Ga naar inhoud

Voetbal: Speculatie en discussie, Deel V


Aanbevolen berichten

Ajax mag denk ik van de twee Nederlandse ploegen het minst klagen, al zijn Arsenal en Sparta Praag natuurlijk geen makkelijke wedstrijden. Thun moet wel te doen zijn, maar dat dachten ze in Amsterdam vorig seizoen ook van die ploeg uit Israël. Oppassen dus voor onderschatting.

PSV heeft wel een heel mooie poule, maar wel heel zwaar. Ze kunnen nu revanche nemen tegen Milan. Schalke is een onberekenbare ploeg en Fenerbache lijkt me met name in Turkije een pittige tegenstander.

De beide Belgische ploegen hebben idd zwaar geloot, maar dat nadeel heb je als je in pot 3 zit. Dan tref je twee zwaardere catgeorieën. Jammer dat Anderlecht niet bij PSV zit, dat had ik wel een aardige wedstrijd gevonden :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Even chauvinistisch,

Club Brugge en Anderlecht zitten elk in een moeilijke poule

GROEP A

- Bayern München (Dui)

- Juventus (Ita)

- CLUB BRUGGE

- Rapid Wien (Oos)

GROEP G

- Liverpool (Eng)

- Chelsea (Eng)

- ANDERLECHT

- Real Betis (Spa)

Ik vrees dan de Belgische clubs niet Europees zullen overwinteren :N

Dat lijkt wel bijna zeker. Niet om de Belgen te beledigen maar Anderlecht en Club hebben ook niet meer zo erg veel kwaliteit in hun selecties :N. De laatste jaren doen de Belgen het sowieso nogal slecht in de CL. Als ik me niet vergis haalde Anderlecht vorig seizoen 0 punten in de CL....

Link naar bericht
Delen op andere sites
Even chauvinistisch,

Club Brugge en Anderlecht zitten elk in een moeilijke poule

GROEP A

- Bayern München (Dui)

- Juventus (Ita)

- CLUB BRUGGE

- Rapid Wien (Oos)

GROEP G

- Liverpool (Eng)

- Chelsea (Eng)

- ANDERLECHT

- Real Betis (Spa)

Ik vrees dan de Belgische clubs niet Europees zullen overwinteren :N

Mag dat tegenwoordig? Liverpool en Chelsea bij elkaar?

Goed, PSV heeft gewoon een prachtige loting. Als ze net zo spelen als vorig jaar hoeven ze niet bang te zijn voor Fenerbahce en Schalke 04 (Feyenoord won er vorig jaar ook van, zelfs Feyenoord :P ) en tegen Milan zouden ze vorig jaar ook 3 punten hebben gepakt als het 2 poulewedstrijden waren. Allicht, dat kan je niet zo makkelijk stellen, maar PSV kan best doorgaan hoor.

Voor Ajax wordt het verhaal wat makkelijker, maar ik moet hun het klusje ook nog maar zien te klaren...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mag dat tegenwoordig? Liverpool en Chelsea bij elkaar?

Heeft te maken met het feit dat Liverpool eigenlijk niet geplaatst was voor de Champions League. Doordat Liverpool vorig jaar won, werden ze alsnog tot de CL toegelaten, maar daarbij vervielen wel alle voorwaarden die aan het loten vast zaten, met als gevolg dat ze prompt bij Chelsea terecht kwamen. Lijken me wel heel toffe wedstrijden trouwens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De loting van de UEFA-Cup is ook bekend.

Feynoord neem het op tegen Rapid Boekarest.

AZ moet tegen Krylia Sovetov Samara.

Sc Heerenveen werd gekoppeld aan Banik Ostrava.

Voor Willem II blijft het volgens mij bij 1 ronde, zij moeten tegen AS Monaco.

Voor de 1e 3 moet het toch wel te doen zijn om de groepsfase te halen.

En Andy van der Meyde heeft de stap van Inter Milan naar het Engelse Everton gemaakt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
De loting van de UEFA-Cup is ook bekend.

Feynoord neem het op tegen Rapid Boekarest.

AZ moet tegen Krylia Sovetov Samara.

Sc Heerenveen werd gekoppeld aan Banik Ostrava.

Voor Willem II blijft het volgens mij bij 1 ronde, zij moeten tegen AS Monaco.

Voor de 1e 3 moet het toch wel te doen zijn om de groepsfase te halen.

En Andy van der Meyde heeft de stap van Inter Milan naar het Engelse Everton gemaakt.

