Ga naar inhoud

Cobra 11


Aanbevolen berichten

Unsere Sicherheit ist ihr job!

afc1120logo14wl.jpg

cobra11nu6.jpg

Wie is er nog meer fan van deze Duiste serie over Die Autobahnpolizei?!

Zelf vind ik dit een steengoeie actieserie en heb dan ook bijna alle afleveringen gezien!

De serie draait om een team van agenten Hotte Herzberger en Dieter Bonrath, die onder leiding staan van Anna Engelhardt. Verder hebben ze een secretaresse, Andrea Schäfer.

Daarnaast heeft Engelhardt ook de leiding over 2 rechercheurs.

In het eerste seizoen waren dat Frank Stolte en Ingo Fischer, maar Ingo wordt al gauw (1e aflevering) doodgeschoten. Zijn vervanger is Semir Gerkhan.

Na het 1e seizoen komt Frank niet meer terug, maar krijgt Semir wel een nieuwe partner, Andre Fuchs. Ook Andre blijft niet lang in de serie en wordt op Mallorca aan het einde van het 3e seizoen al doodgeschoten.

De opvolger van Andre wordt Tom Kranich en hij werkt een aantal seizoenen samen met Semir.

Aan het einde van het 6e seizoen verlaat ook Tom de serie (waarschijnlijk wordt dit over 2 weken uitgezonden) en zal Jan Richter hem tijdelijk opvolgen. Tijdelijk, omdat Tom weer terug komt in het 9e seizoen!!

Cobra 11 is elke woensdag om 20.30 uur te zien op RTL 5

Als jullie willen discusieren, doe het dan hier!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vanavond wordt om 20.30 op RTL 5 de voorlopig laatste aflevering uitgezonden waarin Tom Kranich is te zien. Zijn opvolger wordt Jan Richter.

Ik ben benieuwd wat die Jan voor een figuur is en daarnaast ben ik ook benieuwd wat de reden is dat Tom weg is.

Zelf denk ik dat het te maken heeft met Elena Kruger, die vorige week al te zien was en die het vriendinnetje van Tom is.

We'll see!!

Link naar bericht
Delen op andere sites

cobra 11, cobra 11, och ja!! die duitse serie! de eerste aflevering die ik ooit ervan had gezien was op rtl4, een extra lange aflevering overigens, hier komt er een samenvatting van: er was over een vrouw, die moest ergens naartoe, haalde haar auto op bij de garage, en reed weg, toen zat er ineens een agent in die wagen (ben vergeten HOE, vandaar), moest naar het politie-bureau, ging ze afzetten, maar ze reed tegen een fietser aan, en dat was de nieuwe collega van die agent die in de auto zat en naar het politie-bureau moest, toen ging die vrouw hun afzetten, maar wat blijkt: de remmen deden het niet meer!! de halsbrekende toeren werden allemaal op tv uitgezonden, waardoor de garagemonteurs het konden zien. wat bleek: hadden ze de remleidingen niet erin gedaan, lagen nog op tafel.... op het eind was het de auto tegen de open brug, de auto zijn benzine was bijna opmaar ze waren ook bijna bij de open brug, maar ik weet niet hoe hij afliep. of: ze stopten neeeeet op tijd, of: ze sprongen uit de wagen en de wagen reed door, kaboem dus. RM, weet jij hoe het afliep of welke afl. het eigenlijk was?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik weet welke aflevering dit is.

Het betreft een TVfilm. Hollenfahrt Auf Der A4.

Dit is de eerste aflevering van het 7e seizoen en het betreft aflevering 48.

Semir Gerkhan zou een nieuwe partner krijgen, omdat zijn vorige partner (Andre Fuchs) is doodgeschoten op Mallorca.

Die nieuwe collega heet Tom Kranich en komt te laat op zijn eerste werkdag, doordat hij wordt aangereden door die vrouw waar Samba-boy het over had. Om het goed te maken zou ze hem naar politiebureau brengen.

Ik meende dat Tom contact zocht met Semir, die achter hem reed en dat Tom al meteen halsbrekende toeren ging uithalen om onder de auto te kijken waar hij eventueel iets kon aanpassen zodat de remmen wel werkten. Ik meende dat ze werden geholpen door naast de auto te rijden en dat ze op die manier allen omstebeurten overstapten.

Voor de mensen die interesse hebben en een aardig woordje Duits kunnen, hier een link naar de Krimi Homepagewaar alle tot nu toe uitgekomen afleveringen van Cobra te vinden zijn, met daarbij een samenvatting!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Cobra 11 is zeker een heel leuk programma met mooie stunts en een spannend verhaal. Sinds ik eens de extra lange aflevering waarin een auto met een rotgang over de Duitse "autobahn" rijdt en niet meer kan remmen, heb gezien ben ik helemaal fan van deze serie. Echt top en leuk dat het weer te zien is! ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Cobra 11 is de beste Duiste Krimi die er is. Ik zit ook echt vurig te hopen dat ze de serie op DVD uitbrengen. Het zijn nu 9 seizoenen en 131 afleveringen, dus het zal wel even duren, maar ik ga zeker kopen!

Wel jammer dat ze alles nu door elkaar heen uitzenden. Ik neem voor de zekerheid alles op en dan staat alles dus dwars door elkaar. Maar goed...Beter iets dan niets zeg ik dan maar :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

ENORME KICK NAAR BOVEN!

Nieuws van Cobra 11

Naar het schijnt gaat Andrea Schäfer in het 9e seizoen de serie uit en wordt ze vervangen door Petra.

Daarnaast zal ook Tom Kranich de serie voor de 2e keer verlaten en wel na het 10 seizoen. Zijn vervanger wordt in seizoen 11 Chris Ritter. Leuk om te melden; Chris Ritter wordt gespeeld door de acteur Gedeon Burkhard, die ook in Commissaris Rex de rol van Alexander Brandtner speelde. Persoonlijk vind ik dit erg jammer, omdat hij toch een hele bekende kop heeft...

Wat vinden jullie daarvan??

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...