Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Af en toe is er een evenement dat historisch te noemen is. Een voorbeeld hiervan is het wereldwijd live uitgezonden concert met de naam Live Aid, dat in 1985 werd gehouden.

Het is nu minder dan 24 uur voor de aanvang van het vervolg met de naam Live 8. Dit bij voorbaat al historische concert zal in bijna alle landen ter wereld op tv worden uitgezonden en is tevens te volgen via het internet.

De live uitzending is vanaf 14:00 uur op o.a. Nederland 3 en BBC 2 te volgen. En het ziet er naar uit dat het de moeite waard wordt, want o.a. de volgende namen zullen een bijdrage leveren: African Children's Choir, Annie Lennox, Bob Geldof, Bon Jovi, Coldplay, Dido, Elton John, Joss Stone, Keane, The Killers, Madonna, Mariah Carey, Ms. Dynamite, Paul McCartney, Pink Floyd, Queen, Razorlight, REM, Robbie Williams, Scissor Sisters, Snoop Dogg, Snow Patrol, Stereophonics, Sting, Travis, U2, UB40 en Velvet Revolver.

En dan ben ik nog een hoop grote namen vergeten.

Zijn er nog meer mensen die dit concert gaan volgen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik wil het begin met Paul McCartney (en U2, maar dat doet me niet zoveel) zien. Zij geven de aftrap met het Beatles-nummer Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band. Dat nummer begint met de zin "It was twenty years ago today" en die zin verwijst ook naar het Live Aid Concert van 1885, 20 jaar geleden. En dat nummer mag ik, als rechtgeaarde Beatles-fan absoluut niet missen! Ik ga dus zeker kijken, in ieder geval aan het begin!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor mij zijn er meerdere redenen om te kijken. Het door Randy_Roes genoemde optreden van Pink Floyd is er één van. Maar ook U2, REM, Elton John, Robbie Williams en Queen wil ik zeker niet missen. Ook al vraag ik me af wat de bijdrage van Queen zal zijn. Die hebben namelijk al ergens anders een optreden, en hebben daarom speciaal voor Live 8 een sateliet verbinding geregeld.

Edit:

Ik zie dat op het tijdschema van Live8live.nl Queen ontbreekt. Maar aangezien zowel Brian May als Roger Taylor bevestigd hebben via sateliet een bijdrage aan Live 8 te leveren, denk ik dat Queen de zogenaamde Mystery Guest is die in het schema staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wow, het was geweldig. En dan na te gaan dat ze niet overal alles hebben uitgezonden. Ik kan bijna niet wachten op de DVD om uiteindelijk alles te kunnen zien.

Eventjes een paar hoogtepunten:

Opening van Paul McCartney en U2

Elton John

R.E.M.

Madonna

Robbie Williams

Bon Jovi

Pink Floyd

En het er was nog veel meer geweldigs.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor mij zijn er meerdere redenen om te kijken. Het door Randy_Roes genoemde optreden van Pink Floyd is er één van. Maar ook U2, REM, Elton John, Robbie Williams en Queen wil ik zeker niet missen. (...).
Na (een deel van) alles te hebben gezien, waren er inderdaad meerdere redenen om te kijken, dan Paul McCartney alleen. Ik heb Pink Floyd gezien, wat prachtig was en ook U2 was goed. Ik vond het ook leuk dat na het optreden met McCartney (opening met Sgt. Pepper), ze (U2) een liedje van McCartney deden, namelijk Blackbird.

Overigens vond ik de afsluiting van Paul McCartney ook fantastisch om te zien. Ik heb Helter Skelter nog nooit Live (vanaf mij tv dan) gezien. Wel Hey Jude op een dvd van een concert van McCartney. Die afsluiting van het nananana-gedeelte van Hey Jude was ook helemaal geweldig!

Maar nu ff iets anders dan de concerten: het doel. Wat vinden jullie van dat doel? Welteverstaan: kwijtschelden van schulden (deels al gebeurd), het behouden van ontwikkelingshulp en (ook zeker niet onbelangrijk) eerlijke handel. Vooral aan dat laatste moet nog veel gebeuren, naar mijn mening!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik was voor de concerten om eerlijk te zijn niet zo met het doel bezig. Maar Bob Geldof, heeft dat voor het optreden van Madonna helemaal veranderd.

Voor de mensen die het niet gezien hebben, zal ik even een beschrijving geven.

Bob Geldof liet namelijk een filmpje zien dat ze 20 jaar geleden ook met Live Aid lieten zien. Een filmpje met verschrikkelijke beelden van mensen die in verschrikkelijke omstandigheden, van ondervoeding, moesten overleven. In dat filmpje zat ook een meisje dat op sterven na dood was.

Maar nu riep hij haar op het podium en bleek ze een gezonde vrouw te zijn geworden. En dat mede dankzij de donaties van Live Aid.

Men via een inzameling al zulk goed werk kan doen, dan moet er nog veel meer mogelijk zijn, als die landen uit de schulden zijn. Want het geld dat nu nog betaald wordt aan schulden, kan dan naar de mensen die het echt nodig hebben gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Men moet niet oneindig geld in Afrika pompen heeft veel minder nut want door de corrupte mensen daar komt het lang niet altijd goed terecht. Ik vind ontwikkelingshulp sowieso onzin omdat we hier in Nederland nieteens genoeg geld hebben om aan de gehele begroting voldoen.

Men moet meer handelen met Afrika, schaf de invoermuren af zorg dat het niet duur is dat Afrikaanse landen hun producten op de Europese markt kunnen afzetten. Hierdoor verdienen de producenten in Afrika meer, een stijging van het inkomen, meer vraag, productiegroei, men gaat meer produceren, wéér meer verdienen; etc. Die spiraal naar boven moet men in Afrika behalen, dat is veel zinvoller dan er maar eindeloos geld in pompen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Malabar, dat vind ik ook. Je kunt beter handelsbarrières wegnemen i.p.v. ontwikkelingshulp verhogen. Je helpt de mensen daarmee veel meer, omdat dat rechtstreeks naar die mensen gaat. Ontwikkelingsgelden gaan naar overheden en overheden misbruiken dat geld voor eigen doeleinden, waarmee je dus helemaal niks oplost.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...