Ga naar inhoud

Het grote Windows XP topic


Aanbevolen berichten

Ik heb er ook aan moeten geloven, ik heb XP. Voor het eerst. Op mijn ouwe computer drie weken gehad ofzo, daarna netjes 98 er weer opgezet. Op deze PC staat win2k waar ik al jaren erg plezierig mee werk.

Maar helaas.

Anyway, ik loop dus al meteen tegen wat probleempjes aan waar de ervaren gebruikers hun hand niet meer voor omdraaien. Het lijkt me dus zinnig om een centraal XP topic te hebben waar dit soort dingetjes in kunnen. Om nou voor elk wissewasje een topic te openen...

Waar ik op dit moment nogal over val, is de taalbalk. Ik wil die icoontjes van taal en toetsenbord helemaal niet! Dus ik rechtsklik op de taakbalk, haal het vinkje weg bij taalbalk en joepie, meer ruimte voor dingen die er wel toe doen.

Start ik de computer opnieuw op, is het weer terug! En zo gaat het nou elke keer. Iemand enig idee hoe ik het permanent weghaal?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Taalbalk is het 1e wat ik uit zet :P

Rechter muis > Eigenschappen

Pak daar het 2e tabblad en kies voor GEAVANCEERDE TEKSTSERVICES UITSCHAKELEN.

Je hebt het toch nergens voor nodig.

Het was handig geweest als je er even bij had gezet WAAR je rechts moest klikken, niet op de taakbalk in ieder geval ;) Maar ik heb het gevonden, dank je wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Taalbalk is het 1e wat ik uit zet :P

Rechter muis > Eigenschappen INSTELLINGEN

Pak daar het 2e tabblad en kies voor GEAVANCEERDE TEKSTSERVICES UITSCHAKELEN.

Je hebt het toch nergens voor nodig.

En trouwens bij GEAVANCEERDE TEKSTSERVICES UITSCHAKELEN staat 2x geavanceerd :?

Bug ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed, volgende punt. Nu ik mijn laptop netjes in het netwerk heb, wil ik graag voorkomen dat mensen in mijn spullen gaan snuffelen. Ik moet een bepaalde map echter wel delen, omdat ik vrije gegevensuitwisseling wil van laptop naar PC en terug. PC is netjes beveiligd met een wachtwoord (2000pro) maar die optie zit niet bij XP home. Iemand enig idee hoe ik mijn map bescherm?

Link naar bericht
Delen op andere sites

wachtwoorden voor gebruikers instellen kan bij configscherm > users.

bij een share aanmaken kan je voglens mij aangeven welke users er toegang toe hebben.

Bij je share kan je aangeven welke users welke rechten hebben (beetje Unix chmod idee) bij je share:

machtigingen.jpg

edit: screenshot is wel van win2k aangezien ik mijn pc het niet wil aan doen om winxp te moeten draaien ;) Maar volgens mij ziet dat er in XP hetzelfde uit..

Link naar bericht
Delen op andere sites

in je 'configuratiescherm' en dan 'gebruikers' kun je gewoon voor elke gebruiker een wachtwoord aanmaken.

Tevens kun je op de windows 2000 manier inloggen (zo doe ik het ook) en zelfs kun je de windows 2000 look terugbrengen ;) grijze balk etc.

Delen van een map is in WXP:

rechter muis > sharing & security

Als het de 1e keer is dat je dat doet zal ie zeuren over de gevaren van dingen sharen enzo. en dan kun je kiezen voor: SHARE THIS FOLDER en de rest spreekt voor zich...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Tevens kun je op de windows 2000 manier inloggen (zo doe ik het ook) en zelfs kun je de windows 2000 look terugbrengen ;) grijze balk etc.

Ik mag hopen dat ze dat al had gedaan... anders kan ze het Teletubbietopic beginnen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mijn computer ziet er al heel netjes als win2k uit hoor, inclusief het inlogscherm, maar waar je bij win2k kan zeggen "users moeten inloggen" kan dat bij XP niet.

Kan het iets te maken hebben met het feit dat het de home edition is en niet pro?

Cold, het "zo werkt het in win2k dus ook in XP" gaat hier niet op, helaas. Het is gewoon anders. Ook de share kan ik niet beveiligen met de firewall enzo.

Kijk maar, je ken hier niks.

Link naar bericht
Delen op andere sites
dat is toch genoeg?

al is Home inderdaad een stuk minder dan Pro qua netwerk en sharing

Nee, niet genoeg, ik wil niet dat mijn broertje of vader zomaar in mijn mapje kan gaan rondneuzen :P Niet dat ze dat gaan doen, maar toch. Ik vind het gewoon raar dat het niet kan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, niet genoeg, ik wil niet dat mijn broertje of vader zomaar in mijn mapje kan gaan rondneuzen :P Niet dat ze dat gaan doen, maar toch. Ik vind het gewoon raar dat het niet kan.

niet in home nee

in pro kun je hele user policies toepassen en precies zeggen wie wat waar wel en niet mag. wat je hier ziet is gewoon standaard sharen van gegevens op de meest simpele manier via windows filesharing.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

niet in home nee

in pro kun je hele user policies toepassen en precies zeggen wie wat waar wel en niet mag. wat je hier ziet is gewoon standaard sharen van gegevens op de meest simpele manier via windows filesharing.

*mopper*

Dan moet ik mijn xxx filmpjes maar op mijn PC laten staan, die is wel beveiligd :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

wat dacht je van dat soort filmpjes gewoon in een niet gedeelde map zetten :?

Lamaar grapje :P

Kan iemand me even uitleggen waarom, als je "show icon" en "show messages" uitvinkt bij de verbindingseigenschappen, je nog steeds zowel icon als messages krijgt als de verbinding het niet doet?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Lamaar grapje :P

Kan iemand me even uitleggen waarom, als je "show icon" en "show messages" uitvinkt bij de verbindingseigenschappen, je nog steeds zowel icon als messages krijgt als de verbinding het niet doet?

je kunt alleen messages bij verbinding uitschakelen, niet de messages bij geen verbinding ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Cold, het "zo werkt het in win2k dus ook in XP" gaat hier niet op, helaas. Het is gewoon anders. Ook de share kan ik niet beveiligen met de firewall enzo.

Kijk maar, je ken hier niks.

wtf :| dit is wel heel erg ziek... nu weet k weer waarom k n hekel aan XP heb :P Alleen heb k zelf alleen ervaring met de Pro editie... Maar ik kan me indd een paar bestanden herrinneren die je pa en je broertje liever niet willen zien :P >:)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...