Ga naar inhoud

Arrow Rock Festival - 11 juni 2005 (en andere festivals)


Aanbevolen berichten

En nou ga ik een verslag schrijven ook, al had ik al twee uur in bed willen liggen.

Arrow Rock Festival in Lichtenvoorde (een gat tussen Winterswijk en Zuthpen). Nooit op een festival geweest. Door Angela meegesleurd, want Meat Loaf trad er op. Nou vind ik die ook wel tof, dus ok.

Op de site te laat info gezocht over hoe en wat, en vooral de terugweg baarde me nogal zorgen. De site zei dat er bussen zouden gaan rijden, meer info volgt. Niet dus. En het weer... en het was best wel duur... maar ja, annuleren kon niet meer, dus ik in de trein naar Steenwijk, spullen dumpen en weer in de trein op weg.

Kwamen om half drie aan op het "station". Er zouden bussen zijn naar het festivalterrein. Buschauffeur wist van niks, bracht ons naar Lichtenvoorde, daar wisten we ook van niks. Wij het dorp in, ook niks. Gevraagd, weg gewezen... we waren in de bus iemand tegengekomen die er ook heenmoest, dus het was wel gezellig, maar het kostte ons een uur om dat terrein te bereiken. Moe, au, warm.

De drukte deed mijn hart overslaan, ik heb een hekel aan mensenmassa's. Maar goed, het was een groot terrein en de mensen waren wel tof, veel gewone mensen en een handvol rockers. Voor de eerste bui viel hadden we ons een plekje verschaft onder het rolstoelplatform, droog en comfortabel met redelijk uitzicht op het podium. Geweldig.

We genoten van Styx, Kansas, Crosby-Stills-Nash en niet van Dream Theater, en de rest van het terrein was ook wel leuk, met normaal voedsel en leuke standjes waar je veel geld uit kan geven.

En toen kwam Meat Loaf.

Angela helemaal vooraan, ik hou meer van mijn oren dus ik zat achteraan. Toch leuk hoor. Nieuw en oud repertoire, toen werd ik schor van het meebleren.

Na afloop de bussen zoeken, die er niet waren. Ja, naar Groenlo, dat schiet op. Vader van Angela maar gebeld, die zou ons komen ophalen. In een cafe bij het station gewacht en om vier uur waren we eindelijk thuis. Ik zag intussen sterretjes van moeheid en was blij dat we naar bed konden.

Een geslaagde dag, maar mijn laatste festival, tenzij iemand een auto heeft. Nooit meer met het openbaar vervoer. Nooit meer.

Topic is algemeen te gebruiken voor discussies over festivals ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar we hebben wel lol gehad! ;)

Mijn stem is volledig naar de Filistijnen, ik had vanmorgen een tentamen aardrijkskunde en heb bij een vraag waar ik het antwoord niet wist "Kansas" opgeschreven, m'n benen hebben geklaagd, ik heb m'n rechterhand volledig opengehaald en kan nu nauwelijks meer een pen vasthouden.

Maar het was de enige kans om Meat Loaf de komende tijd in Nederland te zien (misschien ga ik nog in een ander land, ik weet zeker dat 'ie nog in Engeland en Duitsland komt)

M'n oren zijn inmiddels weer redelijk in orde (beetje Oost-Indisch doof af en toe, maar dat had ik ervoor ook al ;) ), maar het was alle pijn en moeite meer dan waard.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maar het was de enige kans om Meat Loaf de komende tijd in Nederland te zien (misschien ga ik nog in een ander land, ik weet zeker dat 'ie nog in Engeland en Duitsland komt)

Dat t-shirt dat je gister aanhad staat de hele tour op, dus moet je daar even naar kijken ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Vandaag (zondag 26 juni) ben ik naar Rockin' Park geweest. Dit festival werd gehouden in Nijmegen.

Hier traden onder andere Krezip, Simple Plan, Queens of the Stone Age, Keane en R.E.M. op.

Het was prachtige weer, niet te warm maar ook zeker niet te koud en zeker zo belangrijk, geen regen.

Op de heenweg ging bijna alles voorspoedig. Het enige nadeel was dat er een lange rij voor de pendelbussen naar het terrein stond. Maar eenmaal aangekomen, kwam er een aangename verrassing. Er waren namelijk twee hoofdpodia net naast elkaar. Hierdoor hoefde je bij bandwissel dus niet te wachten tot alles af- en weer opgebouwd was.

