Ga naar inhoud

[centraal] Vier seizoenen!


Aanbevolen berichten

Ik heb het al eerder voorgesteld en overwogen, maar niet echt van gekomen, bij deze dan, een centraal topic over de jaargetijden!

Er zijn alleen over de zomer al een aantal topics.

Topics als:

ga je dit jaar nog op vakantie

Wie gaat er deze zomer op vakantie? En waarheen?

En in minder directe zin het topic over muggen.

Ik dacht, ik maak een centraal topic over de zomer, maar ik zag ook nog verschillende topics van andere jaargetijde, misschien wel makkelijk om dat allemaal bij elkaar te doen. Mocht dit goed zijn, zet ik in deze post wel wat links naar de andere topics neer ;)

Voor degene die het niet wisten of even willen nakijken, even de jaargetijden:

21 december - 20 maart ==> Winter

21 maart - 20 juni ==> Lente

21 juni - 20 september ==> Zomer

21 september - 20 december ==> Herfst

Rest mij nog even dit liedje erbij te posten :)

365 dagen na elkaar,

365 dagen is een jaar.

12 maanden, 52 weken

en er is een jaar verstreken

4 seizoenen heeft een jaar

en 21 maart is de lente daar

In de lente gaan de bloemen bloeien,

leggen alle vogeltjes een ei.

In de lente gaat het gras weer groeien,

de lammetjes die dartelen dan vrolijk in de wei.

Zie je een zwaluw of een ooievaar,

dan weet je de lente is daar.

365 dagen na elkaar,

365 dagen is een jaar.

12 maanden, 52 weken

en er is 1 jaar verstreken

4 seizoenen heeft 1 jaar

en 21 juni dan is de zomer daar.

In de zomer ga je naar het strand

Lekker liggen in de zonneschijn

In de zomer ga je niet naar school,

dan ga je met vakantie, en vakantie is zo fijn.

Ben je door het zonnetje verbrand,

dan weet je, de zomer is in 't land

365 dagen na elkaar,

365 dagen is een jaar.

12 maanden, 52 weken

en er is een jaar verstreken

4 seizoenen heeft een jaar

en 21 september is de herfst daar.

In de herfst dan vallen de blaadjes van de bomen

De meeste bloemen zijn dan weer verdord

In de herfst dan worden de dagen korter

begint dan ook te waaien en je voelt dat 't kouder wordt

Gaat het stormen en wordt het fris,

dan weet je dat het herfst er is.

365 dagen na elkaar,

365 dagen is een jaar.

12 maanden, 52 weken

en er is een jaar verstreken

4 seizoenen heeft een jaar

en 21 december is de winter daar.

In de winter komt er sneeuw en ijs

en vriest het buiten zo hard dat het kraakt.

In de winter ga je schaatsen op de plas

dan ga je lekker sleeën of een sneeuwpop wordt gemaakt

Gooi je sneeuwballen naar elkaar,

dan weet je de winter is daar.

4 seizoenen heeft een jaar

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn mening gelijk...

Ik vind alles wel iets hebben!

In de winter, als het sneeuwt, vind ik vaak een heel warm gevoel geven, en ik ben een gevoelsmens, dus ik houd daar wel van.

In de zomer vind ik het fijn dat het warm is, niet té warm, maar lekkere warmte en eventueel op het stand liggen (ondanks ik niet echt van dat massale houd) is zeker fijn!

De lente en de herfst vind ik er een beetje tussenin zitten. Ik ben blij dat alle seizoenen maar 3 maanden duren ;) Ik houd wel van afwisseling...

Deze zomer ga ik naar Lloret, met een goeie vriend van mij en zijn ouders. Wordt zeker een fijne vakantie! We gaan 3 weken lang.

Ik ben nu ook echt toe aan vakantie. Donderdag mijn laatste toets en dan eindelijk vakantie. Moet 2 weken daarna nog wel mijn rapport en mijn cijfers ophalen

Vakantiewerk doe ik niet echt. Ik werk wat meer bij de Mac Donalds dan normaal, maar ik ga niet full-time werken... Vind ik vakantie-verspilling!

Volgend jaar ga ik dan mijn examenjaar in, dusja, nog een jaartje doorbijten op school ;)

Maarja eerst vakantie, lekker niks doen, dat is het mooie leven :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Van mij mogen ze deze hitte subiet afschaffen. Ik word er letterlijk ziek van. Zomer, niks voor mij :r

Gelijk heb je. Was het alvast maar weer oktober. Dit is niet echt een fijne manier om je vakantie te beginnen...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goh, warmte heb ik niet zo'n last mee in échte vakantiestemming ( zon daarentegen verdraag ik niet )

Maar op dit moment wordt het me allemaal teveel, ik moet morgen een examen gaan afleggen, en het wordt een herexamen want ik kan me gewoonweg niet concentreren met die hitte. En om het nog eens erger te maken is het lokaal waar ik morgen examen in maak niet echt een van de best geïsoleerde ruimtes, dus het is letterlijk een sauna daarbinnen.

