Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik vind de liedjes die op deze cd zijn best mooi (althans, zover ik van de kleine stukjes op de B&A site kan horen). Het is gaaf om Bassie en Adriaan echt live te horen zingen. Vooral Adriaan kan (kon?) best aardig live zingen vind ik.

Mijn vraag is: Is dit liedje tijdens een echte show opgenomen of is er gewoon een koor opgescharreld?

Heeft iemand hier een antwoord op?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik vind de liedjes die op deze cd zijn best mooi (althans, zover ik van de kleine stukjes op de B&A site kan horen). Het is gaaf om Bassie en Adriaan echt live te horen zingen. Vooral Adriaan kan (kon?) best aardig live zingen vind ik.

Mijn vraag is: Is dit liedje tijdens een echte show opgenomen of is er gewoon een koor opgescharreld?

Heeft iemand hier een antwoord op?

het antwoord op dezez vraag luidt

het is tijdens een echte show opgenomen maar natuurlijk staat er niet de hele show op

want dan zou je aan 1 cd nie genoeg hebben

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 months later...

Het is wel opgenomen live maar met een vlaardings kinderkoor dat in de zaal zit als je goed naar de cd luisterd hoor je het Adriaan ook zeggen ;)

Groetjes,

Daniel,

EDIT: Link even verwijderd, deze site verwijst niet naar onze site. Daarom hebben we het liever niet

Ik vind de liedjes die op deze cd zijn best mooi (althans, zover ik van de kleine stukjes op de B&A site kan horen). Het is gaaf om Bassie en Adriaan echt live te horen zingen. Vooral Adriaan kan (kon?) best aardig live zingen vind ik.

Mijn vraag is: Is dit liedje tijdens een echte show opgenomen of is er gewoon een koor opgescharreld?

Heeft iemand hier een antwoord op?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het is wel opgenomen live maar met een vlaardings kinderkoor dat in de zaal zit als je goed naar de cd luisterd hoor je het Adriaan ook zeggen ;)

Groetjes,

Daniel,

EDIT: Link even verwijderd, deze site verwijst niet naar onze site. Daarom hebben we het liever niet

[..]

Het klinkt niet alsof ze zingen op een podium met kinderen in het publiek, maar als jij het zegt, is het zo.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Ik denk dan het gewoon het publiek is door te zeggen zing allemaal maar mee met het liedje die kinderen weten toch niet dat ereen cd word opgenomen maar als je goed luistert kon het ook wel een koor zijn omdat ze precies tegelijk zijn met B&A...

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik denk dan het gewoon het publiek is door te zeggen zing allemaal maar mee met het liedje die kinderen weten toch niet dat ereen cd word opgenomen maar als je goed luistert kon het ook wel een koor zijn omdat ze precies tegelijk zijn met B&A...

Ik denk dat het een koor is ja. Maar de theatershow's zijn gewoon opgenomen zonder koor denk ik.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 6 months later...

GROTE SCHOP! ;)

Ik heb de cd Live! zelf niet, maar wat ik ervan gehoord heb op radio B&A irriteer ik mij er ontzettend aan. :X

Waar ik mij aan erger is het kinderkoor op de cd. Ten eerste vind ik ze niet mooi zingen, maar dat terzijde, en ten tweede vind ik het niet passen bij een live optreden. Als je vervolgens kijkt naar de dvd van Live!, zie je dat er veel kleine kinderen in de zaal zitten, die muisstil en met verbazende ogen naar hun idolen luisteren. Dat hadden ze op cd moeten zetten! En niet voor de optredens gecomponeerde muziekstukken ondersteund door een slecht zingend kinderkoor. :X

Elke keer als ik weer een nummer hoor van de cd Live! op de radio gaat mijn geluid uit.

Sorry DJ, maar ik irriteer mij echt aan die cd.

EDIT: Nu hoor ik Alles is voor Bassie! (Live in het circus). Kijk, dat vind ik nu weer wel mooi, maar dat is meer sentiment. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
GROTE SCHOP! ;)

Ik heb de cd Live! zelf niet, maar wat ik ervan gehoord heb op radio B&A irriteer ik mij er ontzettend aan. :X

Waar ik mij aan erger is het kinderkoor op de cd. Ten eerste vind ik ze niet mooi zingen, maar dat terzijde, en ten tweede vind ik het niet passen bij een live optreden. Als je vervolgens kijkt naar de dvd van Live!, zie je dat er veel kleine kinderen in de zaal zitten, die muisstil en met verbazende ogen naar hun idolen luisteren. Dat hadden ze op cd moeten zetten! En niet voor de optredens gecomponeerde muziekstukken ondersteund door een slecht zingend kinderkoor. :X

Elke keer als ik weer een nummer hoor van de cd Live! op de radio gaat mijn geluid uit.

Sorry DJ, maar ik irriteer mij echt aan die cd.

EDIT: Nu hoor ik Alles is voor Bassie! (Live in het circus). Kijk, dat vind ik nu weer wel mooi, maar dat is meer sentiment. ;)

In sommige liedjes gebeurt het inderdaad wel eens dat het een beetje de valse kant uit gaat zoals de Live! versie van Spoken bestaan niet of Alles is voor Bassie. Ik heb zelf de CD wel, ik vind hem redelijk goed, wel een heel mooie hoes. Het irriteert me soms wel dat er telkens gesproken wordt als er een zinnetje muziek is gezongen (vb. De prins en de kikker). Maar van de andere kant is het wel heel leuk dat Bassie en Adriaan heel veel oude liedjes en scènes wat bewerkt hebben en opgenomen hebben in 1999 in een moderner tintje.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Waar ik me ook aan erger is de live versie van Het Hondenkoor Neefs dierentuin, waar ze het zinnetje "Maar dat is geen bezwaar" ineens uitschreeuwen. :?

Dat vind ik dan weer niet mooi, want in het origineel wordt dat gewoon rustig gezongen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waar ik me ook aan erger is de live versie van Het Hondenkoor, waar ze het zinnetje "Maar dat is geen bezwaar" ineens uitschreeuwen. :?

Dat vind ik dan weer niet mooi, want in het origineel wordt dat gewoon rustig gezongen.

Je bedoelt de Live! versie van "Neef's Dierentuin" ;) Want "Het Hondekoor" is voor de Lachspektakelshowopnames in 1999 niet opgenomen hoor.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Waar ik me ook aan erger is de live versie van Het Hondenkoor Neefs dierentuin, waar ze het zinnetje "Maar dat is geen bezwaar" ineens uitschreeuwen. :?

Dat vind ik dan weer niet mooi, want in het origineel wordt dat gewoon rustig gezongen.

Dat is bij wel meer nummers, bijvoorbeeld bij het liedje Rustig... op de CD 25 jaar feest wordt het laatste woord van alle regels die Bassie in dit liedje zingt steeds geschreeuwd. Vreselijk gewoon.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is bij wel meer nummers, bijvoorbeeld bij het liedje Rustig... op de CD 25 jaar feest wordt het laatste woord van alle regels die Bassie in dit liedje zingt steeds geschreeuwd. Vreselijk gewoon.

Ja, dat nummer vind ik ook echt verknalt. Het gaat mij er helemaal niet om dat ik het arrangement van Smorenburg niet mooi vind, alleen ik vind dat de tekst niet meer mooi is gezongen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
*bas* & *adriaan* : VOLGENS MIJ EEN ECHTEN SHOW

Makker, zet je capslock uit. Dit is ontzettend irritant.

En wat uitleg is ook niet weg. Waarom denk je dat?

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...