Ga naar inhoud

Jelger en Sebastiaan


Aanbevolen berichten

Wie kent ze niet?

Jelger de Goochelaar en Sebastiaan de Clown.

De 1e serie gaat over een bankovervaller. In het kort:

J&S hebben geen geld meer omdat Sebastiaan het heeft verpest op het werk. Ze zoeken dringend geld en een huis, hun werk was hun huis.

Dan zien ze dat er een bankovervaller gezocht wordt en de beloning 1000 euro is, natuurlijk gaan ze er meteen achteraan met alle gevolgen van dien.

Ik heb van Jelger zelf een proefaflevering gekregen en daarna heb ik de hele serie besteld, echt te gek wat ze in elkaar hebben gezet!

Alles wordt door 2 man gedaan, jawel, de acteurs zelf zijn ook de schrijvers, regisseurs, cameramensen, alle rollen spelen ze zelf (behalve die van de hond witje uiteraard) en het is gewoon ècht een hele leuke serie!

Ik hoop dat Jelger het voor elkaar krijgt de serie ergens op TV te laten draaien want dat is het zeker waard.

Natuurlijk zijn er voor zo'n 1e serie wat verbeterpunten, maar die zijn te verwaarlozen. Het enige kritieke punt vind ik het geluid op sommige punten, het is ook buiten gefilmd en soms is de wind aanwezig, maar dat kun je als je alles met z'n twee doet ook niet horen.

Geweldige serie en ik raad iedereen aan deze eens te bekijken!

Jelger: op naar serie 2 _O_

iemand die de 1e serie al gezien heeft?

Link naar bericht
Delen op andere sites
iemand die de 1e serie al gezien heeft?

Jup, ik heb de hele 1e serie besteld en heb hem met veel plezier bekeken. :)

Ook ik vind het een hele leuke en goed in mekaar gezette serie, zeker als je bedenkt dat het alles inclusief het camerawerk allemaal maar door 2 mensen gedaan is. ^O^

Ik heb ook later de bonus SVCD met als titel "Uit het leven van Jelger & Sebastiaan" besteld waar op 2 wat kortere filmpjes op staan die allebei iets langer dan 10 minuten duren. Ook heb ik op de aftiteling zien staan dat djkoelkast ook aan de muziek voor deze SVCD heeft meegewerkt, welke muziek op deze SVCD is dat eigenlijk dj?

Op de website heb ik ook al gezien dat er nog een serie van Jelger en Sebastiaan als schatzoekers is uitgebracht, deze heb ik ook al besteld en ben er ook erg benieuwd naar (O)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wie kent ze niet?

Jelger de Goochelaar en Sebastiaan de Clown.

De 1e serie gaat over een bankovervaller. In het kort:

J&S hebben geen geld meer omdat Sebastiaan het heeft verpest op het werk. Ze zoeken dringend geld en een huis, hun werk was hun huis.

Dan zien ze dat er een bankovervaller gezocht wordt en de beloning 1000 euro is, natuurlijk gaan ze er meteen achteraan met alle gevolgen van dien.

Ik heb van Jelger zelf een proefaflevering gekregen en daarna heb ik de hele serie besteld, echt te gek wat ze in elkaar hebben gezet!

Alles wordt door 2 man gedaan, jawel, de acteurs zelf zijn ook de schrijvers, regisseurs, cameramensen, alle rollen spelen ze zelf (behalve die van de hond witje uiteraard) en het is gewoon ècht een hele leuke serie!

Ik hoop dat Jelger het voor elkaar krijgt de serie ergens op TV te laten draaien want dat is het zeker waard.

Natuurlijk zijn er voor zo'n 1e serie wat verbeterpunten, maar die zijn te verwaarlozen. Het enige kritieke punt vind ik het geluid op sommige punten, het is ook buiten gefilmd en soms is de wind aanwezig, maar dat kun je als je alles met z'n twee doet ook niet horen.

Geweldige serie en ik raad iedereen aan deze eens te bekijken!

Jelger: op naar serie 2 _O_

iemand die de 1e serie al gezien heeft?

Nee, nog niet gezien, maar zeker van plan om te kopen. Ik heb laatst een stukje gezien op de site, en vond het erg leuk om te zien. Jelger en Sebastiaan: Jullie zijn top!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ook heb ik op de aftiteling zien staan dat djkoelkast ook aan de muziek voor deze SVCD heeft meegewerkt, welke muziek op deze SVCD is dat eigenlijk dj?