Vind het toch gevaarlijk, die oostbloklanden. Voor Feyenoord had ik bv liever Hilbernian gehad of iets dergelijks. Neemt niet weg dat je die wedstrijd gewoon moet winnen. Maar toch: eerst thuis zonder publiek. Ik ben benieuwd, ik vraag me af of het voor Feyenoord heel makkelijk wordt.

AZ speelt waarschijnlijk totaal anders dan de tegenstanders dus dat komt wel goed. Heerenveen ook vast wel.

Willem II heeft een mooie loting, misschien dat ik dan toch nog maar een keer naar een Willem II-wedstrijd ga :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zware loting voor Willem II, maar Monaco is natuurlijk wel een fantastisch affiche! Leuk voor Robert Maaskant en de zijnen, maar de kans op doorgaan is natuurlijk minder groot (al weet je het nooit).

AZ en Heerenveen zie ik wel doorgaan. Feyenoord heeft minder makkelijk geloot dan op het eerste gezicht lijkt. Roemeense ploegen zijn lastig en bijkomend nadeel is dat Feyenoord eerst thuis speelt zonder publiek en daarna naar die heksenketel in Roemenië moet. Thuis een goed resultaat neerzetten lijkt me daarom belangrijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zware loting voor Willem II, maar Monaco is natuurlijk wel een fantastisch affiche! Leuk voor Robert Maaskant en de zijnen, maar de kans op doorgaan is natuurlijk minder groot (al weet je het nooit).

Inderdaad een mooi affiche. Het was de zwaarste tegenstander die ze konden treffen, maar tegen de andere mogelijke tegenstanders zou ik ze ook weinig kans hebben gegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voetbal: Van Basten kiest voor zelfde groep

26 augustus 2005, 14:05:02

ZEIST (ANP) - Bondscoach Marco van Basten heeft een selectie van 23 spelers samengesteld voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Armenië en Andorra. De spelersgroep is in vergelijking met de laatste oefeninterland tegen Duitsland intact gebleven.

Alleen Van Bronckhorst en Vennegoor of Hesselink zijn aan de selectie toegevoegd. Mark van Bommel (Barcelona) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur) zijn opnieuw niet uitgenodigd voor de kwalificatie-interlands.

De spelersgroep wordt donderdag, twee dagen voor de wedstrijd tegen Armenië, teruggebracht tot negentien spelers. Van Basten wil in de eerste trainingsweek zoveel mogelijk spelers aan het werk zien. ,,Op basis daarvan beslis ik wie er in de definitieve groep zit. Bovendien kunnen we dan in partijvormen elf tegen elf spelen'', aldus de bondscoach.

Van Bommel

Van Basten zag vrijdag opnieuw af van het selecteren van Van Bommel. De speler, door de UEFA verkozen tot één van drie beste middenvelders uit de vorige editie van de Champions League, heeft volgens de trainer nog niet voldoende laten zien bij Barcelona om geselecteerd te worden. ,,Van Bommel weet precies wat ik van hem verwacht. Hij moet de komende weken bij Barcelona laten zien dat hij die zaken oppikt. Als hij dat doet, zijn wij de eersten om hem er opnieuw bij nemen.''

Van Bommel werd in de kwalificatiewedstrijd tegen Roemenië (4 juni) vroegtijdig gewisseld en kwam daarna niet meer in aanmerking voor een plaats in Oranje. Van Basten was niet tevreden over zijn manier van spelen.

Davids

Voor Davids geldt een iets andere norm. Van Basten is overtuigd van de middenvelder en zei vrijdag dat de specifieke kwaliteiten van Davids een elftal sterker kunnen maken. ,,Maar hij heeft het afgelopen halfjaar anderhalve wedstrijd gespeeld. Dat vinden wij te weinig om hem nu al op te roepen. Davids was niet opgenomen in de voorlopige selectie, maar staat bij ons wel op de 'grote lijst'.''

Toch is ook zijn selectie niet op voorhand zeker: ,,Temeer omdat we in onze selectie meerdere spelers hebben die links op het middenveld uit de voeten kunnen. Onze selectie is groot. Maar ik zie wel in dat de kwaliteiten van Davids noodzakelijk kunnen zijn in een elftal.''

