Ga naar inhoud

GSM problemen


Aanbevolen berichten

Ik heb hier een Nokia 3650 mobiele telefoon. Nou wilde ik gisteren de batterij opladen omdat deze helemaal leeg was en de telefoon daardoor dus ook niet meer aan wilde. Als ik de telefoon nu in de lader doe komt er op het scherm geen enkel teken van dat hij bezig is met opladen en het scherm blijft dus ook helemaal leeg. Ik heb al gekeken of de batterij er wel op de juiste manier in zit, diverse stopcontacten geprobeerd en ook de telefoon eerst even een tijdje in de lader laten zitten vervolgens even de stekker uit het stopcontact en na even wachten er weer in. Dit was echter allemaal zonder resultaat.

Weet iemand hier wat er nog meer mis zou kunnen zijn of wat ik nog meer aan dit probleem kan doen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb dit ook eens gehad met mijn telefoon...Ik vrees dan ook dat je batterij dood is en dat je of een nieuwe telefoon, of een nieuwe batterij aan moet schaffen. Met mijn telefoon was ook niets meer te beginnen helaas. Ik weet niet hoe lang je hem al had...?!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb het wel eens met een Nokia 3210 gehad (ff geleden :P )... Zat een klein knikje in het draad van de oplader. Oplader kan volgens mij ook 'op' zijn, dus eerst ff met een andere nokia-oplader proberen voordat je je GSM op het 'radio inzamelingstopic' zet ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb dit ook eens gehad met mijn telefoon...Ik vrees dan ook dat je batterij dood is en dat je of een nieuwe telefoon, of een nieuwe batterij aan moet schaffen. Met mijn telefoon was ook niets meer te beginnen helaas. Ik weet niet hoe lang je hem al had...?!

Ik heb deze telefoon ongeveer een half jaar nu, maar is gelukkig niet de enige telefoon die ik in m'n bezit heb. Ik heb echter op dit moment ff niemand in de buurt bij wie ik een andere lader kan proberen en dit komt er ook pas over ruim een week (op m'n werk) van omdat ik komende week afwezig ben, hier zal ik straks ook nog even een post over neerzetten.

Is het wel mogelijk dat een batterij in een half jaar tijd al dood is RM?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb het wel eens met een Nokia 3210 gehad (ff geleden :P )... Zat een klein knikje in het draad van de oplader. Oplader kan volgens mij ook 'op' zijn, dus eerst ff met een andere nokia-oplader proberen voordat je je GSM op het 'radio inzamelingstopic' zet ;)

Neen, dat kan niet niet ;)

Een oplader is een simpele transformator, waarin 2 spoelen zitten, die stroom doen verminderen zodat je kan opladen

( even een leerrijke opmerking tussendoor van professor Randy :+ )

EDIT :

Is het wel mogelijk dat een batterij in een half jaar tijd al dood is RM?

Dat is zeer goed mogelijk, als je een baterij te snel of niet goed oplaadt is dat niet goed voor een batterij

Link naar bericht
Delen op andere sites
Heb je al eens een andere lader geprobeert?

Elke Nokia heeft dezelfde lader-ingang, dus kan je gelijk welke proberen.

Is niet helemaal waar, ik heb 2 Nokia telefoons (Nokia 1610 en 2110), nog voor het tijdperk van 5110 en 3210, en die hebben zeker een andere lader.

Wel klopt het dat vanaf 5110 en 3210, bij elke Nokia dezelfde lader-ingang wordt gebruikt.

En Dj Sjammie, Een batterij 2 of 3 jaar niet gebruikt is, die kan je opnieuw leven inblazen. Wel is het afwachten of de batterij de capaciteit terug krijgt welke deze behoort te hebben.

Wat je moet doen: Leg de 3650 aan de lader, en laat hem een dag liggen.

Het kan namelijk heel lang duren voordat de streepjes van het laden te zien zijn, doordat de batterij een tijd lang niet gebruikt is.

Hetzelfde probleem had ik namelijk ook met de Nokia 6150, een dag laten liggen aan de lader en is weer herboren!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoevaak moest je hem voorheen opladen? En liet je hem altijd helemaal leeg voordat je hem oplaadde? En laadde je hem dan helemaal vol?

Als je dat voortdurend niet doet kan de batterij stuk gaan. Dus als de manier van gerben niet werkt is je batterij misschien wel gewoon kapot..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoevaak moest je hem voorheen opladen? En liet je hem altijd helemaal leeg voordat je hem oplaadde? En laadde je hem dan helemaal vol?

Als je dat voortdurend niet doet kan de batterij stuk gaan. Dus als de manier van gerben niet werkt is je batterij misschien wel gewoon kapot..

In een Nokia 3650 zit een Li-Ion batterij, dus die zou normaal gesproken niet kapot mogen gaan, ook al laad je de telefoon telkens op als de batterij nog niet leeg is. Wel kan de batterij gemakkelijk kapot gaan als deze is bloodgesteld aan de hete zon. Daar kan geen enkele accu tegen ;)

Ook al is de batterij kapot, dan nog kun je zien op het display dat er activiteit is wat betreft het laden. Waarschijnlijk zal de telefoon na een paar minuten of direct uitvallen als je hem van de lader afhaalt.

Als mijn manier in bovenstaaande post niet werkt, dan kan er van alles aan de hand zijn: Er zit een draadje los in de telefoon, de telefoon kan zwemles hebben gehad, de telefoon kan hard zijn gevallen op de grond..

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben vandaag op m'n werk eindelijk in de gelegenheid gekomen om een Nokia-lader van iemand anders te proberen. Hiermee lukte het niet om de batterij op te laden maar ik kreeg nu ineens in het display wel een symbool dat er een onjuist type lader was aangesloten, hiervoor deed het display dus helemaal niets.

Toen ik thuis was heb ik m'n eigen lader (met het juiste type dus) nogmaals geprobeerd en nu is er ineens niets meer aan de hand en laadt de telefoon weer gewoon op zoals ie dat hoort te doen.

Wel apart, maar bij deze is het probleem dus opgelost en mag er wat mij betreft een slotje op dit topic.

Link naar bericht
Delen op andere sites

De telefoon had dan net het juiste ''shotje'' energie gekregen.

Inderdaad kan het zo zijn dat Nokia GSM's geen snelladers kunnen hebben, maar alleen de gewone lader.

(tegenwoordig zijn het overigens meer snelladers dan gewone laders bij levering van een nieuwe GSM, misschien interessant om te weten ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wel apart, maar bij deze is het probleem dus opgelost en mag er wat mij betreft een slotje op dit topic.

Erg fijn dat het probleem is opgelost! :D

Ik laat het topic toch open, voor het geval er ooit iemand hetzelfde probleem heeft (eventueel met een ander merk/type toestel). Als hier niet meer wordt gepost zakt het topic vanzelf wel naar beneden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Erg fijn dat het probleem is opgelost! :D

Ik laat het topic toch open, voor het geval er ooit iemand hetzelfde probleem heeft (eventueel met een ander merk/type toestel). Als hier niet meer wordt gepost zakt het topic vanzelf wel naar beneden ;)

Misschien dan wel handig om de titel vast aan te passen... :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...