Ga naar inhoud

[centraal]Wat is je muzieksmaak/zijn je muzikale voorkeuren?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 155
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Mijn muziekvoorkeur is vrij breed. Ik zal eens een lijstje maken:

1 R&B/Hip-Hop/Rap

2 Hardstyle

3 HardTrance

4 Techno

5 Happy Hardocre

6 Nederlandstalig

1---> Artiesten als 50 Cent, Snoop Dogg, N.E.R.D., Cypress Gard... eh.. Hill, G-Unit...

2, 3, 4---> Luna, Deepack, Technoboy, Beholder & Balistic... Ik ben zelf naar DJ Luna geweest, dat was erg gaaf! Toch een vak apart dat draaien... Je kan echt hardtikke los gaan op die muziek, zeker op grote festivals. Vorig jaar naar The Heineken Fast Forward Dance Parade geweest in Rotterdam, nou daar sta je echt niet stil! Verder nog wel artiesten gezien als Beholder & Balistic, DJ Rob & MC Joe, Paul Elstak, Ferry Corsten...

5---> Happy Hardcore op z'n tijd is ook best leuk! Party Animals, Mental Theo & Charly Lownoise...

6---> Even iets heel anders... Ik hou ongelooflijk veel van Acda en de Munnik, echt prachtige muziek en mooie teksten die ergens op slaan! Verder vindt ik zo af en toe een liedje van "Hazes" erdoor ook leuk, vooral "een vriend" vindt ik een mooi nummer!

Sommige liedjes van Queen, Eric Clapton, Gary Moore vind ik ook best leuk, "I Want To Break Free" van Queen vind ik erg mooi, mede doordat het nummer gedraaid werd op de begrafenis van m'n tante...

Nou, zoals jullie gezien hebben heb ik toch best een aardig ruime muziekvoorkeur... :)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Over leuke Nederlandstalige bands gesproken: Het Goede Doel is goed :)

"O was ik maar een gijzelaar,

dan stond altijd mijn eten klaar

Dan kon ik altijd klaverjassen

en hoefde nooit meer af te wassen.."

Beste Nederlandstalige nummers voor mij zijn oa 'Over de Muur' van Klein Orkest en 'Pastorale' van Ramses Shaffy en Liesbeth List en 'Als ze er niet is' van de Dijk. Beetje standaard, maar kvind ze gewoon mooi ^O^

Link naar bericht
Delen op andere sites
2 Hardstyle

3 HardTrance

4 Techno

5 Happy Hardocre

...

2, 3, 4---> Luna, Deepack, Technoboy, Beholder & Balistic... Ik ben zelf naar DJ Luna geweest, dat was erg gaaf! Toch een vak apart dat draaien... Je kan echt hardtikke los gaan op die muziek, zeker op grote festivals.

...

5---> Happy Hardcore op z'n tijd is ook best leuk! Party Animals, Mental Theo & Charly Lownoise...

Vind ik trouwens ook te gekke muziek wat jij allemaal opnoemt. Dat plus de wat "softere" trance (ff zo uitgedrukt ;) ) zoals Tiesto, Special D etc. (maja, of je Special D echte trance kunt noemen... meer foute trance dan. ;) )

Heb vandaag van de "nieuwste" trancenummers maar eens een CD'tje gefikt. Om een impressie te geven: nummers als How Deep van Roy Gates, Adagio For Strings van Tiesto, Stardom Thunderdome van Korsakoff en Bitch! van Dave McCullen staan op de CD. Verder nog meer goede nummers.

Hardstyle is ook lekker om op los te gaan ja. Ben naar Sensation Black vorig jaar geweest, megagaaf, echt waar! ^O^ Dit jaar wil ik naar zowel White als Black gaan. Fantastisch gewoon!

