Ga naar inhoud

Draadloos netwerk


Aanbevolen berichten

Ik wil graag een draadloos netwerk hier in huis, vooral omdat ik binnenkort een laptop ga kopen en ik lekker vrij door het hele huis wil internetten. We hebben een linuxserver op dit moment.

Vroeg me af of iemand ervaring heeft met draadloze netwerken en hoe dat in zijn werk gaat. Het gaat om zowel het delen van internet als bestanden van de ene computer naar de andere sturen.

Is het mogelijk om twee verschillende netwerken te hebben? Ik zou bijvoorbeeld graag een mininetwerkje willen met mijn PC en laptop, zodat ik niet al mijn mappen hoef te delen met het hele netwerk, maar gewoon op mijn laptop gebruik kan maken van alle bestanden op mijn PC zonder ze te hoeven kopieren. Is dat uberhaupt mogelijk?

Link naar bericht
Delen op andere sites

straling is niet zo goed voor je, maar dat terzijde

je hebt de keuze uit:

11mbps

54mbps

voor bestandsdeling is 54mbps beter, maar is ook duurder uiteraard.

het best koop je een LinkSys router want dan zou je het zo kunnen doen:

laptops - draadloos

pc's - met draad (als je wil)

draadloos is wel storingsgevoelig, moet je minimaal 256bit encypted beveiligen en geeft veel gedoe. Denk goed na voor je er aan begint, kost een hoop geld.

2 kleine netwerkjes kan, maar dan heb je wel 2 routers nodig.

als je onder Windows op dezelfde workgroup zit kun je via pcnaamc$ naar de harddisk van die pc of laptopnaamd$ etc. en daarvoor hoef je ze niet apart te delen.

Je hebt wel op beide computers een administrator account onder 2000 of XP hebben en dat moet wachtwoord beveiligd zijn. Ervaring in XP Pro, of dat in Home ook zo is weet ik niet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
straling is niet zo goed voor je, maar dat terzijde

als je onder Windows op dezelfde workgroup zit kun je via pcnaamc$ naar de harddisk van die pc of laptopnaamd$ etc. en daarvoor hoef je ze niet apart te delen.

Je hebt wel op beide computers een administrator account onder 2000 of XP hebben en dat moet wachtwoord beveiligd zijn. Ervaring in XP Pro, of dat in Home ook zo is weet ik niet.

hmmz haal Karim ns van het toetsenbord af...

Maar je kan dus indd die shares met een wachtwoord beveiligen, zodat je er alleen zelf op kan koekeloeren. Als je helemaal handig bent, maak je even een "netwerkverbinding" (rechtermuisknop deze computer). En dan geef je computersharenaam een drive letter. Vink het hokje aan dat hij iedere keer die verbinding moet herstellen en je kan de drives in je pc gewoon benaderen vanuit je laptop.

Je kan de shares met een wachtwoord beveiligen. Maar je kan ook bepaalde gebruikers wel en geen toegang geven tot een share. (Kan je allemaal gewoon in het tabblad van de shares instellen).

Werkt op deze manier met Win2k en XP... 9x werkt het ook, maar zitten sommige dingen ergens anders verstopt..

Wat je concreet nodig hebt is denk ik een draadloze router/switch. Waar je dus ook je huidige bedraadde netwerk ook op kan aansluiten. Pc's enzo gaan dus gewoon via bedrading. Ligt er toch al en minder storinggevoelig ed. Dan moet je een pcmia kaartje of usb gevalletje voor je laptop hebben, zodat ie je router kan bereiken.

Ik zou trouwens wel 54mbit nemen.. Anders zit je straks dat het te sloom is ;) Verder zou ik voor draadloos echt wel merkproducten (dus alleen Linksys) nemen... Heb genoeg verhalen gehoord over andere troep... Een meter bereik ofzo :r

Succes ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Mijn computer is eindelijk lid van dezelfde workgroup als de rest van het huis (ik wist niet meer waar ik dat terug kon vinden). Ik had dus ingesteld dat je met een wachtwoord op mijn computer kon, inplaats van "assume this person logs on". Werkte prima, tot ik opnieuw opstartte. Toen moest ik zelf ook ineens een wachtwoord invoeren. Enne... dat wist ik niet mee :@

Gelukkig kon ik na een paar pogingen wel mijn computer in, anders was ik mooi de pineut geweest. Phew!

