Ga naar inhoud

ooit al eèns gedroomt over b&a?


Aanbevolen berichten

[..]

Ik zeg eerlijk dat ik dit niet zo'n leuke maar beledigende post vind. Je hoeft niet op alles en iedereen commentaar te hebben...En ookal zet je er een ;) achter, het komt daardoor meer arroganter over.

Ja, heb je gelijk in, maar kom op zeg: Helpte ---> Hielp

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 128
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

[..]

Dat weet haast iedereen boven de 10 jaar. Maar Samba-Boy is jonger dan andere hier op het forum. Begrijp je?

pak toch niet alles zo negatief op...

Robin zet er juist ;) achter om het een cynisch tintje te geven... Sjonge jonge }:|

Samba-boy maakt gewoon een schandalige spelfout, en als hij daarop wordt gewezen leert hij daar van

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

pak toch niet alles zo negatief op...

Robin zet er juist ;) achter om het een cynisch tintje te geven... Sjonge jonge }:|

Samba-boy maakt gewoon een schandalige spelfout, en als hij daarop wordt gewezen leert hij daar van

Als hij nou gewoon had gezegd wat er fout was. Dat jochie is acht of negen, kom op zeg, ik zie mensen van 18 fouten maken waarvan mijn haar rechtovereind gaat staan, ja, ook jij maakt domme grammaticafouten, Robin04, dus dit vind ik geen leuke manier van "leren".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als hij nou gewoon had gezegd wat er fout was. Dat jochie is acht of negen, kom op zeg, ik zie mensen van 18 fouten maken waarvan mijn haar rechtovereind gaat staan, ja, ook jij maakt domme grammaticafouten, Robin04, dus dit vind ik geen leuke manier van "leren".

Wijs me er maar op als ik een grammaticale fout maak, dat maakt me echt niks uit! Sjonge, jonge, als je nog eens tegen een beetje kritiek kunt...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wijs me er maar op als ik een grammaticale fout maak, dat maakt me echt niks uit! Sjonge, jonge, als je nog eens tegen een beetje kritiek kunt...

Ten eerste was de kritiek, als je het zo al kunt noemen, niet tegen mij gericht, dus het gaat het helemaal niet om of ik er tegen kan. Ten tweede was de vorm waarin je je "kritiek" goot vernederend en niet op zijn plaats. Als je hem gewoon had verteld dat de onvoltooid verleden tijd van helpen, hielp is, was er niks aan de hand geweest.

Link naar bericht
Delen op andere sites

allemaal heel vaag 8)7

ik ging naar de bart smit

en toen zag ik na veel rondkijken,

allemaal zeldzame bena artikelen op een kast achter de kassa

(zelfs dingen die niet eens bestaan ;))

ik wou bena triviant een puzzel (met trouwens wel een mooie foto erop die eigenlijk niet is gemaakt :P )

en een button kopen

ik vroeg ook nog naar penta versies toen zei die verkoopster dat het net was uitverkocht

en toen ik later vevreden wegging zag ik iemand met het boek nieuwe avonturen van Bassie & Adriaan weglopen maar dan wel in nieuwstaat

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik heb weer een gekke droom gehad, op national geographic stond de zender cartoon network, maar het gekste was: bassie en adriaan presenteerde een programma genaamd: door het bos met bassie en adriaan ( :? ) maar voor ik wist wat het programma betekende:

*adriaan* ik weet wat er gebeurde: *bas* *adriaan* ging de weeeeeeeekker! ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vannacht droomde ik dat Bassie zich had aangemeld op het forum. Hij had de standaard nieuwe Bassie foto als avatar. Ik herinner me dat ik dacht, shit, nu is het members only ook niet meer veilig.

Hij had een enorme OP gemaakt met als titel Dracula, hoewel het daar helemaal niet over ging. Het was meer een soort "brief van Bassie" zoals op zijn homepage staat. Ik weet niet meer waar het over ging.

Hoop reacties natuurlijk van verschillende mensen hier. Pas nog ergens op een site gezien dat je in dromen niet of raar leest, maar ik kon het prima lezen verder. Ik weet alleen niet meer waar het over ging ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vannacht droomde ik dat Bassie zich had aangemeld op het forum. Hij had de standaard nieuwe Bassie foto als avatar. Ik herinner me dat ik dacht, shit, nu is het members only ook niet meer veilig.

Hij had een enorme OP gemaakt met als titel Dracula, hoewel het daar helemaal niet over ging. Het was meer een soort "brief van Bassie" zoals op zijn homepage staat. Ik weet niet meer waar het over ging.