Selectie: Doel: Van der Sar (Manchester United), Timmer (AZ); Verdedigers: Boulahrouz (HSV), Bouma (PSV), Van Bronckhorst (Barcelona), De Cler (AZ), Heitinga (Ajax), Kromkamp (Villarreal), Lucius (PSV), Opdam (AZ); middenvelders: Cocu (PSV), De Jong (Ajax), Landzaat (AZ), Maduro (Ajax), Sneijder (Ajax), Van der Vaart (HSV); aanvallers:; Babel (Ajax), Kuijt (Feyenoord), Makaay (Bayern München), Van Nistelrooij (Manchester United), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Vennegoor of Hesselink (PSV).

home.nl

Van Bommel behoort tot de beste 3 middenvelder uit de CL van afgelopen seizoen en dan moet hij zich van van Basten eerst maar eens gaan bewijzen :?. Waarom selecteert hij dan wel bijv. Heitinga die zijn waarde ook niet vaak bewijst ?

Ik wordt een beetje moe van deze manier van selecteren van de bondscoach, topspelers zoals Davids en van Bommel worden uit de selectie gelaten omdat van Basten waarschijnlijk niet goed met ze kan opschieten. En Ajacieden zonder basisplaats worden wel elke keer weer opgeroepen |:(.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voetbal: Van Basten kiest voor zelfde groep

26 augustus 2005, 14:05:02

ZEIST (ANP) - Bondscoach Marco van Basten heeft een selectie van 23 spelers samengesteld voor de WK-kwalificatiewedstrijden tegen Armenië en Andorra. De spelersgroep is in vergelijking met de laatste oefeninterland tegen Duitsland intact gebleven.

Alleen Van Bronckhorst en Vennegoor of Hesselink zijn aan de selectie toegevoegd. Mark van Bommel (Barcelona) en Edgar Davids (Tottenham Hotspur) zijn opnieuw niet uitgenodigd voor de kwalificatie-interlands.

De spelersgroep wordt donderdag, twee dagen voor de wedstrijd tegen Armenië, teruggebracht tot negentien spelers. Van Basten wil in de eerste trainingsweek zoveel mogelijk spelers aan het werk zien. ,,Op basis daarvan beslis ik wie er in de definitieve groep zit. Bovendien kunnen we dan in partijvormen elf tegen elf spelen'', aldus de bondscoach.

Van Bommel

Van Basten zag vrijdag opnieuw af van het selecteren van Van Bommel. De speler, door de UEFA verkozen tot één van drie beste middenvelders uit de vorige editie van de Champions League, heeft volgens de trainer nog niet voldoende laten zien bij Barcelona om geselecteerd te worden. ,,Van Bommel weet precies wat ik van hem verwacht. Hij moet de komende weken bij Barcelona laten zien dat hij die zaken oppikt. Als hij dat doet, zijn wij de eersten om hem er opnieuw bij nemen.''

Van Bommel werd in de kwalificatiewedstrijd tegen Roemenië (4 juni) vroegtijdig gewisseld en kwam daarna niet meer in aanmerking voor een plaats in Oranje. Van Basten was niet tevreden over zijn manier van spelen.

Davids

Voor Davids geldt een iets andere norm. Van Basten is overtuigd van de middenvelder en zei vrijdag dat de specifieke kwaliteiten van Davids een elftal sterker kunnen maken. ,,Maar hij heeft het afgelopen halfjaar anderhalve wedstrijd gespeeld. Dat vinden wij te weinig om hem nu al op te roepen. Davids was niet opgenomen in de voorlopige selectie, maar staat bij ons wel op de 'grote lijst'.''

Toch is ook zijn selectie niet op voorhand zeker: ,,Temeer omdat we in onze selectie meerdere spelers hebben die links op het middenveld uit de voeten kunnen. Onze selectie is groot. Maar ik zie wel in dat de kwaliteiten van Davids noodzakelijk kunnen zijn in een elftal.''

Selectie: Doel: Van der Sar (Manchester United), Timmer (AZ); Verdedigers: Boulahrouz (HSV), Bouma (PSV), Van Bronckhorst (Barcelona), De Cler (AZ), Heitinga (Ajax), Kromkamp (Villarreal), Lucius (PSV), Opdam (AZ); middenvelders: Cocu (PSV), De Jong (Ajax), Landzaat (AZ), Maduro (Ajax), Sneijder (Ajax), Van der Vaart (HSV); aanvallers:; Babel (Ajax), Kuijt (Feyenoord), Makaay (Bayern München), Van Nistelrooij (Manchester United), Van Persie (Arsenal), Robben (Chelsea), Vennegoor of Hesselink (PSV).

home.nl

Van Bommel behoort tot de beste 3 middenvelder uit de CL van afgelopen seizoen en dan moet hij zich van van Basten eerst maar eens gaan bewijzen :?. Waarom selecteert hij dan wel bijv. Heitinga die zijn waarde ook niet vaak bewijst ?