Maar goed, eerst nog een stukje van Racoon meegepakt (ik kan niet echt zeggen dat ik dat een topband vind). En daarna Krezip gezien. Krezip is een band die ik om één of andere reden steeds weer tegen kom, terwijl ik er niet echt superfan van ben. Zo was ik van het jaar op het bevrijdingsfestival in Zwolle en zag Krezip daar optreden en staan ze 10 juli aanstaande in het Gelredome in het voorprogramma van Queen.

Maar goed, deze keer heeft Krezip me weer eens laten zien, dat het best een goede live band is. Niet helemaal mijn muzieksmaak, maar toch goed te luisteren.

Na Krezip kwam Simple Plan. En deze band is echt verrassend goed. Prima muziek en ze speelden ook goed op het publiek in. Dus zeker een band om in de gaten te houden.

Na het prachtige optreden van Simple Plan, kwam er een veel minder goed optreden van een band, waar ik hogere verwachtingen van had: Queens of the Stone Age. Ten eerste stond de muziek te hard (waardoor er, vooral in het begin, wat gekraak door de muziek kwam.) Verder gaven de bandleden totaal niet het gevoel ook maar iets zich met het publiek bezig te houden.

Iets later kwam er een band die iets lichtere muziek maakt, namelijk Keane. Deze band heeft een goed geluid en is ook actief met het publiek bezig.

Er waren zo nog wat bands, maar voor mij was er één band die er ver bovenuit springt. En dat is R.E.M.

Deze band speelde bijna alleen maar hits en ook op zo'n manier dat het publiek er flink in werd betrokken.

Het was in ieder geval een prachtig festival, waar ik zeker over denk om volgend jaar weer naartoe te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Het was dan wel geen festival, maar ok. Nieuw topic is het ook niet waard.

Gisteren zijn Angela en ik en nog een vriendin van mij naar het concert van Alice Cooper geweest en het was echt hartstikke gaaf.

We hadden wat vertraging hier en daar met de trein, maar we waren ruim op tijd. Bij het station van Tilburg kwamen we een man tegen die ook ging en ook niet precies wist waar 013 was, dus die liep met ons mee. We vonden de 013, gingen nog even wat drinken, gingen naar binnen. Toen kwam Angela erachter dat ze haar tas nog bij het cafe had laten staan, dus wij terug... gelukkig hij was er nog.

In de 013 was het beredruk en bloedheet. Ze verkochten er gelukkig flessen water, want anders had je me op kunnen vegen. Zeiknat was ik al, en als je dan ook nog zo'n mensenmassa hebt... we stonden in een rustig hoekje, maar dat was wel het verst van de deur af. Dus als je moest plassen... de hele zaal door. Niet prettig.

Om kwart voor negen begon het met de ouverture uit Phantom, dus Angela en ik waren al helemaal blij. Tot half elf werd er gerockt en een flinke show gegeven. Een aantal nummers kende ik niet, maar het merendeel kon ik meebrullen. Ik had gelukkig oordoppies mee, want ik ben eerder doof geweest na zo'n concert.

Voor een 57 jarige rocker zag Cooper er nog goed uit, en zijn capriolen op het podium doe ik hem niet na zonder compleet buiten adem te raken. Ook de bassist was erg prettig om naar de kijken, trouwens.

Cooper maakte van verschillende nummers een show met bijpassende kostuums en attributen en zelfs ondersteunende acteurs. Hij was erg goed bij stem, ook erg prettig, want een gouden keeltje heeft ie nu eenmaal niet.

Vooral bij hits als "School's out" en "poison" ging het publiek uit zijn dak. Voor ons stonden twee mafkezen die zelfs bij de balads nog aan het headbangen en pogo-en waren. Regelmatig kregen we een zwiep haar in ons gezicht.

Onze nieuwe vriend zorgde voor de drankjes, wat erg prettig was. Hij reisde met ons mee terug tot Utrecht, wel gezellig.

Ik heb me ontzettend vermaakt en ben blij dat ik gegaan ben, het was echt geweldig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Een aantal nummers kende ik niet, maar het merendeel kon ik meebrullen.

