Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De vraag: Zend jij uit op een radiostation, of heb je het gedaan? Speel je wel is voor dj in je vrije tijd? Kortom, een complete discussie.

Ik zend nu uit op sonokidsradio ( http://www.sonokidsradio.nl ) een station voor blinden, van 10 tot 20. Vroeger heb ik uitgezonden op familieradio, een radiostation, ook opgericht door blinden. We doen het dus via het internet.

Vroeger ging ik ook wel is een programma opnemen, gewoon voor de fun.

Nu jullie _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites
De vraag: Zend jij uit op een radiostation, of heb je het gedaan? Speel je wel is voor dj in je vrije tijd? Kortom, een complete discussie.

Ik zend nu uit op sonokidsradio ( http://www.sonokidsradio.nl ) een station voor blinden, van 10 tot 20. Vroeger heb ik uitgezonden op familieradio, een radiostation, ook opgericht door blinden. We doen het dus via het internet.

Vroeger ging ik ook wel is een programma opnemen, gewoon voor de fun.

Nu jullie _O-

als ik achter de computer zit zet ik alle nummers achter elkaar, zodat het nooit stil is...

maar dj, neej, het lijkt me wel wat, maar ik denk niet dat ik kwaliteiten heb, helaas :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
De vraag: Zend jij uit op een radiostation, of heb je het gedaan? Speel je wel is voor dj in je vrije tijd? Kortom, een complete discussie.

Ik zend nu uit op sonokidsradio ( http://www.sonokidsradio.nl ) een station voor blinden, van 10 tot 20. Vroeger heb ik uitgezonden op familieradio, een radiostation, ook opgericht door blinden. We doen het dus via het internet.

Vroeger ging ik ook wel is een programma opnemen, gewoon voor de fun.

Nu jullie _O-

Hoewel m'n nickname dan wel DJ Sjammie is slaat dat DJ eigenlijk gewoon nergens op. Maar goed, dit neemt niet weg dat het me wel erg leuk lijkt om op internet programma's voor een radiostation te maken omdat ik er opzich wel handig genoeg voor ben. Ik heb wel al ooit toen ik op de basisschool zat zelf eens een kort radioprogramma op een cassettebandje in elkaar gezet nadat een klas bij de weekopening aan de hele school demonstreerde hoe zij dat hadden gedaan.

---edit: wel erg leuke site en idee van dat Sonokids Radio!---

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik laat gewoon een playlist lopen, en die word naar mijn voorkeur automatisch afgespeelt. 'k hoef niks te doen,

ik ben nu bezig, dus je kan luisteren.

http://sonokidsradio.nl:7000/listen.pls

ook in winnamp, en ook met het mp3pro codec.

nu jij toch nederlandstalig draait, ik heb net de hele tijd guus meeuwis gedraaid thuis, vind dit soort Nederlandstalig overigens minder...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

nu jij toch nederlandstalig draait, ik heb net de hele tijd guus meeuwis gedraaid thuis, vind dit soort Nederlandstalig overigens minder...

ik draai geen nederlandstalig. ik draai vanalles,

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik draai geen nederlandstalig. ik draai vanalles,

je draait ook nederlandstalig, en op dat moment draaide je Nederlandstalig ;)

Staat overigens ook in je profiel:

Hoi! Ik ben DJ Leo, ook wel Leonard genoemd. Ik wil jullie van alles laten horen, maar nederlandstalig staat bij mij het meest centraal.

Heb je vragen? Mail me dan op info@leonardderuijter.tk

of kijk op m'n site!

http://www.leonardderuijter.tk

Ik zeg niet dat je het alleen draait...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zeg niet dat je het alleen draait...

Het is nog allemaal maar een beetje in testfase. Dus, over een poosje, als ik echt een programma ga presenteren, komt nederlands het meest aan bod.

Verzoekjes kan je overigens geven via de site, http://www.sonokidsradio.nl, en commentaar is ook welkom. Doe, contact dj's, ik heb een verzoeknummer, of, ik heb een boodschap voor een dj, en dan leonard.

succes,

oja. ik mag ook b en a draaien, want wij hebben rechten. wij kunnen 225 luisteraars aan, en de kwaliteit is hoger >:)

maar houd het maar op de radio, want ik draai lekker geen b en a :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou graag dj-en, maarja de apparatuur is wel erg duur. Turntables, platen en als je dan een beetje goed wordt ben je alweer een paar jaartjes verder.

Maar de beste dj's ter wereld komen wel uit Nederland. Tiesto :r:r en daarna de Darkraver ^O^

Maarja, zo 1000% hakkeh als de darkraver vroeger was is ie ook niet meer tegenwoordig...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik zou graag dj-en, maarja de apparatuur is wel erg duur. Turntables, platen en als je dan een beetje goed wordt ben je alweer een paar jaartjes verder.

Maar de beste dj's ter wereld komen wel uit Nederland. Tiesto :r:r en daarna de Darkraver ^O^

Maarja, zo 1000% hakkeh als de darkraver vroeger was is ie ook niet meer tegenwoordig...

vrijwel alle dj's die hardcore of iets dergelijks draaien zijn 'rustiger' gaan draaien, omdat dat de laatste tijd meer 'in' is... daar doet darkraver ook aan mee

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een beetje oppassen dat het geen spamtopic wordt, ik zie wel erg veel linkjes...

