Ga naar inhoud

Serie met de beste liedjes


Wat is volgens jou de serie met de beste liedjes?  

36 leden hebben gestemd

  1. 1. Wat is volgens jou de serie met de beste liedjes?

    • De Plaaggeest
      5
    • Het Geheim van de Sleutel
      1
    • De Diamant
      3
    • De Huilende Professor
      14
    • Het Geheim van de Schatkaart
      3
    • De Verdwenen Kroon
      3
    • De Verzonken Stad
      2
    • De Geheimzinnige Opdracht
      4
    • De Reis vol Verrassingen
      1


Aanbevolen berichten

Ik dacht: er mag wel weer eens wat leven komen in de B&A-subfora. Volgens mij hadden we zo'n topic nog niet, en het leek me wel interessant om te weten wat jullie nou de beste serie vinden qua liedjes. Dus stem op de serie met de beste liedjes volgens jou en GEEF A.U.B. OOK EVEN EEN TOELICHTING, KAN GEEN KWAAD!!! ;) En ga nou niet zeggen De Huilende Professor, omdat daar toevallig je favoriete liedje Rustig, rustig, rustig in voorkomt, ofzo. (het was overigens wel een beetje moeilijk om te bepalen of dit nou in "Series" of in "Muziek" hoorde, als het hier niet goed staat zie ik het wel)

Ik vind zelf De Reis vol Verrassingen de serie met de beste liedjes, omdat het allemaal nieuwe liedjes zijn. Er komen geen liedjes in voor, die we al eerder in een serie of in een shorty gehoord hebben. Ook vind ik dat dit de echte liedjes zijn, want ze hebben ook echt de lengte en de goede vorm (refrein-couplet-refrein-couplet-refrein etc.) van een liedje. Deze liedjes zijn bijvoorbeeld niet te vergelijken met zo'n simpel (maar wel leuk) liedje als het Garagelied.

Zo, en wat vinden jullie nou? Voor het gemak heb ik even alle series met de daarin voorkomende liedjes op een rijtje gezet: (met dank aan de infosite)

De Plaaggeest

- Acrobatenlied

- ABC

- Bakkerslied

- Bassie als toreador

- Bassie, wat heb je gedaan

- Engelse les (klassiek)

- Eenzame clown-blues

- Garagelied

- Kraanmachinist

- Naar het circus

- Opgeruimd staat netjes

- Terug in het circus

- Vrachtwagenchauffeur

- Zijn wij bij de politie

Het Geheim van de Sleutel

- Altijd blijven lachen

- Benidorm

- Bassie en zijn vriendje

- Ezelballade

- Goeiemorgen

- Geld, geld, geld

- Heimwee van een clown

- Kapitein Bassie

- Naar bed

- Op de kermis

- Prins en de kikker

- Rare dingen

- De Spaanse zon

- De show gaat beginnen

- Uno, dos, tres

- Veilig oversteken

- Wij zijn reuzen

De Diamant

- Alles is voor Bassie

- Circus in de stad

- Hondenkoor

- Ik ben een clown

- Mijn rode neus

- Maak de piste maar vrij

- Musketiers

- Neefs dierentuin

- Ondervraging

- Wereldreis van Clown Bassie

De Huilende Professor

- Als ik de dierentaal kon spreken

- Geheime agenten

- Ga naar het bos of het strand

- In het circus

- Leonardo da Vinci

- Ook een clown

- Rustig, rustig, rustig

- We reizen met het hele circus

- Zeg stel je nou voor

Het Geheim van de Schatkaart

- Abracadabra

- Ga je mee?

- Kom we gaan er tegen

- Lachen, lachen, lachen

- Trainer

De Verdwenen Kroon

- Een gewaarschuwd mens

- In de lente

De Verzonken Stad

- Dimitri

- Griekse les

- In Griekenland

- Toen ging de wekker

- Vriendelijk zijn

De Geheimzinnige Opdracht

- Duitse les

- Engelse les

- Erik de Viking

- Franse les

- Fairies

- Griekse les

- Italiaanse les

- Portugese les

- Spaanse les

- Zo vrij als een vogel

De Reis vol Verrassingen

- Als ik de president ben

- Clowntje wil ik zijn

- Caraibisch carnaval

- Geronimo

- Had ik nou maar ja/nee gezegd

- Jimmy

- St. Maarten

- Truckerslied

- Wij zijn nietig

Link naar bericht
Delen op andere sites

De schatkaart (haha, iedereen had natuurlijk verwacht dat ik de diamant zou kiezen _O- )

Alle liedjes die daar in zitten, vind ik geweldig. Vrolijk, krachtig en opbeurend. Veel andere series hebben liedjes omdat er nou eenmaal liedjes inhoren.