Oh, was jij dat? Ik dacht ook al, wat hoor ik nou toch? ;)

Ik maak maar een grapje, natuurlijk, maar fijn dat je je vermaakt hebt. Sommige mensen schijnen dat moeilijk te vinden, iets leuks doen in Tilburg :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Oh, was jij dat? Ik dacht ook al, wat hoor ik nou toch? ;)

Ik maak maar een grapje, natuurlijk, maar fijn dat je je vermaakt hebt. Sommige mensen schijnen dat moeilijk te vinden, iets leuks doen in Tilburg :P

Ga je volgende week mee naar de kermis? ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ga je volgende week mee naar de kermis? ;)

Je kent me toch op z'n minst een heel klein beetje, dus je zult wel in de gaten hebben dat ik niet zo'n kermismens ben ;)

Maar ach, ook zonder mij kun je je prima vermaken :P

en aangezien dit topic hier nu ook weer niet echt voor gemaakt is, zal ik het hier maar bij laten ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb ook een concertupdate van de afgelopen tijd. Ik ben naar Queen + Paul Rodgers in het Gelredome geweest en het klonk weer geweldig. In vergelijking met Ahoy hadden ze zelfs 2 nummers toegevoegd. Namelijk "Wishing Well (van Paul Rodgers)" en "Another One Bites the Dust".

Verder ben ik naar U2 in de Arena geweest. Maar bij dat concert heb ik minder genoten dan bij dat van Queen. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik al dat Queen matheriaal kan meebrullen en mijn kennis van U2 maar beperkt is. En misschien omdat ik het gitaargeluid van Brian May gewoon geweldig vind.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

PINKSTERMAANDAG 28 MEI/

MONDAY MAY 28:

11.00-23.00 UUR

THE SMASHING PUMPKINS * LINKIN PARK

ARCTIC MONKEYS * SCISSOR SISTERS

WOLFMOTHER * THE FRATELLIS * KORN

EVANESCENCE * DAVE MATTHEWS BAND

STONE SOUR * 30 SECONDS TO MARS

THE KOOKS * MACY GRAY * MARIA MENA

THE MAGIC NUMBERS * FIVE O'CLOCK HEROES

ZONDAG 27 MEI/

SUNDAY MAY 27 : 13.00-23.00 UUR

MUSE * SNOW PATROL

IGGY & THE STOOGES * RAZORLIGHT

GABRIEL RIOS * LOSTPROPHETS

ILSE DELANGE * GOGOL BORDELLO

OZARK HENRY * AMY WINEHOUSE

MAXIMO PARK * PAOLO NUTINI * GOOSE

ZATERDAG 26 MEI/

SATURDAY MAY 26: 15.00-23.00 UUR

MARILYN MANSON * WITHIN TEMPTATION

JULIETTE & THE LICKS * WIR SIND HELDEN

GOOD CHARLOTTE * C-MON & KYPSKI

STEVIE ANN * VIBERIDER

more to follow

presentatie:

Giel Beelen, Claudia Debreij en Eric Corton

wijzigingen programma voorbehouden /

subject to changes

Er komen dit jaar veel band die mij aanspreken op Pinkpop, als ik een paar vrienden zo ver krijg om mee te gaan, ga ik er dit jaar wel heen. Hopelijk zegt Linkin Park niet weer af zoals een paar jaar geleden. Andere goede bands zijn o.a. The Kooks, Snowpatrol, Razorlight en Lostprophets.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ah dit topic heb ik nog nooit gezien.

Ik ben zomer vorig jaar nav een uit de hand gelopen grap naar Defqon geweest. Een dancefeest waar veel verschillende muziekstijlen komen (herrie - herrie - herrie (lees: hardstyle, hardcore, tecno, darkcore, dat soort ongein)). Er was een bus geregeld, dat was wel prettig, dus geen probleem met het vervoer.

Tja, 12 uur 's middags de trein, dat was dus wel vroeg omdat ik die avond ervoor een examenfeest had. Toen in de bus zitten, daar naar binnen. Ik zag bier, ik dacht: "mwa, laat ik eerst maar eens een flesje water pakken". "Dat zijn dan 2 bonnen meneer". Nou, een bon was ?2,20. Pff, de toon was gezet. Vervolgens een dagje zitten balen van alles, want ik vond er gewoon niks aan. Alleen maar IQ-loos volk dat zichzelf al naar de gort heeft geholpen met drugs en dat de meest inhoudelijke gesprekken op de wc voert over de lengte van zijn piet.

Goed, de bus reed pas om 23 uur weg dus dat was een dagje afzien. De prijzen waren waanzinnig hoog (broodje hamburger ??k ?4,40) en het entreekaartje was een euro of 60 meen ik.

Om 23uur was het dan eindelijk 23uur, maar het was nog niet afgelopen. Liep het verdomme ook nog een uur uit :(. Iedereen gelukkig, Twice ongelukkig. Toen het eindelijk was afgelopen stond onze bus ongeveer achteraan, in een rij van enkele honderden. En wonderer, ik houd ook niet van mensenmassa's :P

Ach, achteraf kan ik er wel om lachen, maar het was duur en nutteloos. :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...