Ga naar inhoud

House - TV-serie, niet rotherrie


Aanbevolen berichten

In de VS loopt een serie, "House", over Dr House die nogal aparte methoden heeft om zijn patienten te behandelen. Hij is bot, sarcastisch, cynisch, onbeleefd en trekt zich niks aan van enige regel. Maar hij weet wel zijn drie co-assistenten een heleboel dingen te leren.

Ik hoop echt dat deze serie in Nederland zal worden uitgezonden, hij is echt geniaal. House wordt gespeeld door Hugh Laurie, een (volgens mij) Britse komiek. Speelt ook in Black Adder enzo. Ik zal nog eens kijken of ik wat info kan vinden online. Echt gave serie.

Artikel over de casting van Laurie

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 116
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • 1 year later...

Aanstaande donderdag 17 augustus komt House de Nederlandse TV onveilig maken.

Helaas op SBS6, maar dat moet je dan maar even vergeten. Het is abbsoluut de moeite waard om te kijken, Laurie is een geniaal acteur.

Wie kijkt, laat even weten wat je ervan vindt. Ik zal donderdag ook de eerste aflevering bekijken, dan kunnen we dit een mooi discussie topic maken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat is er dan zoveel leuke in CSI? Ik kijk CSI ook wel met redelijk plezier, maar ik mis daar de echte karakters. Grissom is vaag, de rest heeft allemaal een dingetje dat steeds terugkomt (Warrick gokverslaafd, die blonde is hoer geweest of zo? en die donkere is verliefd p Grissom en Nick krijgt steeds de boeven op zijn dak).. ik vind het geen echte mensen. Foreman, Cameron, Chase, Cuddy, Wilson... ze zijn allemaal goed uitgeschreven, consistent en menselijk. Wat dat betreft is het meer een dramaserie.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat is er dan zoveel leuke in CSI? Ik kijk CSI ook wel met redelijk plezier, maar ik mis daar de echte karakters. Grissom is vaag, de rest heeft allemaal een dingetje dat steeds terugkomt (Warrick gokverslaafd, die blonde is hoer geweest of zo? en die donkere is verliefd p Grissom en Nick krijgt steeds de boeven op zijn dak).. ik vind het geen echte mensen. Foreman, Cameron, Chase, Cuddy, Wilson... ze zijn allemaal goed uitgeschreven, consistent en menselijk. Wat dat betreft is het meer een dramaserie.

Daar geef je net de reden ;)

Bij een televisieserie heb ik niet zo'n behoefte aan immens uitgeschreven characters. Niet dat het me stoort hoor.

Het is misschien ook gewente, ik kijk al zeker 3 jaar, elke week naar CSI, (meestal ook nog eens naar CSi Miami en CSI New York) en die blikken van Grissom vind ik geweldig.

Enja, ook Nick vind ik goed, maar komt vooral door een rol die de acteur speelde in "Things to do in denver when you're dead"

Het is zeker niet dat ik House MD niet goed vind, het is een van de betere reeksen die momenteel draaien, maar ik heb er nog niet 100% m'n draai mee gevonden, wie weet komt dat binnenkort wel nog ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Seizoen twee is wel gaver, in ieder geval. Er broeit iets tussen House en Wilson, zijn ex komt in het ziekenhuis werken... ontzettend veel spanning. Vanaf de laatste twee afleveringen van S1 wordt het echt gaaf.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ah, House is net zo iets als CSI :|Y

Ik zal het eens bekijken, maar aangezien ik CSI al afschuwelijk vind (Te veel detail en ze duiken als paddo's uit de grond op) vraag ik me af of het wat voor mij is :P

Het heeft ook wel wat van Baantjer en x-files weg ;)

Maar alleen al om Hugh Laurie moet je het kijken, hij is echt geniaal

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het heeft ook wel wat van Baantjer en x-files weg ;)

Maar alleen al om Hugh Laurie moet je het kijken, hij is echt geniaal

Damn, nou word ik wel nieuwsgierig :P

Baantjer en X-Files zijn zo'n beetje mijn favoriete series en CSI vind ik juist één van de vreselijkste dingen die ik ooit gezien heb :P .

Ik ben benieuwd of er een tussenweg mogelijk is :D . Ik kan natuurlijk pas oordelen als ik een paar afleveringen heb gezien :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hmm, eerste paar afleveringen kijken en dan zien hoe 't bevalt.

Hij is ook die drol uit Home Alone ;)

Laurie heeft niet in Home Alone 1-4 gespeeld... hij was wel de vader in Stuart Little met die muis, maar geen Home Alone.