Dus iedereen, hoop op een zwaar onweer morgen boven Gent, dan slaag ik :P ( en kan ik deze zomer meer op het forum zitten dan achter m'n studieboeken )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ben ik het mee eens, weg met hitte, beetje warm ok (graad of 22) maar verder BLEGH

mee eens :P te warm vind ik ook niks :N maar mn ventilatortje heeft vandaag goed zijn best gedaan :7

Oktobertijd vind ik ook niks... wordt het 's avonds weer zo snel donker... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

mee eens :P te warm vind ik ook niks :N maar mn ventilatortje heeft vandaag goed zijn best gedaan :7

Oktobertijd vind ik ook niks... wordt het 's avonds weer zo snel donker... :N

Eigenlijk is het nooit zelden goed he ;) ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geef mij maar de hitte..

Ja ja... vind ik wel lekker. De hele dag in de schaduw zitten met een pilsje 8-)

Het geeft mij altijd wel een goed gevoel. Strak blauwe lucht.

Lekker hangen bij het zwembad.

Misschien moet ik later maar in de tropen gaan wonen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geef mij maar de hitte..

Ja ja... vind ik wel lekker. De hele dag in de schaduw zitten met een pilsje 8-)

Het geeft mij altijd wel een goed gevoel. Strak blauwe lucht.

Lekker hangen bij het zwembad.

Misschien moet ik later maar in de tropen gaan wonen.

Nu je het zegt, zomer rulezz :D

Het zijn inderdaad mooie dingen van de zomer, maar binnen zitten met een mok warme chocolademelk en buiten de sneeuw zien vallen kan misschien wel even goed smaken!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geef mij maar de hitte..

Ja ja... vind ik wel lekker. De hele dag in de schaduw zitten met een pilsje 8-)

Het geeft mij altijd wel een goed gevoel. Strak blauwe lucht.

Lekker hangen bij het zwembad.

Misschien moet ik later maar in de tropen gaan wonen.

Dat is inderdaad het zalige aan de zomer, op een terasje, onder een parasol, met een biertje, niets is beter. Want fris bier smaakt nu eenmaal beter als het warm buiten is

Link naar bericht
Delen op andere sites
's Avonds snel donker is juist geweldig! Doe maar om 16u donker en pas om 12u licht ofzo, heerlijk!

Nou ja zeg. Maar 4 uurtjes licht op een dag?

Wat is er nou leuk aan het donker. 's avonds ok. Maar verder moet het gewoon lekker licht zijn. Ik vind het wel lekker om 's avonds nog even in de tuin te zitten als het nog licht is.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dit is echt veel te warm weer.

Hier in Holland is het altijd "benauwd" warm maar in Griekenland altijd heerlijk warm.

Vanochtend schoolboeken weer ingeleverd.

Na een kilometertje fietsen zat het zweet al in m'n bilspleet.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dit is echt veel te warm weer.

Hier in Holland is het altijd "benauwd" warm maar in Griekenland altijd heerlijk warm.

Vanochtend schoolboeken weer ingeleverd.

Na een kilometertje fietsen zat het zweet al in m'n bilspleet.

Ben het met je eens...

In Griekenland bijvoorbeeld is het 's avonds ook echt lekker. Het koelt af, begint een windje te waaien, dát is een heerlijke temperatuur om nog ff langs de boulevard te lopen, of om buiten te zitten...

Hier in Nederland is dat lang niet altijd. Gisteren en eergisteren was het pas rond 11 uur afgekoeld. Vrijdag heeft de zon amper geschenen, en het was hondsbenauwd toen ik aan het tennissen was. Dat is gewoon klote aan Nederland.

Link naar bericht
Delen op andere sites
gisteravond was het wel lekker op mijn balkon, dat is dan wel weer een voordeel, zat lekker in het donker, 22 graden, laptopje, biertje, ja dat is wel lekker, maar zoals nu is het al 33 graden buiten en 27 binnen, dat loopt straks alleen maar op!

