Ga naar inhoud

Die mooie oude Kindernettijd


Aanbevolen berichten

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik kijk wel eens met weemoed terug naar de tijd van Kindernet.

Tekenfilms als Dommel, Ovide en Wickie de Viking flitsten voorbij.

Ook Bassie en Adriaan waren nog veelvuldig te zien.

En nu... De kids van tegenwoordig hebben wel 5 netten waarop ze hun films kunnen bekijken. Ze zien er vaak wel mooi uit.. Maar de kwaliteit...

Nee geef mij maar die mooie kindertijd van de jaren '90.

Wat een nostalgie... Ja idd op het gebied van kindernetten wel jah!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Er zijn nu echt baggerseries, rocketpower bijvoorbeeld vre-se-lijk.

Vroegah waren ze allemaal leuk :D Teddy Ruxpin, Dr. Snuggles, Boes, Ovide, Snorkels, Smurfen etc.

Nee geef mij die goede oude tijd maar qua tekenfilms!

inderdaad ja,

die series van tegenwoordig zijn egt 3 keer niks, geef mij die ouwe series maar zoals Dommel bijv

Link naar bericht
Delen op andere sites

75 à 90% van wat je tegenwoordig ziet komt ook uit Japan. Nu is één ding als Yu Gi Oh, Pokémon of Dragon Ball Z misschien wel leuk, maar de boel wordt ermee overstroomd en vaak met maar één doel, mensen geld uit de zakken kloppen, kijk maar eens naar alle merchandising, da's gewoon zonde. Ik kan momenteel niet eens een echt Nederlandse kinderserie bedenken die je nu nog ziet (naast B&A dan).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Calimero en de Bereboot 's nachts, dat is dan wel weer super _O_

en Nils Holgerson keek ik ook vroeger ;) die jongen met die ganzen, vond ik prachtig *)

hehe calimero ja met dat lachwekkende stemmetje

en nils holgerson da vond ik ook altijd leuk.

keek ik vroeger ook altijd naar.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Calimero en de Bereboot 's nachts, dat is dan wel weer super _O_

en Nils Holgerson keek ik ook vroeger ;) die jongen met die ganzen, vond ik prachtig *)

Ik kan Calimero, de Berenboot en Montana wel waarderen 's nachts. Liever had ik B&A gezien maar het is niet anders ;)

Pipi Langkous op 3 vind ik ook erg leuk :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, ik was vaste kijker van: Dommel, Boes, Ovide, B&A, Niels Holgerson... Echt Ovide, dat was aps alchen. Met die slang en die andere gast die altijd in de problemen kwamen dan, die woonden onder aan het eiland in een grot.:P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vroeger ook met veel plezier naar kindernet gekeken.

Ik keek naar Wicky de Viking,Dommel,Boes,Alfred J Kwak,

David de Kabouter en natuurlijk Bassie & Adriaan.

Het is best jammer dat behalve B&A,al die oude kindernetseries

niet meer op tv zijn te zien.

Want die kinderseries van tegenwoordig vind ik echt veel te druk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik mis de tijd van Kindernet ook echt. Tekenfilms die jullie al noemden zoals Dommel, Boes, Ovide, Niels Holgerson, Wicky de Vicking, Sinbad. Die waren echt véél beter dan de tekenfilms van tegenwoordig, zoals Rocket Power, Fairly Odd Parents, Pokemon, Dragonball, Totally Spies, Beugelbekkie, enz. :r

Ik zag trouwens laatst dat Alfred J. Kwak op Ketnet was! Alleen om 7 uur 's ochtends. :N

Link naar bericht
Delen op andere sites

De Tovenaar van Oz _O__O__O_

Jaaah Kindernet dat was nog eens Kinder-TV. Ook die vrouw met die zware stem...volgens mij doet ze nu oa de reclames voor Tuincentrum Osdorp op AT5 (Amsterdamse TV).

Echt vaste prik op de vroege ochtend, met die trap bij het begin, dan begon het :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
Met die slang en die andere gast die altijd in de problemen kwamen dan, die woonden onder aan het eiland in een grot.:P

Pie en Zaza toch??

