Ga naar inhoud

Huilende Professor banden: nieuw materiaal?


Aanbevolen berichten

Zoals iedereen nu ongeveer wel zal weten zijn de originele opnamen van de prof weer gevonden (was het beste woord om dit kort uit te leggen :P). Hoogst waarschijnlijk komt dit ook uit op dvd en zal het beeld wel wat beter zijn dan, maar de grootste vraag voor ons fans is: komt er nieuw materiaal op die dvd? Scene's die we nooit gezien hadden? Discussieer hier maar. Ik hoop natuurlijk van wel.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat misschien ook een leuke discussie hierbij is:

zitten we wel te wachten op een Huilende Professor SE (als er geen nieuw materiaal is, maar alleen betere kwaliteit)?

hoe komt Adriaan aan de 'deleted scenes' als hij de originele banden niet had? (of staan die wel op de Penta banden? dan heb ik niets gezegd ;) )

Zou er naast dit dan echt nog extra materiaal zijn?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat misschien ook een leuke discussie hierbij is:

zitten we wel te wachten op een Huilende Professor SE (als er geen nieuw materiaal is, maar alleen betere kwaliteit)?

hoe komt Adriaan aan de 'deleted scenes' als hij de originele banden niet had? (of staan die wel op de Penta banden? dan heb ik niets gezegd ;) )

Zou er naast dit dan echt nog extra materiaal zijn?

Over die deleted scenes: die staan op de Penta banden ;). Een SE? Tja, het is betere kwaliteit en daar ben ik al ontzettend blij mee, afentoe is dat beeld een beetje irriterend.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Wat misschien ook een leuke discussie hierbij is:

zitten we wel te wachten op een Huilende Professor SE (als er geen nieuw materiaal is, maar alleen betere kwaliteit)?

Aan gezien veel mensen als reden om de prof niet leuk te vinden de slechte kwaliteit opgeven, moet ik hier volmondig ja op antwoorden.

hoe komt Adriaan aan de 'deleted scenes' als hij de originele banden niet had? (of staan die wel op de Penta banden? dan heb ik niets gezegd ;) )

Zou er naast dit dan echt nog extra materiaal zijn?

Ik denk niet dat er extra materiaal is. Het zijn voor zo ver ik begrijp de banden zoals ze zijn uitgezonden.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Als ze een SE uitbrengen op ten duur (kan natuurlijk nog een jaar of meer duren), en er zitten geen nieuwe scènes in, hoop ik wel dat ze er iets extra's bij doen. Een SE met alleen betere kwaliteit is leuk, maar blijft in principe hetzelfde.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk ook niet dat er extra materiaal bij zit.

Het lijkt me niet waarschijnlijk dat er ander materiaal is dan dat er op de Penta-banden staat.

Een SE is natuurlijk altijd welkom. Betere kwaliteit en alle scenes :)

En je hebt weer een nieuwe dvd voor je collectie :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
orchinele opnames: klinkt slecht voor de oude muziek :P ik vrees dat die verdwijnt. Maargoed, lijkt me leuk, en ik ben benieuwd welke muziek waar zit,

Er zat haast geen muziek in deze hoor. Maargoed, de muziek die er op de PENTA's inzat, zit er gewoon in omdat dit de originele afleveringen zijn. Opnames zijn er volgens mij van geen enkele serie voor Europa.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Persoonlijk denk ik niet dat er nieuw materiaal op de DVD komt (als die al uitkomt), maar wat ik me nou afvraag: is het verhaal van *adriaan* over dat de film is opgenomen op video ipv op 'filmrol een leugen, om zo dat gedoe rond die verdwenen banden uit de media te houden?. Stel dat de prof op film opgenomen is, dan zou de kwaliteit wel mooi zijn!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

Jullie vinden me misschien een beetje dom, maar ik snap het niet meer helemaal. Zijn dit nou "gewoon" de originele opnamebanden, dus ook het materiaal wat gewoon nu op tv en DVD te zien is? Of zijn dit nou "ECHTE" originele opnamebanden met het materiaal wat op de Penta video's te zien is - dus de originele afleveringen?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Jullie vinden me misschien een beetje dom, maar ik snap het niet meer helemaal. Zijn dit nou "gewoon" de originele opnamebanden, dus ook het materiaal wat gewoon nu op tv en DVD te zien is? Of zijn dit nou "ECHTE" originele opnamebanden met het materiaal wat op de Penta video's te zien is - dus de originele afleveringen?