*en toen was de radio natuurlijk weer ff down* >:)

Maar k kwam nu pas om 3 uur mn nest uit omdat ik niet wou opstaan in die hitte... Treinen met die hitte is ook niet grappig :P Wel voordeel is dat als je een emmer water over je heen krijgt je gewoon je blouse uit kan doen en zo naar huis toe gaan fietsen om 4 uur s nachts :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Van mij mogen ze deze hitte subiet afschaffen. Ik word er letterlijk ziek van. Zomer, niks voor mij :r

Ik vind het ook maar niks. Ik kan er ook echt niet tegen. Ik heb ook hooikoorts dat is ook super irritant }:|. Ik heb liever winter dan zomer (als het maar droog is ;)).

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het wel lekker dit weeer. Altijd maar klagen dat het koud is hier in het mooie Nederland, en dan ís het eens niet koud, dan is het weer te warm! Gewoon rustig aan doen en niet teveel in de zon staan, dan is het goed uit te houden!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind het wel lekker dit weeer. Altijd maar klagen dat het koud is hier in het mooie Nederland, en dan ís het eens niet koud, dan is het weer te warm! Gewoon rustig aan doen en niet teveel in de zon staan, dan is het goed uit te houden!

Idd, maar 5 minuten fiets en je bent kletsnat, das het jammere aan dit weer.

Verder valt het allemaal wel mee ( vooral als je denkt : een ijsje doet nu toch veel meer deugd dan als het 15° is )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Heeerrrlijk weer *O*

Alles relax doen, jezelf vooral nergens druk om maken (als je dat wel doet krijg je het idd bloedheet). Ik vind het heerlijk om ergens met wat vrienden te gaan zwemmen of op een terrasje gaan zitten ofzo.

't Is wel zo dat het hier in Nederland meteen zo benauwd is. Aan de Middellandse Zee waait het altijd. Daar is het nóg fijner (Zin om naar Spanje te gaan *O* ).

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Is het bij jullie ook zoooo heet.

Op m'n kamer is het momenteel *checkt thermometer* 35.3°C

En ik moet studeren :'(

M'n nota's hebben natte plekken door m'n zweterige vingers

Iemand een oplossing?

Oja : Neen! ik giet geen emmer ijskoud water over me heen tijdens het studeren om af te koelen

Link naar bericht
Delen op andere sites
Is het bij jullie ook zoooo heet.

Op m'n kamer is het momenteel *checkt thermometer* 35.3°C

En ik moet studeren :'(

M'n nota's hebben natte plekken door m'n zweterige vingers

Iemand een oplossing?

Oja : Neen! ik giet geen emmer ijskoud water over me heen tijdens het studeren om af te koelen

Ik moest vandaag weer naar school en het was echt ontzettend warm. Zo warm is het de hele vakantie niet geweest :?. Ik moet ook nog wat huiswerk maken, echt geen zin in met deze hitte.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik moest vandaag weer naar school en het was echt ontzettend warm. Zo warm is het de hele vakantie niet geweest :?. Ik moet ook nog wat huiswerk maken, echt geen zin in met deze hitte.

Zet je in mijn plaats ;) Ik moet nog een hoofdstuk Fysica ( Trillingen ) studeren, dus das dubbel afzien :'(

Maargoed, ik ga doorbijten en misschien is dat ook een goede tip voor jou : gewoon maken en daarna relaxen met een biertje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind de zomer en de winter het fijnst.

In de zomer is het lekker warm, en ga je meestal lekker op vakantie.

Je eet veel ijs, gaat veel zwemmen en dagjes uit.

In de winter ben je vaak heerlijk bij je kacheltje thuis, buiten gezellige sneeuw, en je viert met je familie e.a de kerst, sinterklaas en oud en nieuw.

Bij de lente leef ik helemaal toe naar de zomer, en bij de herfst leef ik toe naar de winter, jaargetijden die ik minder prettig vind.

Maar wat ik liever heb, zomer of winter zou ik jullie niet kunnen vertellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de zomer en de winter het fijnst.

Grappig, bij mij is dat precies anders. Ik ben juist dol op de herfst en de lente. De herfst is mijn favoriete jaargetijde omdat het vaak nog mooi weer kan zijn. In combinatie met de verkleurende bladeren aan de bomen vind ik dat altijd geweldig om te zien. De regen is dan wat minder prettig, maar dat heeft de zomer soms ook als minpunt. De lente vind ik dan weer fraai vanwege het feit dat het weer mooi weer wordt, zonder dat het meteen bloedheet is en alles ziet er buiten weer fris uit, de natuur begint dan weer te ontwaken en dat is altijd prachtig om mee te maken.