Hoop reacties natuurlijk van verschillende mensen hier. Pas nog ergens op een site gezien dat je in dromen niet of raar leest, maar ik kon het prima lezen verder. Ik weet alleen niet meer waar het over ging ;)

Ik kan in dromen ook prima lezen. Droom ook in kleur, smaak, geur, gevoel, geluid en dergelijke. Misschien heeft dit ook iets met dat lucide dromen te maken? Want ik hoor vaak dat mensen niet eens in kleur dromen, laat staan dingen kunnen proeven, ruiken of voelen. (Wat trouwens niet altijd leuk is...)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik kan in dromen ook prima lezen. Droom ook in kleur, smaak, geur, gevoel, geluid en dergelijke. Misschien heeft dit ook iets met dat lucide dromen te maken? Want ik hoor vaak dat mensen niet eens in kleur dromen, laat staan dingen kunnen proeven, ruiken of voelen. (Wat trouwens niet altijd leuk is...)

Yeah, op die site die ik een tijdje terug aan twice gaf, staat dat je niet echt kan lezen in dromen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Yeah, op die site die ik een tijdje terug aan twice gaf, staat dat je niet echt kan lezen in dromen.

Ik kan 't... ik denk sinds ik gewoon kan lezen al. Ik heb altijd al m'n zintuigen gehad in dromen en een behoorlijk groot bewustzijn. Ik heb zelfs af en toe dromen waarin ik letterlijk beslis wat ik droom... het is nooit anders geweest. Niet zo lang geleden nog, droomde ik dat ik de krant aan 't lezen was, dat las ik ook prima.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb de laatste tijd ook wel weer wat dingen gedroomd, er was er ook weer 1 over B&A bij. Niet al te kort geleden maar toch post ik het hier ff.

Ik droomde een keer dat ik op de tv naar *bas* en *adriaan* ging kijken. Toen het begon zag ik de leader van de kroon met het stukje van de waterscooters wat er in voorkomt. Alleen het bleek een geheel nieuwe serie te zijn want in plaats van "Bassie & Adriaan en De Verdwenen Kroon" stond er in plaats daarvan de titel "Bassie & Adriaan en De Verdwijning van Lara."

Ik kreeg de op de leader na in die droom er verder niets van te zien maar in ieder geval toch wel grappig en misschien wel weer een inpiratiebron voor een script met deze titel voor de film die hier ooit nog gemaakt moet worden met de forumleden. :)

Ik droomde ook nog iets anders maar dat ging meer over het forum zelf, dat zal ik nog even in dat topic posten.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Yeah... heb vanacht ook over B&A gedroomd, al was het wel een beetje vreemd... Ik zal het uitleggen:

Ik ging met Bassie en Adriaan (weet niet waarom nou net ik, maar wij gingen met zijn drieën) naar een ander land. We wisten dat daar weinig voorzieningen waren, en vlak voordat wij Nederland verlieten zagen we wat we bij ons hadden, en Bassie en ik waren verbaast: Adriaan had niets bij zich. Wij hadden een tent, een voedselpakket etc bij ons, maar Adriaan vertelde ons dat we over het water gingen lopen (net als in de verzonken stad), dus dat we die spullen absoluut niet konden meenemen. Bassie en ik namen het eigenwijs toch mee, maar het was een dusdanige last dat we het tijdens onze toch hadden gedumpt in het water.

We kwamen aan op het land, op het vliegveld nog wel, maar inspecteur Kalleti ons stond op te wachten. Hij gaf ons wat informatie hoe we moesten gaan, maar wij hadden slechts een pinpas bij ons en de dichtbijzijnste pinautomaat was ruim 25 kilometer verder, dus we moesten lopen (wel vriendelijk dat inspecteur Kalleti niets regelde voor ons ;) ). Het was schandalig heet en we liepen over steppen, over zand, open vlakten, maar na een lange tocht kwamen we aan in een dorp. Het was inmiddels alweer nacht en dus moesten we slapen. Bassie en ik boos dat we in de open lucht moesten slapen, maar adriaan kocht een slaapzak voor zichzelf. Toen ik dat ook wilde doen, wilde ik het geld pinnen, maar er stond 'This isn't for Dutchmen!' Dus Bassie en ik sliepen maar gewoon op de grond.