Uit de Huilende Professor vind ik bijvoorbeeld alleen Geheime agenten leuk, en uit de diamant alleen de ondervraging en tot op zekere hoogte musketiers. De verzonken stad heeft ook een hoop leuke, maar bijvoorbeeld de wekker en vriendelijk zijn kan ik weer niet uitstaan.

Over de laatste twee series wil ik het al helemaal niet meer hebben ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Het geheim van de schatkaart want dat is de enige serie waar ik ALLE liedjes leuk vind :7 (behalve de kroon, maar dat zijn er ook maar 2 en die vind ik dan toch minder dan de schatkaart)

in alle andere series zitten liedjes die ik niet kan uitstaan:

plaaggeest:

de clown blues :r

sleutel:

clown blues 2 :r

diamant:

de wereldreis van bassie :r (één van de allerslechtste nummers in mijn ogen)

professor:

stel je voor :r

verzonken stad:

De meeste liedjes zijn ballades en duren te lang :N

Europa:

de fairies *aaaaaargh*

Amerika:

Carabisch carnaval |:(

Dus dat lijkt mij wel duidelijk :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Hoewel het 1 van de mindere series is in mijn ogen, ga ik toch voor de Huilende Professor. Alle liedjes hebben een leuke melodie en een goede tekst. De enige die uit het lijstje geschrapt mag worden is Leonardo da Vinci.

Zo denk ik er ook zo'n beetje over. Ik vind het ook een van de mindere series, maar de muziek klinkt me gewoon als muziek in de oren :P.

Leuke teksten en een leuke melodie, wat de serie ook nog gezellig maakt. Vooral Rustig, rustig, rustig vind ik een gezellig lied, met leuke achtergrondmuziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites

mmm ik zie net dat of ik of wonderer per ongeluk op de huilende professor geklikt moet hebben... maar dat zal ik zelf wel weer geweest zijn :@O-)

Overigens ook wel weer jammer dat er nu alweer iemand is geweest die de verdwenen kroon aanklikt en weer eens geen motivatie er bij zet :N dat is nou precies hetgene waar we al de hele tijd op hameren... méér interactie en niet alleen duf iets aanklikken :{

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb op de Huilende professor gestemd omdat de liedjes daarin al super zijn qua muziek. Toppers in deze serie vind ik Rustig, rustig. rustig, Geheime Agenten en vooral Als ik de dierentaal kon spreken. Zeg stel je nou voor en Vrij als een vogel vind ik dan weer een stuk minder, maar elke serie heeft z'n goede en minder goede nummers.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb op de Huilende professor gestemd omdat de liedjes daarin al super zijn qua muziek. Toppers in deze serie vind ik Rustig, rustig. rustig, Geheime Agenten en vooral Als ik de dierentaal kon spreken. Zeg stel je nou voor en Vrij als een vogel vind ik dan weer een stuk minder, maar elke serie heeft z'n goede en minder goede nummers.

Vriend :*

Ik kon het zelf niet beter zeggen _O-

Link naar bericht
Delen op andere sites

De leukste serie kwa liedjes vind ik dan echt de diamant, maak de piste maar vrij, de ondervraging, musketiers, en wat al niet meer? op nummer 2 staat dan echt de schatkkaart, maar ik vind kom we gaan er weer tegenaan ietsje minder,

Link naar bericht
Delen op andere sites
De leukste serie kwa liedjes vind ik dan echt de diamant, maak de piste maar vrij, de ondervraging, musketiers, en wat al niet meer? op nummer 2 staat dan echt de schatkkaart, maar ik vind kom we gaan er weer tegenaan ietsje minder,