Ik wordt een beetje moe van deze manier van selecteren van de bondscoach, topspelers zoals Davids en van Bommel worden uit de selectie gelaten omdat van Basten waarschijnlijk niet goed met ze kan opschieten. En Ajacieden zonder basisplaats worden wel elke keer weer opgeroepen |:(.

Van Basten is en blijft een ajacied.

Zolang hij goed voetbal speelt en ongeslagen is heb je weinig te zeggen. Dan moet je hem maar gelijk geven.

Ik vind het ook balen, Van Bommel is een geweldige speler (beste 3 middenvelders vind ik ook betrekkelijk: Gerard meest waardevolle speler), maargoed: hij was één van de betere spelers van vorig seizoen in Europa, en zonder twijfel de beste Nederlander.

Als hij goed speelt bij Barca van Van Basten niet meer om hem heen hoor. Dat geldt ook voor Davids.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Van Basten is en blijft een ajacied.

Zolang hij goed voetbal speelt en ongeslagen is heb je weinig te zeggen. Dan moet je hem maar gelijk geven.

Ik vind het ook balen, Van Bommel is een geweldige speler (beste 3 middenvelders vind ik ook betrekkelijk: Gerard meest waardevolle speler), maargoed: hij was één van de betere spelers van vorig seizoen in Europa, en zonder twijfel de beste Nederlander.

Als hij goed speelt bij Barca van Van Basten niet meer om hem heen hoor. Dat geldt ook voor Davids.

Dat is het inderdaad, zolang de resultaten ook goed blijven kan hij dit ook best makkelijk doen. Een van de 3 beste middenvelders is overdreven, maar hij hoort zeker in Oranje thuis. Ben benieuwd of van Basten van Bommel wel mee neemt naar het WK, hoop toch van wel ;).

ADO-Heerenveen is trouwens een saaie wedstrijd :O, Heerenveen speelt slecht.

EDIT: Doelpunt ADO, zeker verdiend !

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het was alweer ff geleden, maar het is ons weer eens gelukt, winnen tegen Ajax...

Doelpogingen: 19 - 4

Tjah, Feyenoord had het achterin goed voor elkaar, en Ajax niet ;)

Omdat Snoyl (vrij laffe tweede gele kaart) eraf werd gestuurd werd het verdedigen minder, maar de overwinning smaakt er niet minder om :D

PS: jammer van de 1-2, nu is mijn voorspelling niet meer goed ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

'PSV raakt Wilfred Bouma kwijt aan Aston Villa'

29/8/2005 8 :59

De leegloop bij PSV is nog niet voorbij. Naast Young-Pyo Lee zal ook Wilfred Bouma maandag naar Engeland reizen om te tekenen bij een club uit het Premiership. De Brabander vertrekt naar Aston Villa, zo meldt De Telegraaf.

Bouma pakt maandag het vliegtuig naar Birmingham, waar hij een medische keuring zal ondergaan en volgens planning zal tekenen bij The Villans. Over de hoogte van de transfersom die Villa neerlegt voor Bouma, is nog niets bekend. Maar hij schijnt in zijn contract een clausule te hebben die de hoogte van de transfersom bepaalt.

De twintigvoudig international staat nog tot medio 2008 onder contract bij de Eindhovense club. De 27-jarige verdediger is bezig aan zijn twaalfde seizoen als prof, zjin tiende als PSV'er.

Mocht Bouma de landskampioen verlaten, dan is hij de vijfde basiskracht na Mark van Bommel, Johann Vogel, Ji-Sung Park en Young-Pyo Lee die de ploeg van coach Guus Hiddink de rug toekeert.

Hoop dat dit niet doorgaat. Dat Bouma weggaat is nog niet zo erg, maar waarom zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt. Ik hoop dat PSV een goede vervanger(s) (voor Bouma en Lee) op het oog heeft anders wordt het niks dit seizoen :'(.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het was alweer ff geleden, maar het is ons weer eens gelukt, winnen tegen Ajax...

Doelpogingen: 19 - 4

Tjah, Feyenoord had het achterin goed voor elkaar, en Ajax niet ;)

Omdat Snoyl (vrij laffe tweede gele kaart) eraf werd gestuurd werd het verdedigen minder, maar de overwinning smaakt er niet minder om :D

PS: jammer van de 1-2, nu is mijn voorspelling niet meer goed ;)

Ja, ik denk dat de cijfers voorzich spreken.

