Ga naar inhoud

Explosies in Londense metro en bus


Aanbevolen berichten

Explosies in Londense metro en bus

07 juli 2005, 11:32:09

LONDEN (ANP) - Bij vijf metrostations in Londen hebben zich donderdag tijdens de ochtendspits explosies voorgedaan, mogelijk als gevolg van een storing waardoor te veel stroom op het net kwam te staan. Dat meldt de televisiezender Sky News. Er zouden veel gewonden zijn, maar hoeveel is nog onbekend.

Het zou gaan om de stations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square. Volgens een woordvoerder van de politie hebben de explosies een chaos veroorzaakt.

Getuigen meldden dat mensen die het metrostation Aldgate in de Britse hoofdstad Londen verlaten ,,bedekt zijn onder bloed''. De politie spreekt van een ,,ernstig incident waarbij slachtoffers zouden zijn gevallen''.

Het metroverkeer is helemaal stilgelegd.

Ook explosie in Londense bus

Op Tavistock Square in het centrum van Londen is donderdagmorgen een bus ontploft. Dat gebeurde kort nadat zich in het metrostelsel van de Britse hoofdstad een onbekend aantal explosies had voorgedaan.

De omgeving van het plein is afgezet. Dat heeft een politiefunctionaris gezegd.

home.nl

Waarschijnlijk een terroristische aanslag, het is toch niet te geloven :N. En ik ga over 2 weken op vakantie naar London, niet echt een lekker gevoel :'(.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Jezus, houden ze nou nooit op? Ik word hier zo kwaad over, kwaad en bang. Ik ga over een paar weken op vakantie naar London, dat wordt zo wel erg leuk. Not.

Dat mensen denken dat dit soort dingen enig nut hebben... allemaal afschietn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Doen ze lijkt mij toch niet 2x op dezelfde plek?

Noem me naïef maar je moet juist banger zijn op andere plaatsen nu lijkt me (na de komende week dan)...

Ja, daar kun je dus effe geen rekening mee houden, he? Het is natuurlijk wel zo dat de veiligheid ontzettend is opgeschroefd, maar toch... Een vakantie is niet leuk als je daar rondloopt en steeds denkt "hier was iets ontploft".

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ja, daar kun je dus effe geen rekening mee houden, he? Het is natuurlijk wel zo dat de veiligheid ontzettend is opgeschroefd, maar toch... Een vakantie is niet leuk als je daar rondloopt en steeds denkt "hier was iets ontploft".

en dus bereiken die kloteterroristen wat ze willen, angst in het Westen.... :N

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jezus, houden ze nou nooit op? Ik word hier zo kwaad over, kwaad en bang. Ik ga over een paar weken op vakantie naar London, dat wordt zo wel erg leuk. Not.

Dat heb ik dus ook, ik ga over 2 weken. Niet dat ik er bang van wordt, maar het geeft toch geen prettig gevoel. Het is aan de andere kant wel heel onwaarschijnlijk dat ze nu steeds aanslagen in London blijven plegen.

Het ontgaat met sowieso wat iemand met zoiets als dit wil bereiken :N...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

en dus bereiken die kloteterroristen wat ze willen, angst in het Westen.... :N

Ja, jammer dan, als ik het risico loop opgeblazen te worden, ben ik bang. En als in Nederland terroristen worden vrijgelaten, direct na de rechtszaak een fotograaf neerslaan en dan nog niet opgepakt worden, ben ik ook bang. Bang dat Nederland binnen tien jaar onleefbaar zal zijn vanwege die kutmongolen die niet in hun eigen land kunnen blijven en denken dat we allemaal islamitisch moeten worden of anders dood.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als je iets tegen een moslim onderneemt maak je je al snel schuldig aan discriminatie hier in nederland.

Nuh-uh. Als je iets tegen een moslim onderneemt, ZEGGEN ZE dat je discrimineert. Da's heel wat anders.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen, niet zo zeuren hoor, ik ga binnenkort ook naar Londen en ik heb nergens last van. Overal ontploft zooi en er kruipt ook niemand in elkaar als ze naar Enschede of Madrid gaan, noch staat er iemand bij stil dat je op zo'n beetje elke straathoek wel kunt denken "Hier is iemand gestorven", want oor de jaren heen is dat waarschijnlijk wel gebeurt.

Mensen vergeten snel, over een paar maand hoor je er niemand meer over.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik vind het vreselijk, dat zulke mensen voor zulke dingen in staat zijn :r

Ik verwacht dat Parijs het volgende doelwit wordt.

Dit zal natuurlijk altijd speculeren blijven, maar is simpelweg mijn verwachting omdat Londen en Madrid al geweest zijn, en dan rest Parijs (als grote wereldstad) nog.

Ik ga 2 augustus met de boot naar Parijs, kom daar ongeveer 16 augustus aan, het zal wel even slikken zijn voor ik de metro instap.

Deze gebeurtenis zal moeten slijten..

De terroristen kunnen een hoop terreur en verdriet zaaien, maar zal nooit aan het langste eind trekken (aldus Balkenende).

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ga 2 augustus met de boot naar Parijs, kom daar ongeveer 16 augustus aan, het zal wel even slikken zijn voor ik de metro instap.

