andere niet )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, is dit niet een iets te felle manier van duidelijk maken Maike? Snap wat je bedoeld, maar toch...

Naja, B1000000, ik hoop dat jij ook snapt wat ze bedoeld. Zo lijkt het net of je ergens nieuwe informatie van hebt. Zet er de volgende keer gewoon dat jij denkt dat het Aad is, dan kunnen we daar leuk over discussieren.

*adriaan* En nu rustig, anders doe ik mee :P

Oke. Maar ik denk dat het aad is. Ik kan zelf geen fragmentje online zetten, dus ook niet bewijzen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oke. Maar ik denk dat het aad is. Ik kan zelf geen fragmentje online zetten, dus ook niet bewijzen.

Dat kan ik wel, dus als jij even de tijd opzoekt waar je dat hoort, zet ik een fragmentje online.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

De praatjes zijn wel veel korter geworden, op de oude cd's/platen/bandjes is het praten eigenlijk altijd langer dan 50 sec, maar op de nieuwere cd's duurt het meestal 25 sec. (uitzonderingen daar gelaten)

die kortere praatjes vind ik beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De praatjes zijn wel veel korter geworden, op de oude cd's/platen/bandjes is het praten eigenlijk altijd langer dan 50 sec, maar op de nieuwere cd's duurt het meestal 25 sec. (uitzonderingen daar gelaten)

die kortere praatjes vind ik beter.

Ik kan echt genieten van platen zoals de eerste drie... lekker een beetje slap geouwehoer tussendoor, Bassie die op zijn handen wil leren staan en zo... Vooral bij die ouwe platen kun je goed Bas en Aad zelf horen, improvisaties, woorden die ze waarschijnlijk in het dagelijks leven ook gebruik(t)en... geef mij maar een plaat vol slap geouwehoer!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kan echt genieten van platen zoals de eerste drie... lekker een beetje slap geouwehoer tussendoor, Bassie die op zijn handen wil leren staan en zo... Vooral bij die ouwe platen kun je goed Bas en Aad zelf horen, improvisaties, woorden die ze waarschijnlijk in het dagelijks leven ook gebruik(t)en... geef mij maar een plaat vol slap geouwehoer!

Af en toe vind ik het ook geweldig, maar soms wil ik ook wel eens alleen het nummer horen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...