Maar goed. Even op de PC van pa getest of ik nou bij mijn computer kon, en dat werkte (hoewel ik niks gedeeld had). Punt was alleen dat ik daarna niet wist hoe ik de verbinding met mijn computer weer moest verbreken, iemand een idee?

En ik vroeg me even af hoe je een hele schijf deelt, zodat ik daar een netwerk drive van kan maken op mijn laptop.

En hoe makkelijk is het draadloos delen van internet met een andere computer? Als alternatief voor een draadloze router. Op deze pc draait win2k pro, de laptop heeft XP home.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mijn computer is eindelijk lid van dezelfde workgroup als de rest van het huis (ik wist niet meer waar ik dat terug kon vinden). Ik had dus ingesteld dat je met een wachtwoord op mijn computer kon, inplaats van "assume this person logs on". Werkte prima, tot ik opnieuw opstartte. Toen moest ik zelf ook ineens een wachtwoord invoeren. Enne... dat wist ik niet mee :@

lol :P

Gelukkig kon ik na een paar pogingen wel mijn computer in, anders was ik mooi de pineut geweest. Phew!

Maar goed. Even op de PC van pa getest of ik nou bij mijn computer kon, en dat werkte (hoewel ik niks gedeeld had). Punt was alleen dat ik daarna niet wist hoe ik de verbinding met mijn computer weer moest verbreken, iemand een idee?

venstertje weer weg klikken?

En ik vroeg me even af hoe je een hele schijf deelt, zodat ik daar een netwerk drive van kan maken op mijn laptop.

Je hele harde schijf deel je door bij "deze computer" rechtermuisknop op betreffende harde schijf te doen en "delen" of "share.." kiezen (als delen of share er niet staat moet je eigenschappen kiezen, dan staat er een tabblad bij dat "delen" heet)

Dan klik je het bolletje 'deze map delen' aan. kies dan helemaal onderaan "nieuwe share" en vul daar de gewenste eigenschappen in. Sharenaam is belangrijk, heb je zo nodig ;)

Op je laptop klik je met rechts op "deze computer" of "mijn netwerklokaties", dan kies je "netwerkverbinding maken" (eronder staat "netwerkverbinding verbreken", mocht je dat ooit zoeken ;) )

Nu kan je de drive letter kiezen en de locatie opgeven van de share, dat is dus jouwcomputersharename jouwcomputer kan zowel je computernaam zijn als het ip adres van jouw computer

En hoe makkelijk is het draadloos delen van internet met een andere computer? Als alternatief voor een draadloze router. Op deze pc draait win2k pro, de laptop heeft XP home.

Is te doen. Als je het op deze manier doet kan je internet maar met 1 andere pc (laptop) delen. Met Linux is het een kwestie van iptables goed instellen en op die client de juiste gateway opgeven... Zal met Windows, vooral 2k en xp ook niet zo moeilijk zijn. alleen geen ervaring mee en te lang geleden dat ik erover heb gelezen ;)

Staat op GoT nog ergens een heel lang topic over draadloosnetwerk (2 of 3 nu al geloof k), staan best gave dingen in... Heb het ooit ns doorgelezen... Zal wel ns n linkje posten...

Was wel opvallend dat dat topic vooral in de zomer populair werd :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

...

En hoe makkelijk is het draadloos delen van internet met een andere computer? Als alternatief voor een draadloze router. Op deze pc draait win2k pro, de laptop heeft XP home.

Een internetverbinding delen (zoals dat in Windows wordt bedoeld) doe je alleen wanneer één pc in het netwerk rechtstreeks op internet kan en de rest alleen via die ene pc. Die moet dan dus ook aanstaan wil de rest op internet kunnen. Zo'n situatie kun je herkennen doordat de "internet master" pc minstens 2 netwerkkaarten heeft: 1 voor het internetmodem en 1 voor het interne netwerk. Dit kom je tegenwoordig niet zoveel meer tegen. Hoe ziet nu je netwerk er uit? ADSL, router, dhcp, switch, wireless?