Volgende dag kwam Johnny (van flodder :? ) aan en die vertelde dat hij ziek was, en als hij bij ons kon slapen hij een tent zou fixen. Zo, hij had dat gedaan, maar hij regelde een 3-persoonstent. Eén van ons (B&A en mij) moest weg, maar we waren het erover eens: B&A waren onafscheidelijk en ikke niet, dus ik moest weg. Ik sliep in de caravan waar Johnny sliep, bij zijn zus, Kees. Wel gezellig, maar ik mistte B&A wel. Toen ik in slaap viel ging de wekker, en helaas, dat was ook de wekker bij mijn eigen bed :9

Vaag he ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb vannacht ook over B&A gedroomd...*) Ik ging op een klein eilandje bij ons in de sloot fikkie steken met een vriend. Toen kwam Bassie ineens uit de bosjes en vroeg of hij mee mocht doen. Dat mocht en hij vertelde over allerlei hout dat ongelooflijk goed brandde... Hij zei dat Adriaan er niet achter mocht komen want die zou woedend worden. Toen kwam Adriaan in de gele rubberboot uit de shorty, met Lara erin. Wij zijn toen als een speer onder een paar bosjes gaan liggen waar we door een soort tunnel de grond in konden en zijn toen zo weer naar het vaste land gegaan. (er lag btw ook ijs, dus hoe dat kan, i.v.m. die boot enzo...:?) Daarna gingen we koffie drinken bij Bassie, waar Lara ook was... Toen stootte ik limonade om en toen ging Bassie een schoonmaakmiddel pakken uit de bezemkast. En daar kwam, hoe kan het ook anders........ SAMSON uit vandaan! :P Toen gingen Samson en Lara heel hard blaffen. Toen werd ik wakker.... Best vaag allemaal...

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Vannacht raar gedroomd. Ik liep de oprit op van een groot huis. In de achtertuin/het plaatsje zaten Bas en Aad van Toor te praten met een jongen. Ik bleef op afstand en wachtte tot ze mij op zouden merken. Ik had ze namelijk wat te zeggen. Uiteindelijk gebeurde dat. Ik sprak eerst even met Bas, maar al gauw bemoeide Aad zich ermee en praatte ik met hem verder. Ik legde hem uit hoe de site tot stand was gekomen, dat DJ de achtergond muziek zocht en steeds meer mensen enthousiast maakte. Hoe ik mijn infosite begonnen was, en hoe het forum tot leven kwam.

Aad luisterde, maar had een houding over zich van "Ja, en? Jullie zijn vervelend, hou ermee op." Ik ging echter door, beleefd vertellend wat het voor ons betekende, dat we niks kwaads van zin waren. Ik beging de fout door hem te zeggen dat onze leden de groep was met het meeste geld. Dat kinderen, de doelgroep, hooguit drie DVDs hadden, maar dat ik zelfs drie versies van liedjes uit Grootmoeders tijd had. Hij verklaarde dat die kinderen later fan zouden worden en al die DVDs ook zouden kopen. Ik vertelde dat onze sites ook voor die potentieel goedbedeelde fans toegankelijk waren, en toen ontdooide hij een beetje.

Ik kreeg van Liesbeth een boterham met een amper gebakken ei. Het eigeel droop over mijn handen, maar ik durfde niet echt te weigeren. Ik bleef Aad proberen te overtuigen van onze goede bedoelingen en hij vroeg verder, hoe het dan zat met die downloads en het gejatte spul. Daar wist ik niet zoveel van, maar ik verzekerde hem dat we geen kwaad in de zin hadden en alleen maar onze leden iets extra's wilden bieden.

Uiteindelijk vroeg ik hem, tijdens het wassen van mijn handen, hoe het nou verder ging. DJ had het domein afgesloten en alles lag plat, iets dat ons allemaal aan het hart ging. Voor hij kon antwoorden, werd ik wakker.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik word net wakker uit zo'n ontwrichtende droom, dat ik het even kwijt moet, voor ik hem weer vergeet. Sorry voor spelfouten, ik slaap half. Letterlijk.

Het begin is vaag en heeft niks met B&A te maken, dus ik begin bij Paul van Gorcum, die met een paar van ons live praat. Hij vertelt dat hij zich behoorlijk genaaid voelt door de gebroeders van Toor en sluit zich aan bij onze actiegroep, die inmiddels "Haarlem" heet.

DJ blij, ik ook, hoe meer grote namen voor onze zaak staan, hoe beter. Het forum is op dat moment een plaats waar je naar toe kan gaan, niet een website. Van Gorcum vertelt dat ie zich stiekem heeft aangemeld zodat ie mee kan praten zonder dat B&A het merken. Die controleren namelijk wie zich kan aanmelden enzo. Mijn normale account hebben ze geblokkeerd, maar ik herinner me dat ik nog een backup account heb. Ik ren daarnaartoe om hem te gebruiken, maar ontmoet een jonge politieman. Hij zegt dat ie een dwangbevel heeft van B&A. Ik moet stoppen met het voeren van de naam "MS" en alle contact met "Haarlem" verbreken.