Happy Hardcore is echt megagrappig haha. Op TMF zie ik soms wel eens het programma Bounzz, komen allemaal die clips voorbij van de groepen in die tijd... NOSTALGIE! :'(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Adagio For Strings van Tiesto

Daarom heb ik dus zo'n *****hekel aan trance: ze verpesten prachtige melodieën die al honderden jaren zielen in beroering brengen. :r Ze kunnen niet eens iets origineels bedenken, nee, ze moeten bestaande stukken verkrachten. ARGH!! :(

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarom heb ik dus zo'n *****hekel aan trance: ze verpesten prachtige melodieën die al honderden jaren zielen in beroering brengen. :r Ze kunnen niet eens iets origineels bedenken, nee, ze moeten bestaande stukken verkrachten. ARGH!! :(

Daar heb je helemaal gelijk in. Bijna alle melodieën die ze gebruiken hebben ze van een ouder nummer of een compositie gehaald. En persoonlijk hoor ik het dan liever op de manier dat de oorspronkelijk componist het bedoelt heeft.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarom heb ik dus zo'n *****hekel aan trance: ze verpesten prachtige melodieën die al honderden jaren zielen in beroering brengen. :r Ze kunnen niet eens iets origineels bedenken, nee, ze moeten bestaande stukken verkrachten. ARGH!! :(

En trouwens, dat hele nummer heeft Tiesto gejat van de Rotterdam Terror Corps, die hebben het nummer Schizophrenic uit 2001 en dat gaat precies hetzelfde, zelfde melodie, het lijkt verdacht veel op elkaar, al is dat van de RTC wel wat harder :9

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Daarom heb ik dus zo'n *****hekel aan trance: ze verpesten prachtige melodieën die al honderden jaren zielen in beroering brengen. :r Ze kunnen niet eens iets origineels bedenken, nee, ze moeten bestaande stukken verkrachten. ARGH!! :(

ik snap het probleem niet helemaal... ik vind het zelf ook geen mooie muziek, maar als het deuntje toch goed klinkt en de dj er hits mee maakt, is het voor hem alleen maar positief...

de bestaande stukken zullen door dit nummer alleen maar populairder worden en dus hebben de artiesten die dat nummer vroeger hebben gemaakt er ook wel profijt van... Hun nummer blijft immers toch bestaan

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

ik snap het probleem niet helemaal... ik vind het zelf ook geen mooie muziek, maar als het deuntje toch goed klinkt en de dj er hits mee maakt, is het voor hem alleen maar positief...

de bestaande stukken zullen door dit nummer alleen maar populairder worden en dus hebben de artiesten die dat nummer vroeger hebben gemaakt er ook wel profijt van... Hun nummer blijft immers toch bestaan

Yeah right.

Alsof er veel mensen die naar Trance en dat soort muziek luisteren, geniegd gaan zijn om naar die muziek te gaan luisteren.

Neem bv een liedje van vroeger ( rond 1999-2000 ) van Neophyte ( denk ik ) No Worries, daar komt letterlijk hetzelfde deuntje in voor van Bittersweet Symphony van the Verve.

Hoeveel mensen die toen naar Hardcore luisterden zouden ernaar gezocht hebben????

Ikzelf was in die tijd al een uitzondering want ik zocht dat soort dingen op ;) ( jah, en nu niemand erover beginnen zagen dat ik naar Hardcore heb geluisterd hé, ik was toen jong en onbezonnen O-) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah right.

Alsof er veel mensen die naar Trance en dat soort muziek luisteren, geniegd gaan zijn om naar die muziek te gaan luisteren.

Neem bv een liedje van vroeger ( rond 1999-2000 ) van Neophyte ( denk ik ) No Worries, daar komt letterlijk hetzelfde deuntje in voor van Bittersweet Symphony van the Verve.

Hoeveel mensen die toen naar Hardcore luisterden zouden ernaar gezocht hebben????

Ikzelf was in die tijd al een uitzondering want ik zocht dat soort dingen op ;) ( jah, en nu niemand erover beginnen zagen dat ik naar Hardcore heb geluisterd hé, ik was toen jong en onbezonnen O-) )

Niet vergeten te vermelden dat ook The Verve het deuntje toen gejat had van n andere band of artiest, weet niet meer welke. Zonder permissie overigens..

Link naar bericht
Delen op andere sites
Sjonge, jonge... Als je niet van die muziek houdt, neem ik aan dat je dr ook niet naar luistert... Dus hoef je die "verkrachtte" nummers ook neit aan te horen denk ik zo! Probleem opgelost!