11 Mb wireless kan trouwens ook voldoende zijn, want dat is je internet verbinding toch lang niet. 54 Mb wordt pas interessant wanneer je met regelmaat grote bestanden binnen je eigen netwerk wireless rondpompt, of wanneer er 4 man tegelijkertijd wireless zwaar moeten kunnen gamen of zo. Ik zou alleen 54 Mb nemen als je prijsverschil gering is. Bij de client cards (PCMCIA, PCI) is dat niet veel meer, maar de WAP's toch nog wel. Scheelt een beetje per merk en het ligt er ook aan wat je WAP (wireless access point) nog meer moet kunnen doen (router, switch etc.).

Hou er overigens rekening mee dat de functionaliteit rond beveiliging en delen bij XP Home is beperkt t.o.v. XP Pro.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aha! Dank je wel, dat werkt dus niet. De situatie is nu modem-server-hub.

Bradley zei ook al dat ik een router moest nemen. Toevallig staat deze maand een onderzoek in de Consumentengids, dus we kijken nu naar NetGear. De computer van mijn vader heeft al een wireless kaart, mijn laptop ook, dus met de router alleen komen we een heel eind. En anders donder ik er nog wel een kaart in, ik heb nog slots over.

Persoonlijk zit ik er niet zo mee als mensen gebruikmaken van het internet via ons, zolang ze het maar niet misbruiken.

Als je zo'n wireless router hebt, kun je dan op een (of alle) computers bekijken wat het verkeer doet enzo?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aha! Dank je wel, dat werkt dus niet. De situatie is nu modem-server-hub.

Bradley zei ook al dat ik een router moest nemen. Toevallig staat deze maand een onderzoek in de Consumentengids, dus we kijken nu naar NetGear. De computer van mijn vader heeft al een wireless kaart, mijn laptop ook, dus met de router alleen komen we een heel eind. En anders donder ik er nog wel een kaart in, ik heb nog slots over.

Persoonlijk zit ik er niet zo mee als mensen gebruikmaken van het internet via ons, zolang ze het maar niet misbruiken.

Als je zo'n wireless router hebt, kun je dan op een (of alle) computers bekijken wat het verkeer doet enzo?

Ok, zo te horen kunnen jullie dan inderdaad het beste een draadloze router kopen. Daar sluit je je ADSL aansluiting op aan en de rest doe je draadloos. Is de pc van je pa de server of is dat een aparte doos? Ook de server moet je aan de router knopen. Dat kan via een UTP (netwerk) kabel, maar dan moet je draadloze router dus ook UTP poorten hebben! Server via wifi kan natuurlijk ook. Voordeel is dat je de router dan makkelijk in de meterkast kunt installeren, mits je daar ook 220v hebt. Linksys heeft hier ook betaalbare modellen in. 11 Mb lijkt me voor jullie voldoende.

De hub heb je dan in principe niet meer nodig.

Vervolgens moet je 2 dingen regelen: beveiliging en toegang.

Beveiliging is een must, want het misbruik komt anders vanzelf. Is een kwestie van tijd en de gevolgen kunnen niet te overzien zijn - ook als particulier. Je hoeft ook niet te overdrijven, we hebben het niet over het Witte Huis. ;) De volgende zaken moet je voor wireless wel geregeld hebben:

1. MAC adres filtering (fysieke identificatie en autorisatie van een netwerkkaart en dus pc)

2. encryptie van de data via WEP of WPA.

Hiermee hou je in de praktijk ongewenste figuren tegen en kun je toch vrij makkelijk je buren of zo toegang geven.

Als je er verder nog hulp mee nodig hebt, hoor ik het wel...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Je bent helemaal geweldig.

Ik zit nu een beetje te kloten met het installeren van mijn laptop, ik heb de netwerkkabel van mijn ouders daarvoor gebruikt want die zijn er toch niet.

Ik zit nu alleen met het probleem dat het netwerk niet meer werkt. Zowel op de laptop als op mijn computer niet. Ze zitten allebei op dezelfde workgroup maar ze piepen dat ze geen toegang hebben.

Nogal irritant, want ik heb dus een zooi programma's die ik op mijn laptop wil hebben die gewoon op mijn comp staan, maar om nou met USB sticks en/of downloads te gaan werken... ik wil gewoon een netwerk drive maken van de schijf waar al die programma's op staan, maar hij wil niet meer :'(

Ik ga de server opnieuw opstarten, misschien ligt het daaraan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Je bent helemaal geweldig.