Feyenoord heeft 2 fantastisch goede afmakers voor het doel en die mist Ajax nou net.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kwam net een oude Hand in Hand tegen met een interviewtje met Ronald Koeman, wilde het hier ook ff voordragen :P :

"Ik vond het fantastisch om op zo'n afscheid te kunnen nemen van het publiek. Al komt voor mij de grote klapper natuurlijk op 9 augustus tegen Lazio Roma, een wedstrijd waar ik echt naar uitkijk. Voor Gaston was dit afscheid emotioneler omdat hij langer bij de club heeft gespeeld, maar voor mij was het ook een moeilijk moment. Ik ben in deze twee jaar van Feyenoord gaan houden. Het sfeertje van het legioen wordt nergens geëvenaard. Feyenoord is echt mijn club geworden!"

Ik snap dat niet. Als je van Feyenoord houdt kan je toch geen trainer van Ajax worden?

Trouwens ook een interview over de keeperswissel De Goey-Dudek, waar men zijn twijfels heeft bij de Pool ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Michael Reiziger dicht bij transfer naar PSV

30/8/2005 19:33

Michael Reizigers dagen bij Middlesbrough zouden wel eens rap voorbij kunnen zijn. Hij is in gesprek met PSV, dat hem wil inlijven als vervanger van Wilfred Bouma.

Reiziger onderhandelt momenteel met de Eindhovense club over een verblijf bij de Nederlandse kampioen. Zijn zaakwaarnemer, Sigi Lens, bevestigde eerder al aan Sky Sports dat de 32-jarige Amsterdammer in onderhandeling was met een Nederlandse club, zonder de naam van PSV te noemen.

'We praten met een club in Nederland. Veel hangt af van de club, maar we zien wel hoe de dingen gaan. Als het gebeurt dan zal het op transfervrije basis zijn', aldus Lens. Reiziger staat nog tot medio 2006 onder contract bij Boro.

PSV zoekt naar versteking voor de defensie na het afscheid van Wilfred Bouma en het nakende vertrek van Young-Pyo Lee. Coach Guus Hiddink kent Reiziger nog van het Nederlands elftal, bovendien kan de 72-voudig als centrale verdediger uit de voeten. De 32-jarige Amsterdammer is echter geen linksbenige verdediger, zoals Bouma is.

Reiziger is bezig aan zijn tweede seizoen bij Middlesbrough. Het eerste jaar verliep teleurstellend, want door een schouderblessure kwam hij slechts achttien keer in actie en haalde hij niet zijn verwachte niveau. Maar dit seizoen is hij tot nu toe elk duel in de basis gestart.

vi.nl

-------------------

Michael Reiziger transfervrij naar PSV

Volgens Omroep Brabant heeft PSV bevestigd dat Michael Reiziger is aangetrokken als versterking. De laatste details zouden nog afgerond moeten worden. Naast de jonge Carizzo is hij de tweede aankoop vandaag die rond is gekomen met PSV. De zaakwaarnemer van Reiziger liet eerder vandaag al weten met een Nederlandse club in gesprek te zijn, zo staat op VI.nl te lezen. Het zou gaan om een transfervrije overgang. Hij is afkomstig van Middlesborough.

Ik vind het een goede aankoop, zeker voor een transfervrije speler. Hij heeft ook Europees genoeg ervaring. Hopelijk nog een paar van dit soort spelers *O*!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Michael Reiziger dicht bij transfer naar PSV

Toch wel verrassend nieuws, een ras-ajacied naar PSV, nouja we hebben kunnen zien dat PSV het niet zo nauw neemt met het benaderen / aantrekken van (ex) spelers van Ajax of Feyenoord ;)

Maar logisch dat men in Eindhoven een vervanger voor Lee en Bouma wil aantrekken. Reiziger is nog altijd een prima optie.

Link naar bericht
Delen op andere sites

'Verhuur De Ridder aan Celta afgerond'

30/8/2005 22:34

Daniël de Ridder speelt komend seizoen voor Celta de Vigo. Volgens Marca zijn Ajax en de Galicische club akkoord over een huurovereenkomst voor één seizoen met een optie tot koop.

Zowel Ajax als Celta heeft de overeenkomst nog niet bevestigd. Ajax' technisch directeur Martin van Geel had eerder al laten weten dat: 'Celta de enige club is waarmee we in gesprek zijn.'

Bij Ajax hoeft De Ridder dit seizoen niet op veel speeltijd te rekenen. De 21-jarige Amsterdammer staat nog tot medio 2007 onder contract. Celta promoveerde afgelopen seizoen naar de Primera División.