O} Dat nummer zorgt er net voor dat de Schatkaart bij mij op 2 staat

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

O} Dat nummer zorgt er net voor dat de Schatkaart bij mij op 2 staat

Inderdaad ;) dat vind ik zelf juist één van de beste nummers die er is :+ ... en die liedjes uit de diamant en sleutel enzo werken me juist het meest op mn zenuwen... allemaal hetzelfde deuntje en van die 1 minuut durende liedjes ;) kom we gaan er tegenaan heeft tenminste nog een moraal :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Inderdaad ;) dat vind ik zelf juist één van de beste nummers die er is :+ ... en die liedjes uit de diamant en sleutel enzo werken me juist het meest op mn zenuwen... allemaal hetzelfde deuntje en van die 1 minuut durende liedjes ;) kom we gaan er tegenaan heeft tenminste nog een moraal :D

Jah, maar de Trainer is ook "goed voor het moreel" maar euhm, hij werkt toch erg op m'n zenuwen.

Dat heb ik dan weer minder met Stel je eens voor en Vrij als een vogel ( die zijn wat minder maar niog steeds beregoed )

Link naar bericht
Delen op andere sites
mmm ik zie net dat of ik of wonderer per ongeluk op de huilende professor geklikt moet hebben... maar dat zal ik zelf wel weer geweest zijn :@O-)

Overigens ook wel weer jammer dat er nu alweer iemand is geweest die de verdwenen kroon aanklikt en weer eens geen motivatie er bij zet :N dat is nou precies hetgene waar we al de hele tijd op hameren... méér interactie en niet alleen duf iets aanklikken :{

Ik heb nog niet gestemd, dus...

Nu wel ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga voor de professor. Ik vind de meeste liedjes leuk. Zo vrij als een vogel dan wat minder, maar de rest is echt leuk. De achtergrond muziek is ook erg goed. Paar van die nummers heb ik ook volledig op mijn pc, dus.. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ga met Rancho mee. De plaaggeest heeft na mijn idee de leukste liedjes. Vooral de hoempa-pa tunes zijn lachen. Echt nog jaren 70 muziek. Verder vind ik Het Geheim van de Sleutel ook hele leuke liedjes hebben. Leuke onderwerpen en ook heerlijke tunes :9~

Ik ben dus meer van de oudere liedjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat ik de leidjes van het geheim van schatkaart, het geheim van de sleutel en de Diamant het beste vind. Het zijn leuke gezellige en simpele liedjes, met een leuk tempo, en leuke muzikale begeleiding.

ik kan voorlopig geen keuze maken,

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 weeks later...
Vind je dat liedje zo geweldig dan? Ik zie dat niet echt als een liedje dat zich duidelijk onderscheid van de andere plaaggeest liedjes.

Dezelfde heerlijke hoempapa er doorheen.

Inderdaad dezelfde hoempapa, maar ik vind de tekst, het enthousiasme en de beelden erbij veel beter dan de andere nummers uit "De Plaaggeest".

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Aangezien alles relatief is, heb ik de vraag dus ook maar relatief opgevat.

Relatief gezien heeft de Kroon de beste liedjes, immers er zijn er twee en ze zijn allebij ^O^_O_

Ook nog eens in een gave setting opgenomen :D Echt geweldig :D Het zijn denk ik de enige liedjes die ik liever kijk dan skip in de series.

Dus echies wel de kroon!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Aangezien alles relatief is, heb ik de vraag dus ook maar relatief opgevat.

Relatief gezien heeft de Kroon de beste liedjes, immers er zijn er twee en ze zijn allebij ^O^_O_

Ook nog eens in een gave setting opgenomen :D Echt geweldig :D Het zijn denk ik de enige liedjes die ik liever kijk dan skip in de series.

Dus echies wel de kroon!

Welke liedjes zijn dat ook alweer, in de Kroon?

(Heb hier geen video of dvd staan ter controle, vandaar dat ik het vraag. ;))

Edit: Stomme vraag! Het antwoord staat bovenaan dit topic! |:(

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...

Ik stemde dus voor de GEHEIMZINNIGE OPDRACHT. Die taalliedjes zijn erg goed gevonden, ook leuke muziek en je leert er soms nog wat van. Ook de andere clips zoals "Erik de viking", '"Zo vrij als een vogel" vind ik ook aanraders. Hier vind ik vooral de inhoud ervan belangrijk, er zitten echte feiten in.

Op de 2de plaats zou ik de "Reis vol verrassingen" verkiezen, met o.a. Geronimo en Truckerslied. Erg mooie (misschien wat langdradige) liedjes.

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...