Ga naar inhoud

Jeugdsentiment - Waar keek jij vroeger naar?


Aanbevolen berichten

O} In Australië werd niet echt veel TV gekeken toen ik nog klein was. Meestal was je gewoon buiten bezig met de beestjes (bij ons in ieder geval). Heeft ook een tijd geduurd voordat ik in Nederland echt begreep waarom kinderen hier wel zoveel TV keken in plaats van zelf zoiets te doen. Nou ja, ik begrijp het, maar snappen... Nee.
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 109
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Naast B&A keek ik vroeger veel naar Ovide, dat liedje vond ik geweldig (kijk uit malloot, een kokosnoot), de snorkels (ik ken nu nog dat verhaal wat op het begin werd verteld) en natuurlijk My little pony (tja.....meiden!)

Verder keek ik altijd naar Hamelen (ik was zoooo verliefd op Rob de Nijs vroeger :@ ) en de familie Knots! Echt geweldig dat ze die allemaal op dvd hebben uitgebracht. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Naast B&A keek ik vroeger veel naar Ovide, dat liedje vond ik geweldig (kijk uit malloot, een kokosnoot), de snorkels (ik ken nu nog dat verhaal wat op het begin werd verteld) en natuurlijk My little pony (tja.....meiden!)

Verder keek ik altijd naar Hamelen (ik was zoooo verliefd op Rob de Nijs vroeger :@ ) en de familie Knots! Echt geweldig dat ze die allemaal op dvd hebben uitgebracht. :)

Ik krijg het van dat BLAUW in jouw tekst!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik keek ook graag naar een tekenfilm over pinguins, kwam op kindernet geloof ik. Er was ook een husky bij (Toby volgens Wonderer) en ze moesten altijd uitkijken voor orka's enzo.

Inmiddels weet ik de naam (dankzij Wonderer): Pim de Pinguin :)

Is bij de Hema verkrijgbaar op Video... samen met nog meer onduidelijk kindermateriaal ;) Misschien leuk om te weten/hebben.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Toen ik een jaar of 5 was keek ik naar TMN Turtles, dat was engels en ik kon het niet verstaan, en ik kon ook nog niet lezen. Verder keek ik heel veel kindernet en Alles Kits op nederland 1. Toen de thunderbirds weer in waren in de jaren 90 keek ik daar ook naar. Ik had ook zo'n eiland en van die ventjes.

De Nicktoons vind ik ook minder, maar sommigen weet ik wel te waarden. Maar boes, dommel en Alfred blijven veel beter.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja vroeger keek ik ook veel naar kindernet, dommel, david de kabouter en alfred blijven ook heel goed (ik heb trouwens zowat alles van AJK op videobanden gezet), en verder weet ik me nog vaag iets te herinneren van een serie `mission top secret`, waar ik ook vaak naar keek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja vroeger keek ik ook veel naar kindernet, dommel, david de kabouter en alfred blijven ook heel goed (ik heb trouwens zowat alles van AJK op videobanden gezet), en verder weet ik me nog vaag iets te herinneren van een serie `mission top secret`, waar ik ook vaak naar keek.

mission top secret was helemaal ^O^ egt een geweldige serie, heel spannend. _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik keek vroeger altijd naar De Kat, kent iemand dat? Een Belgische actieserie over een misdaadbestrijder in een zwart schaatspak en een kattemasker op. Hij was superlenig, vond ik erg cool.

Kan er verder niks meer over terugvinden :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik dacht dat ik laatst een serie op een Belgische zender zag wat `De Kat` heette, maar weet helaas niet meer waar dat over ging.