Het zijn de oorspronkelijke opnamebanden, dus dan moet het gaan om de complete serie, met daarin alle scènes die niet op de DVD te zien zijn.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het zijn de oorspronkelijke opnamebanden, dus dan moet het gaan om de complete serie, met daarin alle scènes die niet op de DVD te zien zijn.

Ik ben benieuwd of de verwijderde scenes die nu op de dvd staan, nu op de nieuwe dvd in de film komen, dus niet eruit gehaald.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben benieuwd of de verwijderde scenes die nu op de dvd staan, nu op de nieuwe dvd in de film komen, dus niet eruit gehaald.

Het is nog maar de vraag of er uberhaupt een nieuwe DVD komt, natuurlijk

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Het is nog maar de vraag of er uberhaupt een nieuwe DVD komt, natuurlijk

Om de één of andere reden, zie ik dat wel zitten ;)

Maar waarschijnlijk nog steeds zonder dat de bewuste scènes weer in het verhaal gemonteerd zijn. Het zou me eerlijk gezegd verbazen als ze nog steeds als 'verwijderde scènes' op de nieuwe DVD zouden staan...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Als het bij de gebroeders van Toor om geld gaat... ;):+

Maar misschien wil Aad hem voor zich zelf houden... Lijkt mij niet maar ja ;)

Denk het niet. Denk toch dat hij zal proberen het geld dat hij ervoor heeft betaald terug te verdienen. Als hij het echt voor zichzelf zou willen houden zou hij het ook niet zo op zijn homepage vermelden ;).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik ben benieuwd of de verwijderde scenes die nu op de dvd staan, nu op de nieuwe dvd in de film komen, dus niet eruit gehaald.

Ik weet wel bijna zeker dat dit zo is, vooral ook door onderstaand stukje tekst op de Adriaan-homepage onder de nieuwtjes:

We kunnen nu dus eindelijk met de opnamebanden gaan doen, wat we al 13 jaar geleden wilden doen. De serie van "de professor" weer een facelift geven en zorgen dat de beeld en geluidskwaliteit optimaal wordt, zodat ook de volgende generaties kinderen weer met veel plezier van die serie kunnen genieten.

-edit: *harry* foutje moet kunnen, ik bedoelde natuurlijk dat ik door die tekst wel zeker wist dat er een nieuwe versie uit moet komen. Die verwijderde scenes weet ik niet....--

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Denk het niet. Denk toch dat hij zal proberen het geld dat hij ervoor heeft betaald terug te verdienen. Als hij het echt voor zichzelf zou willen houden zou hij het ook niet zo op zijn homepage vermelden ;).

Het was natuurlijk ook al op het nieuws geweest hé... Lijkt mij niet dat hij veel andere keus had, en het wel moest vermelden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Ik verwacht geen nieuw materiaal. Het materiaal op de PENTA-banden is maar iets vollediger dan op de huidige DVD (inclusief de verwijderde scenes)...

Ze hebben die scenes er bewust uitgehaald, dus wat dat betreft zullen die niet terugkomen.

Ik denk gewoon exact dezelfde DVD, met dezelfde extra's, alleen dan dus met andere beeldkwaliteit. Is gelijk wat makkelijker met het maken van caps :+

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 3 weeks later...