Op de website heb ik ook al gezien dat er nog een serie van Jelger en Sebastiaan als schatzoekers is uitgebracht, deze heb ik ook al besteld en ben er ook erg benieuwd naar (O)

Ik heb een paar van de spannende muziekjes gemaakt, ik meen me te herinneren dat ze er 2 hebben gebruikt.

Ik heb nog geen nieuwe serie gezien, maar als die er is haal ik hem ook in huis :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jelger en Sebastiaan... Nog nooit van gehoord. -0-

Altijd leuk om te weten dat wat je gemaakt hebt, ook enige waardering krijgt! ^O^

Er zijn twee muziekstukken van DJ Koelkast gebruikt in 'Een Spook In Huis?' en eentje in 'Ongewenst Bezoek.'

Maar van de muziek van DJ zijn we voorlopig nog niet verlost, want ook in de Schatzoekersserie en in het filmpje waar Sebastiaan en ik nog aan werken (De Gevonden Portemonnee) komt ook weer originele Koelkastmuziek voor. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jelger en Sebastiaan... Nog nooit van gehoord. -0-

Altijd leuk om te weten dat wat je gemaakt hebt, ook enige waardering krijgt! ^O^

Er zijn twee muziekstukken van DJ Koelkast gebruikt in 'Een Spook In Huis?' en eentje in 'Ongewenst Bezoek.'

Maar van de muziek van DJ zijn we voorlopig nog niet verlost, want ook in de Schatzoekersserie en in het filmpje waar Sebastiaan en ik nog aan werken (De Gevonden Portemonnee) komt ook weer originele Koelkastmuziek voor. ^O^

Koelkastmuziek :D. En nu maar hopen dat die muziek er WEL in blijft en we niet straks Herziene Uitgaves krijgen met muziek van ene Smorenburg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de eerste disc bekeken :@ Verder ben ik er nog niet echt aan toegekomen. Maar Jelger weet al wat ik ervan vind ;)

Ik had zelfs nog een rol als boef aangeboden gekregen, maar dat gaat helaas niet door :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vandaag ook de nieuwe serie van Jelger & Sebastiaan als schatzoekers per post binnengekregen :)

Ben erg benieuwd naar hoe die serie is dus als ik er aan toekom ga ik m vanavond kijken en anders wordt het na het komende weekend omdat dat al vol staat met de zaterdag de locatietour en zondag de première van de Kameleon 2 waarop ook 3 forumleden meegaan. Ik zal iig zeker hier nog posten wat ik van de nieuwe serie vind nadat ik m heb bekeken. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

ej jelger, jij ook hier ;)

Ik heb de eerste serie gezien, en ik vind hem heel leuk. Het verhaal zit gewoon goed in elkaar, en leuke humor. Technisch geen wonder, maar dat stoort in geen geval (geluid een beetje, maar daar raak je aan gewend). Mijn broertjes zijn er ook dol op. Zoals ik vroeger Bassie en Adriaantje speelde, spelen zij nu Jelger en Sebastiaantje ;) Ik heb foto's gezien van de tweede serie en het ziet er ook weer leuk uit.

Link naar bericht
Delen op andere sites
ej jelger, jij ook hier ;)

Ik heb de eerste serie gezien, en ik vind hem heel leuk. Het verhaal zit gewoon goed in elkaar, en leuke humor. Technisch geen wonder, maar dat stoort in geen geval (geluid een beetje, maar daar raak je aan gewend). Mijn broertjes zijn er ook dol op. Zoals ik vroeger Bassie en Adriaantje speelde, spelen zij nu Jelger en Sebastiaantje ;) Ik heb foto's gezien van de tweede serie en het ziet er ook weer leuk uit.

En natuurlijk altijd ruzie om wie er Jelger mag spelen! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Ik heb vandaag ook de nieuwe serie van Jelger & Sebastiaan als schatzoekers per post binnengekregen :)

Ben erg benieuwd naar hoe die serie is dus als ik er aan toekom ga ik m vanavond kijken en anders wordt het na het komende weekend omdat dat al vol staat met de zaterdag de locatietour en zondag de première van de Kameleon 2 waarop ook 3 forumleden meegaan. Ik zal iig zeker hier nog posten wat ik van de nieuwe serie vind nadat ik m heb bekeken. ;)

Wat duren sommige weekenden toch lang. O-) Ik ben erg benieuwd naar je mening namelijk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wat duren sommige weekenden toch lang. O-) Ik ben erg benieuwd naar je mening namelijk!