De winter heeft ook wel z'n charme (een pak sneeuw vind ik altijd geweldig), maar een kwakkelwinter kan mij niet bekoren. De zomer is mijn minste jaargetijde omdat ik simpelweg niet erg gecharmeerd ben van die warmte.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dubieuze topicstarter natuurlijk, maar vooruit, omdat t me interesseert.

Zomer.

Afschaffen. Vieze gore kleffe hitte waar je niks mee kunt, Eindeloos lijden, niet slapen, leeggezogen worden door allerhande insekten, hel en verdoemenis. En asociale buurtbewoners die tot diep in de nacht luid natafelen in de walmen van een of andere gore barbecue.

Lente, saai, maar wel aangenaam, op van die mei-uithalen na.

Herfst, leuk, dynamisch, al moet september nu ff ophouden met dit zinloze geweld. Storm en regen zijn cool. Tot:

WINTER. Kán magistraal zijn, zie begin maart. Hoe kouder hoe beter, sneeuw, ijs, vorst, gierende noordoosters, t kan niet bar genoeg...

Ik woon in t verkeerde land denk ik..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Vandaag was het zeer benauwd.

Mij maakt het ook niks uit wat voor weer het is.Met de zomer kun je lekker tot laat buiten zitten,bbquen,zwemmen enz maar de winter vindt ik ook wel wat hebben alles wit alles glad binnen zitten met de openhaardje aan :P de lente ..tja het begin van de zomer.De herst kan ook gezellig zijn:lekker vroeg donker regen horen tikken op het raam door het bos heen ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
Vandaag was het zeer benauwd.

Mij maakt het ook niks uit wat voor weer het is.Met de zomer kun je lekker tot laat buiten zitten,bbquen,zwemmen enz maar de winter vindt ik ook wel wat hebben alles wit alles glad binnen zitten met de openhaardje aan :P de lente ..tja het begin van de zomer.De herst kan ook gezellig zijn:lekker vroeg donker regen horen tikken op het raam door het bos heen ^O^

Hier in Den Haag niet. Hier was het nat.

(Tsja, het regende, dus dan blijft het niet droog.)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zag het net ja ,het weerbericht!

een tunnel ondergelopen in Rotterdam maar ook elders in nl is het flink tekeer gegaan.

Jij woont ergens waar het vandaag warm was, in Limburg misschien?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was vandaag op Winkelcentrum Presikhaaf bij de supermarkt ook met airco,ik kwam eruit het leek net of ik een klap in het gezict kreeg

Presikhaaf O+

Daar liggen heel wat kleine wonderer-voetstapjes ;)

Maar ik weet wat je bedoelt ja. Alsof je tegen een muur oploopt :r

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik was vandaag op Winkelcentrum Presikhaaf bij de supermarkt ook met airco,ik kwam eruit het leek net of ik een klap in het gezict kreeg

heerlijk ;)

af en toe is het wel heel erg ja, maar het is meer dan logisch.

In de supermarkt moet je wel kunnen werken, en dat werk is geen licht werk. dus vandaar

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

klein schopje.

vandaag was het trouwens weer abnormaal warm voor de tijd van het jaar. In onze krant (de Gelderlander) stond een foto van 2003 en foto van 2005 naast elkaar, op de ene sneeuw en op die van 2005 zonneschijn.

wel grappig eigenlijk, er schijnt ook weer een record gebroken te zijn en morgen weer.

Link naar bericht
Delen op andere sites
klein schopje.

vandaag was het trouwens weer abnormaal warm voor de tijd van het jaar. In onze krant (de Gelderlander) stond een foto van 2003 en foto van 2005 naast elkaar, op de ene sneeuw en op die van 2005 zonneschijn.

wel grappig eigenlijk, er schijnt ook weer een record gebroken te zijn en morgen weer.

De merels zijn hier weer aan het nestelen. Die arme beesten raken helemaal in de war ;(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...

Volgens het Nuvum Nieuws zouden er zware windstoten en sneeuwstormen te verwachten zijn... Nou in het koude hoge noorden ligt geen sneeuw *(* Naja voordeel is wel dat de treinen nu waarschijnlijk wel op tijd rijden :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Neem me niet kwalijk... ik dacht dat jij sneeuw... korte dagen... donker weer... regen... sneeuw en die november/december toestanden juist mooi vond?? O}:+

daarom baalt ie ook dat er geen sneeuw is :P

maar nú zeiden ze er bij het Novum Nieuws bij dat het vooral in het oosten is... Twente en de Achterhoek zijn bussen van de weg gehaald.... Hebben ze ook een keer geflikt toen ik een heel eind probeerde te bussen, omdat dat sneller en veel goedkoper zou zijn dan treinen... Nou niet dus! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...