Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

het is vandaag 4 mei, en heel nederland is vanavond om 20:00 of op een andere tijd 1 minuut stil voor de slachtoffers die zijn gevallen in de tweede wereldoorlog. ik hoop dat, net als vorig jaar, het hier ook stil word, want, wat is nou 1 minuut? ik hoop, dat jullie het met me eens zijn.

jordy.

Ik ben het totaal met je eens.

Als de soldaten (gesneuveld of niet gesneuveld) niet voor onze vrijheid gestreden hadden, dan hadden we nu nog in oorlog kunnen zijn.

Dat is toch wat, je leven geven voor je vaderland en buurland! :)

Diep respect voor deze mensen ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het totaal met je eens.

Als de soldaten (gesneuveld of niet gesneuveld) niet voor onze vrijheid gestreden hadden, dan hadden we nu nog in oorlog kunnen zijn.

Dat is toch wat, je leven geven voor je vaderland en buurland! :)

Diep respect voor deze mensen ^O^

Zeker respect voor de mannen die gestorven zijn, maar ik denk wel dat je verkeerd bent in je redenering, als de oorlog niet in ons voordeel was uitgedraaid, spraken wij nu allemaal Duits, en was waarschijnlijk heel Europa Duits.

Eigenlijk toch maar goed dat het is zoals het nu is

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben het totaal met je eens.

Als de soldaten (gesneuveld of niet gesneuveld) niet voor onze vrijheid gestreden hadden, dan hadden we nu nog in oorlog kunnen zijn.

En wij hadden geen Nederlands maar Duits gesproken. Ik ben het ook met Samba-Boy eens, en het zal hier ook 2 minuten stil zijn, uit respect voor iedereen die voor de vrijheid streedt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

En wij hadden geen Nederlands maar Duits gesproken. Ik ben het ook met Samba-Boy eens, en het zal hier ook 2 minuten stil zijn, uit respect voor iedereen die voor de vrijheid streedt.

Gewoon Jordy, oke? Niet pissig bedoeld ofzo, maar ik vind het niet echt respectvol als we serieus praten en ondertussen dan zo nicknames gebruiken.

DJ, bedankt dat je dit doet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

De symbolische 2 minuten zijn goed bedoeld, maar ze hebben voor weinig mensen betekenis. Wat zijn 2 minuten? Weten mensen wel waar ze over denken in die 2 minuten?

Stel je eens voor, je verliest je moeder of zo. Wat een tragedie! Vermenigvuldig dat met 1 miljoen en je hebt een beetje het idee hoeveel mensen nog met haat aan deze oorlog terug denken. Hetzelfde geldt voor 9/11. Wat zijn die 3 minuten die we toen stil moesten zijn?

Ik vind het aan de ene kant goed dat we het doen, anderzijds heb ik amper het idee dat het nog werkt. Ik denk dat als we documentaires op 4 en 5 mei laten zien dat het wel okay is. Laten we de 2 minuten vooral in stand houden voor de nabestaanden, maar ik denk dat het in de toekomst wel zal verdwijnen. Wat zeggen nou 2 minuten stilte?

Link naar bericht
Delen op andere sites
De symbolische 2 minuten zijn goed bedoeld, maar ze hebben voor weinig mensen betekenis. Wat zijn 2 minuten? Weten mensen wel waar ze over denken in die 2 minuten?

Stel je eens voor, je verliest je moeder of zo. Wat een tragedie! Vermenigvuldig dat met 1 miljoen en je hebt een beetje het idee hoeveel mensen nog met haat aan deze oorlog terug denken. Hetzelfde geldt voor 9/11. Wat zijn die 3 minuten die we toen stil moesten zijn?

Ik vind het aan de ene kant goed dat we het doen, anderzijds heb ik amper het idee dat het nog werkt. Ik denk dat als we documentaires op 4 en 5 mei laten zien dat het wel okay is. Laten we de 2 minuten vooral in stand houden voor de nabestaanden, maar ik denk dat het in de toekomst wel zal verdwijnen. Wat zeggen nou 2 minuten stilte?

--Onderwerp even verplaatst naar Be Serious. ;)--

Dit lijkt me ook zeker weer een goed punt om eens te bespreken hier.

Ik vind het zelf een erg goede zaak dat deze 2 minuten in stand worden gehouden. Ook al worden deze op 4 mei vooral voor de oorlogsslachtoffers uit de 2e wereldoorlog die steeds langer geleden is in acht genomen, toch vind ik dat ze in acht moeten worden blijven genomen. Het is namelijk behalve de oorlogslachtoffers bij sommigen denk ik ook wel zo als ze in hun leven een dierbare persoon zijn verloren dat ze dan ook hier even aan terugdenken op dit moment en ik vind het een erg goede zaak dat dat in deze 2 minuten ook mogelijk is. Ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt maar ik kan wel voor mezelf spreken in dit geval omdat ik begin dit jaar ook een erg dierbaar persoon in mijn omgeving verloren ben. Ik wil hier verder niets op het forum over hebben maar de meesten hier zullen wel weten waar ik hiermee op doel. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...