KIJK UIT MALLOOT! EEN KOKOSNOOT!

Ik heb hier volgens mij nog ergens een videoband liggen met een aflevering van video Ovide, een kinderband met ook nog een aflevering van Maple Town (dat is echt mierzoet, met konijntjes en lieve beertjes).

Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat Alfred J. Kwak nog leeft onder de kinderen. Maar ik zag wel in de supermarkt:

* Alfred cakejes - cakejes in de vorm van Henk en Alfred volgens mij

*Alfred Koekjes

dus de grote jongens als Koopmans :P kunnen er nog wel geld aan verdienen.

Het mooiste van Alfred is dat het EN leuk is om naar te kijken, en achter de schermen is het toch nog educatief. Zo heb je die verhaallijn met Dolf z'n Kraaienpartij, is het verhaal van de Tweede Wereldoorlog maar dan niet zo saai en overdreven educatief en in een leuk jasje getoverd.

Nils Holgerson vond ik erg mooi vroeger, maar ik vond het wel heel zielig.

En de humor in Boes is gewoon fantastisch! Met dat schildpad die steeds haar schild moet plakken en al die exotische beesten die zo droog voor hun uit staan te staren. Ik laat me in ieder geval niet koeieneren!

Maar HET moment van de week kwam in het weekend. Zaterdag 8.00 uur was het hè ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja joh, Dommel, Boes, Ovide, Teddy Ruxpin, Tom Sawyer... wat een nostalgie allemaal! 8-) Net als Telekids op zaterdagmorgen, met Pittige tijden. :9~

Nu heb je wel twee kinderzenders (Nick de hele dag en Jetix tot een uur of 6) en dan heb je het gehad... mja op Net 5, Yorin en Ketnet is ook nog van alles...

En als je dan ziet wat voor tekenfilms er nu allemaal op zijn, mja tis allemaal wat minder vind ik. Vooral dat Pokemon en Dragonball Z gedoe. :r

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja joh, Dommel, Boes, Ovide, Teddy Ruxpin, Tom Sawyer... wat een nostalgie allemaal! 8-) Net als Telekids op zaterdagmorgen, met Pittige tijden. :9~

Nu heb je wel twee kinderzenders (Nick de hele dag en Jetix tot een uur of 6) en dan heb je het gehad... mja op Net 5, Yorin en Ketnet is ook nog van alles...

En als je dan ziet wat voor tekenfilms er nu allemaal op zijn, mja tis allemaal wat minder vind ik. Vooral dat Pokemon en Dragonball Z gedoe. :r

Ik weet het niet maar voor mij lijkt haast ALLES wat er nu nieuw op TV komt bagger... Ik werd ook helemaal gek van Pokemon :{ Ik mis Kindernet echt, het was een hele goeie zender :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het Kindernet van vroeger ook veel beter.

Toevallig keek ik gisterenavond naar 1 van de slagersbanden van De Huilende Professor van B&A die ik allemaal al een hele tijd niet meer had gezien en na de film laten ze ook nog een reclamefilmpje over Kindernet, ingesproken door de voice-over die vroeger ook altijd met een plaatje van het programma erij de programma's aankondigde. Je ziet ook Kinno erin en je hoort ook nog een heel oud muziekje wat ze gebruikten in het eigen programma "Kindernet info." Dit deed me echt weer denken aan het oude goede Kindernet van vroeger. :)

Ik keek natuurlijk altijd naar Bassie & Adriaan, maar ook naar: Niels Holgersson, Ovide, Teddy Ruxpin, Nathalie, Barbapappa, Dommel en ongetwijfeld ook nog naar andere programma's. Ook weet ik nog dat Kindernet ook in het begin de programma's Bromtol en Blokkendoos had wat later De Kijkdoos werdt, waarin je korte filmpjes zoals Pieter Post en Mister Go zag, dit was ook erg leuk. :D

Ook ging er eind 1992 een Kindernet Club met een clubblad van start waar ik nog lid van ben geworden en waar je toen ook een sweater van kon bestellen wat mijn ouders ook voor me deden.