Da's natuurlijk een drogreden he. Het gaat om het principe. Ik heb er persoonlijk ook geen last van dat een tasjesdief wordt doodgereden, maar dat wil niet zeggen dat het ineens mag. Ik vind het gewoon te triest voor woorden.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Niet vergeten te vermelden dat ook The Verve het deuntje toen gejat had van n andere band of artiest, weet niet meer welke. Zonder permissie overigens..

ok, i stand corrected ;)

Maarja, mijn mening is eigenlijk : zoalgn het mooi gepikt is en gebracht wordt geen probleem, maar zo slecht geripte nummers zijn zo erg, dat ik er wat van krijg.

Maar ik vind bv. niet alle remixes slecht hoor.

Er is zo'n remix van Daddy Cool van Boney M ( uit 99 denk ik ) en die is echt schitterend.

Of herwerkingen : In Mope van The Bloodhound Gang is het schitterend hoe ze Rock Me Amadeus van Falco, Relax van Frankie Goes To Hollywood of Het Pacman deuntje hebben gebruikt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Da's natuurlijk een drogreden he. Het gaat om het principe. Ik heb er persoonlijk ook geen last van dat een tasjesdief wordt doodgereden, maar dat wil niet zeggen dat het ineens mag. Ik vind het gewoon te triest voor woorden.

Waarom? Er wordt genoeg geld mee verdiend, en er zijn enorm veel mensen die 't wel lekker vinden klinken... Waarom zou je 't niet doen dan?

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom? Er wordt genoeg geld mee verdiend, en er zijn enorm veel mensen die 't wel lekker vinden klinken... Waarom zou je 't niet doen dan?

Er zijn ook enorm veel mensen die geld verdienen met het verkopen van illegaal gekopieerde CD's. Ik zeg niks meer.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik luister überhaupt niet naar Trance en dergelijke, hoewel ik wel het type ben die, wanneer ik eens iets opvang tijdens 't zappen op TMF of zoiets (kom ik de laatste tijd vaak langs, Discovery op 20, TMF op 19 en de 2 van m'n afstandbediening is stuk ;) ) ik wel erg de neiging heb om 't origineel op te zoeken. Kom je bij leuke dingen uit af en toe. Zo had ene Funkstar (of zoiets) Blinded By The Light van Bruce Springsteen geremixed. Op zich best een zeiknummer, maar toch leuk dat die ouwe CD's meteen weer zijn afgestofd ;)

Hoewel ik wel wurgneigingen krijg als ze iets verknallen wat ik op zich enorm goed vind, ik heb met moeilijk ingehouden woede en techno remix van Phantom Of The Opera aangehoord. Niet 't slechtste nummer ooit, misschien, maar wel enorm vervelend dat ze zoiets met geweldige nummers doen.

Ik hou sowieso meer van muziek met een verhaal (Vandaar mijn voorliefde voor musicals ;) )

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Waarom? Er wordt genoeg geld mee verdiend, en er zijn enorm veel mensen die 't wel lekker vinden klinken... Waarom zou je 't niet doen dan?

Het is slecht voor de muziekindustrie in het algemeen. Ik erger me aan slechte muziek, of ik er nou naar moet luisteren of niet. Muzikanten hebben natuurlijk ook invloed op elkaar, en als er veel slechte muziek gemaakt wordt, bepaalt dat gewoon het beeld van de muziekwereld.

In de jaren '60, '70 en '80 werden er nog nummers gemaakt die iedereen nu nog kent, nu vrijwel geen nummers die men over dertig jaar nog meezingt. Dat is deels het gevolg van de enorme hoeveelheid slechte muziek die uitgebracht wordt.

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah right.

Alsof er veel mensen die naar Trance en dat soort muziek luisteren, geniegd gaan zijn om naar die muziek te gaan luisteren.

Neem bv een liedje van vroeger ( rond 1999-2000 ) van Neophyte ( denk ik ) No Worries, daar komt letterlijk hetzelfde deuntje in voor van Bittersweet Symphony van the Verve.

Hoeveel mensen die toen naar Hardcore luisterden zouden ernaar gezocht hebben????

Ikzelf was in die tijd al een uitzondering want ik zocht dat soort dingen op ;) ( jah, en nu niemand erover beginnen zagen dat ik naar Hardcore heb geluisterd hé, ik was toen jong en onbezonnen O-) )

ik luister zelden trance, maar als ik een nummer hoor, dan denk ik aan het orgineel... en dan denk ik dat het ook zo een wisselwerking heeft.