Hij heeft sowieso in veel weinig hoogstaande films gespeeld, ondanks dat hij een geweldige acteur is. Maar ja, Anthony Hopkins ook ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Laurie heeft niet in Home Alone 1-4 gespeeld... hij was wel de vader in Stuart Little met die muis, maar geen Home Alone.

Hij heeft sowieso in veel weinig hoogstaande films gespeeld, ondanks dat hij een geweldige acteur is. Maar ja, Anthony Hopkins ook ;)

Klopt ik had 't niet nagekeken. Hij lijkt op Marv, maar nu weet dat ie 't niet is eigenlijk ook weer niet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hugh Laurie is nog steeds bekends als George uit Blackadder 3 en 4 waar een echte oen speelt (of zoals zij het zeggen een "thickie")

Nooit gezien. *gaat daar even verandering in brengen*

Hij zit ook in Friends trouwens, waar Ross met Emily trouwt, deel twee ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Begint nu!

Ik heb net even gekeken en de eerste aflevering is (zoals altijd) niet zo heel goed. De nieuwere afleveringen zijn allemaal wat sneller gemonteerd enzo. Maar je krijgt wel een goed beeld van wie Greg House is en hoe de rest van de mensen in het ziekenhuis zich tot hem verhouden.

Als je deze aflevering saai vindt, hou even vol. Het wordt stukken beter.

Als de personages je niet bevallen, hou dan maar op, dan wordt het niks.

As je niet tegen de ranzigheid kan... dan heb je een probleem, er zitten een paar veel ranziger afleveringen tussen.

Enjoy.

Link naar bericht
Delen op andere sites
K zat net een stukje te kijken en opzich is die House wel grappig met zn "flapuit" gedrag en dat tikkeltje asociale :P . Voor een pilot vind ik het nog niet echt "pakkend". Beetje een veredelde IC, niet echt spannend maar meer soap/drama achtig.

Zoals gezegd, de pilot is een beetje traag. Het wordt beter, spannender (als je iemand die aan een of andere mysterieuze ziekte lijdt spannend vindt, dan. Het is geen moord die ze oplossen of zo).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het zag er zeker niet verkeerd uit ;) . Geen idee of ik er ooit "fan" van zou worden, maar er zaten wel een hoop leuke dialogen in :Y (zoals die collega van House die dat broodje zat te eten, terwijl House het over die medewerker ging hebben die haar snot aan d'r mouw afsmeert enzo :P )

Als je zegt dat de pilot niet zo sterk is geloof ik dat natuurlijk ;) . Je kan sowieso nooit een serie beoordelen op slechts 1 aflevering. Maar ik denk niet dat ik het persoonlijk beter zal vinden dan een X-Files serie. (Vond ik deze aflevering ook niet weg van hebben :P ... wel weer van die CSI trekjes :P )

Maar heeft er verder niemand gekeken ofzo? :{

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zag er zeker niet verkeerd uit ;) . Geen idee of ik er ooit "fan" van zou worden, maar er zaten wel een hoop leuke dialogen in :Y (zoals die collega van House die dat broodje zat te eten, terwijl House het over die medewerker ging hebben die haar snot aan d'r mouw afsmeert enzo :P )

Als je zegt dat de pilot niet zo sterk is geloof ik dat natuurlijk ;) . Je kan sowieso nooit een serie beoordelen op slechts 1 aflevering. Maar ik denk niet dat ik het persoonlijk beter zal vinden dan een X-Files serie. (Vond ik deze aflevering ook niet weg van hebben :P ... wel weer van die CSI trekjes :P )

Maar heeft er verder niemand gekeken ofzo? :{

Ik wel, ik vond het wel leuk. En idd CSI achtige trekje, met dat binnen in een lichaam kijkene enz. 8-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

De aflevering van vandaag begint eindelijk ergens op te lijken. Het geeft duidelijk aan wat House' werkwijze is: geloven in zijn eigen gelijk, ook al is alle schijn tegen. Ook is duidelijk dat hij trots is en zich niet te veel aan zijn patienten wil hechten, en hij heeft een scherp oog voor detail.

Het ziektegeval zelf was wat minder interessant, maar dat is wel vaker het geval. Omdat je als leek-kijker de zaak toch niet kan oplossen (wat soms wel het geval is bij detectiveshows), moet de rest eromheen wel spannend en interessant zijn. En dat was wel het geval vond.

Zeg, tik ik deze stukjes nou voor de kat z'n viool of kijkt er toch nog wel iemand?