Ik zit nu een beetje te kloten met het installeren van mijn laptop, ik heb de netwerkkabel van mijn ouders daarvoor gebruikt want die zijn er toch niet.

Ik zit nu alleen met het probleem dat het netwerk niet meer werkt. Zowel op de laptop als op mijn computer niet. Ze zitten allebei op dezelfde workgroup maar ze piepen dat ze geen toegang hebben.

Nogal irritant, want ik heb dus een zooi programma's die ik op mijn laptop wil hebben die gewoon op mijn comp staan, maar om nou met USB sticks en/of downloads te gaan werken... ik wil gewoon een netwerk drive maken van de schijf waar al die programma's op staan, maar hij wil niet meer :'(

Ik ga de server opnieuw opstarten, misschien ligt het daaraan.

Om nog even terug te komen op mijn vorige post:

Ik lees zojuist dat jullie al een modem hebben. Als die minder dan 2 jaar oud is, is het er waarschijnlijk eentje met router functies. Hangen jullie nu de pc's en de server allemaal via de hub aan het modem? Dat zou betekenen dat je geen draadloze router moet kopen, maar alleen een WAP (wireless access point). Scheelt weer in de pegels. *O*

Nu even naar je "gekloot".... :)

Als ik het goed begrijp heb je 1 pa pc, 1 maike pc en 1 maike laptop. Correct? Hangen die allemaal aan de hub?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Om nog even terug te komen op mijn vorige post:

Ik lees zojuist dat jullie al een modem hebben. Als die minder dan 2 jaar oud is, is het er waarschijnlijk eentje met router functies. Hangen jullie nu de pc's en de server allemaal via de hub aan het modem? Dat zou betekenen dat je geen draadloze router moet kopen, maar alleen een WAP (wireless access point). Scheelt weer in de pegels. *O*

Nu even naar je "gekloot".... :)

Als ik het goed begrijp heb je 1 pa pc, 1 maike pc en 1 maike laptop. Correct? Hangen die allemaal aan de hub?

Ik weet eigenlijk niet of de modem een router heeft... hij is al vier jaar oud ofzo. We hebben een ouwe 486 als firewall/router.

De huidige configuratie is broertje pc, maike laptop en maike pc aan de hub. We zitten allemaal op de workgroup "huis".

Het punt is nu dat ie zegt dat ik niet de rechten heb om de netwerkserver te bekijken (en dus welke computers er rondhangen op het netwerk), terwijl dat gisteren nog wel kon. De foutmelding op de laptop:

Huis is niet toegankelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van de server als u wilt weten of u toegangsmachtigingen hebt.

De lijst met servers voor deze werkgroep in momenteel niet beschikbaar.

Ik loop nu even naar de andere computer om daar de foutmelding over te tikken, momentje.

edit: Huis is not accessible.

The network path was not found.

Stuk korter dus... is ook win2k.

Afijn... niet fijn. Deze computer vindt trouwens nog steeds werkgroep "workgroup" waar ie eerst lid van was en nu niet meer.

En nu ben ik even sporten want ik zit al de hele middag te pielen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Laptop afgekoppeld, pa's PC weer aangesloten, opgestart, netwerk (snertwerk ;)) werkt weer gewoon. Ook vanaf mijn PC.

De laptop is dus de zwakke schakel, maar ik zou echt niet kunnen zeggen waar dat aan ligt. Het account waar ik mee inlog heeft beheerderstoegang.

Kan het trouwens kwaad als ik de netwerk kabel er gewoon uitruk of moet ik de computer uitzetten?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kan het trouwens kwaad als ik de netwerk kabel er gewoon uitruk of moet ik de computer uitzetten?

Dit kan zeker weten geen kwaad. Ik heb dit zelf ook vaak genoeg gedaan, zowel thuis als op m'n werk en zonder problemen. Volgens mij zijn netwerkkaarten juist zo gemaakt dat je de computer niet hoeft uit te zetten voor je de kabel eruit trekt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet of de modem een router heeft... hij is al vier jaar oud ofzo. We hebben een ouwe 486 als firewall/router.

