Ga naar inhoud

House - TV-serie, niet rotherrie


Aanbevolen berichten

House plaagt alleen maar een beetje. Dat zei Cuddy ook, toen ie haar met een opmerking tot tranen wist te reduceren. Critter was gewoon... vals.

Das waar

Het is hooguit een beetje te vergelijken met dat migraine-onderzoek, waar House toch best wat moeite doet om die medicus onderuit te halen, maar dan nog... House deed niemand kwaad met zijn verslaving, wel dan? Juist als hij geen vicodin neemt, vallen er doden.

Dat is deels waar, toen hij bij die weddenschap een week geen vicodin nam heeft hij wel die kat gedisecteerd ?n die termiet gevonden (aflevering Detox)

Wilsons aandeel in dat gedoe is ook nogal schokkend trouwens, vond ik.

Hij deed het volgens mij omdat Chase na die mep toch geklikt zou hebben en van Wilson zou House het misschien aanvaarden (wat niet zo was eerst)

Maar het was wel de reactie van Wilson, toen House op die oxy een OD had, die House overhaalde om de deal te nemen.

Het was Tritters valsheid waardoor hij die niet kon aannemen (en natuurlijk dat hij die pillen had gestolen)

Vond wel Cuddy laf in het gehele Tritter gegeven, maar uiteindelijk vond ik het zooo goed dat ZIJ degene was die hem uit de gevangenis haalde.

Ik denk trouwens dat we in dit seizoen nog wel iets tussen House en Cuddy mogen verwachten

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Hij deed het volgens mij omdat Chase na die mep toch geklikt zou hebben en van Wilson zou House het misschien aanvaarden (wat niet zo was eerst)

Maar het was wel de reactie van Wilson, toen House op die oxy een OD had, die House overhaalde om de deal te nemen.

Het was Tritters valsheid waardoor hij die niet kon aannemen (en natuurlijk dat hij die pillen had gestolen)

Vond wel Cuddy laf in het gehele Tritter gegeven, maar uiteindelijk vond ik het zooo goed dat ZIJ degene was die hem uit de gevangenis haalde.

Ik denk trouwens dat we in dit seizoen nog wel iets tussen House en Cuddy mogen verwachten

Ik denk dat Cameron in het hele gedoe het meeste gelijk had, die zei dat Wilson het voornamelijk voor zichzelf deed en niet voor House. Ik had echt het idee dat Wilson wraak wilde nemen. Volgens mij had hij er zelfs wel op gerekend dat House zijn handtekening zou gaan vervalsen (hij legde dat boekje wel heel nadrukkelijk weg), hoewel ik niet denk dat hij verwacht had dat het zo ver zou komen.

Ik weet ook niet zeker of Wilson hem wel overhaalde na die OD. Zo lief was ie helemaal niet. Zijn reactie was niet echt wat ik zou verwachten van een vriend. En ik twijfel aan House "revelation" om in rehab te gaan. Waarschijnlijk had ie eerst een plan uitgedacht om vicodin te blijven krijgen voor hij erin mee ging of zo.

Misschien onoprecht, maar dat hele rehab gedoe was helemaal nergens voor nodig. Iedereen vindt maar dat ie van de vicodin af moet, maar niemand heeft echt een goede reden.

Zolang House en Cuddy geen romantisch koppel worden, vind ik het best, maar hij had wel gelijk vorige week met dat blackmailing gedoe.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Oh, en dat detox, ik denk dat de druk op zijn schouders anders aanvoelt als hij ZELF kiest om de uitdaging aan te gaan in plaats van dat iemand anders hem dwingt. En daarom zal hij ook beter kunnen presteren.

Maar lekker was het niet, als hij moedwillig zijn hand breekt om de aandacht van de pijn in zijn been af te leiden...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Oh, en dat detox, ik denk dat de druk op zijn schouders anders aanvoelt als hij ZELF kiest om de uitdaging aan te gaan in plaats van dat iemand anders hem dwingt. En daarom zal hij ook beter kunnen presteren.

Maar lekker was het niet, als hij moedwillig zijn hand breekt om de aandacht van de pijn in zijn been af te leiden...

Nuja, hij had z'n beloning toen wel :P

Geen clinic-duty

Link naar bericht
Delen op andere sites
Idd en hij is nu eenmaal verslaafd

maar het is geen probleem

"I do not have a pain-management problem, I have a pain problem, but who knows, maybe I've to stoned to tell"

Hij is afhankelijk, niet verslaafd. Hij functioneert immers gewoon (en zelfs beter), hij begaat geen misdaden (tot iemand hem ertoe drijft) etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Er is wel een verschil tussen verslaafd en delinquent.

House is weldegelijk verslaafd aan Vicodin, MAAR het is veel erger moest hij geen Vicodin nemen.

Wederom de aflevering Detox: hij zegt dat hij een addict is, maar hij zegt tevens dat het geen probleem is.

Zo zie ik het ook.

Zonder Vicodin kan hij gewoon niet functioneren.

(die rechter zei het ook goed in Words and Deed: "He's not flooding the streets with cocaine")

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ergo, afhankelijk ;) Da's de officiele medische term. Er is een verschil tussen dependent en addicted.

Dependence and addiction were treated as if they were the same thing when they are two different, though related, conditions. Dependence means that the body is habituated to the drug and the patient will suffer withdrawal symptoms if the drug is stopped. The patient may become tolerant to the medication and need higher levels to achieve the same effect. Dependence is not limited to narcotics, but can be seen in many other drugs including alcohol and such over the counter medications such as acetaminophen and nasal sprays. It is a physical diagnosis, not a psychological one (though there is also psychological dependence, but that?s another issue).

Addiction is a maladaptive behavioral change. Basically, a person is dependent on a medication, it interferes with their life, and they do things they know are wrong to get it or take it (such as stealing, lying, skipping work or school, and do on). While physical dependence is a part of the condition, addiction is more of a psychological condition than a physical one.

Just to confuse issues, House may also be suffering from pseudo-addiction. This occurs when a patient has inadequately treated pain and behaves in a way that leads people to believe they are addicted when all they really want is better pain control.

House is certainly dependent on his painkillers. He?s been using them for years and has needed increasing doses to kill the pain. However, I don?t see much evidence that he?s addicted. He?s unpleasant and unlikable, but I get the feeling he?s always been that way (despite what Dr. Wilson?s last minute speech would have us believe). He doesn?t do things that he knows are wrong in order to get his medication. His problem is more one of dependence (and pseudo-addiction) than addiction.

http://politedissent.com/archives/572

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb vorige week ook eens gekeken en het viel niet tegen. Minpunt vond ik het veelvuldig gooien met moeilijke medische termen en het feit dat een aflevering niet echt lang duurt en het verhaal dus ook niet al te zeer wordt uitgediept, maar dat zal dan wel gedurende een seizoen gebeuren ;).

Morgen misschien weer kijken ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb vorige week ook eens gekeken en het viel niet tegen. Minpunt vond ik het veelvuldig gooien met moeilijke medische termen en het feit dat een aflevering niet echt lang duurt en het verhaal dus ook niet al te zeer wordt uitgediept, maar dat zal dan wel gedurende een seizoen gebeuren ;).

Morgen misschien weer kijken ;).

Die termen moet je aan wennen ja ;) Ik luister niet eens meer als ze het over Lupus, ALS of Lumbar Punction hebben, je kunt er toch niks mee. Maar verder valt het wel mee.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 8 months later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...