Ga naar inhoud

Triviant: Algemeen


Aanbevolen berichten

Ik vroeg me zo af: Waarom doen we eigenlijk geen triviant-spel zonder B&A-vragen? Dat kan toch ook heel leuk zijn!

De spelregels zijn simpel: Wie de vraag goed heeft (wacht op bevestiging van de vraagsteller, want als het antwoord fout blijkt te zijn loopt het hele spel weer in het honderd), die mag de volgende vraag stellen. Stel wel vragen die te achterhalen zijn, je moet het antwoord dus wel kunnen weten. Goede vragen zijn bijvoorbeeld "Wat is de hoofdstad van Ethiopië?" of "Wat is de scheikundige afkorting van zuurstof?".

Laten we aftrappen met een makkelijke vraag:

Welke straat is het meeste waard in het Monopoly-spel?

Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 256
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Misschien is het wel het beste om vragen te maken die niet direct via google te vinden zijn. ( Ja een echte triviantvraag maken is moeilijk )

Anders is het namelijk wel erg makkelijk. Typ de titel van het boek even in bij google en je hebt het antwoord.

Een goede vraag is niet direct te vinden via google..

Probeer hier rekening mee te houden als je een vraag maakt.

( Geen aanval op jou hoor Graansnuit )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Misschien is het wel het beste om vragen te maken die niet direct via google te vinden zijn. ( Ja een echte triviantvraag maken is moeilijk )

Anders is het namelijk wel erg makkelijk. Typ de titel van het boek even in bij google en je hebt het antwoord.

Een goede vraag is niet direct te vinden via google..

Probeer hier rekening mee te houden als je een vraag maakt.

( Geen aanval op jou hoor Graansnuit )

Het is sowieso leuker om het te proberen zonder opzoeken, maar dat valt niet te controleren ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
as to be expected ;)

Misschien een moeilijke, maar als echt niemand het weet geef ik het antwoord wel...

Hoeveel liedjes heeft Elvis Presley geschreven?

Dat weet volgens mij niemand. Hij zal vast niet alles hebben opgenomen en/of uitgegeven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
Na een halve maand antwoord ik dan toch maar, want niemand anders weet het blijkbaar

Het is ( als ik het juist schrijf ) Ralph McQuarrie

Ik bedoelde eigenlijk Drew Struzan. Maar Ralph McQuarrie voldoet ook aan die beschrijving, dus ik reken het goed.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Juist het was Prost, met 99 punten.

Senna was dat jaar 2e ( met 73 punten ), en Damon Hill was 3e ( met 69 punten )

Joepie!

Nieuwe vraag (wederom in de categorie sport, ditmaal tennis):

Wie werd in 1985 winnaar van het heren enkelspel op Wimbledon en wat was er zo opvallend aan die overwinning?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Joepie!

Nieuwe vraag (wederom in de categorie sport, ditmaal tennis):

Wie werd in 1985 winnaar van het heren enkelspel op Wimbledon en wat was er zo opvallend aan die overwinning?

Ik heb dit gisteren gehoord toen ik naar Roland Garros zat te kijken ;)

Het was Boris Becker, als ik me niet vergis was het zijn eerste grand slam overwinning, en hij was tevens de jongste winnaar ooit op wibledon ( of was het nu zoiezo op een grand slam tournooi? )

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb dit gisteren gehoord toen ik naar Roland Garros zat te kijken ;)

Het was Boris Becker, als ik me niet vergis was het zijn eerste grand slam overwinning, en hij was tevens de jongste winnaar ooit op wibledon ( of was het nu zoiezo op een grand slam tournooi? )

Klopt helemaal. Ik bedoelde met dat unieke zijn leeftijd (jongste Wimbledon winnaar ooit), maar uiteraard was het ook uniek omdat het z'n eerste zege was.

Volgende weer voor jou Randy!

Link naar bericht
Delen op andere sites

OK, volgende dan

Aangezien ik nu fysica aan het studeren ben voor m'n komend examen

Welke Nederlander deed de volgende uitspraak over golven

Elke deeltje in een golffront gedraagt zich als een trillingsbron die zelf een secundaire golf voortbrengt >:)

Degene die dit kan zonder opzoeken heeft m'n respect écht verdient!!!

Link naar bericht
Delen op andere sites
OK, volgende dan

Aangezien ik nu fysica aan het studeren ben voor m'n komend examen

Welke Nederlander deed de volgende uitspraak over golven

Elke deeltje in een golffront gedraagt zich als een trillingsbron die zelf een secundaire golf voortbrengt >:)

Degene die dit kan zonder opzoeken heeft m'n respect écht verdient!!!

Het is dat we het net deze week er het nog over hadden ;) maar het is Huygens (hoop dat ik het goed schrijf)

Link naar bericht
Delen op andere sites
nieuwe vraag:

het is een starwars vraag, dus Wer-Al_Zwowe en Randy_roes laat de andere ook even een kans ;)

welke ACTEURS spelen in alle film van starwars?

Kenny Baker & Anthony Daniels?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jep _O_ , ze speelden respectievelijk R2D2 en C3PO

Had ik dat erbij moeten zeggen? Nog duidelijker dan: :P

Anthony Daniels speelde C3PO en Kenny Baker R2D2 :+

Volgende vraag: WELKE KLEUREN HEEFT DE ROEMEENSE VLAG EN IN WELKE VOLGORDE STAAN DEZE? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...