Ga naar inhoud

[centraal]Wat is je muzieksmaak/zijn je muzikale voorkeuren?


Aanbevolen berichten

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor soort muziek jullie graag luisteren? Pop, Rock, R&B of iets anders?? Ik zal beginnen met de artiesten waar ik graag naar luister:

Phil Collins (Zo'n goede artiest is dat, ik ga naar z'n concert in juni *) )

Robbie Williams

Marco Borsato

Verder heb ik een vrij brede smaak, maar dit zijn de artiesten waar ik echt graag naar luister.

Nu jullie :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 155
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb een redelijk brede smaak. De laatste tijd luister ik voornamelijk naar Bassie en Adriaan, maar een paar goeie bands die vaak in mijn playlist staan:

Blind Guardian

Savatage

Meat Loaf

Alice Cooper

Soundtracks, zoals van Pirates of the Caribbean, Dracula, LotR

Musicals als Phantom, Les Mis, Aida, 3Musketiers

Nederlands, zoals Marco Borsato, Acda en de Munnik....

och, kijk zelf maar ;)http://www.xs4all.nl/~shyvven/winampplaylist.html

Link naar bericht
Delen op andere sites
B&A muziek :P en nintendo muziek 8)7

Dat is zo gek nog niet hoor.

Ik ben een gigantische fan van achtergrondmuziek (natuurlijk Clannad, Jean Michel Jarre en Vangelis e.d.). Ook muziek uit spellen en van tv uit films en series sla ik in. Daar zit vaak erg goede muziek tussen.

Voor de verder rest luister ik bijna alles. Maar het liefste achtergrondmuziek! :D

Link naar bericht
Delen op andere sites

Weet je wat ik belangrijk vind:

Wanneer ik een tv programma kijk, let ik altijd eerst op de TV Tune. Wanneer een tune goed is, is het programma ook vaak goed. Althans, zo vind ik, hehe.

Goede TV tunes:

Expeditie Robinson

Studio Sport

The Dukes of Hazzard :P

Westenwind

Idols (niet gezongen, maar wel een mooie melodie)

En nog veeeeeeeeel meer :)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is zo gek nog niet hoor.

Ik ben een gigantische fan van achtergrondmuziek (natuurlijk Clannad, Jean Michel Jarre en Vangelis e.d.). Ook muziek uit spellen en van tv uit films en series sla ik in. Daar zit vaak erg goede muziek tussen.

Voor de verder rest luister ik bijna alles. Maar het liefste achtergrondmuziek! :D

Ja, ik ook...vooral de tunes van "Radio Tour de France" zijn uitgegroeid tot ware klassiekers en 'iconen van achtergrondmuziek'. Ik heb dan ook gelukkig de CD van alle tunes van Radio TDF in mijn bezit! :)

*b2* Ik heb geen kunstgebit!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik luister al sinds ik klein ben naar Mike Oldfield en Jean Michel Jarre (via mijn vader :)) en ben een enorme fan van Jarre sinds 2002.

Verder luister ik veel naar muziek van Vangelis (en de rest van de artiesten van de B&A achtergrondmuziek) en alles wat op Radio 10 Gold te horen is :Y

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ook dan maar :P

Ik ben fan van Bad Religion, maar dat is dan ook de enige specifieke band die ik goed vind. Voor de rest luister ik naar eighties muziek (Survivor, Robert Tepper, Dan Hill), muziek van John Williams en Jerry Goldsmith, af en toe punk, en Nederlandstalig (Klein Orkest).

Kortom, heel breed en geen duidelijke voorkeur :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik geniet van diverse soorten rock. Bijvoorbeeld Queen, Bon Jovi en REM.

Maar ook een soundtrack klinkt vaak leuk (vooral die van John Williams).

Waar je bij mij niet mee aan moet komen is het nederlandstalige lied in de stijl van Frans Bouwer.