- edit: graag niet over illegale handelingen discussieren -

Link naar bericht
Delen op andere sites

ik houd van rustige muziek als ik computer, waar ik niet bij na hoef te denken... dus of simpele hollandse muziek, of rustige reggae of zo, veel oudere muziek

bij het uitgaan heb ik het liefst zo hard mogelijk... jah, hardstyle dan, geen hardcore

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geef mij maar jazz, metal, new wave en industrial.

Blues gaat er ook wel in. Maar jazz en metal staan toch bovenaan. Dan heb ik het over Oscar Peterson Trio, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Black Sabbath, Iron Maiden, dat werk. En op het gebied van new wave/dark wave en industrial Bauhaus, Ministry en Nine inch nails. Bijvoorbeeld.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Geef mij maar jazz, metal, new wave en industrial.

Blues gaat er ook wel in. Maar jazz en metal staan toch bovenaan. Dan heb ik het over Oscar Peterson Trio, Ella Fitzgerald, Louis Armstrong, Black Sabbath, Iron Maiden, dat werk. En op het gebied van new wave/dark wave en industrial Bauhaus, Ministry en Nine inch nails. Bijvoorbeeld.

Dan moet je de CD van Adjudant van der Steen eens proberen te pakken te krijgen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeer goede industrial is ook Oomph! ( op Graspop waren die schitterend )

"Augen Auf! Ich Komme!" _O_ Inderdaad erg geinig. Ik mag zoiets ook nog wel grag horen, zeker dat nummer valt als een milde Rammstein te zien. Ik vergelijk niet graag bands, maar het is moeilijk te voorkomen ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

"Augen Auf! Ich Komme!" _O_ Inderdaad erg geinig. Ik mag zoiets ook nog wel grag horen, zeker dat nummer valt als een milde Rammstein te zien. Ik vergelijk niet graag bands, maar het is moeilijk te voorkomen ;)

dat nummer wordt ook gebruikt bij fifa 2005 *)

niet echt mijn voorkeur van muziek, maar daar gaat het ff niet om

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Yeah right.

Alsof er veel mensen die naar Trance en dat soort muziek luisteren, geniegd gaan zijn om naar die muziek te gaan luisteren.

Neem bv een liedje van vroeger ( rond 1999-2000 ) van Neophyte ( denk ik ) No Worries, daar komt letterlijk hetzelfde deuntje in voor van Bittersweet Symphony van the Verve.

Hoeveel mensen die toen naar Hardcore luisterden zouden ernaar gezocht hebben????

Ikzelf was in die tijd al een uitzondering want ik zocht dat soort dingen op ;) ( jah, en nu niemand erover beginnen zagen dat ik naar Hardcore heb geluisterd hé, ik was toen jong en onbezonnen O-) )

Dat is inderdaad no worries van Neophyte, zij hebben naar hetzelfde idee een hardcoreversie van 'Hard to say I'm sorry' gemaakt, weet niet zeker of het van Neophyte is.

Ik luister al naar hardcore sinds het populair werd in de jaren '90, ben ook dara mee opgegroeid en heb het niet losgelaten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Zeer goede industrial is ook Oomph! ( op Graspop waren die schitterend )

Dat vind ik maar niks. Hitgevoelig wel, maar gaat ook vrij snel vervelen. Misschien aardig voor de wat meer nu-metal achtige kant van industrial, maar het verbleekt bij het raggende werk van Ministry (en ook bij het niet-raggende werk van Ministry trouwens).

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat is inderdaad no worries van Neophyte, zij hebben naar hetzelfde idee een hardcoreversie van 'Hard to say I'm sorry' gemaakt, weet niet zeker of het van Neophyte is.

Ik luister al naar hardcore sinds het populair werd in de jaren '90, ben ook dara mee opgegroeid en heb het niet losgelaten.