Idd heel erg jammer dat die oude goede tijd voorbij is. :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat dachten jullie van Tom Sawyer?

En de aankondigingen van Kino... :)

edit: sorry :P

Naar Tom Sawyer heb ik ook nog gekeken op kindernet.

Leuke serie,al weet ik niet precies meer waar het over ging.

Wel weet ik nog dat Tom Sawyer,vaak kattekwaad uithaalde met een vriendje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kindernet was echt super *O* !

Nu kijk ik echt nergens meer naar wat kinderseries betreft, behalve B&A, al die Japanse troep :r.

Geweldige programma's hadden ze vroeger, ik zou ze allemaal wel op DVD willen hebben :).

Vooral: B&A, Alfred J. Kwak, Teddy Ruxpin, Ovide, Nils Holgersson, Sinbad de zeeman, Dommel, Tom Sawyer & David de Kabouter vond ik erg leuk (ik ben er nog wel een paar vergeten :P) !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je kreeg later (een paar jaar terug) op kindernet ook altijd kindertent ofzo met bart en claire.of dat die bart ik ben zijn achternaam kwijt iedereen in de maling ging nemen het hete ook in de maling.

Voor de rest keek ik ook alles zoals jullie op noemden.

nu red ik me prima met bassie en adriaan en spongebob squarepants,maar yetix een kinderzender :N te veel geweld van die chinezen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
te veel geweld van die chinezen.

Japanners. Die series zijn ook voor een heel ander publiek gemaakt. Chin Shan of hoe heet die kleuter, da's eigenlijk een serie voor pubers. Maar hier zetten ze het in de markt voor kinderen. En de Japanse mentaliteit is ook gewoon heel anders dan de Nederlandse.

Net zoals al die Amerikaanse series vol moraal zitten enzo. Past hier ook niet. Maar zelf wat ontwikkelen is veel te duur :r

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Japanners. Die series zijn ook voor een heel ander publiek gemaakt. Chin Shan of hoe heet die kleuter, da's eigenlijk een serie voor pubers. Maar hier zetten ze het in de markt voor kinderen. En de Japanse mentaliteit is ook gewoon heel anders dan de Nederlandse.

Net zoals al die Amerikaanse series vol moraal zitten enzo. Past hier ook niet. Maar zelf wat ontwikkelen is veel te duur :r

Ja, maar ze kunnen niet op tegen B&A, dus beginnen ze er niet eens aan...>:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Alfred Jodocus kwak vind ik ook niet echt geschikt, vooral dat hitler verhaal vind ik erg...

en die is wel getekend in japan, net zoals montana en heel veel tekenfilms trouwens ;)

Hitler verhaal? *(* Is die er serieus? Ik kan me wel herinneren dat in de Alfred Jodocus Kwak serie's altijd wel iets zieligs zat. Dan zat 'ie weer ergens opgesloten of iets dergelijks...:N Ik keek het wel, maar het was niet mijn favoriet!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hitler verhaal? *(* Is die er serieus? Ik kan me wel herinneren dat in de Alfred Jodocus Kwak serie's altijd wel iets zieligs zat. Dan zat 'ie weer ergens opgesloten of iets dergelijks...:N Ik keek het wel, maar het was niet mijn favoriet!

De slechte persoon heet Dolf, heeft een klein snorretje, een scheiding, een band om zijn arm, laarzen...

Genoeg uitleg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daar denk je als heel klein kind toch niet over na, ik in ieder geval niet.

Ik vind het een topserie ^O^ !

Ik keek er laatst naar en toen zag ik het :)

Vind het niet erg omdat Dolf wordt afgeschilderd als de 'slechterik', maar ik kan me voorstellen dat mensen er problemen mee hebben...

Ik vind het jammere dat het altijd weer helemaal goed komt, same as B&A...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

De slechte persoon heet Dolf, heeft een klein snorretje, een scheiding, een band om zijn arm, laarzen...

Genoeg uitleg :P

Ja, dat klopt! Nu je het zegt...