Ja die was ik idd nog vergeten te geven want ik heb de serie al meteen op de dag toen ik hem binnen kreeg helemaal afgekeken en dat is alweer een tijdje terug. O-)

Maar goed, de reden dat ik de nieuwe serie in 1 keer af keek was dan ook wel omdat ik het een erg leuke serie vond, zelfs nog spannender dan de 1e serie en ook een goed verhaal erin. Ook het camerawerk is erg goed gedaan en het zijn ook erg mooie locaties vind ik. Daarvan ben ik ook nog wel benieuwd waar dat allemaal is geweest.

Kortom: prima! ^O^ Ik kijk alweer uit naar een volgende serie!

--edit: ik heb mijn reactie ook nog even op je website gepost ;)--

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja die was ik idd nog vergeten te geven want ik heb de serie al meteen op de dag toen ik hem binnen kreeg helemaal afgekeken en dat is alweer een tijdje terug. O-)

Maar goed, de reden dat ik de nieuwe serie in 1 keer af keek was dan ook wel omdat ik het een erg leuke serie vond, zelfs nog spannender dan de 1e serie en ook een goed verhaal erin. Ook het camerawerk is erg goed gedaan en het zijn ook erg mooie locaties vind ik. Daarvan ben ik ook nog wel benieuwd waar dat allemaal is geweest.

Kortom: prima! ^O^ Ik kijk alweer uit naar een volgende serie!

--edit: ik heb mijn reactie ook nog even op je website gepost ;)--

Leuk dat je er zo over denkt, ik vind deze serie ook 'beter' dan de eerste.

Die locaties zijn voornamelijk in Brasschaat. Is erg handig, je hebt hier zowel een mooie drukke stad als een stil en rustig bos. En dat kasteel natuurlijk...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu k die reacties hier zo lees moet ik ook wel zon svcd hebben eigenlijk ;) Binnenkort deel 2 maar ns bestellen. Of is het slimmer dat ik deel 1 koop en later misschien 2?

Had dat eerder gezegd... ik heb deel 1 hier liggen, dan hadden we die kunnen kijken in plaats van Amerika 1 ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nu k die reacties hier zo lees moet ik ook wel zon svcd hebben eigenlijk ;) Binnenkort deel 2 maar ns bestellen. Of is het slimmer dat ik deel 1 koop en later misschien 2?

Hangt er maar vanaf wat je leuk vind. In de eerste serie zit meer actie, maar die tweede een beter verhaal en draait het meer om het mysterie. Kies maar zou ik zeggen! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Vind het jammer dat de trailer op je site en het stukje in Man bijt hond overkomen als amateuristisch... waarom alles filmen op één camera? en geen multi-angle? je kan met muziek al heel wat 'actie' teweeg brengen, maar ik vind dat er tenminste een leuk en orgineel verhaal achter moet zitten. Ik maak zelf ook films, samen met mijn hele familie die ik dan laat acteren. monteren doe ik in windows movie maker en adobe premiere elements en het resultaat is iedere keer weer beter en beter. muziek gebruik van grote namen als stepen warbeck, john williams, en fonny de wulf.

het verhaal is gebasseerd op de serie Flikken, alleen zijn het nu een stel kinderen die proberen misdaden op te lossen en doen alsof ze gewoon volwassen zijn en bij de politie werken. wie geinteresseerd is mag me mailen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vind het jammer dat de trailer op je site en het stukje in Man bijt hond overkomen als amateuristisch... waarom alles filmen op één camera? en geen multi-angle? je kan met muziek al heel wat 'actie' teweeg brengen, maar ik vind dat er tenminste een leuk en orgineel verhaal achter moet zitten. Ik maak zelf ook films, samen met mijn hele familie die ik dan laat acteren. monteren doe ik in windows movie maker en adobe premiere elements en het resultaat is iedere keer weer beter en beter. muziek gebruik van grote namen als stepen warbeck, john williams, en fonny de wulf.

het verhaal is gebasseerd op de serie Flikken, alleen zijn het nu een stel kinderen die proberen misdaden op te lossen en doen alsof ze gewoon volwassen zijn en bij de politie werken. wie geinteresseerd is mag me mailen ;)

Ik vind iets wat amateuristisch is, niet meteen slecht. Bassie & Adriaan zijn ook geen geweldige professionals, werkten (als ik me niet vergis) ook met 1 camera, maar vind ik toch heel leuk om te zien. Maar goed, de meeste ietwat amateuristische jeugdseries vind ik vaak juist heel leuk. Zolang het maar boeiend is, doet het er volgens mij niet zo toe of je doorgewinterd bent als filmmaker of niet. Natuurlijk had de film mooier kunnen zijn als je het wel was misschien, maar ik ben het met je eens dat een creatief verhaal de hoofdzaak is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik vind iets wat amateuristisch is, niet meteen slecht. Bassie & Adriaan zijn ook geen geweldige professionals, werkten (als ik me niet vergis) ook met 1 camera, maar vind ik toch heel leuk om te zien. Maar goed, de meeste ietwat amateuristische jeugdseries vind ik vaak juist heel leuk. Zolang het maar boeiend is, doet het er volgens mij niet zo toe of je doorgewinterd bent als filmmaker of niet. Natuurlijk had de film mooier kunnen zijn als je het wel was misschien, maar ik ben het met je eens dat een creatief verhaal de hoofdzaak is.