Link naar bericht
Delen op andere sites

M'n ouders gingen om 21.15 ofzo pitten, dus kon ik geen tv meer aan hebben |:( . Schiet ook echt niet op om een serie op tv te volgen... ik moet het echt op dvd hebben wil ik er iets van bij kunnen houden ;(

Daarnaast heeft House concurrentie met Prison Break op hetzelfde tijdstip... daar zal iedereen wel naar zitten te kijken :')

Link naar bericht
Delen op andere sites
Daarnaast heeft House concurrentie met Prison Break op hetzelfde tijdstip... daar zal iedereen wel naar zitten te kijken :')

House: 835.000 (Vorige week: 810.000)

Prison Break: 694.000 (Vorige week: 773.000)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hehe lol :P House wint kijkcijfers en Prison Break verliest fors. Zal wel komen omdat Prison Break herhalingen ofzo zijn... of niet?

Moet haast wel. Het tweede seizoen is hier nog niet begonnen, dus in Nederland al helemaal niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het 2e seizoen van Prison Break is wel al begonnen in Amerika. Afgelopen maandagnacht (NL tijd) was aflevering 2 van seizoen 2.

Maar Prison Break wordt veel gekeken via minder legale wegen hier in Nederland en zijn er dus geen super hoge kijkcijfers. In Nederland zijn ze bij aflevering 18 (toch?) van seizoen 1, de meeste die Prison Break volgen hebben dat allang gezien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het 2e seizoen van Prison Break is wel al begonnen in Amerika. Afgelopen maandagnacht (NL tijd) was aflevering 2 van seizoen 2.

Maar Prison Break wordt veel gekeken via minder legale wegen hier in Nederland en zijn er dus geen super hoge kijkcijfers. In Nederland zijn ze bij aflevering 18 (toch?) van seizoen 1, de meeste die Prison Break volgen hebben dat allang gezien.

Is dat zo? Ik zie steeds reclame voorbij komen maar ik wist niet dat het al begonnen was.

En House kun je ook gewoon downloaden, dus waarom zouden mensen voor Prison Break wel moeite doen en voor House niet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Is dat zo? Ik zie steeds reclame voorbij komen maar ik wist niet dat het al begonnen was.

En House kun je ook gewoon downloaden, dus waarom zouden mensen voor Prison Break wel moeite doen en voor House niet?

Ik geloof dat het elke maandag 21:20 uur komt op Fox (Amerikaanse tijd)

Heeft House ook altijd een spannende cliffhanger? Ik heb het nog niet gezien omdat ik dan moet voetballen en daarna ga ik even naar de kantine.

Prison Break heeft altijd een spannende cliffhanger waardoor je vaak niet kunt wachten op de volgende aflevering. Als het dan mogelijk is hem te downloaden, doen veel mensen dat zo snel mogelijk.

Link naar bericht
Delen op andere sites

21:20 lijkt met ERG onwaarschijnlijk. Hier begint alles op het hele of het halve uur (ja, van een uur televisie is gemiddeld 18 minuten reclame).

House is losse afleveringen, geen cliffhanger. Behalve dan de laatste aflevering van een seizoen. Dus daar heb je wel gelijk in.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja rond half 10/10 uur ergens geloof ik.

Maar ik denk dat je House idd gewoon kijkt 'om de aflevering'.

Prison Break kijk je 'om dat je wil weten hoe het uiteindelijk afloopt met de verschillende verhaal lijnen'. :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja rond half 10/10 uur ergens geloof ik.

Maar ik denk dat je House idd gewoon kijkt 'om de aflevering'.

Prison Break kijk je 'om dat je wil weten hoe het uiteindelijk afloopt met de verschillende verhaal lijnen'. :+

Goed punt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ja rond half 10/10 uur ergens geloof ik.

Maar ik denk dat je House idd gewoon kijkt 'om de aflevering'.

Prison Break kijk je 'om dat je wil weten hoe het uiteindelijk afloopt met de verschillende verhaal lijnen'. :+

En X-Files is een combinatie :D . Een rode draad, waarvan je steeds wilt weten hoe het verder gaat, EN een hoop losse afleveringen _O_

Werkt inderdaad wel beter als het gaat om "kijkers vasthouden" . Je mag namelijk geen aflevering missen, anders vat je er al geen hout meer van :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites
hehe concurrentie vanaf volgende week wonderer :P

Sbs6 gaat geen House uitzenden vanwege darts :P

En op rtl7 komt vanaf volgende week op donderdag weer X-Files :D:D:7 . Dat is nog veel gaver :+

Kut darts }:| (DJ leest hier toch niet want hij vindt het een stomme topic titel) :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...