Ik weet niet of er nieuw materiaal te voorschijn is getoverd met die originele moederbanden die teruggevonden zijn. Het enige eraan is misschien dat ze de beeld- en geluidskwaliteit optimaler kunnen maken, ipv. op oudere kopiëeen af te gaan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Als dat zo is, dan is dat voor mij zeker geen reden de SE te kopen.... ik stoor me eigenlijk totaal niet aan de ''slechte'' beeldkwaliteit van de huilende professor. Ik vind het eigenlijk wel meevallen ;) De kwaliteit van de kroon daarentegen is vele malen slechter... :{

Je moet maar eens proberen caps te maken van de Huilende Professor, nou dat is echt huilen :)

Normaal stop je op een leuk moment en dan cap je, bij de Huilende Professor moet je dan eerst nog een fragment zoeken waarin het duidelijk is. Valt niet mee...

Ik geloof niet dat ze er nieuw materiaal bijzetten, waarom hebben ze dat dan eerder niet gedaan? Verwijderde scenes zijn niet per ongeluk verwijderd ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik geloof niet dat ze er nieuw materiaal bijzetten, waarom hebben ze dat dan eerder niet gedaan?

Omdat ze dan een SE kunnen uitbrengen? :+ Naja in dat geval hadden ze het vast niet bij "verwijderde scenes" gezet...

Hopelijk gaan ze sommige stukken tekst opnieuw inspreken, zodat Adriaan de namen Robot, Robin, Joris niet meer doormekaar haalt en ze pas gebruikt als hij ze ook echt weet ;) Dat is het enige waar ik me bij de huidige prof nogal eens aan stoor...

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Omdat ze dan een SE kunnen uitbrengen? :+ Naja in dat geval hadden ze het vast niet bij "verwijderde scenes" gezet...

Hopelijk gaan ze sommige stukken tekst opnieuw inspreken, zodat Adriaan de namen Robot, Robin, Joris niet meer doormekaar haalt en ze pas gebruikt als hij ze ook echt weet ;) Dat is het enige waar ik me bij de huidige prof nogal eens aan stoor...

Hopelijk niet, Adriaan slist behoorlijk door zijn ziekte en komt niet meer over als de Adriaan van toen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Hopelijk niet, Adriaan slist behoorlijk door zijn ziekte en komt niet meer over als de Adriaan van toen.

Misschien vinden ze een goede stemimitator...?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Misschien vinden ze een goede stemimitator...?

Ik denk zelf dat dit niet zo heel snel zal gebeuren want ik heb het eigenlijk nog nergens eerder in de series gezien, behalve dan dat een klein stukje in de laatste scene in de sleutel die door Martijn Passchier opnieuw is ingesproken.

Of heb ik niet goed opgelet en hebben ze toch wel eens vaker stemimitators voor nieuwe versies van series gebruikt?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk zelf dat dit niet zo heel snel zal gebeuren want ik heb het eigenlijk nog nergens eerder in de series gezien, behalve dan dat een klein stukje in de laatste scene in de sleutel die door Martijn Passchier opnieuw is ingesproken.

Of heb ik niet goed opgelet en hebben ze toch wel eens vaker stemimitators voor nieuwe versies van series gebruikt?

Ik weet haast zeker dat dat niet zo is.. Het zijn goofs, maargoed, die gaan ze ook niet veranderen lijkt me.. Ze gaan toch ook niet overal waar gulden gezegd wordt euro van maken, omdat ene Cold45 zich daaraan stoort ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik denk zelf dat dit niet zo heel snel zal gebeuren want ik heb het eigenlijk nog nergens eerder in de series gezien, behalve dan dat een klein stukje in de laatste scene in de sleutel die door Martijn Passchier opnieuw is ingesproken.

Of heb ik niet goed opgelet en hebben ze toch wel eens vaker stemimitators voor nieuwe versies van series gebruikt?

Stemimitators hebben ze denk ik niet gebruikt, maar we kennen toch allemaal het voorbeeld van "een dame en een heer van de Koninklijke Nederlandse Marechaussee" die oorspronkelijk "twee heren" werden genoemd? Daar is dus wel iets opnieuw ingesproken, maar uitsluitend om een fout te herstellen.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Stemimitators hebben ze denk ik niet gebruikt, maar we kennen toch allemaal het voorbeeld van "een dame en een heer van de Koninklijke Nederlandse Marechaussee" die oorspronkelijk "twee heren" werden genoemd? Daar is dus wel iets opnieuw ingesproken, maar uitsluitend om een fout te herstellen.