Alstjeblieft, zeg... als je zo gaat denken, stel ik voor dat je jezelf opsluit in een schuilkelder en er NOOIT meer uitkomt. Wie weet? Ik woon schuin tegenover een moskee, straks komen hier racistische jongeren die wraak willen, de moskee aanvallen en raak ik ook gewond! Och jee, ik ben zo bang! Met dit soort aanstellerij krijgen die klootzakken dus hun zin.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Alstjeblieft, zeg... als je zo gaat denken, stel ik voor dat je jezelf opsluit in een schuilkelder en er NOOIT meer uitkomt. Wie weet? Ik woon schuin tegenover een moskee, straks komen hier racistische jongeren die wraak willen, de moskee aanvallen en raak ik ook gewond! Och jee, ik ben zo bang! Met dit soort aanstellerij krijgen die klootzakken dus hun zin.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Maar omdat het vandaag in Londen zo dichtbij is gekomen, en in een metro, is dat toch even slikken voor mij.

Het leven gaat door, dat weet ik, en daarom ga ik ook die metro in, maar dan mag ik wel een angstig gevoel hebben.

Voor jou kan dat heel anders liggen, maar Angela, ieder mens is anders, ieder mens is UNIEK.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Mensen vergeten snel, over een paar maand hoor je er niemand meer over.

Dat is onzin natuurlijk. Hier wordt nog jaren over gesproken. Men spreekt toch ook over 11 september en de aanslagen in Madrid dat is men toch ook niet na een paar weken vergeten?

Ik vind dat je wel erg laconiek tegenover het geheel staat. Is jouw keuze maar je kan wel een beetje alerter zijn. Misschien niet altijd goed een 'het gebeurt mij toch niet' instelling te hebben. Want als je in Londen de schade ziet zal je toch wel even moeten slikken denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is onzin natuurlijk. Hier wordt nog jaren over gesproken. Men spreekt toch ook over 11 september en de aanslagen in Madrid dat is men toch ook niet na een paar weken vergeten?

Ik vind dat je wel erg laconiek tegenover het geheel staat. Is jouw keuze maar je kan wel een beetje alerter zijn. Misschien niet altijd goed een 'het gebeurt mij toch niet' instelling te hebben. Want als je in Londen de schade ziet zal je toch wel even moeten slikken denk ik.

Met een "Het gebeurt mij wel"-instelling schiet je nog minder op. En dingen als 11 september of Madrid worden enkel aangehaald als er weer eens iets de lucht in vliegt, waar of niet?

Er zijn ergere dingen gebeurd en die zijn ook gewoon vergeten. 7 augustus 1998, bijvoorbeeld. Een aanslag door Al-qaeda op Amerikaande ambassades , 220 doden. Wist jij dat nog? Ik niet.

Mensen moeten niet zo zeuren "Oh, wat ben ik bang, oh wat is dit eng! Stel je voor dat..." Stel je voor dat heeft nog nooit iemand geholpen en dat doet het nu ook niet. So what? Er zijn een stuk of veertig mensen dood, erg, maar er zijn oorlogen gaande waarbij er meer sneuvelen, denkt niemand aan.

Met angst bereikt niemand iets.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

...

Mensen moeten niet zo zeuren "Oh, wat ben ik bang, oh wat is dit eng! Stel je voor dat..." Stel je voor dat heeft nog nooit iemand geholpen en dat doet het nu ook niet. So what? Er zijn een stuk of veertig mensen dood, erg, maar er zijn oorlogen gaande waarbij er meer sneuvelen, denkt niemand aan.

Met angst bereikt niemand iets.

Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens. Met angst bereik je helemaal niets. Want als je je hierdoor laat kisten kun je net zo goed helemaal niet meer de straat op. Er kan namelijk overal wel een bom geplaatst worden. En als je daar steeds bij stil staat heb je gewoon geen leven.

Dit soort dingen komen juist in het nieuws omdat ze, gelukkig, niet vaak voorkomen. En de kans dat je net op zo'n plek bent, op het moment dat er net een bom af gaat is daardoor zo klein dat het te verwaarlozen is.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

'Politie pakt dader mislukte aanslagen Londen'

27 juli 2005, 15:53:21

LONDEN (ANP) - De Britse politie heeft een van de daders van de mislukte aanslagen van donderdag in Londen opgepakt. Het gaat om de 24-jarige Somaliër Yassin Hassan Omar, aldus woensdag de Britse zender Sky News. Hij werd eerder op de dag in Birmingham opgepakt.

Bij zijn aanhouding gebruikte de politie een 'stun gun', waarmee iemand door een stroomstoot wordt verdoofd. De verdachte is overgebracht naar een zwaar beveiligd politiebureau in Londen.

Meer arrestaties

Kort na deze arrestatie pakte de politie elders in Birmingham nog drie mannen op. Zij zijn ingesloten in de regio zelf. Enkele uren daarvoor waren op het station van de stad Grantham, in Midden-Engeland, al twee mannen aangehouden. Zij zouden op weg zijn geweest van de Noord-Engelse stad Newcastle naar Londen.

De Londense politie wil niet zeggen of deze laatste aanhoudingen in verband staan met de mislukte aanslagen of met de aanhoudingen in Birmingham.

Woensdagmiddag pakte de politie op de luchthaven Luton bij Londen nog een verdachte op. De man stond op het punt met Ryanair een vlucht naar het Franse Nîmes te nemen. De politie wilde verder niets meedelen.

home.nl

Dit is dus over de mislukte aanslagen van afgelopen donderdag. De daders verdienen in mijn ogen niets anders dan levenslang.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...