Bron: vi.nl

Ik kan alleen zeggen dat hij in de wedstrijden die hij voor Ajax heeft gespeeld het best goed heeft gedaan.

En Celta is opzich geen kleine club.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Roma's Tommasi speelt voor minimumloon

01-09-2005 18:34:30

Damiano Tommasi heeft een nieuw contract getekend bij AS Roma. De middenvelder moet wel flink inleveren om bij de Romeinse club te mogen blijven. Voortaan voetbalt de Italiaan voor het minimumsalaris van 1550 euro.

Het oude contract van de 31-jarige Tommassi, die sinds 1996 bij de club onder contract staat, liep twee maanden geleden af. De middenvelder wilde echter dolgraag bij Roma blijven, en levert fors in om zijn wens in vervulling te laten gaan.

Mooi dat hij dit doet _O_ ! Hij zal ondertussen wel genoeg hebben verdiend, maar er zullen toch niet veel voetballers zijn die dit doen ^O^.

PSV heeft Michael Ball gekocht, zeker geen slechte speler, alleen jammer dat ze hem niet kunnen inzetten in de CL.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Gunstige avond voor het Nederlands elftal zeg!

Zelf een draak van een wedstrijd spelen tegen Armenië, een nipte overwinning behalen en na afloop horen dat de grootste concurrent Tsjechië onderuit gegaan is tegen Roemenië, waardoor het verschil is opgelopen tot vier punten.

Als Nederland tegen Andorra een gunstige uitslag neerzet komt het WK in Duitsland wel heel dichtbij!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als Nederland tegen Andorra een gunstige uitslag neerzet komt het WK in Duitsland wel heel dichtbij!

Het gunstige resultaat is er dus gekomen, maar wat een vreselijk slechte wedstrijd weer. Oranje mag dan wel dichter bij het WK gekomen zijn, het spel was weer ver onder de maat. Zelfs tegen een hoogst irritant stelletje voetballers die alleen maar schenen komen schoppen moet je veel meer brengen.

Ohja en Wereld voetbalbond: stel in het vervolg een scheidsrechter aan die de wedstrijd goed aanvoelt, dit soort fluiters wekt alleen nog meer irritatie op.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het had beter gekund, maar in e 1e helft speelde ze bij vlagen behoorlijk goed voetbal met als hoogtepunt het 1-2tje tussen vd Vaart en van Persie.

En die actie van van Nistelrooy na het 4e doelpunt was meesterlijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij maakte wel veel fouten inderdaad. Hij had die tijdrekkers al lang een gele kaart moeten geven. Op een gegeven moment wist hij het zelf ook niet meer. Maar Andorra is ook wel heel sneaky achter de scheidsrechters rug irriteren. En dat maakt het niet makkelijker voor deze arme Hongaar.

Ik vond het spel vaak te voorspelbaar. Alleen Van Persie wilde nog wel eens een mooie actie maken. Maar goed.. nu op naar Tsjechië.

Ben benieuwd hoe ze daar gaan spelen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn broer zij dat ruud werd vastgehouden in het 16 metergebied, 'k weet ook niet of dat klopt? Maar die roje kaart was ook nogal overdreven, hm ik ben idd ook benieuwd hoe nederland het in de volgende wedstrijd gaat doen. de 1e wedstrijd werd 2-0, ik ben dus zeer benieuwd. wanneer moeten ze?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn broer zij dat ruud werd vastgehouden in het 16 metergebied, 'k weet ook niet of dat klopt? Maar die roje kaart was ook nogal overdreven, hm ik ben idd ook benieuwd hoe nederland het in de volgende wedstrijd gaat doen. de 1e wedstrijd werd 2-0, ik ben dus zeer benieuwd. wanneer moeten ze?

Op 8 oktober.

En Ruud werd inderdaad een paar keer vastgehouden. De laatste keer was dit zo duidelijk dat dit hem een penalty opleverde.

Hij schoot helaas tegen de paal.

Maar dat is ook te verwachten als je niet eens een fatsoenlijke aanloop neemt ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
nog iets over gister, NL tegen andorra: drie núúúl, drie nul, drie nul, drie núúúúúl, drie núúúl *O**O**O**O*;)

4-0 ;)

Trouwens nog wat opmerkelijke uitslagen:

België - San Marino 8-0

Denemarken - Georgië 6-1

Japan - Honduras (oefenduel) 5-4

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh oh oh!

AZ - RBC Roosendaal 7-0 !!!

Wat een monsterzege, zeg. ^O^ 3x Arveladze, 1x Perez, 2x Landzaat en 1x Huysegems. Van Gaal maakt het helemaal met AZ!

