Ga naar inhoud

ip network address translator


Aanbevolen berichten

Sinds een week heb ik last van 'ip network address translator'

sygate blockeert dit voor mij maar er blijven maar meldingen komen dat ipnat.sys geblokeert wordt dit heeft denk ik met 'ip network address translator' te maken.

Mijn netwerk loopt hierdoor ook niet lekker.

Weet iemand hoe ik hier van af kan komen?

Link naar bericht
Delen op andere sites

wel, het is gewoon een NAT.

van wikipedia:

Network address translation (NAT, ook wel Network masquerading of IP-masquerading) is het vertalen van IP-adressen uit de ene reeks in de andere.

Het wordt voornamelijk gebruikt om privé netwerken aan het internet te koppelen. Op die manier is het mogelijk om een heel netwerk aan het internet te koppelen onder één enkel publiek IP-adres; intern wordt gebruik gemaakt van de zogenoemde privéreeksen (bijvoorbeeld 172.16.0.0).

Een router die beide netwerken koppelt, zet de lokale privé-adressen (naar meerdere) om in een geldig openbaar adres en vice versa.

Er zijn enige beperkingen aan NAT. Zo is het niet eenvoudig om binnen het privé-netwerk een publieke server neer te zetten die ook vanaf het internet te adresseren is. Ook worden sommige internet-protocollen bemoeilijkt omdat de host binnen het NAT-netwerk niet weten onder welk publiek IP adres ze bekend zijn.

Heb je een router?

Hoe heb je internet aangesloten momenteel?

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik ben aangesloten met wanadoo broadband. (geen router)

en ik heb een netwerk met draad.

ok dus het is:

ADSL modem > kabeltje > pc

Doe eens: start > uitvoeren en type daar: cmd

je krijgt dan een zwart scherm met witte letters waar je typt: ipconfig (en dan op enter drukken)

Nu zie je je IP adres, wil je die hier noteren? (je mag de laatste 2 reeksen weglaten, dus bijvoorbeeld: 192.168.x.x, de laatste 2 heb ik x van gemaakt). Dan kan ik zien of je die NAT wel nodig hebt.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Hij geeft 2 verbindingen aan (Lan2 en Lan)

Lan 2 is de internetverbinding en Lan is het netwerk

Lan 2

Ip: 82.157.x.x

Lan

Ip: 192.169.x.x

Als je meer gegevens moet weten zet ik die hier wel neer

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...