Dat wil niet zeggen dat ik nederlandstalige muziek altijd niet aan vind, want Blof, Bassie en Adriaan en Van Dik Hout maken vrij goede muziek.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...
ik ben begonnen als hardcore (hakkuhhh) dj

later trance

maar nu draai ik vooral hele zwoele zomerse dancemuziek

(voorbeeld: http://www.de-stern.nl en dan fotoboek en dan de slideshow :P )

ik hou van heel veel soorten muziek maar dance is mijn roeping ;)

walg van R&B en harde metal

Helemaal mee eens.

Ik luister naar lekkere funky/disco/french house. Maar een beetje techno dat richting de house en latin neigt vind ik ook erg lekker.

En ik heb het niet zo op de trance en de hardhouse.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik ben een allrounder met een afkeer van R 'n B en hiphop.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Metal en Heavy Metal ( LONG LIVE METALLICA ).

Verder ben ik ook verzot op soundtracks en mid-90's ( de captain jack tijd )

O ja voor ik het vergeet : ik ben ook zot van Bassie en Adriaan liedjes ( voor moest iemand er aan twijfelen. )

BTW graansnuit : ga je naar Graspop in Dessel? : Alice Cooper, Therion, Motorhead en Judas Priest :9~

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben een allrounder met een afkeer van R 'n B en hiphop.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Metal en Heavy Metal ( LONG LIVE METALLICA ).

Verder ben ik ook verzot op soundtracks en mid-90's ( de captain jack tijd )

O ja voor ik het vergeet : ik ben ook zot van Bassie en Adriaan liedjes ( voor moest iemand er aan twijfelen. )

BTW graansnuit : ga je naar Graspop in Dessel? : Alice Cooper, Therion, Motorhead en Judas Priest :9~

Hah, met jou kan ik praten! Alice Cooper rules! Als je Therion gaaf vindt, moet je Savatage, Rhapsody en Blind Guardian es proberen. Ook tof (maar geen grunt, zoals op die ene CD).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Blind Guardian is idd zalig.

btw Kom jij naar Graspop?

Ik heb geen flauw idee wat Graspop is, dus ik denk het niet ;) Ik ben een keer bij een BG concert geweest en toen had ik het voorlopig wel weer gehad. De muziek is gewoon te hard (*heeft hele gevoelige oortjes* ;))

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 2 weeks later...

ik heb ook een vreselijke afkeer van r&b en hiphop en dat soort inspiratieloze bagger waar je geen enkel talent voor moet hebben maar enkel en alleen een beetje snel moet praten en vage bewegingen maken en een beetje yoyo lopen roepen...

Metallica is gewoon dé nummer 1 band en dat zal zo blijven ^O^ en ik ga ze 21juni zien in de arena

Link naar bericht
Delen op andere sites

Kate Bush is mijn favo, ik luister sowieso graag naar 70s en 80s muziek. Dat gebral van tegenwoordig, heel veel jatwerk, ja diamanten en kronen pikken is natuurlijk wel toegestaan *) maar van oude muziek blijf je af om de drommel!

Verder vind ik the Eels ook bijzonder goed (wel 90s en 00s) , soort indiepop, heel cynisch en vaak depri, maar (of misschien daarom) erg mooi.

Eurythmics van kinds af aan, toen ik als kleuter keek naar *bas* en *adriaan* luisterde ik naar Eurythmics en Dire Straits.

Overigens, het hele Tubular Bellsstuk van Mike Oldfield (bijna 26 minuten, wij kennen alleen de eerste 4 :D ) is geniaal, ik mag wel zeggen zéér geniaal!

Link naar bericht
Delen op andere sites
Kate Bush is mijn favo, ik luister sowieso graag naar 70s en 80s muziek. Dat gebral van tegenwoordig, heel veel jatwerk, ja diamanten en kronen pikken is natuurlijk wel toegestaan *) maar van oude muziek blijf je af om de drommel!

Verder vind ik the Eels ook bijzonder goed (wel 90s en 00s) , soort indiepop, heel cynisch en vaak depri, maar (of misschien daarom) erg mooi.

Eurythmics van kinds af aan, toen ik als kleuter keek naar *bas* en *adriaan* luisterde ik naar Eurythmics en Dire Straits.