Ze hebben die reeks samen met Johan en de Alverman en Kapitein Zeppos onlangs hergeven in het kader van 50 jaar televisie ( ik heb er een paar keer naar gekenen, maar weet er niet veel meer van )

Over Belgische kinderreeksen gesproken, ik kijk elke week op zaterdag ( voor B&A ) op Ketnet naar Postbus X, en ik herinner me er zoveel van van vroeger ( dat was nog eens een kinderserie, voor mij 2e na B&A )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze hebben die reeks samen met Johan en de Alverman en Kapitein Zeppos onlangs hergeven in het kader van 50 jaar televisie ( ik heb er een paar keer naar gekenen, maar weet er niet veel meer van )

Over Belgische kinderreeksen gesproken, ik kijk elke week op zaterdag ( voor B&A ) op Ketnet naar Postbus X, en ik herinner me er zoveel van van vroeger ( dat was nog eens een kinderserie, voor mij 2e na B&A )

Ik zou De Kat nog wel es willen zien... Kapitein Zeppos, was dat in zo'n zeppelin? Met ene felix? Was ik vroeger dodelijk fan van.

En Postbus X vond ik vroeger ook tof, met Pol en Haentjes.. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

bassie en adriaan

kuifje

tom sawyer

Teddy Rugspin

Ovide

Smurfen

Stardinges(een of ander vaag programma wat over sterrenbeeldventjes gaat en kwam vroeger op kindernet. Waren ook van die ''boeven'', rare groene mannen met glazenbakken op hun kop)

Inspector Gadget

Life With Louie

Thunderbirds

Alfred

Budgie

Dommel

en als er niets anders was Boes. Vond ik niet zo heel veel aan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zou De Kat nog wel es willen zien... Kapitein Zeppos, was dat in zo'n zeppelin? Met ene felix? Was ik vroeger dodelijk fan van.

En Postbus X vond ik vroeger ook tof, met Pol en Haentjes.. ;)

Jaaaa :Y , Postbus X keek ik vroeger ook altijd naar erg leuk.

En Alfred en Kuifje ook altijd.... *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites

kindernet vpro rtl (duitse) en bbc (engels). Telekids keek ik bijna nooit.

Het liefs keek ik na progamma's met echte mensen/figuren. *bas* & *adriaan* , family knots, tita tovenaar ect.. Tekenfilms waren, scooby-doo, dexter, smurfen en nog een paar van nickeledeon. De tekenfilm waar ik nu het meest aan erger is Argai. Hoevaak is die al herhaald?? 4 keer???

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb thuis nog heel veel banden in de kast staan:

Alfred J. Kwak

David de Kabouter

Pinokkio

Dommel

Wickie de Vicking

Allemaal van kindernet vroeger (en geweldige tekenfilms vond ik dat). Jammer dat ze nu niet meer te zien zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, net zoals Shin Chan.

Daar worden ook woorden gebruikt als sloerie enzo.

En ook dat de collega's van Shin Chans vader naar de hoeren gaan enzo.

En dat moeten kinderen van 4 kijken.

Vroeger werd het woordt sukkel niet eens gebruikt.

VROEGER WAS ALLES BETER!!!!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Bassie & Adriaan

Smurfen

Johan & Pierewiet

Telekids

Troetelbeertjes

Bionic Six

the X-Men

Dommel

Teddy Ruxpin

Ovide (en zijn vriendjes)

Klokhuis

Dat programma op de VPRO met die drie dikke dames (en alle pogramma's die daar bij horen, oa. mevr ten Cate)

TMNT

Thundercats

Airwolf

the A-team

Knightrider

Alf

Spanning in Slagharen

Pompy de Robodoll

Martijn en de magier

Link naar bericht
Delen op andere sites

TMNT (de oude, heb nog stuk of 5 banden :P de nieuwe is gewoon stuk slechter vind ik)

Spiderman (niet die hele oude maar die erna kwamen die op foxkids kwamen. vond ik wel goed :P)

Pokemon (de 1ste afleveringen waren nog wel goed.. maar daarna gebeurd bijna altijd hetzelfde (altijd team rocket)

Smurfen

Alfred J. Kwak (nog 2 banden thuis liggen :))

Power Rangers (De 1ste 3 seizoenen blijven toch de beste (mischien Zeo en Space nog waren ook wel goed))

Super Mario Bros Super Show :P:D (heb nog banden :P jammer dat ze niet meer op tv komen)

Legend of Zelda (JAJA wie kent het niet he : EXCUUUUUUSE ME PRINCESS _O_ Saved you again.. KISS ME :P blijft leuk toch :P

En Captain N (met GameBoy, Simon belmont en Mother Brain : ^O^ blijft gewoon super :D ik mis het wel )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Over Belgische kinderreeksen gesproken, ik kijk elke week op zaterdag ( voor B&A ) op Ketnet naar Postbus X, en ik herinner me er zoveel van van vroeger ( dat was nog eens een kinderserie, voor mij 2e na B&A )

Bij mij is het ook hetzelfde :) Op de eerste plaats staat bij mij Bassie & Adriaan en dan Postbus X van jeugdseries.

