Ga naar inhoud

achtergrond muziek in het circus (verloren aflevering)


Aanbevolen berichten

ik was vannacht mijn jazz cd van Nat King Cole aan het beluisteren en de melodie die je hoort in het circus bij B&A en de sleutel. Als Adriaan met die glazen loopt. Dat is helemaal niet van hun. Het is precies

It's only a papermoon.

Ik heb het voor de zekerheid nog eens gechecked. Maar het is echt dat nummer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
is het ook die uitvoering of alleen het nummer van een andere artiest? (kan het stukje muziek even niet voor de geest halen)

Dat hele nummer is al eerder bedacht. De uitvoering zal wel door Bert dinges gemaakt zijn. Maar orgineel is het al veel ouder.

Link naar bericht
Delen op andere sites
kampfaert ofzo? die van veel muziek uit de efteling?

Nou veel.... in de Efteling wordt welgeteld één muziekstuk van Kaempfert gebruikt, Afrikaan Beat! :)

Misschien heeft Kaempfert het nummer van de glazenact uit de sleutel ook wel eens op z'n repertoire gehad! Ik heb het zelf nooit op een cd van hem zien staan (maar heb dan ook nog niet alles gezien).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nou veel.... in de Efteling wordt welgeteld één muziekstuk van Kaempfert gebruikt, Afrikaan Beat! :)

Misschien heeft Kaempfert het nummer van de glazenact uit de sleutel ook wel eens op z'n repertoire gehad! Ik heb het zelf nooit op een cd van hem zien staan (maar heb dan ook nog niet alles gezien).

poppentheater en dansende waterlelies als ik het wel heb en volgens mij nog meer hoor ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
poppentheater en dansende waterlelies als ik het wel heb en volgens mij nog meer hoor ;)

Indische Waterlelies klopt inderdaad, da's de enige muziek van Kaempfert die daar te horen is. Muziek van Poppentheater (neem aan dat je Carnaval Festival bedoelt) is van Ruud Bos (de melodie is trouwens bedacht door Toon Hermans).

Link naar bericht
Delen op andere sites

hij kan het misschien hebben uitgevoerd. maar het nummer is al uit de tijd van Nat King Cole. Als je op internet gaat zoeken vind je wel een nummer er van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mm, die circusnummers zeggen mij nooit zoveel en deze muziek is ook meestal wat moeilijker terug te vinden dan synthesizermuziek. Een veel voorkomend probleem is sowieso al de arrangementen op de muziek. Dan denk je 'ik heb een theme gevonden', maar dan hebben B&A net dezelfde muziek van een onbekendere muzikant gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zal vast wel een bestaand nummer zijn, ja, waar B&A dan weer een eigen draai aan hebben gegeven. Inderdaad net zoals bij het Pink Panther-thema in de Diamant, waar die paar noten van het Bassie en Adriaan-titellied aan vast zijn geplakt.

Of het James Bond-thema aan het begin van 'De ondervraging'...ook zoiets.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Muziek van Ruud Bos: Carnaval Festival, Fata Morgana, Droomvlucht, Villa Volta, Vogel Rok en de vioolmuziek in het Spookslot, vlak voordat de Danse Macabre begint!

Ook hetgeen wat voor de viool zit is gecomponeerd door Ruud Bos. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn door wie welke muziek in de Efteling is gedaan, dan verwijs ik je naar http://www.villavoltaweb.nl, ---> Efteling ---> Muzieklijst.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dan denk je 'ik heb een theme gevonden', maar dan hebben B&A net dezelfde muziek van een onbekendere muzikant gebruikt.

Het probleem ligt misschien ook wel in het feit dat muziek soms van een achtergrondmuziekalbum wordt geplukt (zo'n album dat ze bijv. ook draaien in winkelcentra). Dan is het helemaal moeilijk, zoniet onmogelijk om iets terug te vinden, aangezien in dat geval vaak de originele uitvoerder in de credits staat, terwijl het nummer eigenlijk is nagespeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het probleem ligt misschien ook wel in het feit dat muziek soms van een achtergrondmuziekalbum wordt geplukt (zo'n album dat ze bijv. ook draaien in winkelcentra). Dan is het helemaal moeilijk, zoniet onmogelijk om iets terug te vinden, aangezien in dat geval vaak de originele uitvoerder in de credits staat, terwijl het nummer eigenlijk is nagespeeld.

klopt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het is waar dat vooral in de oudere series er veel muziek moeilijker terug te vinden is. Martijn Passchier liet ons al weten dat er bijvoorbeeld in De Diamant ook muziek van een AV Stock album was afgeplukt.

In de latere series is het ons makkelijker gemaakt, aangezien er dan vaak een album uit de winkel was geplukt, waarvan meerdere nummers gebruikt werden. Makkelijker terug te vinden dus en meteen meerdere nummers op 1 plaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, het is waar dat vooral in de oudere series er veel muziek moeilijker terug te vinden is. Martijn Passchier liet ons al weten dat er bijvoorbeeld in De Diamant ook muziek van een AV Stock album was afgeplukt.

In de latere series is het ons makkelijker gemaakt, aangezien er dan vaak een album uit de winkel was geplukt, waarvan meerdere nummers gebruikt werden. Makkelijker terug te vinden dus en meteen meerdere nummers op 1 plaat.

Vooral in de plaaggeest heb ik het idee dat van een artiest telkens maar 1 muziekje werd gebruikt. In de sleutel word het iets minder, met rick v.d. linden, en in de diamant van focus. Maar amerika zit daarintegen prop vol met vangelis, jarre en de rest, dat is klaris en daar heb je het wel mee gehad onderhand.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook hetgeen wat voor de viool zit is gecomponeerd door Ruud Bos. Mochten er mensen geïnteresseerd zijn door wie welke muziek in de Efteling is gedaan, dan verwijs ik je naar http://www.villavoltaweb.nl, ---> Efteling ---> Muzieklijst.

Gaan we het hier over het mooiste plekje op aarde hebben: de Efteling.

Het begint hier telkens leuker te worden op dit forum !!

De Plaaggeest/Timpetee (Op een Efteling Forum). ;):)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar ik vind het vreemd dat B&A muziek hebben dat nummer hebben gebruikt. Want als je het zo beluisteren zou je denken dat het van hun is. Maar dat is het niet. Ze hebben zoveel van hun eigen muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Maar ik vind het vreemd dat B&A muziek hebben dat nummer hebben gebruikt. Want als je het zo beluisteren zou je denken dat het van hun is. Maar dat is het niet. Ze hebben zoveel van hun eigen muziek.

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt..

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik begrijp echt niet wat je bedoelt..

Ze pakken een heel erg oud nummer. Dat veranderen ze om beetje B&A sound te geven. Terwijl ze enorm veel nummers voor achtergrond muziek van hun eigen hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...