Ik ben begonnen als huis-tuin-en-keuken dj, op feestjes van vrienden, familie en kennissen. Toen ben ik geïnfiltreerd in de radiowereld en heb samen met collega-dj en beste vriend Dj. Darcli 2,5 jaar voor Radio Populair gedraaid (lokaal commerciëel station, een ècht radiostation dus en geen internetstation). Hierna zijn we overgestapt naar New dance radio, waar inmiddels weer plannen voor liggen om dit op te pakken en weer te gaan uitzenden.

En natuurlijk Radio B&A ;)

Verder heb ik een eigen drive-in show en werk ik af en toe als Dj. voor B's Sound Service. Dt loopt door heel Nederland, maar voornamelijk Amsterdam, Beverwijk, Wijk aan Zee en Den Helder (en omstreken ;) )

Alles wat ik doe is 100% improvisatie trouwens en timing is heel erg belangrijk, iets dat bij veel dj's ontbreekt.

Zo, dat was het wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Is het bij Sonokids trouwens ook zo dat de dj's tussen de nummers door ook zelf wel eens (live) wat zeggen op dat radiostation of is het voorlopig nog non-stop muziek?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het bij Sonokids trouwens ook zo dat de dj's tussen de nummers door ook zelf wel eens (live) wat zeggen op dat radiostation of is het voorlopig nog non-stop muziek?

ja, doen sommigen wel. Maar het zijn allemaal van die dombo's die de software niet kunnen installeren :r er zijn er nu nog maar echt 3 die hebben uitgezonden. Praten tussendoor, doe ik nog niet, omdat m'n mic half kappot is, en dat gekraak op de radio schrikt mensen af, en dan neemt het luisteraarsaantal ook af,

momenteel 2 luisteraars, en? allebei van het forum :Y:)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een beetje oppassen dat het geen spamtopic wordt, ik zie wel erg veel linkjes...

Ik ben begonnen als huis-tuin-en-keuken dj, op feestjes van vrienden, familie en kennissen. Toen ben ik geïnfiltreerd in de radiowereld en heb samen met collega-dj en beste vriend Dj. Darcli 2,5 jaar voor Radio Populair gedraaid (lokaal commerciëel station, een ècht radiostation dus en geen internetstation). Hierna zijn we overgestapt naar New dance radio, waar inmiddels weer plannen voor liggen om dit op te pakken en weer te gaan uitzenden.

En natuurlijk Radio B&A ;)

Verder heb ik een eigen drive-in show en werk ik af en toe als Dj. voor B's Sound Service. Dt loopt door heel Nederland, maar voornamelijk Amsterdam, Beverwijk, Wijk aan Zee en Den Helder (en omstreken ;) )

Alles wat ik doe is 100% improvisatie trouwens en timing is heel erg belangrijk, iets dat bij veel dj's ontbreekt.

Zo, dat was het wel ;)

maar ik linkje :)

alleen leonard vind het nodig die 3x te posten en als het dan ook nog wordt geqoute dan lijkt het veel :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een beetje oppassen dat het geen spamtopic wordt, ik zie wel erg veel linkjes...

Ok, ik post geen links meer. Maar eh, dj, hoe kom je eigenlijk op je djnaam?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

vrijwel alle dj's die hardcore of iets dergelijks draaien zijn 'rustiger' gaan draaien, omdat dat de laatste tijd meer 'in' is... daar doet darkraver ook aan mee

De hardcore komt helemaal terug weer! Master of Hardcore records maakt het laatste half jaar veel videoclips (de muziek is niet geweldig, maar het is meer om mensen naar de feesten te lokken en dat ze de cd's gaan kopen, meer bekendheid geven). En bijvoorbeeld Cavello maakt een comeback met een nieuwe kledinglijn. En veel mensen bij mij op school luisteren nu naar hardere stijlen.

De feesten worden weer groter, heeft de grootte van de jaren '90 weer, in Thialf bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ok, ik post geen links meer. Maar eh, dj, hoe kom je eigenlijk op je djnaam?

haha daar is een topic over: hoe kom jij aan je nickname, maar in het kort:

Ik wilde een Dj. naam, ik ging tenslotte steeds vaker draaien, toen dacht ik aan REFRIGERATOR, klinkt wel cool, alleen sommigen kunnen dat amper spellen (en ik twijfelde ook over de spelling in die tijd :+ ) dus: Dj. Fridge, maar bij mij op school in mijn klas zat al een Dj. Frits, dus dat ging op elkaar lijken. In de trend van Dj. IJsblok (Osdorp Posse) dacht ik: waarom niet gewoon Nederlands?

Dj. Koelkast had zijn naam ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

DJ Freezer had ook gekund ;)

Ik vind trouwens een zooi nummers in een playlist zetten en verder niks vrij karig voor een DJ. Ik weet dat het best lastig kan zijn, maar juist dat gepraat tussendoor scheidt het kaf van het koren, m.i.

Het enige dat ik heb gedaan is compilatie CD's maken, dus ik ben geen DJ ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb een goede vriend die draaitafels heeft, daar klooi ik ook wel eens wat mee. En ik ga soms mee platen kopen bij Midtown in Rotterdam en dat vind ik erg leuk! Dus zit ik er aan te denken ook eens een keer in de toekomst draaitafels aan te schaffen en dan "hardstyle" te draaien. Draaitafels zijn duur, maar de platen vallen nog wel mee. Bij midtown heb je een goede plat voor €9,-...8-) Maar ja, eerst eens sparen voor een brommertje en certificaat enz...*)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...