Ga naar inhoud

Geluidprobleem


Aanbevolen berichten

Het begon allemaal op een zwoele woensdagavond, medio augustus, in het beruchte Goirle. (Van het liedje: In Goirle, in Goirle, in Goirle. In Goirle schijnt altijd de zon). Twice zat op zijn kamer te computeren toen hij iets wilde fiksen met de geluidsrecorder. Trots dat hij was dat hij de geluidsrecorder onder de knie had, maar het resultaat was niet gewenst. Twice vroeg DJ Sjammie om hulp, en het leek ons wel gezellig en makkelijk het via Skype door te spreken. Toen gebeurde het... Twice trok de groene stekker uit de computer, gevolgd door de paarse. Hij wist toen nog niet wat dit voor gevolgen zou hebben...

Genoeg geleuter, ik leg ff het probleem uit:

Ik probeerde de groene en de paarse stekker van de headset erin te doen en die deed het niet. Vervolgens probeerde ik de stekkers van de boxen erin te doen, maar die deden het toen ook niet. Ik vraag me af of iemand de oplossing weet (zelfs wonderer wist het niet), maar ik dacht, ik probeer het.

Uitgesloten is:

- Dat het aan windows ligt: Alle programma's werken, alleen het geluid niet. De volumeregeling is ook gewoon goed.

- Dat het aan de boxen ligt: hij deed het immers ook niet met de headset.

Het moet dus aan de pc liggen. Ik dacht dat ik ook een stekkertje verkeerd had gedaan, maar het lijkt me niet dat hij het dan gelijk niet meer doet. Ik heb de PC ook al opengeschroefd, maar snap er niet echt veel van, dus ook niet waar de geluidskaart zit. Heb alles wel een beetje aangeduwd enzo...

Weet iemand toevallig hoe dit allemaal kan komen?

Een computer zonder geluid is als:

- een clown zonder circus

- een kip zonder kop

- als een bout zonder moer

- als een elftal zonder Cruijff

- een ei zonder zout

- een deur zonder knop

- als een hij zonder zij

- als soep zonder kluif

- een fles zonder dop

- als een bank zonder goud

- als een schip zonder roer

- als een bloem zonder bij

- een kind zonder pop

Edit: sorry dat ik zo actief ben vandaag

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voetbal kijken doe je alleen als je je leven niet meer ziet zitten naar mijn mening :+

Goed: 1e gedachte: je hebt je geluidskaart opgeblazen door stekkertjes te wisselen terwijl de pc aan stond, enige oplossing: nieuwe geluidskaart.

Maar ga toch eerst maar nog eens testen: drivers verwijderen, drivers opnieuw installeren, geluidskaart in een ander pci slot etc.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voetbal kijken doe je alleen als je je leven niet meer ziet zitten naar mijn mening :+

Goed: 1e gedachte: je hebt je geluidskaart opgeblazen door stekkertjes te wisselen terwijl de pc aan stond, enige oplossing: nieuwe geluidskaart.

Maar ga toch eerst maar nog eens testen: drivers verwijderen, drivers opnieuw installeren, geluidskaart in een ander pci slot etc.

Hoewel je weet hoe weinig verstand ik ervan heb, zal ik toch proberen :P

Bedankt iig...

Wat kost trouwens een nieuwe geluidskaart, mocht die nodig zijn?

(Je hebt ze natuurlijk in verschillende kwaliteitssoorten, maar een goeie :) ) ?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Zo, heb een nieuwe Sweex 5.1 soundcard gekocht, schijnt geen grandioos merk te zijn, maar moet voldoende zijn voor mijn nietige pc :)

Vorige geluidskaart was ingebouwd (geintegreerd in het moederbord noemen ze dat schijnbaar), dus ik heb die nieuwe er los in gezet, drivers geinstalleerd maar vergeten de oude te verwijderen. Hoorde dat die nieuwe de oude wel vervangen, maar het geluid doet het niet. Nu heb ik gehoord dat ik voor ik windows opstart bij zo'n SETUPje (door op DEL te drukken kom je daar) een instelling voor sound / unboard te wijzigen. Heb dat geprobeerd:

De tweede keuze-mogelijkheid was BIOS {nog iets}, dat moest ik hebben, dus ik open die en toen kreeg ik het volgende scherm:

bios2.JPG

Ik heb nu vrij weinig idee wat ik nu moet veranderen of zo. Iemand die het wel weet?

Het kan zijn dat mijn verhaal erg vaag is, maar dat komt omdat ik er zelf weinig verstand van heb ;)

Bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites
hier zit het niet twice, er zijn meerdere pagina's ;)

kijk even hoe je naar de volgende pagina gaat enzo...

Hmm ik heb daar nu 2x naar gekeken en kom er echt niet uit, klinkt wel een beetje lullig. Ik kan me alleen voorstellen dat ik rechts via dat menu level verder kan, maar daar kon ik niet komen met de cursor. Ik heb het idee dat er een stuk of 9 menu's zijn, en dit daar'één van is, en ik weet niet hoe ik verder moet komen.

Sorry, heb er niet zoveel verstand van O-)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...