Klopt als een bus, en ik vind het leuk dat je, in het begin onschuldig projectje, toch hebt weten te ontwikkelen tot iets moois. dat item bij man bijt hond lijkt me al een heel mooie bekroning voor je werk. blijf daarom ook lekker films maken. maar het is wel belangrijk dat er een stijgende lijn in de kwaliteit van je werk zit. je moet je zelf steeds blijven verbeteren. ik ben een ras-perfectionist, en als iets niet goed is is het vaak ook gewoon echt niet bij mij. elke scene die ik draai moet tenminste een aantal keer opnieuw. camera's uit diverse hoeken (over-shoulders shots bijv.) misschien dat ik daarom een beetje sceptisch was over je werk.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vanmiddag ook Jelger en Sebastiaan gekeken *O*

Leuk gedaan! ^O^ leuke geintjes en leuk geacteerd ;) en vooral het ''Jelger en Sebastiaan-theme'' is geweldig met dat fluitje :P Enige wat echt jammer was waren de ''ingezoomde'' beelden... die werden wat korrelig... maar voor de rest aan te raden :7

Ja, helemaal mee eens. Ik kwam er te laat achter dat je die beelden ook veel minder in kon zoomen, maar ja... Deed ik ook alleen maar als het nodig was, omdat je bijvoorbeeld Sebastiaan in beeld zag, of de koffers.

Maar goed dat je hebt gekeken! Verrijkt je culturele leven! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, helemaal mee eens. Ik kwam er te laat achter dat je die beelden ook veel minder in kon zoomen, maar ja... Deed ik ook alleen maar als het nodig was, omdat je bijvoorbeeld Sebastiaan in beeld zag, of de koffers.

Maar goed dat je hebt gekeken! Verrijkt je culturele leven! ;)

Mja... Zijn kleine dingetjes... het doet verder weinig afbreuk aan het geheel. Het was zeker heel leuk :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ze dus ook al gezien :+

Heb tevens ook alle vcds besteld geloof ik ;)

Het verhaal en de acteurs zijn goed. Vooral die opmerkingen van Sebastiaan en met zn drommelse toeter steeds :D echt geniaal _O_

echt zo van "ach wat de ... TUUUUUT" _O-

Muziek is ook gaaf gedaan.

Wat heel erg jammer is, is dat de serie echt door maar twee mensen is opgenomen. En het geluid dus ook alleen met de microfoon van de camera is opgenomen en de shots meestal stijf overkomen doordat de camera op een statief werd geplaatst. Dat laatste is overigens wel redelijk goed opgelost door veel verschillende shots te gebruiken.

Met een aparte geluidsman en cameraman zou het er een stuk beter uitzien, maar waarschijnlijk waren hier geen mensen voor en al helemaal geen geld voor de apparatuur. Wel jammer, want zoals ik al zei is het verhaal erg goed.

Ik zou daarom ook iedereen aanraden die series te bestellen, zodat er bij de derde serie voldoende geld is om wat te doen aan de punten die ik net noemde ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb ze dus ook al gezien :+

Heb tevens ook alle vcds besteld geloof ik ;)

Het verhaal en de acteurs zijn goed. Vooral die opmerkingen van Sebastiaan en met zn drommelse toeter steeds :D echt geniaal _O_

echt zo van "ach wat de ... TUUUUUT" _O-

Muziek is ook gaaf gedaan.

Wat heel erg jammer is, is dat de serie echt door maar twee mensen is opgenomen. En het geluid dus ook alleen met de microfoon van de camera is opgenomen en de shots meestal stijf overkomen doordat de camera op een statief werd geplaatst. Dat laatste is overigens wel redelijk goed opgelost door veel verschillende shots te gebruiken.

Met een aparte geluidsman en cameraman zou het er een stuk beter uitzien, maar waarschijnlijk waren hier geen mensen voor en al helemaal geen geld voor de apparatuur. Wel jammer, want zoals ik al zei is het verhaal erg goed.

Ik zou daarom ook iedereen aanraden die series te bestellen, zodat er bij de derde serie voldoende geld is om wat te doen aan de punten die ik net noemde ;)

De acteurs... :D Het zijn er maar 2 hoor. ;) Nou ja, Noeksa (Witje) is natuurlijk ook een ster-actrice.

