Ga naar inhoud

Gratis software tips


Aanbevolen berichten

Dit topic is bedoeld om elkaar te tippen voor leuke, handige of heel goede GRATIS software.

Eerst wat regeltjes:

* Alleen gratis software (opensource, freeware etc.)

* Alleen volledige programma's, geen demo's of beperkte versies

* Alleen legaal (uiteraard) dus geen downloads voor commerciële programma's waar je normaal voor moet betalen

* Geen programma's met spyware! Een advertentie is niet zo erg, maar zet dit er wel bij!

* Linkje naar de site waar staat wat het is en geen rechtstreekse downloadlink

* Alleen software die je zelf hebt geprobeerd. Is het niets, plaats het dan ook niet

NB: Plaatsen van een link naar illegale software = per direct een waarschuwing!

===========================================

Wellicht al bekend, maar heel erg goed is bijvoorbeeld Open Office.

Dit OpenSource Office pakket bevat een Word, Excel, Powerpoint en Frontpage variant die volledig compatible zijn met het dure Microsoft Office pakket. Dit is echter volledig en gratis (logisch, anders zou het niet in dit topic staan ;) ). Ook zit er een simpel tekenpakket op, maar dat is meer voor grafieken en dergelijken.

De download is 117mb (Office van Microsoft is 3 cd's). Het is snel, goed, betrouwbaar, compatible en spaart een hoop tijd, diskruimte en kosten. Een echte aanrader:

http://download.openoffice.org/1.1.4/index.html

Er zijn versies voor Windows, Linux en zelfs Macintosh.

===========================================

X-Stream Radio:

Echte radiostations via internet beluisteren met een heel simpel tooltje.

Alle grote en kleine radiostations van Nederland, België, Duitsland, Luxemburg maar ook Italië, Zwitserland, Japan en Amerika kun je met een klik beluisteren.

Tevens is er een optie om de radio die je luistert op te nemen (voor eigen gebruik).

Erg leuk tooltje:

http://www.xstreamradio.nl/instructies_ ... m#internet

Er wordt in het programma een banner getoond.

ps: laat even weten als je iets uit dit topic hebt geprobeerd en hoe het je bevalt

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nog aan het klooien met Geluidsrecorder???

De oplossing is daar:

Audacity is een geweldig uitgebreid opensource audiobewerkingspakket. Je kunt er ongeveer hetzelfde mee als met het commerciële pakket SoundForge.

http://audacity.sourceforge.net/download/windows

Er zitten verschillende effecten ingebakken, je kunt heel gemakkelijk knippen en plakken etc. Dit is een heel erg mooi stukje software!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ook ziek van de spyware en andere rotzooi die Internet Explorer constant op je afvuurt? Aanschouw het alternatief, Mozilla FireFox.

Niet alleen is deze browser gratis en een veilig alternatief voor de windowsbagger die je nu gebruikt, tabbed browsing is een genot voor je taakbalk. Je kunt je IE instellingen gewoon importeren.

Ja, het is waar dat sommige sites er niet uitzien of zelfs niet werken in FF, maar dat komt omdat de webmasters te lui zijn om goeie code te schrijven. Als steeds maar meer mensen FF gaan gebruiken, zullen die developers uiteindelijk ook beseffen dat ze maar beter de W3 standaarden kunnen gaan aanhouden.

Probeer het eens, je zult zien dat je nooit meer anders wil.

[/shameless plug]

Link naar bericht
Delen op andere sites

Een goed programma om spyware van uw PC te verwijderen is Hitman Pro.

Dit programma detecteert en verwijderd spyware automatisch. Wat u hoeft te doen is de instellingen opgeven en de scan te starten. De rest bestuurd Hitman zelf. Hitman pro bevat de volgende programma's:

Ad-Aware SE

Spy Sweeper (Let op: Dit is een probeerversie en 30-dagen te gebruiken, daarna zal Hitman Pro dit programma automatisch niet meer gebruiken.)

Spybot Search & Destroy

CWShredder

SpywareBlaster

Spyware Block List

Sysclean Package

Meer informatie en de downloads zijn te vinden op http://www.hitmanpro.nl/

Dit programma werkt alleen op Windows 2000/XP. Het programma is gratis. Op de site kunt u een donatie geven, dit is niet verplicht.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ook ziek van de spyware en andere rotzooi die Internet Explorer constant op je afvuurt? Aanschouw het alternatief, Mozilla FireFox.

Niet alleen is deze browser gratis en een veilig alternatief voor de windowsbagger die je nu gebruikt, tabbed browsing is een genot voor je taakbalk. Je kunt je IE instellingen gewoon importeren.

Ja, het is waar dat sommige sites er niet uitzien of zelfs niet werken in FF, maar dat komt omdat de webmasters te lui zijn om goeie code te schrijven. Als steeds maar meer mensen FF gaan gebruiken, zullen die developers uiteindelijk ook beseffen dat ze maar beter de W3 standaarden kunnen gaan aanhouden.