Postbus X is echt fantastisch gemaakt, is dacht ik door dezelfde schrijver gemaakt van Merlina (Dick Durver).

Ik heb zowel nog opnames van Merlina, Postbus X en Interflix.

Interflix vind ik het minste van de 3, maar toch nog leuk; zoals met Albinus van Hoplinus, de Nul Promille (het café van Pol) zonder alcohol.

Ook mooi was de laatste aflevering van Postbus X, het afscheid ^O^

En hieronder een korte inleiding van 'Merlina':

Het beroemde detectivebureau Merlina bestaat uit vier personen. Het brein en tevens directrice is Marie-Ann Meerschaut, die door haar vrienden Merlina wordt genoemd. Haar nichtje Annie Meerschaut, kortweg Ann genoemd, is ook detective. Policarpus Tack, oftewel kortweg Pol is, nu ja ook detective, of zoals hij het soms zegt, divetec. En tot slot hebben we Napoleon, de uitvinder van ondermeer de parafix, de acht-urenlijm, de x-bril, de video-bril en zoveel ontzettend meer.

Copyright Evarist de computer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit wordt een heeeeeeeeeeeeele lijst:

- Ren je Rot

- Bassie en Adriaan

- De Poppenkraam

- De Fabeltjeskrant

- Stuif es in

- Familie Knots

- BOOS

- The A-team

- McGyver

- De Smurfen

- Johan en Pierewiet

- Oma Fladder

- Vrouwtje Theelepel

- Heidi

- Disney Festival

- Thomas en Senior (leuke serie)

- The Dukes of Hazzard (que que i love it i love it)

- Willem Ruis Lottoshow

- Willem Ruis Sterrenshow

- 5 Tegen 5

- Zeg eens AAAAAAAAAAAAAAAAA

- 1-2-3- show

- Showbuizzzquizzzz

- Wiekentquiz

- Wedden Dat

- De Ted-show

- De André van Duin Revues en shows

- Hennie Huisman Playback/Soundmixshow

- Cijfers en Letters

- Hints (met Frank Kramer, Bob Bouma en Marijke Merkens)

- Klassewerk (met de onvergetelijk Tony Eijk die alle kandidaatjes die met hem meespeelden een 8 gaf en natuurlijk Hans van Wilgenburg)

- In de Hoofrol

- Telebingo

- Countdown

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
[..]

Pcies, da gebeurde vroeger nooit. Toen kwam er al een hele rel op gang toen de Power Rangers op tv kwamen (waar ik overigens ongelofelijk fan van was :? ) Ik heb overigens veel meer respect voor de tekenfilms op Fox-Kids, weet niet hoe dat komt.

Ja nu (vroeger met kindernet had ik dat niet gevonden), vind ik dat wel een betere kinderzender.

Sorry hoor maar Nickelodeon :r ...

(Behalve dan *bas* en *adriaan* )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Ik weet niet meer preecies hoe het programma heet, het is een scandinavisch programma en het gaat over een meisje dat Lotta of Lotte heet en het meisje kon ook onzichtbaar worden. Weet iemand welk programma ik bedoel?