Ah, een Lux doosje zeker? Da's ook goed. Hoef je nog steeds alleen maar een WAP aan te schaffen voor wifi. Die prik je dan ook in de hub.

De huidige configuratie is broertje pc, maike laptop en maike pc aan de hub. We zitten allemaal op de workgroup "huis".

Nu mis ik de pa pc... 8)7 De maike laptop is daar zeker voor in de plaats gekomen...?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Laptop afgekoppeld, pa's PC weer aangesloten, opgestart, netwerk (snertwerk ;)) werkt weer gewoon. Ook vanaf mijn PC.

De laptop is dus de zwakke schakel, maar ik zou echt niet kunnen zeggen waar dat aan ligt. Het account waar ik mee inlog heeft beheerderstoegang.

Mja, maar da's een LOKAAL beheerder account (local administrator in Engels). Dat betekent dat je onbeperkte rechten hebt op je pc/laptop en dat staat los van evt. rechten op andere dozen zoals de server.

Je kunt onder Deze Computer/Eigenschappen (via rechter muis) even checken of de maike laptop in de juiste werkgroep (Thuis) zit. Daarnaast kun je op de andere dozen checken of de gebruiker Maike daar gedefinieerd is en de juiste rechten heeft. Dat gaat het makkelijkst door naar de instellingen van andere pc's en gebruikers te kijken, waarvan je zeker weet dat ze wel toegang hebben.

Begrijp ik nou goed dat wanneer je je laptop inprikt dat geen enkele pc meer op het net kan??? Da's raar.... Wat gebeurt er als je alleen de pa pc van het netwerk haalt? Doen de andere pc's het dan nog wel?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ja, het is allemaal lekker ;) Ik kom een netwerk aansluiting te kort, dus vandaar dat ik pa's kabeltje even in mijn laptop had geprikt.

Ok, ik heb even mijn PC nagekeken, en die stond ineens weer op WORKGROUP in plaats van HUIS. Wat op zich geen probleem is, behalve dat op mijn laptop gisteren ik alleen voor HUIS kan kiezen. Dan is het natuurlijk niet zo raar dat ik mijn pc niet kon vinden.

Verder weet ik niet precies hoe het werkt, maar als je maar een computer hebt die op een werkgroep zit, gaat ie dan niet gewoon piepen?

Internet doet het trouwens prima altijd op alle computers, het is puur het netwerk dat voor problemen zorgt. Ik ga zo even een extra kabeltje halen dat ik in de hub prik en dan maar even kijken wat het wel en niet doet.

Bedankt voor de info in ieder geval ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik snap er geen moer meer van.

Oude situatie: drie pc's op netwerk aangesloten, alledrie zichtbaar in werkgroep HUIS op alle computers.

Nieuwe situatie: drie pc's plus laptop aangesloten. Op mijn pc zie ik vier computers, op pa's pc alleen zijn eigen en op de laptop zie ik helemaal niks want ik krijg geen toegang. Op mijn broertjes computer zie ik ook allevier de computers, maar ik heb geen toegang tot de laptop.

Wat een lol. Ik ga nog eens even alle instellingen nalopen, maar ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen. We zitten hier wel met drie verschillende OSes, 2x XP pro, 1x XP home en 1x Win2k pro...

Link naar bericht
Delen op andere sites
allemaal op dezelfde workgroup?

Yep. Net zelfs nog de wizard gedraaid, maar ik blijf niet voldoende machtigingen hebben om het netwerk op te mogen. Ik zal eens in de help snuffelen, misschien dat dat iets oplevert.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yep. Net zelfs nog de wizard gedraaid, maar ik blijf niet voldoende machtigingen hebben om het netwerk op te mogen. Ik zal eens in de help snuffelen, misschien dat dat iets oplevert.

ga eens via explorer of start>run/uitvoeren naar:

pcnaamdriveletter$

bijvoorbeeld: laptopc$

voer gebruikersnaam en wachtwoord in van het admin account van de pc die je wil benaderen.

Zorg wel dat je file/printersharing aan hebt staan he!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ik dat doe met een andere dan mijn eigen computernaam (vanaf de laptop), krijg ik de boodschap "het opgegeven netwerkpad is door geen enkele netwerkleverancier geaccepteerd".