Probeer het eens, je zult zien dat je nooit meer anders wil.

[/shameless plug]

^O^^O^

Topbrowser!! Heb hem ook gedownload nu en ik vind het veel fijner. Niet alle sites doen het nee maar dat zal nog wel komen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

^O^^O^

Topbrowser!! Heb hem ook gedownload nu en ik vind het veel fijner. Niet alle sites doen het nee maar dat zal nog wel komen.

Ik heb ook mozilla, veel fijner dan internet exploier die ik eerst had.

Link naar bericht
Delen op andere sites

EDIT

In de OP staat:

* Alleen volledige programma's, geen demo's of beperkte versies

wat jij post is een trialversie die je moet kopen voor 20 dollar. het gaat in dit topic alleen om volledige gratis software (freeware, opensource etc.) legale gratis volledige software dus en niet over shareware en andere halve/beperkte/demoversies of illegale versies.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik zit al een half jaar ongeveer op Mozilla, en ik ben er zeer tevreden over ;)

Alleen jammer dat de Quicktime plugin het soms niet doet, maarja, dat neem ik er wel bij

Wel meer dingen doen het soms niet. Bijvoorbeeld op onze schoolsite ook niet. Dan kun je iets niet aanklikken, vaag iets :?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Wel meer dingen doen het soms niet. Bijvoorbeeld op onze schoolsite ook niet. Dan kun je iets niet aanklikken, vaag iets :?

Dan moet je de webmaster van jullie schoolsite een schop onder zijn kont geven.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

toch apart dan dat het met de 2 beste meetgebruikte browsers (IE en Opera) wel werkt.

Mozilla is gewoon prut :P

Het feit dat IE een goeie marketing heeft, wil niet zeggen dat het ook goed is. Vgl christendom :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

IE werkt perfect ^O^ en beter dan Mozilla

Ja, die beveiligingslekken en spyware zijn echt ^O^

Er zijn trouwens plugins voor het fenomeen "deze site kun je alleen met IE bekijken", dan kun je de user-agent string veranderen naar IE.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, die beveiligingslekken en spyware zijn echt ^O^

Er zijn trouwens plugins voor het fenomeen "deze site kun je alleen met IE bekijken", dan kun je de user-agent string veranderen naar IE.

Haha snap ik echt ;) Waar kan je die plugin downloaden dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

IE werkt perfect ^O^ en beter dan Mozilla

Mee eens ^O^ Ik heb Mozilla thuis op 5 verschillende pc's geHAD, varierend van P5-300Mhz generatie tot P5-2.8Ghz. Aanvankelijk leek het allemaal sneller te gaan, maar dat lijkt maar zo: FF heeft een schermopbouw waarbij snel een deel van het scherm wordt vertoond, waarna de rest nog moet worden opgebouwd. IE kiest ervoor om de schermopbouw meer in 1 keer te doen.

Bottom line is dat FF gemiddeld langzamer is wanneer je de volledige opbouw van het scherm meet.

Dan security.. puh... in de 3 weken dat ik FF gebruikte waren er 3 security updates, waarmee ze in negatieve zin ook nog eens de vakbladen haalden. Die updates waren ook bijzonder knullig, gewoon een volledige re-install - echt amateuristisch. het FF team wat er vroeger was en de support deed, is inmiddels gereduceerd tot 1 man en dat merk je.

Toen ook nog een aantal van de sites die ik bezoek het niet goed deden, was de conclusie niet meer moeilijk: ik zit weer op IE. Stellen dat bepaalde sites prut zijn omdat alleen FF het er niet mee doet... _O- Da's wel een beetje de wereld omkeren...toch? Volgens mij is het doel van een browser dat IE je in staat stelt om zoveel mogelijk websites te kunnen bezoeken.

Link naar bericht
Delen op andere sites

1.

Een anti-spyware tool die onlangs als beste werd getest is de beta van Microsoft Antispyware. Ik weet niet of deze na het beta stadium ook nog gratis is, maar voorlopig dus iig wel.

http://www.microsoft.com/athome/security/spyware/software/default.mspx

2.

Jullie gebruiken vast Winamp. Mijn cd-collectie staat op harddisk en het is leuk om met shuffle play dat af te spelen. Als je dit wel eens doet, dan ken je het nadeel dat het ene nummer een zachter of harder volume heeft dan andere. Dat kun je oplossen met een compressor/limiter plugin. daar zijn er nogal wat van en ze zijn vrijwel allemaal behoorlijk klote.

Na wat speurwerk heb ik er eentje gevonden die het behoorlijk goed doet:

http://www.partyradio.ca/progZ/Shoutcast/audiostocker.zip

Realiseer je dat zelfs de allerbeste hardware compressor ook het geluid wat nadelig beinvloedt (daarom klinkt radio ook zo slecht), het is een kwestie van afwegen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...