Ik kan me nog herinneren dat een keer in een aflevering een jongen in zn blote kont stond, wat ontzettend lachen was natuurlijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

vroeger keek ik altijd maar al te graag naar dat dikke studentje van heel de wereld hoe heet ie nou ook weer......... oja...... billie turf :9

en vroeger keek ik ook graag naar telekids en dat populaire programma over die *baron* domme clown en die irritante acrobaat

o ja en nu nog steeds hoor :9

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vroeger keek ik (van tekenfilms en kinderprogramma's dan):

- Ovide

- De Smurfen

- De Snorkels

- Bassie en Adriaan of course :)

- Samson en Gert _O_

- Teddy Rexpin

- Telekids 8-)

- Disney Festival

- Vrouwtje Theelepel

- Dommel :7

- Boes

- Maple Town

- Alfred J. Kwak

- Turtles 8-)

- De Troetelbeertjes

- David de Kabouter

- Inspector Gadget

- Wicky de Viking

- Starstreet

- Sesamstraat

Dat was het wel :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik keek vroeger naar:

Bassie en Adriaan(nog steeds)

Sesamstraat

Tik Tak

Lucky Luke

De Smurfen

Boes

Dommel

Tom en Jerry

Bruine beer in het blauwe huis

Iets met een olifanten familie weet niet meer hoe het heet was iig een tekenfilm.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 11 months later...
*Schop*

Ik zag net dat de Rescue Rangers en Ducktales in de VS op DVD uit zijn, dit MOETEN ze het ook in het Nederlands uitbrengen in net zulke grote boxen (27 episodes per box).

:9~

Rescue Rangers! _O_ Heb ik vroeger zooooo vaak naar gekeken... heb ik zelfs nog een video van :D Maar ja... dat soort series komen in Nederland gewoon nooit uit op dvd, echt bagger :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Rescue Rangers! _O_ Heb ik vroeger zooooo vaak naar gekeken... heb ik zelfs nog een video van :D Maar ja... dat soort series komen in Nederland gewoon nooit uit op dvd, echt bagger :{

Ja, wordt dus weer downloaden en naar die gare Amerikaanse stemmen luisteren (in het Nederlands was de synchronisatie zooo goed :) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Robbedoes en Kwabbernoot was vanmiddag op TV. Een nieuwere uitgave uit 2006, het zag er iets anders uit. Daar heb ik vroeger ook naar gekeken. Was Paul van Gorcum niet de graaf van Rommelgem?

In de nieuwe versie in ieder geval niet, maar ik dacht vroeger wel. Kon het alleen niet zo terugvinden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Robbedoes en Kwabbernoot was vanmiddag op TV. Een nieuwere uitgave uit 2006, het zag er iets anders uit. Daar heb ik vroeger ook naar gekeken. Was Paul van Gorcum niet de graaf van Rommelgem?

In de nieuwe versie in ieder geval niet, maar ik dacht vroeger wel. Kon het alleen niet zo terugvinden...

Op Youtube zijn erg veel leaders en ook aftitelingen van oude jeugdprogramma's te vinden. Een paar users daar hebben een heleboel online gezet. Misschien dat je de aftiteling van Robbedoes ook wel kunt vinden?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Robbedoes en Kwabbernoot was vanmiddag op TV. Een nieuwere uitgave uit 2006, het zag er iets anders uit. Daar heb ik vroeger ook naar gekeken. Was Paul van Gorcum niet de graaf van Rommelgem?

In de nieuwe versie in ieder geval niet, maar ik dacht vroeger wel. Kon het alleen niet zo terugvinden...

Zag het laatst ook en de stemmen zijn inderdaad veranderd :{

Ik vond het nogal saaie stemmen. Geef mij maar Tony Neef als Robbedoes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...
  • 2 years later...

Enorme schop!

 

Als onderdeel van De Bromtol / De Kijkdoos / De Blokkendoos op Kindernet keek ik altijd:

 

MIO MAO:

 

A.E.I.O.U:

 

THE RED AND THE BLUE:

 

QUAQQUAO

 

Fijn dat er van die oude series een aantal afleveringen van redelijke kwaliteit op Youtube zijn verschenen.

aangepast door Hinse
Link naar bericht
Delen op andere sites

Mio Mao :D Dat muziekje is echt zo tof :D

Al is die jij post niet het originele muziekje.

 

https://www.youtube.com/watch?v=xqLx7ulye8Y

 

Hij is een fractie anders ;)

Ja klopt, de versies die ik vond lijken allemaal wat recenter en hebben ook een relatief hoge videokwaliteit. Er staat ook een making of...mio mao in dat kanaal.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...