Ag, vroeger stond ik daar nooit echt bij stil...O}

Ik kan me die mol wel herinneren die altijd zo'n helm ophad en een blauwe tuinbroek (als ik het me goed herinner). Daar woonde Alfred dan mee samen. Maar altijd weer wat triests in die serie's...

Zo kan ik me een aflevering vaag herinneren dat hij naar een kasteel ging en dat een exster toen een juweel had gestolen. Alfred werd als de dader aangewezen en werd in één of andere donkere kerker gegooid. Vervolgens moest ze voor een soort krijgsraad komen.8)7 Vind ik nou niet bepaald iets voor kinderen, maar ja... Iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, dat klopt! Nu je het zegt...

Ag, vroeger stond ik daar nooit echt bij stil...O}

Ik kan me die mol wel herinneren die altijd zo'n helm ophad en een blauwe tuinbroek (als ik het me goed herinner). Daar woonde Alfred dan mee samen. Maar altijd weer wat triests in die serie's...

Zo kan ik me een aflevering vaag herinneren dat hij naar een kasteel ging en dat een exster toen een juweel had gestolen. Alfred werd als de dader aangewezen en werd in één of andere donkere kerker gegooid. Vervolgens moest ze voor een soort krijgsraad komen.8)7 Vind ik nou niet bepaald iets voor kinderen, maar ja... Iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over.

klopt... daar zat dolf ook achter...die was op dat moment de baas van het land dacht ik...

Vind het in eerste instantie ook niks voor kinderen, maarjah :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

alleen de stemcast is wel geweldig!

ryan van de akker (vrouwelijk overigens) als Alfred

en Frits Lambrechts als Henk de Mol

onderandere

stemmen maken of breken een serie bij mij, The Wild Thornberries vind ik ook wel leuk, met Filip Bolluijt (hoop dat de spelling goed is, maar je kunt hem kennen als de 2e Henri van Cloppenburg in Goudkust, Wouter Lansink in ONM of als die man van die reclame '1 seconde'), dus dat kijk ik dan ook graag ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
alleen de stemcast is wel geweldig!

ryan van de akker (vrouwelijk overigens) als Alfred

en Frits Lambrechts als Henk de Mol

onderandere

stemmen maken of breken een serie bij mij, The Wild Thornberries vind ik ook wel leuk, met Filip Bolluijt (hoop dat de spelling goed is, maar je kunt hem kennen als de 2e Henri van Cloppenburg in Goudkust, Wouter Lansink in ONM of als die man van die reclame '1 seconde'), dus dat kijk ik dan ook graag ;)

Ik heb me laatst verdiept in stemartiesten, erg interessant wie je dan allemaal tegenkomt :P

Ik ben trouwens wel een grote Pokémon fan

:@

Naja, Hans Otjes doet ook diverse stemmen in Alfred J. Kwak :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
alleen de stemcast is wel geweldig!

ryan van de akker (vrouwelijk overigens) als Alfred

en Frits Lambrechts als Henk de Mol

onderandere

Nutteloos (maar toch leuk ;) ) feitje: Ryan van den Akker heeft ook voor de Duitse versie de stem van Alfred ingesproken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
alleen de stemcast is wel geweldig!

ryan van de akker (vrouwelijk overigens) als Alfred

en Frits Lambrechts als Henk de Mol

onderandere

stemmen maken of breken een serie bij mij, The Wild Thornberries vind ik ook wel leuk, met Filip Bolluijt (hoop dat de spelling goed is, maar je kunt hem kennen als de 2e Henri van Cloppenburg in Goudkust, Wouter Lansink in ONM of als die man van die reclame '1 seconde'), dus dat kijk ik dan ook graag ;)

Of van de Bokkenrijders. Of van Mamma Mia O+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, dat klopt! Nu je het zegt...

Ag, vroeger stond ik daar nooit echt bij stil...O}

Ik kan me die mol wel herinneren die altijd zo'n helm ophad en een blauwe tuinbroek (als ik het me goed herinner). Daar woonde Alfred dan mee samen. Maar altijd weer wat triests in die serie's...