Ik dacht juist dat dit andersom was... ik hoorde op de Arcade video ''dame en heer'' vallen en op de dvd ''twee heren'' O} ... al heb ik niet veel verstand van al die video's :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik dacht juist dat dit andersom was... ik hoorde op de Arcade video ''dame en heer'' vallen en op de dvd ''twee heren'' O} ... al heb ik niet veel verstand van al die video's :P

Ik dacht dat ze voor de Arcade-video het hadden hersteld en dat er bij de nabewerking iets mis was gegaan en de oude fout weer 'terugsloop'.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Eigenlijk kloppen allebei de dingen die hierboven staan wel.

Er stond oorspronkelijk de tekst "twee heren" en dat hebben ze op de Arcade video dus direct hersteld naar "een dame en een heer".

Op de 2-delige DVD-versie staat inderdaad weer de tekst "twee heren" en dat is dus fout. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Stemimitators hebben ze denk ik niet gebruikt

Nee, dat geloof ik ook niet, maar het doet me nu wel ergens anders aan denken: in de laatste race-scène in de Kroon, waarin de Baron aan Adriaan de instructies doorgeeft hoe naar het gebouw met de groene deur te rijden, moest met het vervangen van de muziek natuurlijk ook de stem van de Baron opnieuw in die scène geplaatst worden.

Maar wat ik me nu wel afvraag: zou Paul van Gorcum nu voor die paar regeltjes tekst opgetrommeld zijn? Ik denk toch van niet, er moet toch haast wel een tweede opname van die tekst uit 1988 gebruikt zijn...

Dat zet je toch wel aan het denken over wat er allemaal nog meer voor alternatieve opnames in de B&A-archieven liggen :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
Het zit zo: Tijdens de opname zei Bas "Twee heren", dat hebben ze opnieuw ingesproken, en op de arcade-video hoorde je dus: "Een dame en een heer", maar op de dvd's gebruikten ze de weer de gewone geluidsband, dus is die fout er, na zoveel jaar, er tóch nog ingeslopen.

hehe wel grappig dat het moeilijk, naja onmogelijk was om Aad dit aan het verstand te brengen ;) Maar zoals jij het zegt klinkt het indd erg logisch. Logischer dan Aads verhaal ;) Naja misschien was onze uitleg niet zo duidelijk en was er een Lennert die mijnheer van Toor steeds onderbrak O-):P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, dat geloof ik ook niet, maar het doet me nu wel ergens anders aan denken: in de laatste race-scène in de Kroon, waarin de Baron aan Adriaan de instructies doorgeeft hoe naar het gebouw met de groene deur te rijden, moest met het vervangen van de muziek natuurlijk ook de stem van de Baron opnieuw in die scène geplaatst worden.

Maar wat ik me nu wel afvraag: zou Paul van Gorcum nu voor die paar regeltjes tekst opgetrommeld zijn? Ik denk toch van niet, er moet toch haast wel een tweede opname van die tekst uit 1988 gebruikt zijn...

Dat zet je toch wel aan het denken over wat er allemaal nog meer voor alternatieve opnames in de B&A-archieven liggen :P

Ze hebben het uiteraard niet opnieuw in hoeven spreken als de stem van de baron en de achtergrondmuziek van klaris apart zijn toegevoegd... op sommige stukken (zoals bij de vlindervallei en de stuwdam) zijn de stemmen echter gemixt onder het klarisgeluid, waardoor ze óf het klarisgeluid hebben bewaard of gewoon de hele stem hebben verwijderd/opnieuw ingesproken... dat zal bij die scene uit de kroon dus wel apart opgenomen zijn

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ze hebben het uiteraard niet opnieuw in hoeven spreken als de stem van de baron en de achtergrondmuziek van klaris apart zijn toegevoegd... op sommige stukken (zoals bij de vlindervallei en de stuwdam) zijn de stemmen echter gemixt onder het klarisgeluid, waardoor ze óf het klarisgeluid hebben bewaard of gewoon de hele stem hebben verwijderd/opnieuw ingesproken... dat zal bij die scene uit de kroon dus wel apart opgenomen zijn

Ik geloof toch wel dat het altijd zo geweest is dat de muziek en de later ingesproken stemmen op hetzelfde geluidsspoor stonden.