Verder nog wat opmerkelijks: Willem II - Ajax (0-2) is 25 minuten later begonnen, wegens noodweer. :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, wat een geweldige pot voetbal.

En daardoor blijf ik me afvragen waarom Ajax Shota niet heeft teruggehaalt.

En Heracles blijft het ook nog geweldig goed doen door bij Heerenveen met 1-2 te winnen door een late gelukkige goal van Tamerus.

PSV viel me echt zwaar tegen, om een bal er nog niet in te schieten met nog 1 verdediger voor je vind ik behoorlijk zwak.

Link naar bericht
Delen op andere sites

AMSTERDAM - Feyenoord heeft zondagmiddag in De Kuip met 3-0 gewonnen van NEC. Door de overwinning blijven de Rotterdammers deze competitie ook na vier duels zonder puntenverlies en voert de club samen met RKC Waalwijk en AZ de ranglijst aan.

Salomon Kalou maakte in de 36e minuut de 1-0. Na de pauze verdubbelde Sebastian Pardo in de 72e minuut de score en maakte invaller Castelen in de blessuretijd nog 3-0.

NAC eenvoudig langs ADO

NAC Breda heeft zich knap hersteld van de zwakke competitiestart. De ploeg van coach Lokhoff won op eigen veld eenvoudig met 4-1 van ADO Den Haag. Halverwege de eerste helft leidden de Bredanaars al met 3-0 door doelpunten van Zonneveld, Slot en Mendes da Silva. Na rust zorgde Rigters voor de 4-0, voordat Saeijs uit een strafschop de eindstand op 4-1 bepaalde.

Sparta wint in Oosterpark

Sparta heeft bij FC Groningen zijn tweede zege in de competitie behaald. De Rotterdammers wonnen, weliswaar geflatteerd, met 1-0 in het Oosterpark. Oost benutte in de 42e minuut een strafschop na een handsbal van Kruiswijk.

Vitesse op valreep langs FC Twente

Vitesse heeft de eerste overwinning van dit seizoen binnen. De Arnhemmers wonnen op de valreep bij FC Twente: 0-1. Matthew Amoah maakte in de laatste minuut de enige treffer. Vitesse heeft nu vier punten, FC Twente blijft staan op drie.

Bron: ANP

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, dat kan nog knap lastig gaan worden.

Voorzover ik weet heeft Spatra Praag ht altijd naar behoren gedaan in de CL.

Ja, en Real Madrid zit in een crisis, na het 2-3 thuisverlies tegen promovendus Celta de Vigo (met de Ridder) werden ze gisteren na een dik half uur in de pan gehakt door Lyon.3-0.

Dat bewijst maar dat je met spelers met topkwaliteit niet altijd goede prestaties haalt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
PSV heeft gisteren in de Champions League met 1-0 van Schalke 04 gewonnen. Er werd zeker niet 90 min. lang goed gevoetbald, maar ik ben allang blij dat ze hebben gewonnen *O*!

Uiteindelijk telt alleen het resultaat en Duitse ploegen zijn lastig om tegen te spelen. PSV heeft het gewoon goed gedaan. Jammer alleen van die irritant gillende ballonnen in het stadion, waar dat nou weer voor nodig was?

Jammer ook dat Milan toch weer vlak voor tijd toeslaat. De 1-1 die er langs stond had PSV goed uitgekomen, maar het mocht niet zo zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Uiteindelijk telt alleen het resultaat en Duitse ploegen zijn lastig om tegen te spelen. PSV heeft het gewoon goed gedaan. Jammer alleen van die irritant gillende ballonnen in het stadion, waar dat nou weer voor nodig was?

Jammer ook dat Milan toch weer vlak voor tijd toeslaat. De 1-1 die er langs stond had PSV goed uitgekomen, maar het mocht niet zo zijn.

Ik vind de 3-1 winst van Milan op Fenerbache juist gunstig. Fenerbache is een concurrent in de poule. AC Milan gaat normaal gesproken 1e worden en voor de 2e plaats gaat de rest. Ik vind het dus wel gunstig zo ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de 3-1 winst van Milan op Fenerbache juist gunstig. Fenerbache is een concurrent in de poule. AC Milan gaat normaal gesproken 1e worden en voor de 2e plaats gaat de rest. Ik vind het dus wel gunstig zo ;).

