Ga naar inhoud

Computer wil niet meer aan


Aanbevolen berichten

De computer van mijn broertje vertoont nogal rare kuren. Je kan op het powerknopje drukken wat je wil, maar aan gaat ie niet.

Als je de stroom erop zet, gaat de fan wel even draaien, en de monitor krijgt via de voeding van de computer wel stroom. Ik vermoed dat het contactje van de aan en uit knop niet goed meer is, maar voor dat ik dat hele ding uit elkaar haal, wat kan het nog meer zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Dit soort kuren krijg je ook wel als er veel stof ik de kast zit. Dit kun je het best verwijderen door een spuitbusje met perslucht te gebruiken in combinatie met een stofzuiger.

Met de stofzuiger natuurlijk NIET op je moederbord en andere electrische onderdelen van je PC komen ;)

Maar dat lijkt me logisch

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Met de stofzuiger natuurlijk NIET op je moederbord en andere electrische onderdelen van je PC komen ;)

Maar dat lijkt me logisch

Dat spreekt voor zich. Daarom ook eerst het vastzittende stof losblazen met een spuitbus en daarna pas opzuigen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
is onzin, een stofzuigermond is van een niet geleidend kunststof dus kan geen kwaad, zolang je maar alle stekkers er uit hebt.

Alleen moet je er natuurlijk niets mee stuk maken gezien het ding nogal hard is.

Een stofzuigermond is in enkele gevallen wel van metaal gemaakt, dus in die gevallen kan het wel geleiden. Maar ik ben met je eens dat de kans groter is, dat je iets kapot drukt als je er te dicht op gaat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...