Ook de bewuste Kroon-scène zal wel op die manier in elkaar gezet zijn; als dat niet zo was zou de stem van de Baron dus nog hetzelfde moeten zijn als die altijd geweest was, maar dat is duidelijk niet zo.

De enige scène die ik me zo voor de geest kan halen waarin de later ingesproken stemmen NIET op hetzelfde spoor als de muziek stonden is de klim-scène in de Schatkaart, met het grapje over hoogtevrees. Maar misschien vergeet ik nog wel wat :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Ik geloof toch wel dat het altijd zo geweest is dat de muziek en de later ingesproken stemmen op hetzelfde geluidsspoor stonden.

Ook de bewuste Kroon-scène zal wel op die manier in elkaar gezet zijn; als dat niet zo was zou de stem van de Baron dus nog hetzelfde moeten zijn als die altijd geweest was, maar dat is duidelijk niet zo.

De enige scène die ik me zo voor de geest kan halen waarin de later ingesproken stemmen NIET op hetzelfde spoor als de muziek stonden is de klim-scène in de Schatkaart, met het grapje over hoogtevrees. Maar misschien vergeet ik nog wel wat :P

Volgens mij juist niet... de stemmen en de muziek (van klaris) zijn grotendeels afzonderlijk van elkaar toegevoegd. Dit maakte het ook juist makkelijker/mogelijk voor bert smorenburg om de muziek te vervangen. Op de punten in de series waar de stemmen en het geluidsspoor wel "samengevoegd/geintegreerd'' waren met elkaar heb je dus die overbekende scénes waar of stemmen zijn weggelaten (zie de stuwdam als harry en b100 worden meegesleurd door het water... daar zijn de stemmen gewoon weggelaten bij smorenburg), of juist die stukjes waar klaris nog gewoon onder zit (bijv. de verzonken stad als b&a de boeven volgen bij dat steegje... in de vlindervallei als de boeven proberen te vluchten enz.) --> oh ja... en nog wat europa stukjes, zoals de notendop van de boeven in duitsland, waar het oude boevenmuziekje nog onderzit, omdat harry's stem anders ook verwijderd zou zijn ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Volgens mij juist niet... de stemmen en de muziek (van klaris) zijn grotendeels afzonderlijk van elkaar toegevoegd. Dit maakte het ook juist makkelijker/mogelijk voor bert smorenburg om de muziek te vervangen. Op de punten in de series waar de stemmen en het geluidsspoor wel "samengevoegd/geintegreerd'' waren met elkaar heb je dus die overbekende scénes waar of stemmen zijn weggelaten (zie de stuwdam als harry en b100 worden meegesleurd door het water... daar zijn de stemmen gewoon weggelaten bij smorenburg), of juist die stukjes waar klaris nog gewoon onder zit (bijv. de verzonken stad als b&a de boeven volgen bij dat steegje... in de vlindervallei als de boeven proberen te vluchten enz.) --> oh ja... en nog wat europa stukjes, zoals de notendop van de boeven in duitsland, waar het oude boevenmuziekje nog onderzit, omdat harry's stem anders ook verwijderd zou zijn ;)

Daarom maakte ik juist ook het onderscheid tussen de scènes waarin gewoon de 'opname-stemmen' gebruikt zijn, en de scènes waarin later iets opnieuw ingesproken moet worden.

In dat laatste geval heb je in 99% procent van de gevallen het probleem dat de stemmen en de muziek op hetzelfde spoor zitten. Maar bij de meeste scènes is het verwijderen van de muziek inderdaad geen probleem, omdat daar gewoon het geluid van tijdens de opnames gebruikt is.

Zo bedoelde ik het een beetje ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...