Ja, dat afschuwelijk snerpende tuutgeluid elke aflevering. Af en toe een paar accordeonklanken zonder enige harmonie. Ik kan daar zelf ook wel om lachen als ik er naar kijk. Een beetje irritante clown vind ik wel grappig.

Precies wat je typt, ik probeerde veel verschillende shots te gebruiken, aangezien we geen cameraman hadden. Dan bleef toch een beetje de vaart erin.

Trouwens, op de andere SVCD's die jij besteld hebt (Uit Het Leven Van en Schatzoekers), zul je originele Koelkastmuziek horen. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Ik heb gisteren na het bekijken van dit topic en het korte filmpje op de J&S webpage ook meteen alle Svcd's besteld, dus zodra ik ze binnen heb zal ik ze bekijken en zal ik hier mijn mening erover geven!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Hallo!

Hier geen Jelger maar Sebastiaan. Jullie zullen wel denken hoe kan dat nou. Om zelf lid te kunnen worden moet ik eerst mailen ofzo. Ja dat snap ik allemaal niet hoor *) Ben maar een clown. ;) Maar in ieder geval ik heb alle berichten gelezen en ik moet zeggen ik werd er wel erg trots van. Leuk dat jullie het leuk vinden. Maar ik moet zeggen Jelger is soms best een vervelende regiseur hoor. Ha ha ha ha. Maar ja ik hoop ook nog is lid te kunnen worden van het forum.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb afgelopen dinsdag ook alle delen ontvangen en ik moet zeggen ik vind het heel erg leuk en ook mijn zoontje die eerst even moest wennen vindt het geweldig!

Wij raden dan ook iedereen aan om de moeite te nemen om deze series te bekijken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Even een paar aardige nieuwtjes:

* Sebastiaan en ik hebben weer een nieuw filmpje uit (De Gevonden Portemonnee) waarin Witje een glansrol vervult! :Y

* We werken aan een filmpje van ca. 30 minuten om op te sturen naar omroepen en hoogstwaarschijnlijk speelt er iemand van dit forum in mee! *O*

* Ik ben aan het proberen om in het volgende seizoen van Mooi! Weer De Leeuw, een plaatsje te veroveren. ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites

Witje is gaaf :D

Die user die mee gaat spelen is gaaf :D:P

Paul de Leeuw is ook gaaf :D al hoop ik voor je dat ie je niet voor lul gaat zetten :P En als ie het toch doet, dat je het ook door hebt (en niet zoals Bassie denken dat het publiek dubbel ligt om jou grappen :P)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Witje is gaaf :D

Die user die mee gaat spelen is gaaf :D:P

Paul de Leeuw is ook gaaf :D al hoop ik voor je dat ie je niet voor lul gaat zetten :P En als ie het toch doet, dat je het ook door hebt (en niet zoals Bassie denken dat het publiek dubbel ligt om jou grappen :P)

:D:D

Mochten we bij Mooi Weer De Leeuw komen, zal ie vast wel iets uithalen, maar we moeten toch iets over hebben voor publiciteit. Als we eenmaal Paul de Leeuw doorstaan hebben, hebben we niets meer te vrezen. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

In de sluitingstijd van Forumschorum hebben Sebastiaan en ik een soort van omroep gevonden die onze series uit wil zenden. Niet op TV. Nog niet! Maar wel al op internet. Dus al je wat wil zien, kijk dan even op: http://www.kanaal7.com, of kijk op: http://www.provincietv.nl

En laat me even weten wat je er van vindt!

Veel plezier!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Ziet er erg leuk uit! Is dat trouwens de serie dat de laaste serie met Sebastiaan? En welk verhaal heb je geschreven voor hem uit de serie te schrijven?

Dank je...

Dit is inderdaad de laatste serie met Sebastiaan. Hoe Sebastiaan vertrekt en waarom ga ik nog niet verklappen. :X Ik kan wel vertellen dat het een mooi en zelfs beetje dramatisch afscheid is geworden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

_O-:')

Mijn debuut :D Ben erg benieuwd naar het uiteindelijk resultaat ;)

Voor mij gelden ook beide dingen die in deze post staan. Ik zit er zelf op ongeveer 1:13 in bij het filmpje op de site.

Ik hoop dat deze serie net zo goed of misschien nog wel beter dan de serie van J&S als schatzoekers wordt! :D

Nogmaals, ik kan iedereen hier aanraden ook de ander series te kopen want ze zijn echt heel erg leuk!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...