Als ik de laptop vanaf pa's computer wil bereiken, kan ie hem niet vinden. Zelfde geldt voor mijn eigen pc.

Ik snap er niks meer van. Ik ben standaard als beheerder ingelogd...

Link naar bericht
Delen op andere sites
hmm da's dan apart

en als je kijkt in NETWERKLOKATIES en dan het hele netwerk doorzoeken

Ik vind "HUIS" en als ik daar op dubbelklik, krijg ik die foutmelding weer, dat ik geen toegangsmachtiging heb.

Nogmaals, twee van de drie andere computers vinden de laptop wel in HUIS, maar kunnen er niet op. De laptop zelf vind de andere computers niet eens.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed, het probleem is opgelost. Twee verschillende firewalls, plus de server firewall.... Norton en Windows staan nu uit en nu werkt het ;)

Sorry dat ik jullie ermee heb lastig gevallen.

Nou PHP, Xitami en MySQL nog aan de praat zien te krijgen... ik word hier zo moe van.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Allemaal nieuw voor mij, ik weet het ook niet hoor. Ik ben intussen wel gewend dat ik computers dingen laat doen (of niet laat doen) die niemand snapt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

[CENSUUR]!!!

Ik word gek! Draadloze router binnen, ik denk "die sluit ik wel even aan". Ja, niet dus. 3 uur zitten prutsen en nog werkt ie niet.

Eerst met de wizard, nou, de helft van de tijd kon ie de router niet eens vinden. Toen maar even de manual eropna geslagen en toen bleek dat je het ook zonder zo'n bagger wizard kon doen. Ik dus fijn alle instellingen aanpassen... Router werkt prima, kan er alleen niet het internet mee op. En ik weet dus echt niet wat ik fout doe.

Eerst static IP gedaan, want we hebben van xs4all een statisch IP gekregen. Maar dan kan je nergens username en wachtwoord invullen. Toen toch maar PPTP want dat klonk wel logisch. Allerlei dingen ingevuld... niks. Nu weet ik niet wat ik moet invullen bij Default Gateway. In het huidige systeem is dat gewoon het IP van de router/server... werkt dat in het nieuwe systeem ook dan? De help zegt dat je die van je ISP krijgt, maar dat hebben we dus niet...

Wat moet ik nou? Kan iemand me helpen?

Please?

Oh ja, en daarnaast, hoe krijg je de kabel-computers en de draadloze computers in hetzelfde netwerk?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[CENSUUR]!!!

Ik word gek! Draadloze router binnen, ik denk "die sluit ik wel even aan". Ja, niet dus. 3 uur zitten prutsen en nog werkt ie niet.

Eerst met de wizard, nou, de helft van de tijd kon ie de router niet eens vinden. Toen maar even de manual eropna geslagen en toen bleek dat je het ook zonder zo'n bagger wizard kon doen. Ik dus fijn alle instellingen aanpassen... Router werkt prima, kan er alleen niet het internet mee op. En ik weet dus echt niet wat ik fout doe.

Eerst static IP gedaan, want we hebben van xs4all een statisch IP gekregen. Maar dan kan je nergens username en wachtwoord invullen. Toen toch maar PPTP want dat klonk wel logisch. Allerlei dingen ingevuld... niks. Nu weet ik niet wat ik moet invullen bij Default Gateway. In het huidige systeem is dat gewoon het IP van de router/server... werkt dat in het nieuwe systeem ook dan? De help zegt dat je die van je ISP krijgt, maar dat hebben we dus niet...

Wat moet ik nou? Kan iemand me helpen?

Please?

Oh ja, en daarnaast, hoe krijg je de kabel-computers en de draadloze computers in hetzelfde netwerk?

Ik hoop dat ik je kan helpen.

We hebben thuis een flink groot netwerk (UTP) en Draadloos netwerk liggen.

Over dat draadloze netwerk: Wij kunnen thuis NOOIT op het netwerk komen, als de FIREWALL aanstaat.

Die hebben wij dus uitstaan.

Ik weet niet of je de Firewall nog aan hebt staan, als je het nog aan hebt staan, zet het eens uit, en probeer het nog eens om op internet te komen.

Succes!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...