Overigens, het hele Tubular Bellsstuk van Mike Oldfield (bijna 26 minuten, wij kennen alleen de eerste 4 :D ) is geniaal, ik mag wel zeggen zéér geniaal!

Ik vind de volledige Tubular Bells geweldig (en die is 50 minuten :D)

Daarnaast is het andere werk van Mike Oldfield ook geweldig, en op nummer 1 staat voor mij natuurlijk Jean Michel Jarre _O_

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...

Rowwen Heze _O_ Heerlijke muziek.. ik ben geen echte Limburger :) ( :P ) maar Rowwen Heze is echt vet. "Bestel mar bestel mar bestel mar bestel mar, ge wit dhe ik t nie ken loate, nog ffkes en dan begin ik, der deftig langs te proate" :D

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben een allrounder met een afkeer van R 'n B en hiphop.

Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Metal en Heavy Metal ( LONG LIVE METALLICA ).

Verder ben ik ook verzot op soundtracks en mid-90's ( de captain jack tijd )

O ja voor ik het vergeet : ik ben ook zot van Bassie en Adriaan liedjes ( voor moest iemand er aan twijfelen. )

BTW graansnuit : ga je naar Graspop in Dessel? : Alice Cooper, Therion, Motorhead en Judas Priest :9~

Nee, ook al zou ik wel willen. Ik heb geldproblemen.

Ik spaar wel, want ik hoorde dat Black Sabbath voor één keer in originele formatie samenkomt voor een tour en dat zou voor mij een droom zijn die werkelijkheid wordt. Verder staat Iron Maiden voor mij echt bovenaan het lijstje van bands die ik live wil zien.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Nee, ook al zou ik wel willen. Ik heb geldproblemen.

Ik spaar wel, want ik hoorde dat Black Sabbath voor één keer in originele formatie samenkomt voor een tour en dat zou voor mij een droom zijn die werkelijkheid wordt. Verder staat Iron Maiden voor mij echt bovenaan het lijstje van bands die ik live wil zien.

Black Sabbath? Tour :9~:9~:9~:9~ Hoe het ook gebeurt IK GA ZEKER.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Dat is enkel en alleen een gerucht. Ozzy zou allang moeten stoppen en gewoon lekker genieten van alles wat hij heeft bereikt. Stoppen na het hoogtepunt is het best. En het hoogtepunt heeft oz allang achter zich liggen.

Die gast is nou niet bepaald meer wat hij was. Helemaal niet op een podium.

Laat die man toch.

Iron Maiden moet ik trouwens zeker wél zien als die in Nederland komen.

Over 18 daagjes eerst naar de ArenA _O_ METALLICA 8)7

en ik sta vooraan.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Dat is enkel en alleen een gerucht. Ozzy zou allang moeten stoppen en gewoon lekker genieten van alles wat hij heeft bereikt. Stoppen na het hoogtepunt is het best. En het hoogtepunt heeft oz allang achter zich liggen.

Die gast is nou niet bepaald meer wat hij was. Helemaal niet op een podium.

Laat die man toch.

Iron Maiden moet ik trouwens zeker wél zien als die in Nederland komen.

Over 18 daagjes eerst naar de ArenA _O_ METALLICA 8)7

en ik sta vooraan.

War ben ik jaloers, ze komen hier ook, naar Werchter maar dat is uitverkocht :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

War ben ik jaloers, ze komen hier ook, naar Werchter maar dat is uitverkocht :'(

hehe, ik had meteen de dag dat de voorverkoop van start ging kaarten gehaald. 10 uur ging het van start en ik was om 8 uur bij postkantoor :)

[..]

Ik hoop dat je niet geplet wordt ;) Of doof. Vooraan staan bij een metal concert lijkt me gewoon niet zo handig.

_O- Wel joh, dat is ubergaaf dan. We zijn er om 1 uur en het voorprogramma begint om 18,30 dus das op tijd :Y
Link naar bericht
Delen op andere sites
Hardhouse, hardstyle en hardcore zitten er bij mij echt in!!!!