Ik vertel hem dat MS mijn initialen zijn en dat zij daar niks over te zeggen hebben, en dat ik zelf wel uitmaak met wie ik praat. Hij herhaalt zijn eis nog een paar keer terwijl ik mijn argumenten herhaal. Ik vraag hem op de man af, want hij heeft op de politieschool rechten gestudeerd, hoeveel ze me kunnen maken.

"Weinig" geeft hij toe. Toch adviseert hij me om gehoor te geven aan eis om moeilijkheden te voorkomen. Ik heb daar absoluut geen zin in en loop terug naar het groepje mods die Van Gorcum uitleggen wat en hoe.

Ik word geinterviewd door iemand van de haagse radio en doe eens goed uit de doeken wat ik van die twee denk, onder andere dat ze blijkbaar denken dat ze met dreigen overal kunnen komen. Ik zeg dat we de boeven niet zijn en dat Bas ons wel eens verweten heeft dat we denken dat Bassie en Adriaan echt zijn, maar dat nu wel blijkt hoe je echt je conclusies kan trekken.

We lopen naar een zanderig parkeerterrein waar B&A op mij en mijn achterban van mods wachten. Ze willen het voor eens en altijd, voor de tv zelfs, oplossen, door mij symbolisch een oplawaai te geven. Ik sta te wachten, mijn armen over elkaar, een kop boven ze uitstekend, kalm en bijna hautain. Bas rekt tijd, meet de afstand, want hij heeft korte armpjes, maakt een paar domme grappen terwijl ik hem ijzig aankijk en zeg "jij bent eigenlijk ZO zielig..."

Uiteindelijk vindt hij een goeie positie en geeft ie me een klap, die ik amper voel. Aad is een stuk sneller, maar ook dat slaat nergens op. Journalisten vinden het wel best zo, B&A zeggen dat het zo is opgelost. Mensen beginnen te vertrekken. De mods zeggen dat ze me zo wel zien en lopen weg, en dan zijn alleen B&A, ik en de agent er nog. Ineens grijpt Aad me bij mijn keel, hard. Ik pak zijn pols en graaf mijn vingers in zijn vlees, wat duidelijk pijn doet, maar hij laat niet los. Ik probeer de agent de roepen, maar die wendt zijn hoofd af en gedoogt wat er gaat gebeuren. Aad sist iets over een aframmeling en sleept me mee, terwijl ik mezelf los probeer te worstelen. Bas grijnst vals.

Het laatste dat ik zie is een knipperende "press enter to continue" knop zoals op een game over scherm van een computer spelletje.

Ik word wakker met bonkend hart en moet even heel hard nadenken dat het een droom was. Uiteindelijk maar besloten om het nu op het forum te gooien, want ik moet morgen weg dus dan heb ik geen tijd, en ik vond dit toch wel ERG frappant...

Nu ga ik weerslapen, ik ben dood.

edit: leesbaar gemaakt

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Een nogal ingewikkelde maar leuke droom over de nieuwe DVD van Bassie. Op hetzelfde moment was ik ernaar aan het kijken, speelde ik mee en werden de opnamen gemaakt, dus het slaat weer allemaal nergens op.

Het begon met een nogal traag stukje waarin niks gebeurde, Bassie praatte wat en ik dacht "tjonge, wat een avontuur. Not". Hij liep een school binnen en ging wat dingen vertellen om de kinderen te laten lachen. Een jongetje vertelde aan de camera dat vroeger, toen er nog geen clowns bestonden, ze geestelijk gehandicapten gebruiken als opvrolijkmateriaal omdat die ook zo dom doen. Hij keek er nogal treurig bij.

In een leeg klaslokaal lag Bassie te slapen en ik liep een beetje rond te kloten. Twee juffen kwamen binnen en foeterden me uit. Ik stak mijn middelvinger op. Ze schrokken en zeiden iets van "dat kun je toch niet op een DVD voor kinderen!" en ik zei droog "als die kutclown te lui is om de scene over te doen, is het zijn eigen probleem."

Daarna nog een paar scenes met die juffen, Bassie, een concierge en ik die de boel liep te versjteren. Was wel grappig, kon eindelijk mijn gal kwijt richting die clown.

Link naar bericht
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...