Ik luister veel naar hardcore en hardstyle. Maar af en toe een rocknummer vind ik ook mooi (Nirvana ofzo)

En dat nummer van Hard to say i'm sorry is volgens mij van Aquagen.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Nee, die ik bedoelde is neit vasn Aquagen, dat is meer een hardstyle mix. Ik bedoelde een ouder nummer, toch van Neophyte, het nummer Hold me now. Het is een leuk feestnummer, niet echt hard ofzo. Als je het vergelijkt met 'Braincracking', de originele 'Always hardcore' of 'hardcore to da bone' is het niks :P

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Dat vind ik maar niks. Hitgevoelig wel, maar gaat ook vrij snel vervelen. Misschien aardig voor de wat meer nu-metal achtige kant van industrial, maar het verbleekt bij het raggende werk van Ministry (en ook bij het niet-raggende werk van Ministry trouwens).

Dat wel, maar ik moet zeggen dat ze op GMM een zeer leuke show gaven, nl. een van de weinigen waarbij de zanger in het publiek sprong ( was wel nipt ;) ).

Maar idd Ministry is wel beter

Link naar bericht
Delen op andere sites
Nee, die ik bedoelde is neit vasn Aquagen, dat is meer een hardstyle mix. Ik bedoelde een ouder nummer, toch van Neophyte, het nummer Hold me now. Het is een leuk feestnummer, niet echt hard ofzo. Als je het vergelijkt met 'Braincracking', de originele 'Always hardcore' of 'hardcore to da bone' is het niks :P

Nooit geweten dat Neophyte daar ook een versie van had gemaakt. Ik dacht wel al zoiets dat er een heel verschil zit tussen Aquagen en Neophyte ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 year later...

Zozie, even topictitel aangepast, zodat dit topic over muzieksmaken kan gaan

Momenteel bij mij :P

-Heavy Metal: Metallica, Motörhead; Judas Priest, AC/DC,...

-Symphonic (Power) Metal: Therion, Rhapsody, Lunatica, Ensiferrum...

-Folk Metal: Finntroll, Korpiklaani

-Metalcore: Caliban, Ignite, ...

-Gothic: Leave's eyes, Nightwish, Within Temptation, ...

-Synthpop: Kraftwerk, Jean-Michel Jarre, Vangelis, Peru, Focus

-Soundtracks

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb misschien wel één van de breedste muzieksmaken die er zijn. Ik hou van bijna alles, o.a.:

Eminem

Coldplay

RHCP

Clubjunkies _O_

Rowwen Hèze

Don Omar

R. Kelly

Metallica

enz.

Ligt vooral aan mijn stemming. Morgen/Avond, Uitgaan/Chillen, enz.

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb misschien wel één van de breedste muzieksmaken die er zijn. Ik hou van bijna alles, o.a.:

Eminem

Coldplay

RHCP

Clubjunkies _O_

Rowwen Hèze

Don Omar

R. Kelly

Metallica

enz.

Ligt vooral aan mijn stemming. Morgen/Avond, Uitgaan/Chillen, enz.

Idd, zeer breed, mijn link tussen synthpop en metal is al ver, maar tussen Eminem en Metallica is het nog een sprongetje verder ;)

@wonderer: t staat erin ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Idd, zeer breed, mijn link tussen synthpop en metal is al ver, maar tussen Eminem en Metallica is het nog een sprongetje verder ;)

@wonderer: t staat erin ;)

Ik weet ook niet wat dat is, ik vind nou eenmaal veel leuk. ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik luister alleen naar muziek als het ook echt muziek is (dus dat het met echte instrumenten is). Ik hou vooral van (classic) rock, hardrock, en muziek uit de jaren '70/'80. Ook hou ik van muziek met veel gitaarsolo's, tempowisselingen, en muziek waarin een climax wordt opgebouwd. Ik luister graag naar de volgende artiesten:

Led Zeppelin

Queen

Black Sabbath

Van Halen

Iron Maiden

Metallica

Megadeth

Opeth

Rage Against The Machine

Rammstein

System Of A Down

Ik hou dus vooral veel van Rock/Metal ;)

Link naar bericht
Delen op andere sites
[..]

Tjah niet echt, maar bij die bands kan ik het op de een of andere manier wel waarderen. Weet ook niet waarom...

Ik snap je verder wel hoor, ik hou precies om dezelfde redenen van ongeveer dezelfde muziek. Synthesizer is gewoon lastig.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 4 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...