Daar heb je weer gelijk in. Die tweede plaats kan ook belangrijk zijn, dus dan is het resultaat inderdaad niet slecht. Hoe dan ook, PSV heeft al drie punten meer dan twee andere teams, een prima start derhalve.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ajax heeft in Praag een puntje gepakt waar het misschien wel recht op 3 punten had maar Rosenberg ze er telkens maar niet inkreeg.Gelukkig ging in de 91e minuut een bal van Sneijder er prachtig in en hebben we toch dat ene puntje. 1-1

Jammer, want die 3 punten hadden ze gewoon al in de 1e helft moeten pakken.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gelukkig ging in de 91e minuut een bal van Sneijder er prachtig in en hebben we toch dat ene puntje. 1-1

Waardoor we toch weer over Lucky Ajax kunnen spreken :P

Ik heb alleen de laatste tien minuten gezien, maar heb inderdaad gehoord dat Ajax veel meer had moeten scoren. Gekke wedstrijd eigenlijk. Ajax mag z'n handen dichtknijpen met het punt, maar aan de andere kant zal men ook niet echt tevreden zijn. De start in de CL is hoe dan ook niet slecht, want beginnen met een nederlaag is vervelender.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nou, minder LUCKY had het Nederlands voetbal het gister: AZ verliest met maarliefst 5-3 Krylov Samara Feyenoord speelt in een lege Kuip (met een nieuwe camerapostitie) 1-1 gelijk tegen Rapid Boekarest en SC Heerenveen verliest met 2-0 van Banik Ostrava en Willem II verloor bij AS Monaco met 2-0.

Ja, vorig jaar ging de start toch iets beter al acht ik Feyenoord en AZ nog niet geheel kansloos.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Telstar-speler Van den Berg verongelukt

Ferry van der Kolk | Stormvogels Telstar | 18-09-2005 18:13:34

Stormvogels/Telstar-speler Luciano van den Berg is zaterdagavond bij een verkeersongeval in Almere om het leven gekomen. De verdediger raakte de macht over het stuur kwijt en raakte in een slip.

Luciano van den Berg maakte in de afgelopen nacompetitie tegen VVV zijn debuut in het eerste elftal van Stormvogels/Telstar. Hij scoorde toen direct het winnende doelpunt voor zijn club. Afgelopen vrijdag viel Van den Berg in 50e minuut in, in de verloren thuiswedstrijd tegen Zwolle. Eerder speelde hij voor FC Abcoude en FC Omniworld. Luciano van den Berg is 21 jaar geworden.

Ik ken hem verder niet echt, maar dat is erg triest om op zo'n jonge leeftijd te overlijden :{...

'Elia in nadrukkelijke belangstelling van PSV'

Jeffrey Brummelhuis | 18-09-2005 15:10:25

Eljero Elia staat in de nadrukkelijke belangstelling van PSV, aldus Omroep Brabant. Het 18-jarige talent van ADO Den Haag speelt op dit moment een belangrijke rol bij de Hagenaars en stond al drie keer in de basis.

Elia, die zowel als links- en rechtsbuiten uit de voeten kan, speelde zelfs publieksfavoriet Wesley Verhoek uit de basis en gisteren moest ook Geert den Ouden op de bank plaatsnemen.

PSV zou de speler heel graag over willen nemen, maar op huurbasus weer bij de Hagenese club onder willen brengen. Overigens hebben de Eindhovenaren zich nog niet officieel gemeld, maar dat zou niet lang meer duren voordat de Oranje -19 een contract tekent bij de landskampioen PSV.

Ik vind hem niet echt goed, hij is me iig nooit opgevallen. PSV heeft sowieso al genoeg spelers die het niveau niet aankunnen en steeds verhuurd worden (bijv. Arvid Smit) O}.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, zo'n klap komt toch wel hard aan als zo'n jonge speler al vroeg overlijd.

Hetzelfde gebeurde met Glenn Corneille van de Notenclub.

Ajax en PSV raken vroeg dit seizoen al ver achter op AZ en Feyenoord.

Maar het seizoen is nog lang, na de winterstop moet ik het nog maar zien...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja, zo'n klap komt toch wel hard aan als zo'n jonge speler al vroeg overlijd.

Hetzelfde gebeurde met Glenn Corneille van de Notenclub.

Ajax en PSV raken vroeg dit seizoen al ver achter op AZ en Feyenoord.

Maar het seizoen is nog lang, na de winterstop moet ik het nog maar zien...

AZ zakte de vorige twee seizoenen op een bepaald moment ook in ;). Maar ik hoop wel dat PSV beter gaat spelen, want zo wordt het niet veel :N. (Zijn die play-offs misschien toch nog handig, mocht het erg slecht gaan ;).)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...