Zo kan ik me een aflevering vaag herinneren dat hij naar een kasteel ging en dat een exster toen een juweel had gestolen. Alfred werd als de dader aangewezen en werd in één of andere donkere kerker gegooid. Vervolgens moest ze voor een soort krijgsraad komen.8)7 Vind ik nou niet bepaald iets voor kinderen, maar ja... Iedereen heeft daar zijn eigen ideeën over.

[..]

klopt... daar zat dolf ook achter...die was op dat moment de baas van het land dacht ik...

Vind het in eerste instantie ook niks voor kinderen, maarjah :)

Klopt niet helemaal, dit was geloof ik de 3e aflevering van de reeks en hierbij was het idd zo dat er een ekster de robijn stal die van de koning was, die was op dat moment de baas van het land. Toen er later in de serie presidentsverkiezingen kwamen omdat de koning plannen had om af te treden wilde Dolf maar al te graag op niet zo'n leuke manier president worden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

vroeger dan ging je vroeg je bed uit om alles te kunnen zien. De snorkes, Teddy Ruxpin etc. Je had toen ook een tekenfilm op de tros altijd over een pandabeer. Tauwe-tauwe of zo. Daar was ik dol op altijd die sprookjes. Heb nog één aflevering op band staan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
vroeger dan ging je vroeg je bed uit om alles te kunnen zien. De snorkes, Teddy Ruxpin etc. Je had toen ook een tekenfilm op de tros altijd over een pandabeer. Tauwe-tauwe of zo. Daar was ik dol op altijd die sprookjes. Heb nog één aflevering op band staan.

Tao-Tao ;)

't Is grappig, ik had het er afgelopen zaterdag op de terugweg nog over. We zaten met z'n vijven in de wagen en de leeftijden en nationaliteiten lagen nogal uiteen. Ik was even oud als de chauffeur, dus wij hadden het over dingen en elke tien seconden was het "OH JA!". Haar vriend is een paar jaar ouder en kende eigenlijk alleen B&A. De twee belgen waren 17 en 20 en wisten dus amper waar we het over hadden.

Was wel leuk.

Seabert enzo... Als je gaat nadenken, keken we ook ongelooflijk veel TV vroeger ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

klopt. wij kenen veel TV. Maar toch minder dan de kinderen van nu. Want ze worden dood gegooit met proggrama's maar met slechte kwaliteit. Vooral bij jetix. Daar heb je meer proggrama's met geweld dan welke kinderzender dan ook.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind het jammere dat het altijd weer helemaal goed komt, same as B&A...

Nou, in de eerste aflevering wordt de hele familie van Alfred doodgereden, behalve hij en Henk.

Maar het meeste loopt inderdaad goed af ;), het zou anders ook een niet al te vrolijke serie worden :P.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik heb me laatst verdiept in stemartiesten, erg interessant wie je dan allemaal tegenkomt :P

Ik ben trouwens wel een grote Pokémon fan

:@

Naja, Hans Otjes doet ook diverse stemmen in Alfred J. Kwak :P

Deze al eens bezocht:

http://www.stemartiesten.ontheweb.nl

Vind je ook heel veel over wie al die tekenfilms van vroeger ingesproken hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
klopt. wij kenen veel TV. Maar toch minder dan de kinderen van nu. Want ze worden dood gegooit met proggrama's maar met slechte kwaliteit. Vooral bij jetix. Daar heb je meer proggrama's met geweld dan welke kinderzender dan ook.

Klopt, en kindernet had vroeger altijd juist als doel om geen programma's uit te zenden waar geweld en veel vechten in voor kwam en had later ook als slogan: "Geen geweld, geweldig!". Hier zie je bij Nickelodeon eigenlijk niets meer van terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Klopt, en kindernet had vroeger altijd juist als doel om geen programma's uit te zenden waar geweld en veel vechten in voor kwam en had later ook als slogan: "Geen geweld, geweldig!". Hier zie je bij Nickelodeon eigenlijk niets meer van terug.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...