Goede muziek ^O^ Welke dj's luister je het meest? Ik op het moment veel Pavo, The Prophet en Deepack.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Rowwen Heze .... Toch best vette muziek. Daar moet je eens heen gaan man...echt geweldig

Zeker vette muziek, ookal versta ik meestal niks van de tekst. Mijn vader had een aantal jaren geleden een CD van Rowwen Heze gekocht in Heerlen, toen mijn vader en ik op bezoek gingen bij mij oma (die nu helaas overleden is... :'( ). Erg leuke CD was dat, stonden veel leuke liedjes op. *O*

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeker vette muziek, ookal versta ik meestal niks van de tekst. Mijn vader had een aantal jaren geleden een CD van Rowwen Heze gekocht in Heerlen, toen mijn vader en ik op bezoek gingen bij mij oma (die nu helaas overleden is... ). Erg leuke CD was dat, stonden veel leuke liedjes op.

Mag ik vragen welke CD dat was?? Persoonlijk vind ik "Boem" het best. 1991, waar ook Bestel Mar voor het eerst opstond. En ook Live In de Wei is goed...staan livefragmenten op van oa. Pinkpop (O) Niet dat ik gauw naar Pinkpop ga hoor, vreselijke bands 2 weken terug... Nee, voor zo'n bands ga ik daar echt niet heen. Prijs vond ik best meevallen : 98 Euro geloof ik voor alledrie de dagen, en iets in de 50 Euro voor 1 dag.

Is wel altijd grappig, Landgraaf is 10 minuten van mij vandaan. Op de eerste dag van Pinkpop ging ik naar Eygelshoven (dorp in Kerkrade) en kwam je langs Pinkpop. Echt, daar loopt zo'n gajes bij he :7

Link naar bericht
Delen op andere sites
Mag ik vragen welke CD dat was??

Ja, dat mag je vragen :P

Die CD was 'Zondag in het Zuiden', en mijn vader heeft ook nog een dubbelCD van Rowwen Heze, alleen is de naam van die dubbelCD me even ontschoten... :X

Link naar bericht
Delen op andere sites
MaartenF schreef:

D'r Voele schreef:

Mag ik vragen welke CD dat was??

Ja, dat mag je vragen

Die CD was 'Zondag in het Zuiden', en mijn vader heeft ook nog een dubbelCD van Rowwen Heze, alleen is de naam van die dubbelCD me even ontschoten...

Dubbel Cd = "t beste van twee werelden...Ene cd is met stukjes uit de theatertour, andere is een verzamelcd.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Voor ons huis is een speelveld. Daar kan makkelijk een grote tent staan en 3 jaar geleden hebben Rowwen Heze daar opgetreed. Mijn vader en moeder waren daar en dan ben je zeiknat van het bier. Je moet er dus van houden ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Voor ons huis is een speelveld. Daar kan makkelijk een grote tent staan en 3 jaar geleden hebben Rowwen Heze daar opgetreed. Mijn vader en moeder waren daar en dan ben je zeiknat van het bier. Je moet er dus van houden ;)

Geniet, maar drink niet met je ouders...

Link naar bericht
Delen op andere sites

Wat ik nou echt goed vind is filmmuziek zoals Vangelis, Clannad en Jean Michel maar muziek van Safri Duo vind ik ook geweldig, daar heb ik de eerste cd van. Ik heb trouwens ook de filmmuziek van de film 1492 met muziek van Vangelis. (ook 1 van de betere).

Link naar bericht
Delen op andere sites

bands die ik vind roeleren:

op 1 duidelijk Rammstein.

Dan Guns n Roses

Een tijdje terug vond ik Laibach (wat) echt geweldig, maar nu niet meer zo...

Black Sabbath en Ozzy Osbourne zijn ook wel ok.

En natuurlijk Bassie & Adriaan ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Naast B&A en Samson en Gert luister ik veel naar Rammstein (ook omdat de zanger Till erg mooi is om te zien) en Guns n Roses.

De nieuwe band van Slash/Duff en Matt (allen oud Guns n Roses) Velvet revolver is ook erg goed!

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...